HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää alkavaa viikkoa vaan kaikille!

Ja kiitos onnitteluista! Mun viikonloppu ei menny IHAN niin kun piti =) Perjantaina tarhasta soitettiin että Jesper on kuumeessa, tulisitko hakemaan pois. Ja kun mä saavuin paikalle oli pojalla kuumetta melki 40 astetta ja se makas ihan taju kankaalla hoitajan sylissä. Ihan kamala näky! Hoitajat kehoittivat menemään suoraan lääkäriin ja mä kyllä lähdinkin viivana, poika vaan roikku tulikuumana mun sylissä =( Ihan tuskaa muuten mennä terveyskeskukseen tollasen pienen kanssa, me kun ollaan tähän mennessä käyty yksityisellä. NO, siellä sitten päivstyksen luukulla sain heti kuulla että olin väärällä luukulla ja muutenkin hoitajalta tuli sellanen saarna että meinasin tosissani suuttua ja huutaa sille pari valittua sanaa (mä en ikinä suutu ventovieraille...). Lääkärin diagnoosi oli että jokin bakteeritulehdus ja antoi antibiootti kuurin. Jesper nukkui klo 16-08:00, kaksi kertaa mä sen revin ylös vähän juomaan ja ottaan lääkkeitä sillä seurauksella että se oksensi kaksi kertaa putkeen (sain vaipan ja paidan vaihdettua oksentelujen välisssä ja taas takas suihkuun...). Eli siis mun synttärit meni "tosin putkeen". Käytiin me äkkiä siivillä la iltana, mun äiti tuli poika kattomaan kun sain sen yöunille. Mutta että kotona sairaan lapsen kanssa se koko viikonloppu sitten meni. Onneks eilen ei ollut enää kuumetta niin Jesper meni tänään tarhaan... ja nyt mulla on sellanen olo että olen tulossa kipeeksi =( Aikas syvältä tällanen sairasteleminen.

Jesperin ihottuma on sellasta tosi kuivaa ja sitten sille tulee ns. haavaumia, sellaisia verenpunasia läiskiä jotka kutiaa. Aikas lohduttomat sen jalat, lisäksi niissä on sellasta näppyä. Ja allergiaa aihettuaa ainakin siitepölyt, omena, paprika, tomaatti, mango, päärynä, porkkana... noi nyt ainakin. Meillä ei hedelmistä syödä kun banaania ja se onkin sitten pojan herkku. Onneks meillä on se lähete TAYS:n, jos vaikka siellä saataisiin toi ihottuma kuriin. Se lääkärikin perjantaina kysyi monta kertaa siitä ihottumasta.

Jep, menkat oli ja meni joten mielikin on taas parempi. Me ei käytetä mitään ehkäsyä (paitsi varmat päivät) joten en voi syyttää kun ihan omia hormoonejani. Mulla synnytyksen jälkeen laitettiin se kuparikierukka mutta se tuli itekseen ulos, sit kokeilin pillereitä ja tulin ihan hulluksi joten päätettiin että ei ehkästä nyt sitten toistaiseksi millään.

Mä laitoin galluppia tonne "etusivulle" noista lasten talvivaatteista mutta kukaan ei ole toistaiseksi vastannut. Mitä te ootte hankkinut lapselle talveksi /tai ajattelette hankkia ja minkä kokoisia?? Mulla on Jesperille jo välikausihaalari (marketista, 86cm) ja talvihaalari (H&M, 92cm) mutta ajattelin että jos ostaisin vielä Reiman talvihaalarin tonne tarhaan, riittäisiköhän 86cm? Siellä sitä touhua ulkona kuitenkin on niin joteinkin epäilen että toi H&M:n haalari ei kestä eikä pidä vettä tarpeeksi. Ja se saattaa sittenkin olla ensi talvena liian iso Jesperille =(( Vaikee arvioida. Villasukat mä jo kudoin, vielä pitäisi tehdä tumput. Onkohan sellanen Reiman kypärämyssy hyvä? Vai pitäisikö ostaa tavallinen pipo ja kauluri?

Pitääkin muuten miettiä josko kokeilisin sittenkin ensi viikolla niitä Nutriletteja kun mies on poissa koko viikon. Jos sais jonkun alkusysäyksen tähän juttuun, lähtisi jumituskin pois.

Romaania pukkaa, nyt on teidän vuoro =)

Nostelen...

Eipä täälläkään kummempaa.
Mies lähtee kohta töihin (14-22) ja ollaan tytön kanssa kahdestaan taas koko viikko =(

Meillä on hampaita 8kpl,vieläkään ei ole puhjennut tohon eteen alas noiden ekojen viereen...tiedä häntä missä kuppaavat..
Kuolaa kyllä taas aikalailla...

