HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

st

Vieras
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*1v2kk:76/10,2kg
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

Alottelin uuden ketjun,ku tos edellises oli jo useempi sivu selattavaa.
Tänään rv 41+5 eli 12pv yli lask.ajan.Toivottavasti ette kyllästy lukemaan näitä mun jokapäiväsiä samanlaisia sepustuksia. Mut ku mitään ei tapahu, ni ei voi mitään.
Päätin kyl, että ku meen to-aamuna sairaalaan yliaikaiskontrolliin, vaadin synnytyksen käynnistystä.En jaksas enää tulla takas kotiin oottelee.Katotaan suostuuko ne siihen.Eli jos musta ei kuulu torstain jälkeen vähään aikaan,oon sairaalassa.

Hellepäiviä taas ollu.Mukavaa,et kesä jatkuu.

Meiän pojat nukkuu taas pitkään,kello on yli 10.Kiva,että mul on täs aamusta omaa aikaa.
Daniel nukku eilen reilu 3h päiväunet ja kuitenki alko nukkumaan 23 maissa.Aattelin,että valvos sit älyttömän myöhään.Nukahtiki ihan kohtalaisen nopeesti eilen.Hyvä,että uni maistuu.
Daniel on alkanu jotenki huomaamatta puhumaan.Uusia sanoja tulee.Nyt osaa sanoa mm.kengät ja kanniskelee yleensä kenkiä ympäri taloa ja osaa tuoda äitin tai iskän kengät meille,ihan oikeat parit etsii.
Esikoisella oli myös tossa iässä tollanen kenkien kanniskelu-kausi.

heippa! voi st, toi rupee varmaan oleman jo raskasta...mulla meni 6pvää Nenna kans yli ja seki oli jo puuduttavaa!!!tsemppiä loppuun!!

meillä kans Nenna kantelee kenkiä...oikeet parit oikeelle omistajalle =) ja sit kävelee mun kengät jalas ympäri kämppää!

Nenna ei hirveesti sano sanoja ja neki vähäset mitä on sanonu niin on jotenki unohtunu!

Meidän neiti meni eilen ennen klo.20 nukkuun ja heräs aamulla klo.10 siinä välis vaan kuudelta hain meidän viereen ku itkeskeli! Nenna nukkkuuki päikkäeitä vaan n.puol tuntii niin yöks riittää unta...sopii mulle kun tykkään itekki nukkumisesta ja tarvinki pitkät yöunet! pitäis vaan ruveta totutteleen uuteen rytmiin jos syksyllä pitää hoitoon!

ihana kun on hienoja ilmoja taas!!

oltiin eilen valokuvauksess kun Nennan kummitäti halus Nennasta ja sen toisesta kummilapsesta ja niiden omasta koirasta (berninpaimenkoira) yhteis kuvan...huhhuh mitä toimintaa...hiki tuli ja kai sieltä muutama kuva onnistui =)

aurinkoista päivän jatkoa ja st ja minä-83 tsemppiä!

HUH- pomo soitti ja oli pakko kertoo uutiset! tärisen vieläkin!
mutta asiat saatiin sovittua hyvältä kuulostaviksi. menen tän välin (3KK) la+2 iltaa töihin. saan lomarahat ja jäätyä fiksusti äippälomalle. että mä inhoon omien asioiden selvittelyy!!! kela on mulle oikee painajainen.

tosi lämmintä taas ja nihkeetä. en saa nukuttua. ja viime yönä nuoriso parkkeeras ittesä meidän kadulle. yhden aikaa mies meni karjuu niille, et nyt riittää möykkä. häipyivät onneksi. tää on ihan pikkunen omakotitalojen pihatie ja muuten rauhallinen. seuraavaksi mä soitan poliisit, kun ajavat ilman kypärää ja kännissä kiihdytyksiä yms. typerää.

