HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka pitkästä aikaa!
Tulin nopsaan käymään ja luin teijän kirjotuksia harppomalla,sori...mutta yksi juttu osui silmään...eli:
Onnea Dianallekkin raskaustumisesta =)
vivi,et ole ainoa joka ei ole raskaana,en minäkään =) enkö aio vielä vähään aikaa ollaakkaan...

Täällä menee ihan hyvin,yöt nukutaan loistavasti,päikkärit tosin on vähän tökkinyt,mutta muuten ok.
Ja sanoja on ruvennut tuleen,kuten kukka,napa,pallo ja kenkä tulee jotenkin sinne päin.

Vaaka näyttää 56,5kg eli ihan hyvällä mallilla sekin.
Ja hyvin teillekin näyttää laihdutus sujuvan. HYVÄ ME!!!!

Täytyy mennä!!!

Terve vaan pitkästä aikaa... Lukemassa olen käynyt, mutta koskaan ei ole ollut aikaa kirjoitella. Onnea vaan dianalle! Meillä oli sunnuntaina ristiäiset ja pojan nimeksi tuli Juuso. Meillä ei vielä tule sanoja, mutta tavuja kyllä. Yöt nukutaan hyvin sekä myös päiväunet.

Paino ei ole pudonnut nyt mihinkään. Huomenna aloitan kuntonyrkkeilyn, toivon mukaan vähän auttaisi.

Tosiaan kädet on täynnä tekemistä näiden kahden kanssa. Aika ei riitä mihinkään vaikka mieskin on kesälomalla... =)
Hengessä olen kyllä mukana vaikken useasti kirjoitakkaan.

HAUSKAA PÄIVÄNJATKOA VAAN KAIKILLE!!!

Terveiset ultrasta!

Kaikki hyvin ja aavistukset on pitänyt paikkansa: tyttö tulossa! Hassua et taaskin tiesin, vaikka Maxista ei kysyttykkään.
Meillä alettiin maalaa taloa (firma tekee) vähän myöhään, mut sopimus oli syyskuun loppuun mennessä :/ Kaik rahat menee sit siihen. Isälleni en edes uskalla kertoo, koska tiedän mikä ryöpytys sieltä tulee...nyt vasta, miksette ite, rahan haaskausta jne. jne. Jos antais sen vaan huomata...joskus!

HYVÄ LAIHDUTTAJAT! niin sitä pitää, kunnolla pikkujoulukauteen timmiksi, etteivät pääse sanoo: tommosta se äitiys teettää...... ;))) ei miehet vaan ne naiset! Ihana kuulla että jaksatte puurtaa itsenne eteen.

Kaura rv20, puolessa välissä ollaan

moi vaan kaikille,

Meillekään ei mitään erikoista kuulu, hyvin menee kuitenkin. Ollaan aloitettu käymään seurakunnan kerhossa, jotta tyttö vähän tottuisi toisiin lapsiin ja ryhmässä toimimiseen, kun tammikuussa ollaan sit menossa hoitoon.

Meillä on myös alettu toistamaan sanoja tosi paljon. Aika paljon osaa jo sanoakin ihan oikein, mutta sitten on sanoja jotka on vähän sinnepäin... Tytön lempilelu ulkona on sellainen taaperokärry ja sitä hän osaa jo pyytää lelulaatikosta: "Kaaarrrru".. Hauskan kuulloista tuo puhe.

Mulla paino 68,4 kg, joten enää 2,4 kg jäljellä. Se ei sinänsä ole onglema, vaan se, että saisi sen sitten pidettyä niissä lukemissa! Eli pysyviä elämämuutoksia eikä diettiä!!!! Tietoa on, mutta se toteutus.

Ai niin, Dianalle kovasti onnea! Mäkin sitä uudelleenraskautumista haaveilen tai siis lähinnä olemme sillä linjalla, että tulee jos on tullakseen. En siis vielä kalenteri kädessä hyppää sänkyyn, mutta emme käytä ehkäisyäkään. Katsotaan nyt.

Heippa!

Kävin tuhlaamassa eilen: kampaajalla ja äippähousut! vanhojakin olis, mut halusin uuttakin. leikkuuttamassa olen viimeks käyny helmikuussa, joten oli aikakin ;). nyt pukkaa lyhyttä ja toiv. pirteämpää ilmettäkin.

Mulla maha on alkanut jo kovettumaan/supistelee, jos touhuan vähänkin vauhdikkaasti. Kävely on kaikista kamalinta, niin se oli viimeksikin, hiihdin vielä samoilla viikoilla Lapinlomalla, mut kävelyssä mummotkin vetää ohi. Ottaa aika voimille Maxin perässä juoksentelu. Töissä jaksan paljon paremmin vaikka teenkin seisomatyötä (siis vain 1pv/vk).