Täytyy lopetella,kun tyttö änkee syliin...
Tää tietokone kiehtoo niin hirveesti...pari näppäintä on saanut jo irti,toinen ei ollu (kai) mikään tärkee,mutta toinen oli (saa ison kirjaimen) mutta onneks saatiin se takaisin...Miellä kannettava,joten uutta näppäimistöäkään ei voi ostaa jos saa kaikki irti.

Heips!

Jenni, kyllä noihin kannettaviin näppiksiä saa ostettua. Ainakin useimpiin malleihin. Ja helppo vaihtaa ite, tosin hintaa en tiedä. Saattaa olla kalliskin =( Mutta helpommaks ja halvemmaks tulee kun et anna tytön tuhota sitä =) Ja ne näppäimet pitäisi saada ihan painamalla takas...

Moikka pitkästä aikaa!

Onnea st ja minä-83:lle vauvoista=) Ihanaa että kaikki meni hyvin. Nyt vaan paljon jaksamista teille!

Kävin rekisteröitymässä ni jouduin lisäämään tuon 83:sen tonne nimimerkin perään, sama tuisku kuitenkin.

Meilläkin alko arki tänään, miehellä alko työt ja koulu joten nyt taas koko syksyn oon "yh-äiti". Miehen päivät venyt n. 15 tuntisiksi eli ei nähdä kun illalla ja aikaisin aamulla noin 15min. Mutta kyllä tästä selvitään.

Meillä meni kesäloma hienosti, oltiin kaksi viikkoa mökillä ja muuten sitten kotona laitettiin paikkoja kuntoon.

Pojille ei kummempia kuulu. Nyt on kova juttu musiikki ja tanssiminen. Ollaan kuunneltu tänäänkin lasten lauluja ja vähän muutakin musiikkia monta tuntia ja veljekset tykkäävät tanssia tahdissa. Kovasti tulee sanoja muttei kuitenkaan vielä ihan kauhean selkeästi, mutta selvää saa, ainakin me vanhemmat.

Mulla on raskaus sujunut ihan hyvin. Viikkoja on nyt 10+5 eli ihan alkutaipaleella ollaan. Neuvolassa oon käyny, pitäisi varata aikaa ultraan, jännittää mennä. Toivottavasti tälläkertaa meille tulee vaan yksi vauva.

Jaaha, eipä tässä nyt tule muuta mieleen.

Hyvää viikonalkua.

moi!

Nenna sai sitte hoitopaikan..perhepäivähoitajalle...oltiin kyllä tosi pettyneitä kun oltais haluttu tarhaan ennemmin!!! oon kuullu niin paljon huonoa pphoitajista...no mutta eiköhän tää oo kuitenkin ihan hyvä juttu! eli työt sitte alkaa mullakin kunnolla!

no niin, mäki sain itteni raahattua lenkille ja käytiin pyörälenkilläkin...oon unohtanu käydä puntarilla..no käyn huomen aamulla! tuntuu kyl et nyt oon taas vähän lipsunu tosta ruokavaliosta...ottaa päähän!

meen ens vloppuna pelaileen futistakin pitkästä aikaa...joku mammojen turnaus ja tuttu pyysi mukaan...siel on kaikki mua paljon vanhempia ja sellasia jotka ei oo jalkapalloa pelannu ikinä =) varmaan tulee olemaan hauskaa!

huomenna tulee nennalle kavereita tänne...meidän synnytysvalm. porukka!
ollaan tapailtu parin viikon välin...saa nähä miten käy kun kaikki mnee nyt töihin syksyllä!

Nenna sanoi tänään purkka tai oikeestaan puukka ku kysyin et haluuks purkkaa niin se tuli juosten keittiöön ja sanoi puukka..mieskin kuuli sen =)

eipä tässä muuta...nii joo jollain muullaki oli muksu repiny näppäimiä irti...meillä nenna on kans päässy koneen kimppuun salaa!

no mut moikka!

No joo,mä aattelinkin,että taitaa kannettavaankin näppäimistöjä saada...nykyäänhän saa ihan mihin vaan ja ihan mitä vaan osaa tarvii.

Mä oon kipee =)
Pientä flunssaa,nokka tuhisee ja kurkku pirun kipee.
Pystyy sentään joten kuten nieleen,etten usko,että angiina on kyseessä.
Kuumetta ei ole,eikä mulle nykyään kovin helposti tulekkaan.
Pikemminkin ollu alilämpöä,eilen yhessä vaiheessa 35ast,muutoin 36ast.
Mutta olo on kuin ois ainakin 38...en usko mittarin olevan rikkikään,kun meillä on kaks ja kummakki näyttää samaa.

Tytsy nukkuu nyt joten meen itekki sohvalle makaan!!!

