HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st :
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

st :

Vieras
HUHTIKUISET 05
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*1v2kk:76/10,2kg
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*1,5 86 cm/12300kg/47,5cm
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

olettehan te täällä vielä! mä ihan hätkähdin kun tajusin, että täällä on jo huhtikuisia -05, -06 ja nyt -07 !!
meillä oli 2v neuvola. 88cm oli pituutta ja painoa jotain reilut 12kg. en muista tarkkaan. täti sanoi, että "ihanan vanhanaikainen lapsi". se oli siis positiivinen kommentti. nauratti kovasti. ajatus siis oli, että leikki kotileikkejä (keitti ruokaa ja hoiti vauvaa) neuvolassa.

puhua pälpättää neiti kovasti ja osaa ihanan paljon kaikkia lauluja. tuiki, tuiki tähtönen, piiri pieni pyörii jne. sit yks karaokesuosikki (PS2) on Doris! se on huippu kun laulaa mikki kädessä "tooris, tule takasin...tooris.." nuo lasten laulujen sanat menee taas jo ihan oikein.

on meillä muutenkin jo iso tyttö. vähän hassulta tuntui neuvolassa kysymys, että "syökö jo itse?" kun mun tytöt on molemmat syöneet itse lusikalla alle 1v. ne on olleet niin "minä itte", ettei siinä ole paljon ollut saumoja syötellä niitä.

tosi voimakas tahto on ja vääntöä on välillä oikein urakalla. hyvä ettei molemmat kiemurrella eteisen lattialla jos mä tahdon pukea ja neiti ei. osaa aika paljon laittaa vaatetta itsekin - silloin kun tahtoo.

ilman vaippaa pärjää kotona ollessa. ulos, kauppaan, kylään ja yöksi laitan vielä vaipan. niin, ja tarhaan.

parvelle (sänky) kiipeää turhankin hyvin ja ulko-ovesta karkailee pihalle. ja mä siis kaipasin joskus sitä omatoimisuutta ja sitä että "irrottais mun puntista"... *huokaus*

tutti meillä on jääny pois jo joku aika sitten, mut siitä oon tainnu kertoakin jo.

en mä tiedä.. ei kai tuosta vauva-ajasta oo muistona enää kun tosiaan ne vaipat. ne on sit kesän projekti. ja mun raskauskilotkaan ei ole enää muistuttamassa. laihdutusprojekti on onnistunut. vuosi sitten tiputtelin painoa ahkerasti ja nyt se on koko talven pysynyt saavutetuissa lukemissa. hyvä, hyvä.

varasin meille viikko sitten ahvenanmaalle mökin kesällä viikoksi. ihana lähteä johonkin reissuun, kun ei etelään ole rahaa lähteä tänä vuonna (6 hlöä, matka väh. 3200e/vko+käyttörahat). ei onneks ole kun reipas pari kuukautta kesälomaan!!
remppa meillä alkaa pian (taas). joka kesä jotakin. mut kyllä tää nyt jo menee kun tuo santra nukkuu paremmin yönsä.
töissäkin menee kivasti.

elämä siis pitkästä aikaa hymyilee!! vai onkohan se tuo punkku lasissa, mikä saa näkemään kaiken vaaleanpunaisten lasien läpi ;)

En ole varma kerroinko meidän 2-vuotis mitat... pituus tytöllä oli 94,5 cm ja paino 14,4 kg. Nyt hermostuu nuorempi, täytyy mennä!

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA!

muistaako joku miten se pituusennustus meni ?? me muisteltiin miehen kans, että aikuisiän ennuste oli 2 x 2v pituus. mut minä-83:n tytöstä tulis sillä opilla kyllä tooosi pitkä nainen... joten ei se kai sit ihan niin voinu olla.
tai siis onhan tuosta mun tytärpuolesta aikoinaan ennustettu yli 180cm pitkää naista ja se siitä on tulossa. nyt on menossa 6.lk ja pituutta n. 175cm.
no, eihän nykyään neuvoloissa edes ennusteta mitään pituuksia. mut mietinpä vaan, muistaisko joku miten se oikeasti menee se entivanhaan käytetty "kaava". kun mä selvästikin muistan jotain väärin..

pirksale, että ottaa muuten ohimoon. likka oli pääsiäisestä viime viikon to saakka kipeä. ja nyt illalla nousi taas kuume!! voi kettu, mä en ehdi olla töissä yhtään!! mun miehen hommissa tapahtui sellasia juttuja vasta, ettei voi olla yhtään päivää pois ja nyt tää kaikki hoitelu kaatuu mulle. plääh!!!! en edes kehtais taas ilmottaa pomolle, että jään kotiin...jälleen. mut ei se auta, niin se on tehtävä.