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*1v2kk:76/10,2kg
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*1v: 74,5/10500

No niin nyt sain päivitettyä noi meidänkin tiedot..vihdosta viimein..
Eilen kun käytiin neuvolassa, niin pituutta oli tasan 78cm, joten nyt oli tullut niin reilusti pituutta, että lopetetaan pituuden seuranta..joskus kun sitä ei ollut tullut yhtään lisää..
Muutenkin kaikki ok. Miehellä meni vasemmasta jalasta molemmat sääriluut poikki heinäkuun alusta, joten oon ollu lähinnä yksinhuoltaja tän kuun, plus sitten tietenkin passata miestäkin, Mutta nyt on loppu viikko mullakin vapaata lapsista, kun mummu ja pappa kävi ne aamulla hakemassa. Menivät särkänniemen eläinpuistoon ja siitä mökille. Nyt aattelin olla vaan, vaikka jo aamupalalla miehelle luettelin mitä kaikkee kivaa vois tehdä kun on aikaa... jalkahoitoon, parturiin, alennusmyynteihin, syömään, elokuviin ja terassin kautta kotiin... Mies vaan tokasi, että sitten on vielä toi sponsorin hankinta.. =) No joo, jos kävis parturissa ja alennusmyynnissä kattomassa olkkariin verhoja.

Taidan pukee ja lähtee kaupoille!

Heissulivei!

P.S: st, koitahan jaksaa, ite olin jo lopen kyllästyny pari viikkoo ennen la:a, saati kun menee noin paljon yli.. Huhhuh ja vielä näin lämmintäkin..

Tsaude!

Jesper nukkuu mä käkin koneella. Ulkona on sen verran kuuma tuolla takapihalla että päätin puuhastella sisällä omia juttuja. Vaikka kyl mä sit taas varmaan ens viikolla valitan että ulkona on hienot ilmat ja mä joudun käkkimään töissä=) Eli pihalle siis pitäisi mennä kun vielä ilmat hellivät....

Eikä vieläkään vauvauutisia! No, ne syntyy kun on niiden syntymäpäivä. Ihan niin kun kaikki muutkin lapset.

Meidän rytmi tuntuu olevan suurin piirtein samanlainen kun muillakin mutta laitan sen nyt tähän silti.
klo 7-7.30 herätys
klo 8-8.30 aamupala
leikkimistä / puistoon
klo 11-11.30 ruoka
klo 12 päikkärit (n. 2-3h omassa sängyssään)
herättyään välipalaa
klo 16-16.30 ruoka
leikkimistä, kyläilyä, olemista
klo 19 iltapuuro
klo 20 nukkumaan

Ja yöt nukutaan melkein poikkeuksetta kokonaan. Jos on hampaita tulossa tai kipee niin sitten saattaa heräillä mutta tosin harvoin. Tai jos ollaan mökillä ja tulee vilu niin sitten herää, ei oikeestaan muuten. Mä olen huomannut sellasenkin että kun ennen päikkäreitä mennää puistoon leikkimään niin päikkärit on paljon pidemmät kun että oltaisiin vaan sisällä. Ja muutenkin se oleminen ei oo sellasta kitisemistä kun lähdetään ulos. Siksi siis me käydään puistossa kyllä joka päivä. No, ens viikolla (1.8) alkaakin sitten tarha joten siellä sitä saa poika olla pihalla ja leikkiä himoonsa=) Oon kovasti miettinyt että miten tarhan tädit saa pojan nukkumaan kun huoneessa nukkuu monta muutakin mutta huomasin tänään sen että kun poika on väsynyt niin nukahtaa ihan mihin vaan. Ja tarhassa kun sitä touhua riittää niin pikku mies simahtaa takuu varmasti. Meillä nimittäin tänään kävin niin että tultiin puistosta ja pienellä kiukulla sitten syötiin. Kun ruoka ei enää kelvannut (ei siis syönyt kaikkia) niin jätin pojan kiukkuilemaan syöttötuoliin ja tein itelleni ruokaa. Yht äkkiä aloin ihmettelemään että miksi on niin hiljasta niin Jesper se nuokku tuolissaan! Tuli äidille kiire =) Piti vielä vaippa ja puhdas paita vaihtaa ennen unia ja maitookin olisi pitänyt juoda, no hörpyt joi ja simahti takas. Ja tua se on taas sängyssään nukkunut jo tunnin.