Ajattelin ilmoitella myös meistä. Hengissä ollaan, mutta on kädet niin täynnä työtä kahden kanssa ettei mitään kerkeä tekemään. Onneksi miehellä alkaa kohta neljän viikon loma. Täällä satelee vihdoin ja viimein vettä.
Meidän neidin oma tahto alkaa tulla aika vahvana esiin... huh huh. Pari poskihammasta on puhjennut. Kovasti hoitaa pikku veljeä! Tykkää pussailla ja halailla.
Täytyy varmaan ruveta tuota painoa tarkkailemaan, ettei nousisi ainakaan enää ylemmäs. Vaaka näyttää tällä hetkellä 78 kg... Odotuksen alussa oli 80 kg, eli ainakin parempaan suuntaan ollaan menossa. Ainakin 10 kg pitäisi saada pois. Helpommin sanottu kun tehty. Apuja otetaan vastaan, pelkkä imettäminen ei kuitenkaan noin paljoa painoa pudota.

Palailen taas joskus kunhan saan omaa aikaa...

Onnittelut muuten kaikille uusille raskauksille!

UP UP

hiljaista on meidän sakissa. me ollaan kuljettu kerhoissa, mummo ja pappa oli kylässä, multa poistettiin tulehtunu patti yms. kivaa. sisko+mies on tulossa kylään ja tuovat maxille isojen sängyn, pulpetin ja pari pallia. (eli sen pojan huoneeseen ei mahdu kohta mitään). sänky on kyllä tarpeellinen, harjotellaan päikkäreitä ensin, jotta saisin tottuu ennen vaavia siihen (en haluu kahta pinnistä taloon).
mun olo on aika surkee: supistelee vähästäkin ja vissiin liitoskipujakin, suonikohju on ärtynyt pahaksi, pakko pitää tukisukkia koko ajan (helteellä). nyt en haaveile yhtään kolmannesta raskaudesta, kunhan selviin tästä kunnialla..
max tapailee sanoja JEE!!! äittä, anna, kengät, heihei, tyttö, poppa. sitten kun tulis vielä oikeesssa yhteydessä ;) annaanna sanoo, kun ojentaa jotain muille (ollaan hoettu anna, kun pyytää jotain, tais ymmärtää asian väärinpäin)

Viikonloppuja! huomenna töihin.....

Viikoloppuja täältäkin!

Jesper oli eilen TAYS:ssa siä allergia testeissä ja selvisi että se on kananmunalle allerginen. Ei muulle mutta kyllä tuokin jo tiettyjä "hankaluuksia" aiheuttaa. Toivottavasti ei ole pysyvä allergia. Mutta nyt aluksi seuraavan vuoden on kananmuna 100% pois pojan ruokavaliosta, ja lääkäritäti soittaa meille 1kk päästä että onko ihottuma parantunut.

Eipä tänne muuta. Jesper on parantunut ja mä taas edelleen olen kipee. Tai siis kurkku, kaula ja pää on kipeenä ja nieleminen on hankalaa mutta muuten on ns. terve olo. Väsyttää kamalasti ja mitään en meinaa saada edelleenkään aikaseksi. Herkkuja olen syönyt tällä viikolla luvattoman paljon mutta lupaan palata viimeistään maanataina ruotuun. Liikkunut kyllä olen ihan kivasti mutta noi namit.... mun pahe! Viikonlopunkin olen töissä joten seuraava vapaapäivä on ensi viikon lauantain, hohhoijaa. Ja mies on koko ens viikon poissa työjutuissaan joten mä olen yh koko viikon. Kai mä täällä sitten käyn valittelemassa teille =)

Mulle iski taas vauvakuume kun kattelin Jesperin vauvavalokuvia, mutta kun luin Kauran kirjotuksen niin eipä taas tehnytkään uutta vaavia mieli =)

Kuinka tunnollisesti te olette täyttäneet vauvakirjaa (jos teillä sellanen on)? Mulla oli kausi kun täyttelin sinne vaikka mitä ja nyt en ole varmaan puoleen vuoteen laittanut sinne mitään =( Tarvis varmaan taas kaivaa se esiin...

Viikonloppuja!

Ollaamapas me hiljasia =(

Tänään tuli VETTÄ! Aikas ihanaa, ilma puhdistuu. Meille ei kuulu mitään ihmeitä... tosin noi Jesperin allergiat on ihan syvältä. Mä lopetin zyrtecin antamisen ja heti valvottiin kaks yötä ja päivät on yhtä kitinää. Ne ihottumat kutiaa niin kovasti että poika heräilee sen takia ja raapii kokoajan jalkoja ja masua =( NO, nyt taas annan. Tarvii jutella sen allergialääkärin kanssa uudelleen hoitomuodoista...