Jalkani on aivan kaameannäköinen: koko pohje sininen ja nyt myös nilkkassa alkua. Kohju kiemurtelee polvesta melkein nilkkaan ja kutisee!! Mua hirvittää, jos se ei palaudukkaan. Haluun kyl heti lääkärille operoitavaksi, ei voi pitää mitään lyhyempää....

Max on alkanut kieltäytymään syöttämisestä!! oma syöminen on vähän heikkoa, lusikka käy, mut siinnä pitäis oolla ruokaakin. täytyy tehdä tarttuvia mössöjä ;)

Palaan neuleeni kimppuun: yritän kutoa pitkähkön liivin masun lämmikkeeksi.
Aurinkoista viikonloppua!!

Tiistaita kaikille!

Meillä ollaan kipeenä ja siksi en ole ehtinyt kirjotella mitään =( Jesperillä on korvatulehdus, se on ollu räkänen jo viime viikon ja perjantaina vein sen lääkäriin kun elo oli yhtä huutoa. No, huuto on jatkunut ja eilen sitten vein herran uudelleen lekurille. Korva on parantunut mutta ilmeisesti antibiootit ottaa niin kovasti masuun että poika on siksi kiukkunen.

No nyt mä olen sit kipee =( Ihan hirvee räkätauti ja pää on kumiseva pallo. Ja töissä olisi pakko olla, tein jo viime viikon reissuhommia ja nyt pitäisi vielä kaksi päivää jaksaa ajella. Onneks tänään saan olla konttorilla "lepäämässä". On raskasta ajella satoja kilometrejä ja nostella päivät pitkät näyttöjä kun on tällanen räkäpää =) Paino ei tipu, mutta en yhtään ihmettele. Tallinnan reissussa söin surutta ja nyt en pääse mihinkään urheileen kun on tää räkätauti. Mutta (voi laho pää mää, kukas se nyt pudottikaan sen 10kg?!?) jokatapauksessa sun laihdutuksesti tsemppasi! Tuli sellanen fiilis että jos säkin niin kyllä mäkin! Miten onnistuit? Ruokavaliolla vai liikunnalla / molemmilla? Kummalla oli suurempi merkitys? Onnea hienosta suorituksesta!

Ja Kauralle onnea tytöstä! Mulla on edelleen hetkittäin pientä vauvakuumetta mutta pitäisi tää paino asia ja raha asiat hoitaa ensin kuntoon. Mun jalat ei jaksa kantaa enää sitä valtavaa masua jos en vähän laihdu. Jos nyt pudotan painoa niin sitten raskauden jälkeen ei olisi tätä samaa urakkaa edessä.

Jesper on ihana! Sellanen pieni ihana touhutaapero. Kovasti se käy sanomassa kaikille aina "heipat" kun lähdetään. Eli siis hän menee sanomaan kädestä heipat kun ollaan lähdössä. Yleensä vielä monta kertaa =) Tämä tapa on opittu tarhassa. Meilläkään ei saisi yhtään syöttää, tulee kamala kiukku jos menen auttamaan. Ite pitäisi syödä mutta esim. kaikki keitot menee kyllä syliin. Mutta kyllä se siitä lähtee sekin taito, pikkuhiljaa.

Jaahas, mun tarvii tehdä töitäkin. Isot halit kaikille! Tulen viimestään perjantaina taas lukaseen juttuja.

Kylläpäs meidän ketju on hiljaiseksi mennyt.

meille ei kuulu mitään uutta. Eilen oltiin kerhossa ja ulkoitiin muutenkin tosi paljon. Pojat oli aivan poikki illalla kun laitoin heidät nukkumaan. Ja kyllä nukkuivatkin yön tosi hienosti. Toi kerho on kyllä ihan kiva juttu, mutta on se kuitenkin sellaista hullunmyllyä välillä että toi yksi kerta viikossa riittää. Siellä on tosi paljon porukkaa ja suurinosa lapsista on alle 2v joten voitte kuvitella sitä äänen ja huudon määrää=)

Täällä sataa ja on harmaata. Ei varmaan päästä tänään ulos ollenkaan, täytyy keksiä virikkeitä täällä sisällä. Meillä ei vaan noi omat lelut jaksa aina kiinnostaa niin on vähän miettimistä että mitäs voitais leikkiä. Monesti kyllä itse keksivät jotain kivaa tekemistä kahdestaan, äiti ei saa olla edes samassa huoneessa silloin. Pojilla on sellainen tapa että menvät omaan huoneeseen ja laittavat oven kiinni ettei äiti tai isi vaan pääse sotkemaan leikkejä. Yleensä siellä kyllä tehdään jotain ilkeyksiä=)

Mulla on pitkästä aikaa lauantaina omaa aikaa! meen viettää iltaa mun vanhan työkaverin luokse. Ihanaa kun pääsee vähäks aikaa pois kotoolta=)

Jos vaikka hetkeksi menisi lepäämään.