Mites teillä muilla pottailu? Mä olen nyt aina vaipanvaihdon yhteydessä yrittänyt istutaa poikaa pottaan. Usein käy niin että heti kun otan vaipan pois niin pisut tulee lattialle, siksi yritän saada pojan istumaan pottaan niin pisut tulisivat pottaan. Mutta ei, vikkelä pisu kun lattialle tulee aina! Ja poika ei sitten millään istuisi potassa. Kannattaakohan pottailua vielä lykätä vai yritänkö sitkeesti? Vaikka kai ne tuolla tarhassa sitä kohta yrittävät opettaakin... Ja olen myös yrittänyt uudelleen josko Jesper haluaisi / oppisi syömään ite. Lusikalla se aina hakkaa ruokaa mutta lusikka ei vahingossakaan eksy suuhun. Jos vähän autan malliksi niin tulee kiukku ja lusikka lentää lattialle. Olen sitten antanut vaan taputella sitä ruokaa lusikalla, eiköhän se jokus sinne suuhunkin eksy. Ja taas tarhassa saavat kokeilla, jos poika vaikka innostuisi kun muutkin syövät itse.

Mä olen ihan tuskastunut näihin kiloihini! Nyt päätin taas lopettaa herkkujen syömisen, eilen olin spinnigissäkin. Kai tää taas tästä alkaa, alan vaan niiiiiin turhautumaan. Mun ei tarvi kun nähdä herkkuja niin paisun kun pullataikina =(

Ja Late, et sä mikään huono äiti ole! Samanlaisia me ollaan kaikki! Sulla murheena on noi unille menot, meillä muilla on muita murheita. Teillä sujuu joku toinen asia paremmin kun esim. meillä. Kyl mäkin välillä katon mun kaveria (hänellä on kolme lasta, tämä viimesin siis 1v) kun heillä touhutaan jo vaikka mitä ja jotenkin mun ystäväni kekseliäisyys on huipussaan. Ei mulle olisi tullut kaikkea samaa edes mieleen mitä hän lastensa kanssa tekee / puuhastelee. Mutta samat ongelmat ja v***ukset sielläkin on. Ei sellasta olekaan kun superäiti =)

Voi kun sitä voittaisi lotossa... vaikka en mä ole kyllä edes lotonnutkaan =) Olen palkattomalla lomalla joten siksi siis tässä voitosta haaveilen. On rahat nyt kesällä niin piukassa että hohhoijaa. Mihinkään ei ole varaa, onneks huomenna tulee lapsilisä. Käyn ostamassa Jesperille tossut tarhaan. Ja kai sinne pitäisi sadetakkikin ostaa... voi tätä rahanmenoa =( Eikä ole tuo tarhakaan mitään ilmaista hubaa, meillä menee 200e /kk hoitomaksua. Kauheeta jos olis vaikka kolme lasta ja kaikki hoidossa, ei tarttis enää töissä käydä.....

Supistuksia st:lle ja minä-83:lle!! Ja muille aurinkoisia päiviä!

Pottailusta.En oo ees kovin aktiivisesti yrittäny sitä.Esikoisen kanssa(2v.4kk) kyllä yritän sitä.Et ainaki ruuan jälkeen menis potalle.Mut harvoin sinne kakka tulee.Pissalle menee kyl nykyään joskus itekseenki potalle.Että vähän kehitystä tapahtunu.Monet 2v.ikäset on varmaan kuiviaki,mut mä en stressaa.
Daniel ei potalla tykkää istua.Nousee heti pois ja alkaa huutamaan.En viitti väkisiin istuttaa,ku ei oo valmis siihen.