Paino ei liiku mihinkään mutta ei mikään ihme näillä syömisillä =(

Moi!

Vivi, meillä keskimmäisellä lapsella todettiin myös kananmuna-allergia, oliskohan ollut n 2-vuotias siihen aikaan. Nyt tuo on taakse jäänyttä elämää, eikä munasta tuu enää minkäänlaisia oireita. En kyllä muista koska se hellitti, mutta kyllä se selviää sitten kokeilemalla myöhemmin.
Muuten ei mitään kummallista, päivät kuluu, ja joka päivä poika oppii jotain uutta. Mistähän se senkin tietää että sokeri on hyvää. Oli meinaan jäänyt sokerikuppi pöydälle kun kaverit poikkes kahvilla (me ei käytetä kahvissa kukaan sokeria) hetken hiljaisuus ja mä menin kattomaan, niin siellä Tuukka istu tuolilla onnellisena sokerikuppi kädessä ja mätti suuhun jatkuvasti lisää palasokrua.
Nukkumaan meneminen meillä on nykyään ihanan helppoa, päikkäreille rattaisiin, tai omaan sänkyyn, jää ihan hyvillä mielin kun vaan jätän sinne. Samoin yöunille omaan sänkyyn, tosin vielä tuttipullon kera. Siitä haluaisin eroon, mutta kun tuo maidon juonti on muuten niin vähäistä vaikka annankin juustoa ja jugurttia, mutta jotenkin tuntuu siltä että se pari desiä illalla on vielä tarpeen, tämäkin asia taitais vaan vaatia hieman määrätietoisempaa otetta itteltä.
Munkin paino jämähti, viikonloppuna vietettiin rapukekkereitä ja sen jälkeen tää on taas räjähtäny käsiin. Tarttis taas ottaa itteä niskasta kiinni ja jatkaa siitä hyvästä alusta mihin pääsin!

Hei taas, kuulumisiin!

Mä tein TÄNÄÄN päätöksen, nyt en enää lykkää tätä painonpudostusta aina vaan huomiseen vaan ryhdistäydyin tänään ja otin itseäni niskasta kiinni. Uudella innolla jatketaan...

Mari muistatko onko mitään keksiä tms. herkkua missä ei olisi kananmunaa? Siis jotain kaupan valmista juttua? Mä yritin eilen kaupassa katella keksejä ja niissä oli kaikissa munaa =( Olisi vaan kiva sanoa valmiiksi jokin merkki kun ystävät kyselee että mitä voisin Jesperille ostaa herkuksi kun menemme kylään. Olen kyllä sanonut että ei herkkuja tarvita mutta ei sekään tosiaan reilua ole että muut (+ muut lapset) syövät ja Jesper ei saa pöydästä mitään. Oliko teillä Mari ihottumaa ja kutinaa kun oli tuo allergia? Meillä tosiaan tuo ihottuma ja kutina on ihan kamalaa! Tarhassakin puhuivat taas siitä kun Jesperiä ei voi yhtään pitää ilman housuja tai raapii ihonsa taas rikki (se on rikki jo ennestääkin). Kortisonirasva kuuri on taas menossa....

Töissä taas, aikas tylsää.

Vivi, meillä oli myös paha ihottuma, tosin kesällä se hellitti kun iho sai hengittää paremmin. Joten ehkä meillä ei aivan niin paha ollut kuin Jesperillä. Talvisin me ei käytetty lainkaan saippuaa ihon puhdistuksessa, vaan pelkästään perusvoiteilla pestiin, eikä edes huuhdottu sitä kovin hyvin pois. Siitä oli ehkä jonkin verran apua. Kyllä muakin otti sydämmestä silloin ne ainaiset kortisoonikuurit, ja yritin niitä välttää viimeiseen asti.
Noita syömisiä en kyllä muista, ja kun aikaakin oln kulunut kohta 10 v, niin varmaan on niiden suhteen tapahtunut edistymistä kaupan valikoimissa.
Mutta hyvä puoli tässä tosiaan on se että todennäköisesti tuo allergia on jonain päivänä historiaa.

heips Vivi,

ikävä juttu tuo teidän kananmuna-allergia. Siskoni pojalla on se tosi pahana (suoraan sairaalaan jos saa vähänkin kananmunaa) ja siksi pitää aina kaikista paketeista tavata että onko kananmunaa vai ei (jopa mövenpick jäätelössä oli kananmunaa!!!). Kananmunattomia keksejä on ainakin muumi-keksit sekä karnevaalikeksit, myös useat kaurakeksit. Eurospar ketjulla oli sellainen raakapakaste pulla (ihan tavallinen peruspulla) jossa ei ollut lainkaan kananmunaa. Nyt eurospar hävisi tosta meidän naapurista että en tiiä onko enää.