Danielil on vasta 2-v neuvola toukokuus,mut kyl mul on kans sellanen pituuskaava ollu et 2x 2v.mitta on aikuisiän pituus.Meiän Danielil se varmaan pitää paikkaansa,nyt n.90cm eli 180cm miehenä...

meillä on tyttö ollut nyt ilman vaippaa neljä päivää. nukkumaan laitetaan vaippa ja päiväunille, mut muuten on oltu ilman. päiväkodissa kyllä pitävät vielä. ei tuolla ulkona pärjää varmaankaan vielä ilman. hyvin ilmoittaa kun pissa tulee ja vessaan ehditään hyvin. tänään käytiin apteekkireissullakin ilman vaippaa eikä vahinkoja sattunu. ollaan siis vielä tää päivä saikulla kotona, vaihteeks.

mut mitä ihmettä tolle pitäis tehdä, että nukkuis päiväunet!!!???? tulee kyllä mun kans sänkyyn, mut sanoo: "ei nukuta, huilataan vaan". ja sit tosiaan ei nuku. no, ei kai tuo unenpuutteeseen kuole ja nukkuu varmaan sit kun tarpeeksi väsyttää. mä vaan oisin halunnu itsekin päikkärit.... ;)

mut vielä tuohon vaippajuttuun... mä oon tosi iloinen jos nyt oppii olemaan ilman vaippaa! se on ollu oikeestaan se viimeinen jäänne vauva-ajoista. tutti on jääny, syömiset sujuu, syöttötuolia ei käytetä enää, puhe sujuu jne. eli vielä nuo vaipat ja sit mulla on viimeinenkin vauva-aika ohi! jippii!! mä taidan olla vähän hölmö kun hehkutan sitä täällä kun toiset odottelee lisää vauvoja ja toivoo lisää vauvoja... mut meillä tuo 4 lasta on tarpeeksi. ja nyt mä jään vain odottamaan sitä, että ne kaikki on niin isoja, että mä pääsen paljon paljon helpommalla.
nimimerkillä: tahtoo taas joskus omaa aikaa ;)

Moikka!
Käytiin mekin 2v neuvolassa ja paino 11kg ja pituus 86,2cm.
Mäkin olen kuullut tuosta pituus kaavasta,oma pituus 2veenä oli 88cm=176cm, johonkin jäi 16cm =)
Kai siihen vielä jotenkin vaikuttaa omien vanhempien yms pituudet,
Oma äitini kun on kanssa tämmönen tappi.

Mä oon kanssa kivasti saanut painoa alas päälle puolen vuoden aikana,nyt paino on jämähtänyt 54kg,mutta tyytyväisiä ollaan.
Vielä viime vuonna tähän aikaan painoin 60-62kg.

Puhetta tytöllä ei vieläkään tule kauheasti,mutta paljon yrittää hölistä ja monien sanojen etu tai taka-tavu tulee kyllä.
Neuvolassa sanoi,että jos ei syksyllä ole sana varasto kasvanut tai itseä alkaa tytön puhe vaivaamaan niin ottaa sinne yhteyttä.

Jaahas nyt herättiin...