Mut syöminen meillä sit on omatoimista.En syötä enää ollenkaan Danielia.Se syö ihan suht siististi ite ja lusikka menee oikein päin suuhun.Reippaampi se on syömään ku esikoinen,tai ruoka maistuu sille paljo paremmin.Onki painavempi ku isoveljensä.:)

Kiva,ku tänne oli Kati 2:kin pitkästä aikaa kirjotellu.
Kiitos kaikille tsemppauksesta tän loppuajan suhteen.

Meillä toi potalla käyminen luontuu aikasta hyvin, melkestä aina sinne tulee jompi kumpi, kun siinä istuu. On ihme kyllä alusta asti viihtyny siinä. Aluks meillä pottailtiin olohuoneessa, Fröbelin palikoiden DVD oli kovassa käytössä :) Nyt kun muutettiin, siirryttiin vessan puolelle, eikä enää osaakaan kakkia olohuoneen puolella :)

Meillä on edelleen tällasia rituaaleja, kun istutaan potalle, eli oon keränny meikkilaukkuun kaikkea "kivaa", siis sellasia pieniä tavaroita, joita muuten ei uskalla vielä leikkeihin antaa, (heijastimia, koruja, vanha rannekello, hammaslanka rasia jne) Niitä sitte ihmetellään ja käydään jokainen tavara uskollisesti läpi pottakeikan aikana.

Iltasin puuron jälkeen kun on oltu potalla, niin ollaan pidetty poikaa nyt ilman vaippaa. Ja kun alkaa touhu olla sen laista, että on pissahätä, niin mennään potalle. Tulee ilmakylvyt siinä samassa.

Muuten osaa jo usein ilmaista kakkahädän, esim. kun ruoan jölkeen kysyy mennäänkö vessaan potalle, niin juoksee takomaan vessan ovea, ja silloin hätä yleensä onki. Jos vaan jatkaa leikkejä, en oo vieny potalle, ja silloin tooosi harvoin sitte tuleeki vahinko vaippaan.

Meilläkään tosta ite syömisestä ei kyllä oo vielä tietoakaan, kaippa se siittä joskus :) Poika on kyllä muutenki aikasta varovainen kokeilija noissa ruoissa, varsinki sormiruoissa, joita sais ite pistellä suuhun. Ainoastaan Elovenan kaura-puolukka keksit kelpaa. No, kaipa se siitä kans rohkastuu.

Lohi saatiin kanssa kokeiltua, lopulta, ja ongelmitta meni. saatiin taas uutta syötävää. Myös nakkikastiketta oon nyt saanu menemään, aluks meinas kyllä ihan puklata, kun oli niiiiiin pahaa. Löydettiin meinaan nakkeja, joissa ei ole maitoa, ei mausteita, ei nitriittiä, ei soijaa eikä lisäaineita.

Hellepäivää ja supistuksia :)

Ilmoittaudun vielä kotona olevaksi. 41+6 rv, uskomatonta, että vielä kokonaisena.En ois kyllä tätä ihan uskonu.
Miten minä-83? ootko vielä kotona?
Huomista yliaikaiskontrollia odotellen.Jospa ne käynnistäis...

Täällä ollaan edelleen. Nyt on loppunut öisetkin supistukset. Limaista kellertävää vuotoa kyllä tulee, mutta on tainnut tulla jo parisen viikkoa. Pitäisiköhän tutkituttaa ettei ole mitään tulehdusta... Toivottavasti sulla st synnytys käynnistettäisiin, toi ei varmaan ole mukavaa. Yritä jaksaa huomiseen.
Meillä tytöllä oli nyt ensimmäisen kerran kuumetta eikä sitäkään kestänyt kun pari päivää. Ehkä on hampaita tulossa kun ei muita oireita ole.
Lähdempä tästä syömään jätskiä! =)
Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Moi!