Meille ei kuulu sen ihmeempiä. Tyttö on hurja luku-toukka, lukee koko ajan ja myöskin äidin pitäisi koko ajan lukea. Välillä tulee hirveitä raivareita kun kaikki ei mene oman mielen mukaan. Yksi uusi asia on koiran kiusaaminen, onko mitään vinkkejä millä sen saisi loppumaan. Tyttö huomaa, että äidillä kärähtää käämi heti siinä asiassa ja ei ollenkaan usko että olen tosissani. Nyt olen nostanut hänet jokaisesta hännäveto yrityksestä syöttötuoliin vähän miettimään (en tosin tiedä ymmärtääkö tuon ikäinen vielä syytä ja seurausta??). Harmittaa vaan koiran puolesta kauheesti tollanen, ja myöskin jos koiralla joku päivä menee hermo tuohon pikkuihmiseen....

Töihin olen lähdössä tammikuussa ja tarhapaikkaan laitoin hakemuksen.
Toivottavasti saamme tuosta lähitarhasta paikan.

Hyviä vointeja kaikille!

Te ootte kyllä ihania ihmisiä! Kiitos vastauksesta!

Tarviikin käydä kattomassa noi muumikeksit. LU valmistaa muutamia munattomiakin keksejä mutta paketeissa lukee että "on valmistettu tehtaassa missa käsitellään munaa" joten siksi jätin ne sitten kauppaan. Voiko siitäkin tulla jotain kun samassa tehtaassa tehdään muna-juttuja?!? Ymmärrän jos samalla linjastolla tehdään muna-valmisteita mutta että sekin riittää että samassa tehtaassa on munaa? Noi karnevaalikeksit on LU:n valmistamia =(

Mä lähden Tallinnaan 16.9 yhdeksi yöksi mun YSTÄVÄNI kanssa! Se on ihan vaan tyttöjen reissu, ihanaa! Varasin just meille vartalo- ja kasvohoidot Tallinan DaySpasta ja hotelli on kylpylähotelli joten päästään vähän lilluteleen altaisiin. Superia! Ja eilen kävin hierojalla, tosin sillä seurauksella että sain mustelmia kaulan alueelle ja niska ja selkäranka ovat ihan kosketusarat. Perjantaina taas uudelleen, saampahan viimeinkin tämän kamalan pääkivun pois. Kyllä tää tästä taas iloksi tämä elo muuttuu... eilenkin oli ihana päivä pojan kanssa kaksin. Mies onkin sitten poissa tämän koko viikon =( Näen hänet enää tänään illalla vilaukselta ja sitten sunnuntaina seuraavan kerran. Mut kyl mä nautin välillä yksin olostakin, ihana löhötä sohvalla kun saan Jesperin nukkuun. Ei tarvi tehdä mitään ja kaukosäädin on yksin mun =) Ja voin levitellä ompelukseni pöydälle ja siivota ne pois sitten lauantaina... hihii....

Mo! Kaikille pitkästä aikaa!!

Täällä meilläkin on palattu arkeen ja tänään alkoi täällä pohjoisessakin satamaan niin ehdin nyt hetkeksi istahtaa tähän koneen ääreen.

Onnittelut raskautuneille! En nyt muista oonko onnitellut teitä?!?!

Ikäviä nuo allergia jutut, kauhee tutkiminen kaikissa tuoteselosteissa. No mut luulen vivi et siihen oppii nopeesti ja sit se ei enään tunnu niin vaikeelta. Ja sehän näissä lapsien allergioissa on hyvä puoli kun ne usein paranevat iän myötä.

Zuz: meillä ei vielä onneksi oo pahemmin koiraa kiusattu, joten en nyt osaa mitään vinkkejä antaa. Mutta meillä monissa muissa asioissa oon huomannut et kun mä suutun ja alan kieltämään niin poika sen kun innostuu vaan (esim. sohvalla hyppiminen) ja nauraa mulle!! Yritäppä siinä sit olla vihainen... :)/:(

Mun täytyis kans innostua tuosta painonpudotuksesta, kesän aikana on tullut muutama lisäkilo :(

Moikka!!

Myötätunnot viville ja pojalles,ihottuma voi olla todella inhottava.
meijän tytöllähän oli kanssa 4kk-10kk jaloissa,mahassa,selässä,poskissa jne...
mutta hävis yht`äkkiä ennen 1v synttäreitä,mikä oli aika hassua.
Tays:n testeissä ei ollut allerginen kuin kissalle (mummulassa kyllä kissa,mutta siellä ollessa ei mitään oireita) minä ja mieskin ollaan allergisia kissoille,mies myös koirille. Mutta luulen tytön olevan myös omenalle,vaikkei siellä testeissä tosin mitään ollut.
Nyt iho hyvä,mutta oli se kamalaa,kun tyttö raapi ja raapi.iho punotti ja täyty rasvata ainakin 2krt päivässä joskus enemmänkin!
Mutta siis hyvä,kun allergisoiva ruoka-aine löytyi ja saatte ihon kuntoon!