Hauskaa päivää!

Terveisiä punkan pohjalta. Olen sairaslomalla jo toista päivää, kuumetta ja korvatulehdus oli lekurin diagnoosi. Outoa olla kotona kun täällä on ihan hiljasta. Vein Jesperin tarhaan että saan "rauhassa" sairastaa. Ei musta tässä kunnossa ole iloa sille taaperolle. Mieskin on tulossa kipeeksi. Tää räkätauti siis käy nyt meidät kaikki läpi =( Toivottavasti loppuvuosi ollaan terveenä koko sakki.

Jesper on onneks parantunut, lääkekuurikin loppu tänään. Sunnuntaina olisi naapurissa ristiäiset, mun miehestä tulee kummisetä. On muuten vaikeaa keksiä mitään kummilahjaa kun tämä on heille tosiaan toinen lapsi ja kaikkea on jo ennestään. Ja kaikki jää aina viimetippaan =)

Missäs Late luuraa?? Tai kaikki muutkin?? Tuisku se oli jaksanut kirjotella, hyvä Tuisku! Ehkä se vaan menee niin että osa on menny töihin ja muutenkin tämän toisen vuoden aikana tuo lasten kehitys on niin erilaista kun ekan vuoden aikana, kirjoteltavaa ei ole enää niin pajon. Ja silloin alussa kun oli niin hukassa tarvittiin vertaistukea paljon enemmän =) Mutta kirjotelkaahan silti kuulumisia.

Mä olen jo pari viikkoa ihmetellyt kun Jesper hokee että "kapakka" ja "kupakka". Nyt mulla viimein välähti eilen, se tarkottaa että REBEKKA! Tarhassa on sen niminen tyttö ja kuulemma aikas vilkas sellainen. Eli siis meidän poika se hokee päivät pitkät tytön nimeä =) Roskien vieminen, kauppakassien purkaminen ja tiskikoneen tyhjentäminen on ihan pop. Ja kaikki syötävä mitä vahingossa jää Jesperin etäisyydelle menee suuhun. Viimeksi tänä aamuna se mussutti jotain eilen maahan pudonnutta leivän palaa pöydän alla. Kun menin ihmetteleen että mitäs sä siellä istuskelet niin tuli mieletön nauru ja kuulu vaan että namnam. Tällasta arkea meillä... yks päivä syötiin mun salmiakkipastilleja mitkä löyty mun kassista ja eilen poika olisi kovasti halunnut kurkkupastilleja. On noi rasiat vaan niin houkuttelevia jo pienestä pitäen.

Jaahas, nyt tarvii alkaa kirjaileen uuden tulokkaan nimeä kastemekkoon ettei se jää viikonlopulle. Viikonloppuja!!

Heippa!

Meillä vuotaa nenät, mulla ja maxilla. käytiin jopa terkalla, mut ihan turhaan. vatta kasvaa ja alkaa jo ahdistaa kumarrellessa, pahaolo on palannut kehiin, mutta eiköhän se laannu taas. suonikohjuni on tosi pahana, onneksi tiistaina on neuvola, saan kysyttyä siitä.

huomenna olis taas töitä ja miehen serkun 30-synttärit. mennään ihan kahdestaan, max menee mummilaan yökylään! ollu viimeks 10kk iässä. saa nähdä kuin käy.... mummi on ollut kyl iltahoitajana kotona. onneksi päivänsankari odottaa kans, niin saan selvää seuraa :))

Meillä on nukahtaminen mennyt ihan hulinaksi: ennen pääsi uneen 5-15min, nyt alkaa sellainen riehunta, et sänky hajoo, kestää 1-1,5h. ollaan koitettu koht kaikki temput. mä en jaksais sitä. jos antaa olla yksin, innostuu vaan riehuu enemmän. istun huoneessa, makaa kiltisti ja veuhtoo käsillään tms. jos silitän työntää kättä pois. jos kippaa vaan nurin, tulee kaamea nauru ja leikki. keinot on aikasten loppu. vielä kokeillaan tosi paljon myöhemmin sänkyyn vientiä, vklopun jälkeen.