Terve, meillä oli kans 2v tarkastus kaksi viikkoa sitten, pituus 90cm ja paino 14.8kg. Samanlainen pituusennuste on meilläkin ollut ja siskon ja mun kohdalla mennyt oikein,minä 2v 88cm ja nyt 177, sisko 92cm ja nyt 185.
Hassulta kuulostaa, ettâ teillä lapset jo puhuu ihan "oikeita" juttuja. Meillä tulee muutama sana ja suomen sanoista lähinnä tavuja eli saa arvailla. Ainoat lauseet on "mä pissaan" ja isän kielellä osaa sanoa, et haluan maitoa. Tânä aamuna tarhassa pyysivät kääntämään neidin sanoja, kun se sanoo esimerkiski äiti niin eihän ne ranskalaiset voineet hoksata mitä se haluaa.
Me siirryttiin viime viikolla potalta vessaan, ostettiin sellainen rengas. Kaveri oli käymässä 4v tyttönsä kanssa ja kun Adaa näki kuinka kaveri kävi vessassa, niin potta sai sen jälkeen kyytiä. Ja nyt huvittaaa myös pyyhkiminen ja vessan vetäminen. Naurattaa kun tyttö vessan vedettyään heiluttaa pöntölle ja sanoo au revoir kakka!Vaippaa käytetään kans vaan kodin ulkopuolella ja tarhassa, mutta aika usein pissa tulee lattialle tai housuun. No onneksi pesukone on keksitty. Vaippaa en halua laittaa, koska silloin tekee kakatkin sinne ilman mitään tunnontuskia
Meillä ollaan kanssa nin omatoimisia ja kovatahtoisia, että välillä on aikamoista tahtojen taistelua. Tosin omatoimisuus on tosi kivaa,tyttö auttaa ihan oikeesti pöydän kattamisessa ja korjaamisessa, vie roskat roskikseen ja laittaa kaupasta tullessa hedelmät koriin. Pukea haluaa kanssa ite, mut se sujuukin välillä vähän heikommin ja aaumuisin meinaa tulla kiire.
Ootteko te muuten leikannut lapsienne hiuksia jo? Mä en ole vielä raaskinut saksia, vaikka pörröä onkin jo aika paljon. Kesäksi taidan vähän leikata, kun toi hiustenharjaaminenkin on välillä yhtä vääntöä.
Mulla alkoi tänään kesäloma, joka kestää paria tenttiä lukuunottamatta syyskuun loppuun saakka. Vähän orpo olo, täytyy hakea töitä. Nyt alan siivoamaan, kun tyttökin on tarhassa niin saan rauhassa putsata koko kämpän.
Iloisia kevätpäiviä kaikille!

Ulrika

Käytiin tänään 2-v.neuvolas,vähän etuajassa,eli ens to tulee se 2-v.täyteen.
Pituus 91cm ja paino 14,6kg eli suht saman kokoinen Ulrikan Adaan kans. :)
Terkkari kehu,että puhe on muita ikäisiään eellä.Siis Danielhan puhuu ihan täysin.Usean sanan lauseita.Mietin,että kai silläki on ollu vaikutusta,ku Daniel alko syömään ite jo 10kk iäs,ni suun motoriikka kehitty aikasin...
Tahtojen taistelua on myös täällä.Samoin isoveljen kans,jolla on 3-v.uhma.
Daniel ei ole vieläkään ilman vaippaa,oon jonkin kerran yrittäny,mut otan sen kesällä urakaks,että sais noi kaks kuivaks.Ku vanhimmallaki vielä vaippa on.
Danielilta on leikattu pari kertaa hiustenleikkuukoneella hiukset lyhyeks.Äkkiä ne vaan kasvaa...Taas sais leikata.
Matias,nuorimmainen, on tänään 9kk ja istuu lattialla ja on alkanu nyt liikkua vähän peppukiitämällä eli istuallaan pomppien.Ei ryömi tai konttaa.

Mukavaa kesänalkua kaikille.

Heippa vaan! Meillä noita 2v mittoja ei olekaan, kun Turussa (varmaan taas säästösyistä) on luovuttu 2 v neuvolakäynnistä...Ellei siis vanhemmat ole huolissaan jostain seikasta lapsen terveydessä tai kehityksessä. No, lupaili sitten täti kuitenkin 2 1/2 vuotiaana neuvolakäynnin.