Täytyy myöntää,että on meikäläinenkin vähän luistanut painon pudotuksesta,alko menkat ja teki kaikkee hyvää mieli =)
Muutenkin turpoon aina ihan älyttömästi menkkojen aikana,sormet pullottaa ja maha on kuin 4kk raskaana...Ja sillon tunnen aina itteni yli 100kiloseksi ja mies saa raivot niskaansa =)
No,vaaka näytti 57,7 eilen joten ihan ok sinänsä.
Tänään oltiin likan kans pitkällä kävely reissulla ja laitoin vanhat lenkkarit jalkaan ja hirveet rakothan siitä tuli,viimenen kilometri oli hirveetä tuskaa,etttä meinasin jo heittää kengät jorpakkoon ja kävellä ilman niitä kotiin...

Voi vivi,mä oon kateellinen,kun pääset reissuun ja hemmotteleen itteesi =)
Pidä lystiä!

Meillä noustaan nyt JOKA paikkaan,tuolille ja siitä pöydälle,TV-tasolle jne...
Välillä vähän rasittavaa,kun saa pelätä miten päin tulee alas.
Viime viikon tyttö oli kiukkunen ja hammashan se vihdoin puhkes alas.
Hammas saldo 9kpl.
Muuten on kyllä ihanan energinen pakkaus.
Tykkää lapsista,kun ollaan kylässä.
Meijän kummipoikaa (10kk) se halailee ja silittelee päästä.
Kaverin (1v2kk) poikaa se pussailee ja halailee.
Hyvän näköstä,kun nyt rupee näkeen kunnolla sellasta leikkimistä,yksin ja kaverin kanssa.
kotona se halailee pehmoleluja ja juottaa niille "muka" vettä mukista tms.

Heips!

Heippa!

Jee! tein löydön ekotorilla ja ostin seisomalaudan 2€! oli vielä punainen, jota toivoin. hyvässä kunnossa (samassa kuin huutonetin kamat) ja sopi meidän vaunuihin. Max ajeli sillä polleena, kun testailtiin pihatiellä.
Uusin sana on meillä AUTO, jota hoetaan koko ajan. uudessa sängyssä nukutaan päikkäreitä, mutta ostan siihen uuden patjan ennen kuin siirrytään yö uniin. dunkkaa mun mielestä pahalle. ostin maxille tyynynkin (vauvamallia). lasten tyynyt oli niiin paksuja. katotaan mitä siitä tykkää.

mun olo on kohentunut. sain antibioottikuurin pattiin (ei lähteny parantumaan) ja tais iskee myös hiiva heti, pakko hakee lääke siihenkin. ilmojen viilentyminen on tehny tosi hyvää, jaksan olla ulkonakin auringossa taas.

jaahah meteliä nukkujalta... jaksamisia kaikille!

JIHUU!!! Meille on tulossa vaan YKSI vauva=) Kävin eilen ultrassa ja kyllä jännitti mennä sinne, mutta onneksi ei tälläkertaa ollut kaksosia! Kätilö kyllä sanoi että oli näkevinään vauvan vieressä sellaisen kehittymättömän alkion mutta varmaksihan sitä ei voi tietää, eli on mahdollista että olen odottanut kaksosia mutta toinen ei ole jostain syystä lähtenyt kehittymään.
Kaikki oli hyvin ja raskausviikkoja nyt 12+4 ja la pysyi samana eli 14.3. Olen kyllä tosi helpottunut.

Joona on nyt ollut kipeenä sunnuntaista asti. Kova kuume ja nuhaa mutta ei lääkärissä löytynyt mitään tulehdusta. Olen itsekkin flunssassa ja aika väsynyt on olo. Toivottavasti tästä kohta parannutaan.

Onnistuuko teiltä muilta jo tuo pottailu? Meille pojat istuvat potalla ehkä 30sekuntia ja lähtevät pois, ei ole vielä kertaakaan tullut pissaa tai kakkaa pottaan. No eikai sillä vielä niin kiire olekkaan.

Nyt meen lepäämään hetkeksi kun siihen on mahdollisuus.