Viileneviä syysilmoja!

Hyvää viikonalkua!

Viikonloppu meni nopeasti ja nyt taas pitäisi jaksaa yksi viikko ilman miestä.
Olin lauantaina työkaverilla kylässä ja oli kyllä piristävää jutella muustakin kun lapsista. Muisteltiin vanhoja hyviä aikoja kun oltiin molemmat yhtäaikaa työvuorossa ja naurua riitti=) Nyt jaksaa taas olla kotona kun pääsi hetkeksi tuulettamaan pääkoppaa.

Ensiviikonloppuna juhlitaan mun synttäreitä joten kova hässäkkä sillonkin. Ei siis mitään bileitä, kakut ja kahvit isovanhemmille ja omille vanhemmille sekä appiukolle ja anopille. Ihan kiva kyllä nähdä sukulaisia mutta mun sukulaiset on vähän sellasia ettei ne meinaa millään lähteä!! Ne saattaa istua kahvipöydässä monta tuntia ja höpötellä omat elämänkertansa moneen kertaan..Hohhoijaa!! No onneksi ei sentään joka viikonloppu tule kylään=)

Pojat on alottanu jonkun ihan ihme uhoomisen. Joka asiata kitistään ja kokoajan ollaan tekemässä jotain kiellettyä. Ne tappelee keskenään ja rääkyy...Argh! Äidillä loppuu kärsivällisyys. Oon pariin otteseen huutanu takapuolesta asti että nyt riitti! Huono minä.. Mutta aina ei vaan jaksa sitä kiukkuttelua ja rähjäämistä.

Muuta ihmeellistä ei tänne kuulukkaan.

Nyt meen ottaan ruoan pois uunista. Tuoksahtaa jo niin voimakkaasti että varmaan kohta kärähtää.

Moikka pitkästä aikaa!!!!
Meitsi on saanu töitä!!!!!Eilen astelin paikallisen ärrän pitäjän tiskille ja sain töitä!
Eipä se työ varmaan mitään hääppöstä ole,mutta mukava saada jotain hommaa nyt,ihan rahallisestikkin.
Työ kestäis ainakin kesäkuuhun saakka. Työajat loistavat, 8-20 väliltä ja ei sunnuntai hommia (joka tietty rahallisesti huono)...menee hyvin yksiin miehen työaikojen kanssa.
Tässä kuussa olis tullu ilmotus olisinko päässy sinne vaateliikkeeseen,mutta jos sinne pääsisin en menisi.
Tässä pähkäiltiin,että ei kannata jos molemmilla työmatka 100km/pvä.
Joten on joustettava ja mulla on nyt työpaikka täällä kotikunnassa,ei työmatka kuluja ja matkat voin kulkea pyörällä/kävellen. Siirin hoitopaikkakin on siinä vieressä.
Työ alkaa marraskuussa joten kotosalla olen vielä kuukauden verran!!!

Tyttö on jättänyt melki kokonaan päikkärit väliin,joskus nukkuu ja joskus ei.
Harmi,kun nyt se pienikin oma aika päivällä on aika rajallinen. Tiedä sitten onko tää joku kausi.
Nyt oon täällä anoppilassa ja täällä saan rauhassa kirjottaa,kun pappa juoksee tytön perässä =)

Sanoja tulee kukka,napa,pallo jne...Kovasti äännellään eläimien ääniä,kissa,lehmä,lammas...

Vointeja kaikille nuha nenille ja jaksamista mahoille =) ja muillekkin!!!

heippa pitkästä aikaa!! meillä on sairastettu kanssa...viime yö oltiin sairaalassa kun tyttö oli 3 vuorokautta 40asteen kuumeessa ja sit ennen oli 5päivää kuumeessa kans ja 2päivää väliä niin alko uudestaan!! pe-la yönä mies kävi tytön kanssa sairaalassa kun taas tuli 2kuumekouristusta tunnin sisällä...sielä lääkäri oli kattonu korviin ja todennu että näyttäis tulehdukselta mutta meinas että ei kuume johdu siitä eikä antanu mitään kuuria...ei edes meinannu antaa kuumeeseen vahvempaa lääkettä! eilen sit käytiin tk:ssa ja sieltä passitettiin sairaalaan kun tulehdusarvot aina vaan nousi...eli molemmiskorvis tulehdus jaepäillään myös pissatulehdusta (vastaukSet tulee vasta parin päivän päästä! kanyylista laitetaan antibioottia suoraan suoneen...saatiin lähteä kotiin kun tyttö oli niin pirtee ja kuume laskenu...nyt sit tänään mennään vielä sairaalaan ottaan antibiootit ja aamlla sama juttu+labraan uusinta kokeisiin ja lääkärille...sillä roikkuu toi kanyyli kokoajan tossa kädessä..oli niin raukka kun sitä laitettiin siihen, itki niin kovaa että en ollu ikinä kuullukkaan ja hoki "aiaiai äiti"! pelkäs joka kerta ku ovesta tuli joku hoitsu...!oli kyl kauhee viikko ku tää kova kuume alkoi to-pe yönä ja sain vaan pari h nukuttua ja perjantaina olin töissä 9-23.30...oli kauhee ajatella että nenna oli kotona niin huonossa kunnossa...itkin töissä ja sit pe-la yönä sai niitä kouristuksia ja nukuttiin taas vaan pari tuntia ja la aamuna taas töihin!!!onneks toi on ohi!