Kiitti Vivi! : )

Musta oikeasti tuntuu, että te muut jaksatte vaikka mitä ja ootte pirteitä jne.

Kiitos, oikeasti auttoi tosi paljon. KIITTI!!!!!!!

Voi teitä odottajia. St sulle kunnon rutistus! Minä-83 mä kyllä soittaisin jollekin, et tietäis mistä tuo vuoto johtuu. Haiseeko se jotenkin?

(mä en uskalla tätä ilman sulkeita kirjoittaa, kun tuo karman laki on meidän perheen kirous,mut... Nyt on menny pari päivää ihan kivasti ja tänään olisi tarkoitus lähteä kaupunkiin ja lopulta viedä EK syömään meidän lemppariravintolaan Hookiin, jos on vaan auki, meen seuraavaks katsoon koska aukeaa)

En jaksa nyt enempää kirjoitella. Mukavasti menee nyt ja mieli hyvä. Mies sai hyvän tilin tänään, joten laskujenkin jälkeen jää RAHAA!!! Jes!!!

OIKEIN POSITIIVISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE! -Late

Jatkan vähän vielä, meillä potta on tutustumassa olohuoneeseen ja siinä ei olla käyty kuin joskus monta kk:tta sitten. Pidän sen näkyvillä, et tottuu siihen ja kun oppii tukevasti seisoon ja käveleen, niin kokeileen uusiks. Lopetin sen silloin 10kk iässä, kun alkoi oleen vähän väkinäistä, poika jotenkin pelkäs olla siin. Kokeilen syksymmällä uudestaan.

kai siinä kannattaa edetä ihan lapsen ehdoilla, jos on epämiellyttävää pitää taukoa ja koittaa uudestaan taas myöhemmin. Pakottaa ei saa. Tarhassa on monella vaippa ja sielläkin potalla ihan lapsen ehdoilla.

joo, nyt tiskien kimppuun!!!!!!

Kiitos vaan tsempistä, yritetään kestää.

Minä-83:Mä luulen,että toi sun vuoto voi olla limatulppaa,jota tulee pikkuhiljaa pois tai sit vaan valkovuotoa.Mulla on ollu limaista kellertävää valkovuotoa jonkin aikaa ja tänään tuli sit jo vähän veristä,eli se ainaki oli sitä limatulppaa.Jospa jotain alkas tapahtuu...

Tosi mukava kuulla,että teillä menee hyvin Late.Mukavaa ravintoreissua.

Heippistä!!
St ja minä-83: onpas teillä nyt odottelua!! Ajatukset tietysti on vaan mahassa ja vauvassa, niin odottelu tuntuu pitkältä. Koettakaa selviytyä, sure!

Meidän pihassa ei oo aitaa ja oon välillä ihan "kuollut" noiden kahden perässä ravaamiseen. Välillä käykin niin et lähdetään kotiin omalle parvekkeelle kun tarpeeksi juoksuttavat äitiä. Jos on muita lapsia leikkimässä pihassa on tosi paljon helpompaa. Tytöt seuraavat muitten puuhia ja on paljon helpompaa. Ehtii hengittääkin.. ;) Tuisku, miten pärjäät puistossa sun poikien kanssa, meneekö eri suuntaan? St: totteleeko sun esikoinen niin ettei lähde omille teilleen kesken hiekkalaatikkoleikkien? 1v:t ei taida paljon vielä ymmärtää et auto voi tosiaan parkkipaikalla liikkua eikä välttämättä näe pientä vipeltäjää. Saa olla kyllä tarkkana! :) Mut ehottomasti, on tää kaiken sen vaivan arvosta, et nautin kyl äitinä olosta! :) Ihanaa seurata kun toiset oppii uutta jne. Meillä ylletään nyt laittamaan jalkalappu päälle! Hauskaa! Se oliskin sit kokoajan oltava päällä. Hihii..