Hauskaa päivää!!

heippa!
meilläkin on sairastettu...Nennalla oli vloppuna kuumetta ja nuhaa ja mä flunssassa...tuntuu että ei meinaa millään helpottaa!

vien tytön päikkäreiden jälkeen hetkeks hoitopaikkaan niin väh'än tottuu kun maanantaina sitte mulla alkaa työt!

paino junnaa paikallaa...eipä ihme kun ei oo pystyny liikkumaan ku kipeenä oon ollu...ja turvottaa kun menkat alkamassa tai niin ainakin luuleln maha kipujen takia..on vähän epäselvää kun en oo viime aikoina tiennyt koska on ollu menkat ja koska vaan välivuotoa ku oon käyttäny pilleeitä tai sitä rengasta niin oon vuotanu koko ajan..nyt sit lopetin sen renkaan!

voi tuisku kun kivoja uutisia =)

mites vivi on mennyt sen kanamuna allergian kans? mun mies oli kans pienenä allerginen kanamunalle...sillä turpos korvat niin kauheesti että pipo ei ollu menny päähän...nyt ei oo ollu mitään! ne muumikeksit on tehty sellases tehtaas missä käsitellään kanamunaa!

meen soffalle maata ku tyttö nukkuu...on niin väsy koko ajan!

Moi

Lähes kaikissa niissä munattomissa kekseissä on se teksti että tehty tehtaassa/linjalla jossa käsitellään kananmunaa. Siskoni poika joka siis on todella allerginen kananmunalle voi syödä niitä keksejä ilman mitään oireita.

Hyvä Tuisku, että vain yksi tulossa :-)

Meillä uusi sana on heppa. Meidän vieressä on hevostallit ja mennään siitä ohi suunnilleen joka päivä, niin vihdoin oppi. Muutenkin rattaissa aina osoittaa jotain ja sanoo Töö. Jos en sitten heti vastaa, että mikä se töö nyt on niin heti tulee uudestaan kovemmalla äänellä Töö. Eli kaikki reissut tyttö osoittelee jotain ja äiti kertoo, että mikä se kulloinenkin töö on.

Mä oon ollut kanssa tällä mun ikuisuuslaihiksella tammikuusta asti...Noo. Se meni ihan hyvin, mut sit tuli kesäloma ja sotki sunnitelmat (tiedättehän, nämä kootut selitykset). Mutta noin 4 vko sitten aloitimme mun kaverin kanssa laihduttamisen siten, että käymme joka maanatai-ilta vaa'assa hänen luonaan! Kummasti tsemppaa kun tietää tämän julki-punnituksen olevan edessä.. Mä en todellakaan havittele tollasia lukemia kuin teillä muilla.. huuh, olen painanaut 5 alkavan luvun viimeksi noin 20 vuotta sitten. Mulla on tavoitteena 66 kiloa ja yhden kerran vaaka näytti jo 69,8 kg. Tänä aamuna tosin taas 70,0, mutta kyllä se tästä, olen nyt 3 kg laihtunut. Tosi huvittava juttu muuten tuo vaa'an lukema. 69,8 ja 70,0 kiloa ei todellakaan ole eri luku, mutta vitsi mikä fiilis kun paino alkoikin kutosella.. Sitten kun olikin 200g enemmän niin oli ihan masentunut. Kyllä ihminen on säälittävä..

Teille mä uskallan kertoa mutta miehelleni en... kääk! Mä nimittäin kävin äsken tilaamassa Jesperin 1v valokuvista suurennoksia ja kuvia kummeille ja mummuille. Voi taivas mikä lasku! Meille tulee kotiin KOLME kuvaa kehyksineen + sitten nää mummut ja kummit ja lasku teki 435e! Voi taivas! Maksoin onneks siitä jo puolet ja puolet maksetaan kun kuvat haetaan mutta voi kääk. Samalla rahalla pääsisi jo matkalle.... Kyllä kehystäminen on kallista!

Mä kans huomasin tosiaan että LU kekseissä on kaikissa tuo maininta että valmistettu tehtaassa missä käsitellään munaa. Mutta kai niitä voisi kokeilla jos tulee sellanen tilanne. Nyt keskityn siihen että saisin tuon ihottuman helpottaan, se kun on levinnyt jo peppuun ja masuun. Aikasemmin sitä oli vaan jaloissa. Ja heti kun riisun poikaa niin se alkaa raapimaan itseensä =(

Olipa kiva kuulla Tuiskunkin kuulumisa pitkästä aikaa! Ja nyt saat sitten kokemusta siitäkin millasta on odottaa ja hoitaa yhtä vauvaa =)

Huomenna on mun punnituspäivä, saas nähdä mitä vaaka kertoo. Mä tein diilin mun kaverin kanssa, me käydään puntarissa perjantai aamuisin ja sitten lähetetään lukemat toisillemme s-postilla. Meillä on sellanen hieno excel taulukkokin =) Ja uimassa me käydää yhdessä kerran viikossa. Toivottavasti tästä on apua tässä projektissa.