onnea dianalle vauvauutisista ja kauralle tyttöuutisista!=)

eipä meille sitte muuta kuulukkaa =) nii joo, sanoja ruvennu tuleen tosi paljon ja sit tulee ei oo,en mä!

hyvää viikkoa kaikille!

Onnea Jenni uudesta työpaikasta! Hieno juttu. Mä teen edelleen tässä sivussa töitä, silloin kun poika on päikkäreillä tms. Katotaan hoitopaikkaa vasta ens vuonna.

Meillä oli tänään 1,5v neuvola, pituus oli 87,5cm ja paino 13 550g. Hurjasti oli kasvanu pituutta(1v mitta 79cm) Poju sai mpr- rokotteen, ja nyt ootellaan "kauhulla" ens vkoa, tuleeko jotain jälkimaininkeja tosta rokotteesta. Kaverin lapsi sai tosi korkeen kuumeen ja kokovartalo ihottuman... Oli muuten ihan huiman pitkä toi lääkärineuvola, oltiin sisällä 10 minuuttia... Näin Turussa, mites muualla? Oli aika karmee ylläri tää käytäntö, kun entisessä kunnassa hoidettiin nämä(kin) asiat hieman eri lailla.

Muuten elo menee tasasee eteenpäin, joka päivä poika keksii jotain uutta, se on aikasta ihanaa. Sanoja tulee ja meilläkin noi eläinten äänet on ykkösjuttu. Yks päivä sano ulkona kun ihasteltiin jättimäistä kärpässientä, että "iso sieni". Mä olin hieman yllättyny. Yks päivä poika nappas apteekin kassalla suppolaatikon ja tuumas "nää on mun", ja niin selvästi että kassaki sen kuuli ja nauro :)

Teletapit on myös ihan hitti meillä, varsinkin se imuri siinä, sen ääntä matkitaan koko ajan. Niin ja kiipeily pöydille, tuolille, porrasjakkaralle tms on kans ihan pop.

Syyspäiviä!

Kiva kuulla teistä Jenni ja fanny pitkästä aikaa.
Ja onnea Jennille uudesta työstä, kiva että sait paikan läheltä kotia ja hoitopaikkaa.

Me oltiin aamulla kerhossa ja nyt pojat simahti päiväunille. Kyllä ne on tosi väsyneitä aina kun tullaan sieltä. On niin paljon hulinaa ja meteliä että varmasti ottaa koville, varsinkin noin pienillä. Kerhossa on valokuvaus kuun lopussa, kiva saada pojista ja muista lapsista muisto. Taidan ottaa sellaisenkin kuvan jossa ollaan minä ja pojat.

Muilla tulee jo kovasti sanoja mutta ei meillä vielä. Kyllä joitain tulee muttei mitenkään selvästi. No aikansa kutakin, ois vaan kiva jos pojat osaisivat sanoa mitä haluavat niin ei tarttis aina arvailla.

Huomenna pitäisi siivota ja vähän leipoa mutta ei huvittais yhtään. kai se on joku kakku väännettävä ja varmaan pullaa leivon. Tuntuu vaan ettei kädet riitä kun kuitenkin pitää poikien perässä juosta eikä päiväuni aikaan kerkeä kaikkea tekemään.

Nyt meen laittaa pesukoneen päälle ja sit itekkin lepäämään.

Päivänjatkoja!