Päivänjatkot!

Ei vieläkään vauvoja =(
No mutta veljen vaimo poksautti lauantaina pienen tytön =)
Tuli sitten nopeesti maailmaan,klo18 saapuivat sairaalaan ja 18.18 tyttö oli jo maailmassa,2min kesti ponnistus vaihe.
Olivat päättäneet lähteä sairaalaan vasta sitten,kun on niin kipeä,että meinaa järki lähteä,kun esikoista saadessaan odottelivat synnytysvastaanoton aulassa tunteja.

Hei,osaako kukaan varmaksi kertoa,että jos nyt irtisanoudun vaikuttaako se hoitotuen saantiin? Kun enhän mä työttömäksi jää vaan kotiin hoitaan lasta...
Kun eikös niissä ole niitä raha juttuja jos itse irtisanoutuu ja jää työttömäksi...

Oon päättänyt nyt sitten hakee työpaikkoja,vaatemyyjä kiinnostais aikalailla ja olis vähän inhimillisemmät työajat.
Katsoo nyt mitä tuleman pitää...

Meillä ei pottailua ole harrastettu kuukausiin,tyttö ei suostunut istuun ja lähti pois.
Kai sekin sitten ajan kanssa.

Ukko tulee kotiin kohta töistä...

Dianalle: Esikoinen (2v.4kk) ei tosiaankaan pysy hiekkalaatikolla tai pihalla mun näköpiirissä, kuten ei Danielkaan.:)
Kummanki perässä saa juoksennella vähän väliä. Siks en jaksa välillä lähtee niitten kaa ulos, ku ei tän mahan kans jaksas olla juoksentelemas ympäri pihaa.Tänään kyl oltiin ja kyllähän niitä supisteluja tolla juoksentelulla sai taas aikaan,mut tekisivät vaan tehtävänsä.:)
Asutaan rivarialueella.Täs on 4 rivaria ympyrässä ja kaks eri leikkipaikkaa, joissa hiekkalaatikot.Parkkipaikka tosiaan lähellä,että autoja saa varoa ja sit pojat hakee toisten etupihoilta niitten leluja ja saan palautella niitä sit omistajilleen.Eli aika rasittavaa on toi ulkoilu,jos omalla pihalla ollaan.Leikkipuistossa on helpompaa,pysyvät siinä alueella...
Ja on meiän takapihalla aita.Mies pisti tänä kesänä.Daniel pysyy siinä,mut esikoinen kiipeää aidan yli ja karkaa...Vaikka sanoisin kuinka,että jos karkaa,ni joutuu sisälle.Lupaa olla karkaamatta,mutta ei mene ku hetki,ni unohtaa ja vilahtaa aidan yli.Vaikka se aita on n.80 cm korkea.:)

Moi!!

Nostan ketjua näkyville ja samalla kirjoittelen meidän kuulumisa. Nuo teidän päivärytmit kuulostaa jotakuinkin samalta kuin meidän. Meillä on jopa muutama aamuna nukuttu 7.30 8.00 asti. Eli poju on nukkunut 11h yöunet, On sit ollut aamupäivällä kyllä paremmalla tuulella niin ja äitikin on saanut nukkua pidempään, ihan kiva.

Jenni: mä oon kans miettinyt tuota irtisanoutumista kun mun työpaikkahan on tällä hetkellä 500km päässä, niin oon vaan miettinyt mitä mun kannattais tehdä. Täytyy ottaa asioista selvää kun palataan lomareissulta parin viikon päästä.

Toivottavasti mä pääsen loman aikana ´jossain lukeen vauvauutisia, Eikös St mennyt tänään sairaalaan?