Niin ja onnea Kauralle edullisesta löydöstä!! Joskus vaan käy ihan sika hyvä säkä!

Fanny, tuu kertoon fiiliksiä maanataina tuosta hoitoon viemisestä jos ehdit. Ja muista että nopeasti se lapsi siihen hoitoon tottuu... yleensä äidiltä se vie paljon kauemmin. Mäkin tänään vein Jesperin ite tarhaan pitkästä aikaa. Poika se vaan oli yhtä hymyä ja jopa vilkutti mulle kun jäi sinne. Kun yleensä mä olen se joka hakee ja mies vie, nyt mä teen molemmat kun mies on reissussa.

On muuten kivaa välillä olla kotona ilman sitä miestä. Saa löhötä illalla yksin sohvalla ja olla kaukosäätimen valtias =)

Voih,meijän pieni on kipeä =(
Oli koko päivän hieman väsyneen ja kiukkusen oloinen ja illalla 7 maissa mittasin kuumeen (pepusta) ja näytti 38,6ast. Tuntia myöhemmin ja luku oli 39,5ast.
Laitoin supon ja nukkuun ja nukahtikin heti.
Ruoka ei maistunut koko päivänä,mutta nestettä on juonut ainakin puolisen litraa,että sinänsä ihan ok.
Nuhaa tai muuta ei ole,paitsi tuo kuume.
Katsotaan millanen olo on huomenna...sääliksi käy toista!!!

vivi,kyseli aikasemmin tosta vauva kirja asiasta ja mä oon täytellyt sitä jonkin verran. Tytön olessa pienempi kirjotin enemmän ja kirjasta löytyy kaikki ekasta hampaasta kääntymisiin ja konttauksiin.
Nyt kirjotus on hieman jäänyt,nyt on kai vähemmän aikaa kirjotella ja ehkä sillon alussa kaikki oli niin outoo,ihmeellistä ja hienoa =)
Siis,tottakai nytkin,mutta erilailla.

Voi,mäkin haluisin olla kaukosäätimen valtias =)
No,miehen ollessa iltavuorossa saankin,mutta v-loppuisin en. Sillon saan taistella,että näkisin edes jonkun ohjelman koska mies katsoo vain urheilua ja uutisia ja mun lempparia on kaikki ulkomaiset sarjat.
Ennen meillä oli toinen tv ja se oli lähinnä mun käytössä. On meillä se edelleen,mutta kukaan ei ole saanut hankittua tv:n johtoa ja sekin tarvisi ohjata olohuoneen pistoke paikkaan joten...täytyy taistella tästä yhestä.

Taidan mennä nukkumaan,kun ei tiä miten pimu nukkuu yönsä,kun on pipi.

Perjantaita.

Joonan kanssa käytiin eilen lääkärissä ja korvatulehdushan siellä oli, vähän niinkun jo aavistelinkin. No nyt on antibiootit joten eiköhän se tästä. Harmittaa vaan toisen puolesta kun korviin sattuu ja on kiukkunen kun mikä. Paranemisia myös muille nuhanenille!

Oliko se zuz joka kirjotteli siitä koiran kiusaamisesta?? Meillä on vähän samaa meininkiä. Joona varsinkin on meidän koiran kimpussa kokoajan ja ei tosiaan mitenkään kovin hellästi sessaa kohtele. Oon kieltänyt ja komentanut ja näyttänyt miten koiraa silitetään mutta ei. Aina sitä pitää olla retuuttamassa. onneksi meillä on sen verran iso koira ettei se ihan pienistä hätkähdä, mutta tosiaan koiristakaan ei koskaan tiedä. Tarpeeksi kauan kun sitä kiusaa niin saattaa suuttua joku päivä ja puraista. Toivotaan että menee pian ohi.

Viikonloppu on edessä ja meille se ei lupaa mitään uutta. Mies lähtee isänsä mökille joten me ollaan poikien kanssa täällä kolmisin. Täytyy keksiä jotain kivaa tekemistä ettei ihan tylsisty. En vaan tiedä uskaltaako Joonan kanssa lähteä mihinkään. Ei tosin kuumetta enää ole, jos laittaisi sellaisen hatun mikä suojaa korvat?!?!?

huh vivi mikä lasku...On kyllä tosi kallista toi kuvaaminen ja teettäminen. Meillä meni poikien 1v kuviin 200e, otettiin meille kolme isompaa kuvaa ja kummeille ja mummoille yhteensä kuusi pienempää kuvaa. Kyllä sekin kirpaisi aika mukavasti.

Nyt pojille ruokaa ja päikkäreille.

Hauskaa viikonloppua!

Yhteistyössä