Ehtoota!
Onnea Jennille töistä!Mä olen nykyään töissä niin kiireinen että hyvä kun ehdin meidän ketjua lukeen saatika kirjottaan mitään. Voitaisiin taas päivittää sitä listaa kun pikkuhiljaa alkaa lapsilla oleen se 1.5v tarkastus. Meillä se on ens viikolla. Kiva sitten vertailla kuinka erilaisia taas lapset voi olla =)

Jesperillä on tarhassa kaveri =) Lähinnä se kaveri on aina ihan tohkeissaan kun vien pojan ja se syöksyy heti kaulaan halailee ja huutelee että Jesper tulee. Sit on hauska kun tarhan lapset tunnistavat minut. Tänään kun lähdin sitten tarhalta töihin niin heti pihassa yksi isompi lapsi töräytti isälle että "hei, tossa on Jesperin äiti". Jännä fiilis....

Jesper on ihan kamalan tarkka. Kaikki tavarat palautellaan paikoilleen, ovet pitää aina laittaa kiinni asti jos niistä liikutaan, jne. Tarhassakin tämä kuulemma toistuu. Aamullakin usein ei vaatteita pueta ennen kun rasvapurkit on viety takas laatikkoon. Ja monta muuta pientä juttua. Järjestys se olla pitää =) Mukikin palautuu aina pöydälle kun siitä on juotu. Tavarat viedään niiden oikean omistajan käteen, ei siis auta että mun mies ottaisi vastaan mun paidan vaan Jesper tuo sen mulle käteen. Jos lasken sen johonkin niin heti se on kiikuttamassa sitä mulle taas käteen=) Ja nyt hittinä on se että se kantaa autojaan mulle, pitäisi näköjään leikkiä autoleikkejä sen kanssa. Jos lasken auton tehdäkseni jotain muuta niin kuuluu vaan että ö-ö-ö ja autoa kannetaan takas mun käteen. Ja mieletön halittelija on pojasta tullut. Kaikille sanotaan aina käsiheipat kun lähdetään, tänään viimeksi käytiin tarhan tätiä oikein halaamassa kun lähdettiin. On se vaan niin sulosta...

Mun mies on työreissussa tämän viikon, nyt mullakin on rauhallista surffailla iltasin. Ihan kivaa välillä olla ihan "yksinkin" kotona vaikka mihinkään harrastukseen on enää turha toivoa menevänsä kun pojalle ei ole hoitajaa. Enkä kyllä haluaisikaan raahata sitä enää tarhan ja mun työpäivän jälkeen mihinkään hoitoon. Aika isin kanssa kotona on ihan eri juttu kun hoitaja (vaikka se sitten olisikin mummu se hoitaja niin silti). Ja mun omat vanhemmat on just nyt Kreetalla... ne lähti sinne kun äiti jäi eläkkeelle. Isä jäi jo keväällä. Ihan kiva, ne kun voi katsoa Jesperiä paljon vapaammin nyt. Me haaveillaankin etelänmatkasta kevääksi. Ilman lasta. Katotaan... mies on jo säästänyt rahaa mutta mulla ei ole euroakaan säästössä.

Jaahas, kai sitä pitää laittaa silmät kohta kiinni että pääsee taas aamulla ajoissa ylös.

Kauniita unia kaikille!

Heippa!!!

täällä nautitaan hiljaisuudesta päikkäreiden aikaan :) mennään tänään 2-vuotissynttäreille, tarvis vielä paketoida ja kirjoittaa kortti. vatta kasvaa ja paino on 3vk edellä (siis painan nyt rv22 samanverran ku maxista rv25). mahassa möyritään erittäin ahkerasti. taitaa tulla samanlainen ikiliikkuja.
Max sai vihdoin 8. hampaan. sitä odotettiinkin puol vuotta! kerhossa ehdoton leikki on istuinalustojen ja -kuutioiden heittely, päälle kiipeys yms. hiki päässä riehuu. kotona ollaan siirrytty jatkosänkyyn. tänä aamuna meidän väliin hipsikin pieni mies unipussissaan. tuntui ihan hassulle :) nyt alkoi sitten vaellukset. pinnasängystä max oppi tulemaan poiskin, joten oli hyvä et oltiin jo siirtämässä tavalliseen.

oli kiva lueskella harvinaisempiakin kuulumisia!!! ja jennin työpaikasta, onnea!

Kirjotin eilen hirveen litanjan ja en tiä mikä tuli,kun se ei ruutuun ilmestynyt,joten tänään lyhyesti...
Kiitos työpaikka onnitteluista!Siitä vielä sen verran,että loppu vuoden teen vähemmän tunteja ja sitten tammikuusta lähtien enemmän,se omistaja odottaa vauvaa ja la on tammikuussa.