Niin ja pottailusta täällä oli keskusteltu. Meillä yleensä kakataan pottaan, mutta muuten ei oo vielä kauheesti stressattu sen kans.
Me tosiaan lähdetään 2 viikoksi lomailemaan, kyllä täytyy karmea määrä pakata tavaraa mukaan! Millaisia lomareissuja te muut olette tehneet? Niin me lähdetään "autolomalle" välillä yövytään sukulaisten ja ystävien luona ja välillä leirintäalueilla ja yks yö ollaan hotellissa, jos säät sallii niin voidaan joku yö olla teltassakin.

No nyt pakkaan tavaroita!

Jenni, jos irtisanoudut se ei vaikuta hoitotukeen. Se vaikuttaisi työttömyyskorvaukseen jos sellasta hakisit mutta jos et jää työttömäksi (ilmottaudu työkkäriin ja hae tukia) niin sitten sillä ei ole rahoihisi mitään merkitystä. Mutta ilmottaudu nyt kuitenkin sinne työkkäriin ja sano että olet hoitovapaalla... ei tule myöhemmin mitään sanktioita jos päätätkin "vaihtaa" hoitotuesta työttömyystukeen.

Jesper on innostunut istuskeleen potalla! Wau! Ei sinne vielä mitään ole tullut mutta ehkä joskus, kamalasti se peruutteleen istuun potalle nyt kun laitoin potan olohuoneeseen.

Jaahas, menen takas lukeen kirjaa. Vielä kun hetken saan nauttia tästä lomasta...

Jenni: nyt on ihan hyvä aika hakee myyjäks, koska kesälikat lähtee kouluihin. ylensä sillon jää paikkoja. hakemusta vaan sisään/käteen, ainakin meillä toimii paremmin henk.koht. käynti.
rankkaa se myyjä duunikin on-ihmiset kitisee, kun eivät mahdu/ei oo kokoo/väriin jne., mut mä tykkään, kun voi ratkasta ihmisten pulmia :))

Jep,mä aattelin ensi viikolla soittaa pomolle ja irtisanoa itteni (en jaksa tällä viikolla vaivata päätäni ja soittaa,lykkään ensi viikkoon,heh)
Juu,en siis jäisi työttömäksi vaan kotiin ja mulla on tässä yksi projekti ja sinne haetaan työntekijöitä vaateliikkeisiin. (Lempäälään valmistuu se IIIISOOOO kauppakeskus Ideapark joulukuussa) haku on nyt (13.10 asti) ja mennään tänään mun veljelle tekeen hakemusta mulle koska oon niin tollo näiden tietokoneiden kans koska se hakemus pitää lähettää s-postitse ja siihen pitää vielä kuvakin liittää jne...jne... joten TOIVON,että pääsisin sinne niin ei tarvis työttömäksi jäädä,kun viimestään tammikuussa on PAKKO olla töissä tai työnhakijana,tämä siis mun oma raja aika ja sillon loppuu mun hoitovapaakin ja en hae lisää.
Joten pitäkää mulle peukkuja,että saisin sieltä töitä!!!!!

Tosta myyjän ammatista on kyllä kokemusta,ihmiset osaa olla tosi V-mäisiä.
Oon ollu kaupassa ja huoltoasemalla töissä ja haluan nyt jotain muuta,siksi toi vaate ala houkuttelee.
Huoltoasemalle en mene ikinä (älä sano koskaan ei ikinä...) No joka tapauksessa,se vasta rankkaa on työltään ja vuoroiltaan.
Kyllä sitä sillon jos on sinkku tai mies vaan,mutta ei se perheelliselle sovi tai ainaka sellaselle kellä on pieniä lapsia.
Toki jotkut jaksaa,mutta en minä...
Onhan tuolla vaate alallakin vuorot,mutta huomattomasti inhimillisemmät,kun eikös ne yleensä mene siiinä 19-20maissa kiinni? ja aukeekin n.9 pintaan?