Tytölle on alkanut tulla samaan syssyyn kamalasti hampaita,tässä 2kk aikana tullu 5 hammasta.Onneks ei enään itketä niiden kanssa (tai odotellaan vaan niitä poskihampaita,nehän kai oli kipeimmät)
Nyt saldo on 10kpl ja ala takahampaiden kohdalla on kauheet patit,että nekin kai kohta tulee.

Muuten meillä menee ihan mukavasti,tavallista arkea.
Paljon tyttö oppii viikossa ja kaikesta ei muista edes kirjotella.
Kauheesti halaillaan ja pussaillaan huulet töröllään =)
Leluista huippuja on nyt kipot ja kupot ja "leikkii" kahvikestejä nallejensa kanssa.
Sekä vauvaa kärrätään päivät pitkät.
Mietittiin just kaverin kanssa jolla saman ikäinen poika,että sen pojan mielestä kaikki autot ja traktorit on pop ja taas meijän tyttö hoitelee vauvaansa. Aika pienestä pitäen tälläset tytön ja pojan leikit tulee esiin.

Päivän jatkoja!

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Olen kyllä aina käynyt lukemassa pikaisesti kaikkien kuulumiset, mutta kirjoittelulle ei jää aikaa. Meidän poika on jo 2 kuukautta vanha. Aika menee todella nopeasti. Tytölle on myös puhkeamassa alas molemmat kulmahampaat, muttei ihmeemmin ole kiukutellut. Kovasti tulee sanojen ensimmäisiä tavuja, mutta ei koko sanaa... Ehkä sitten joskus. Täytyy ensi viikolla tulla ilmoittelemaan uusia mittoja, kun olisi 1,5 vuotistarkastus. Pitää tästä mennä herättämään mies päiväunilta, että päästäisiin kauppaan. Ei yhtään huvittaisi.
Täällä paino junnaa samoissa lukemissa koko ajan. Aloitin kuukausi takaperin myös kuntonyrkkeilyn, todella mukava harrastus! =)
Hauskaa päivänjatkoa!

moikka!

Taas nöyrästi pyytelen anteeksi, etten ole täällä käväissyt. Aika paljon on hiljentynyt meidän jutustelu : (

Mun elämä on nykyään ihan pelkkää kiirettä. Töissä päivittäin 8,5tuntia ja sit illat ja viikonloput teen kotitöitä, kun täällä ei tapahdu mitään ton ukon toimesta. eli kuten päätelläkin voi, meillä tilanne ei parantunut. Päinvastoin. ei tapella enää -onneks, mutta kolmea lausettakaan ei pystytä keskustelemaan. Tilanne on ihan siis pystyssä. Onni on, ettei nähdä juur yhtään. Nytkin on mennyt kolme vai neljä päivää siten, että on moikattu ja sit mies on mennyt nukkuu ja herännyt ja mennyt suihkuun ja sit lähtenyt töihin. Yhdestä asiasta ollaan samaa mieltä. Ero on edessä. Edes mä en halua yrittää setviä mitään. ei yksinkertaisesti kiinnosta. Heitin 5 vuotta elämästäni ihan hukkaan ja voiko mikään kaduttaa sen enempää?? Tottakai oon onnellinen lapsestani, vaikkakin tällä hetkellä toivon, ettei häntä olisi. Sais vaan erota ja kääntää tälle menneelle helvetille selkänsä, mutta nyt sen kans joutuu oleen tekemisissä monta pitkää vuotta. Mies on päättänyt hakea yksinhuoltajuutta. Mä en siihen haluaisi lähteä. Mun mielestä yhteishuoltajuus olisi mukavempi. En oo vielä mua viisaampien kanssa puhunut, mitä mun kannattaisi tehdä. En tiedä, millaiset mahdollisuudet miehellä on saada huoltajuus. On sillä kyllä moninkertiaset tulot muhun verraten, mutta ei kai se ainoa asia ole mitä katsotaan. En tiedä yhtään mitä sitten teen, jos mies saa huoltajuuden. Kuulostaa ihan kauhealta, mutta tuntuu, että sitten on parempi ettei me pojan kanssa nähdä enää koskaan. Ihan hirveää, tiedän, mutta se olisi tuskaista hetken, kait se siitä helpottais. en mä voisi olla mikään etävanhempi lapselle joka on mun sisällä kasvanut 9kk ja jonka mä oon kivulla synnyttänyt. En mä ymmärrä miksi mies tätä puuhaa. Toivottavasti ei ole tosissaa. Oon tästä nähnyt painajaisiakin. Kai me voitais tätä kylmyyttä jatkaakin, eihän me juurkaan nähdä ja sillee, mutta oon kyllästynyt huolehtimaan kodista jossa toinen käy kuin huoltoasemalla. Mieluummin pidän kotia mulle ja pojalle.

Oonhan mä tätä jahkannut jo kauan ja nyt aattelin et on korkea aika tehdä suuri päätös. Mies saa jäädä tähän asuntoon, koska ei suostu lähtemään poiskaan. Tää on mun nimiin vuokrattu, joten nyt pitää vuokralainen muuttaa. Tää on kiva kämppä ja kaikkea, mutta koska on tuollainen vastarannan kiiski, niin mitä mä siitä tappelemaan. Äkkiemmin saan rauhan taas elämääni, kun annan periksi. Onhan noita vuokra-asuntoja muitakin.

Jeps, huomenna Eemu menee sit taas tarhaan tutustuun, nyt jää hetkeksi ihan lasten joukkoon. Keskiviikkona sit ihan eka hoitopäivä ja mä tietty ihan hermona. Vaikkakin ihan mukavalta paikalta vaikuttaa.

Sori, en jaksa tällä kertaa jatkaa enempää, kuten varmaan ymmärrätte, toivon vaan että tää ero olis jo hoidettu ja sais alkaa sopeutua uuteen vaiheeseen. Kova homma on ollut kaikkien asioiden järjestelemisissä ja jos hyvin käy, eli asunto löytyy pääsen muutamaan jo ensi kuussa. Muutamia oon jo käynyt katsomassakin. ..

Pirteää syyspäivää kaikille ja mukavaa että teille muille kuuluu hyvää : )

Heipä hei todella pitkästä aikaa!

Enpä olekaan kirjoitellut ikuisuuksiin! Silloin tällöin olen käynyt lukemassa teidän kuulumisianne. Mä aloitin työt elokuun puolivälissä, eli Emil meni silloin perhepäivähoitoon. Hoitoon meno on sujunut todella hyvin, eli poika viihtyy siellä mainiosti. Välillä ei meinais malttaa kotiin lähteä ollenkaan kun hoidossa on niin kivoja leluja... Hoitotäti on myös todella mukava ja tuntuu tekevän työnsä oikein sydämellä!

Flunssaa on meidän pikku mies potenut jo muutaman viikon ja kaksi kuumepiikkiäkin on ollut. Yhteensä ollaan jouduttu kuitenkin olemaan vaan kaksi päivää pois töistä ja hoidosta kun poika on "sopivasti" sairastanut vapaapäivinä. Nyt näyttäis poika olevan vihdoin lähes terve. Välillä vielä hieman yskii, mutta ei muuta.

Pikku miehelle puhkesi juuri 16:sta hammas. Jännä miten ne tulee tuolla tavalla, monta hammasta välillä pienen ajan sisällä ja sitten saattaa olla tosi pitkä tauko! Nyt odotellaan sitten lisää poskihampaita.. Ei taida olla tulossa ihan vielä lähiaikoina, ei ainakaan siltä vielä näytä.

Parin viikon päästä olis 1,5 v neuvola, odotan innolla paljonko on puolessa vuodessa kasvettu! Kyllä tuo poika jo vaikuttaa jotenkin niin "isolta" kun välillä jaksaa leikkiä ja touhuta yksinkin, rakentelee korkeita torneja palikoista ja sanojakin tulee jonkin verran, kaikki ei tosin kovin selkeitä. Emil myös viimein kiinnostui itse syömisestä kun meni hoitoon. Nyt sujuu jo suht hyvin ruoan lusikoiminen suuhun ja lusikka on jopa useimmiten oikein päin... Että pahin sotkuvaihe tais olla onneks aika lyhyt! Emil on kyllä "siisti" poika ja harmistuu selvästi jos ruokaa tippuu matkalla lusikasta tai sitä valuu leualle. Se selvästi tuntuu inhottavalta. Emil inhosi jo pienenä jos jotain ruokaa meni vahingossa naamalle ohi suun... Hyvä niin, en minäkään sen ruokasotkun siivoamisesta suorastaan nauti... Pottahommat onkin sitten toinen juttu... Saa olla tosi kova kakkahätä että malttaa istua potalla.. Muuten karkaa siitä alta aikayksikön! Mutta kaikki ajallaan!

Onnea muuten dianalle uudesta masuasukkaasta ja kaikille muillekkin ellen ole vielä onnitellut!!
Latelle kovasti voimia tuohon teidän tilanteeseen! Toivotaan että asiat järjestyisivät parhain päin!
Kaikille mukavaa syksyn jatkoa ja kirjoittelemisiin..!

Yhteistyössä