Mullakin on tullu "kammo" =) pihalla käyntiin,miten noin pieni pääsee kintuistaan jo noin lujaa?????
Aina ollaan pahoilla teillä,kun selkänsä kääntää.
Pari kuukautta sitten se vielä viihtyi omalla piha alueella,mutta ei enään.
Nyt oltas koko ajan naapureille kylään menossa ja repimässä niiden kukkia jne.
Takapihalla on aita joten siellä se viihtyy ja sieltä ei pääse karkuun,ainakaan vielä. Ja siellä ei ole kukka istutuksia terassi alueella joten nekin on suojassa!

Mutta poksumisia =)

Onkohan st nyt jäänyt sairaalaan? Eikös torstaina ollut se käynti polilla, oliskohan jääny sairaalaan sillä reissulla? No, odotellaan vauva-uutisia :)

käytiin tänää ihmettelemässä kaupungin vilinää Turussa, Down by the laituri- kaupunki kekkereissä. Poika ihasteli kaupunkiliikenteen busseja, moottoripyöriä ja ihmismäärää :) Illan kruunas pieni tilkka colaa mukista, puiston penkillä istuen :)

Nyt syömään, sit äkkiä nukkuun; huomenna lähetään kaheks päiväks töihin. Viikonloppuja, ja toivottavasti pian saadaan lukea vauva uutisia!

Moi!

Mä tulin kans katsomaan, että onko St:stä kuulunu mitään. Mut on tainnut jädä sille reissulle. Kovasti voimia, vaikket tätä näekään. Jännityksellä odotellaan.

Mitenkäs mahtaa olla minä-83n tilanne?

St:lle supistuksia... ellen ole jo toivottelemassa liian myöhään =) St on ollut kyllä niin tunnollinen palstailija että kyllä se sieltä pian tänne putkahtaa kertomaan uutisia. Voi kumpa kaikki menisi hyvin! Mun synnytys käynnistettiin ja se ei ole herkkua se =/

Jesper on oppinut vähän syömään ite! Ja aikas nopeeta on oppiminen tapahtunut, ihme. Tarhassa varmaan oppii vielä lisää, hope so! Nyt pikku miehellä on lämpöä kun saatiin se rokotus viikko sitten neuvolassa. Toivottavasti menee pian ohi, on niin kamalaa seurata kun toinen vaan kitisee ja leikkii. Onneks Panadol vähän laskee kuumetta niin oleminen ei oo ihan tuskasta.

Nyt meen tekeen mansikkakakkua, mun kaveri sai mun äidiltä reseptin ja se ei saanut siitä kuulemma yhtä hyvää kun mun äiti. Mä menen nyt kokeileen että millanen mun kakusta tulee =) Mulla on kyllä sellanen visio että mun äidillä on tähän joku niksi mikä ei aukea mulle ja mun kaverille mutta katotaan. Ja sitten kärrään sen kakun tohon naapuriin ettei mun tule sitä ite syötyä, ei sitä syömällä ainakaan laihdu =)

moi

Mulla on hiusväri päässä ja odottelen tässä malttamattomana tulosta... näillä hoitorahoilla ei ole varaa kampaajaan, joten täytyy sössiä itse ja katsoa mikä on lopputulos.. Onneksi on lyhyt tukka, niin ei tule niin paljon vahinkoa kuin johonkin pitempään versioon.

Mäkin eilen illalla mietin, että jokohan st:llä on lapsi maailmassa. Käynnistäminen oli juu kamalaa, mutta enpä tiiä millaista se olisi ilman käynnistystä, olisko yhtä hirveetä.. Ei mulla synnytyksestä mitään traumoja jäänyt, mutta kyllähä se sattui vähän h....tisti.

Meillä syödään vähän itse, yleensä niin että meillä molemmilla on lusikka, toisella lappaan minä ja toisella tytsy itse. Aluksi vaan kanssa hakkasi ruokaa lusikalla, mutta pikkuhiljaa oivalsi laittaa suuhunkin.

Muuten ei mitään uutta..

Yhteistyössä