Muuten ei kummempia, pottailut sujuu, illat ollaan ilman vaippaa kotona, tutti on edelleen unilla, itse syöminen ei kiinnosta poikaa pätkääkään, on varmaan liian hyvä palvelu... Puhetta tulee suht kivasti, oikeestaan joka päivä uusia sanoja. Kaippa se siittä :)

Aurinkoisia kevätpäiviä ja hauskaa wappua!

mä oon leikannu pimulta vaan otsatukkaa. sillä on nyt sellanen lapaluiden alle ulottuva korkkiruuvi-kihara hiuskuontalo (sinne kiharan sisään voi oikeasti työntää vaikka sormen, niin korkkiruuvilla se on ja sitä tukkaa on paljon). se on jotenkin niin villi peikkotyttö, että välillä naurattaa.. "pompuli" saa kyllä olla ihan hyvä päässä ja kutritkin pysyy sillä edes jotenkin ojennuksessa. en vaan raaski leikata kun tiiän,että ne sen leikkauksen jälkeen yleensä loivenee ne kiharat.

uusin "villitys" meillä on sellaiset uni-raivarit. eli näkee jotain unta (sen tietää kun puhuu unissaan) ja sit alkaa parku. huuto on jotain ihan järkyttävää. karjuu, potkii, huitoo, lyö, rimpuilee. siihen ei auta mikään. mitä enemmän tyynnyttelet, sitä pahempi on "kohtaus". kuuluu kuulemma ikään, mut en kyllä esikoisella muista moista...

tuota puhetta mä en oikeastaan edes enää ajattele. joskus vielä hymyilyttää sellaiset pienet virheet kuten kun pitäisi sanoa "nuolee" niin tytöltä tulee, että "nielee". no... ei kovin kaukana toisistaan ;)

sen oman tahdon kanssa meillä painitaan edelleen päivittäin. mä lohduttaudun sillä, että aikuisena se on sitten hyvä, että osaa pitää puolensa ja tietää mitä tahtoo...

telkkari on alkanut nyt kiinnostaa paljon aiempaa enemmän ja jaksaa jo seurata aika pitkään samaa ohjelmaa. ei sitä meillä kyllä silti hirveästi katsota. silloin kun äitiä väsyttää....

Moikka taas pitkästä aikaa!

Meillä synttärit tuli ja meni. Juhlat oli mukavat ja lahjat mieluisia, ainakin äidin ja isin mielestä=) Niin ja onnea kaikille kaksivuotiaille huhtilapsille=)!!! Vastahan me kirjoteltiin tuolla odottajien puolella=)

Ollaan oltu nyt kaksi viikkoa kipeenä. meidän koko porukkaan iaki rs-virus, ensin Eliakseen sitten tyttöön ja viimeiseksi Joonaan. Oltiin miehenkin kanssa sairaina, mutta eihän siinä voinut muutakun toivoa että edes yöllä saisi itse levätä, toiveajattelua. Tyttö joutui sairaalaan lastenosastolle viideksi päiväksi kun tauti meni niin pahaksi. Ravasin sairaalan ja kodin väliä viisi päivää, mutta onneksi viime keskiviikkona päästiin kotiin. Nyt on lapset terveinä mutta mulle tuli lauantaina virtsatieinfektio ja tänään kävin lääkärissä poskiontelontulehduksen takia..Huh! Olo on kurja mutta ei auta valittaa. Sitä taas tajusi sairaalassa että toisilla on paljon pahemmin, meillä ei oikeasti ollut mitään hätää..

Tyttö on kasvanut huimasti. Viime neuvolassa oli 56cm ja 4650g. Katoin poikien neuvolakortista että he olivat vasta kaksikuisina tuon kokoisia. Ihanan rauhallinen ja kiltti tyttö on. Antibiootit vaivasivat aika pitkään masussa mutta nyt ne on onneksi loppu. Yötkin sujuu mukavasti kun pidän tyttöä vierihoidossa. Ei muuta kun tissi suuhun kun herää. Mulla ei ole mitään käsitystä kuinka monta kertaa yössä syö kun itse en edes kunnolla herää syöttöihin. Toivottavasti en kaiva itselleni kuoppaa kun nyt haluan päästä helpolla, entäs sitten kun tytön pitäisi nukkua omassa sängyssä, voi tulla ongelmia!?!?!Murehditaan sitä sitten.

Arki on aikamoista hullunmyllyä ja koti on myös sen näköinen. En kerkiä tekemään juuri ollenkaan kotitöitä päivisin ja iltaisin on jo niin väsynyt ettei jaksa. Mulla on vieläkin silittämättä ne pyykit joita piti silittää jo ennenkun tyttö syntyi..No ehkä tässä kuussa me nukutaan ryppyisissä lakanoissa. Tuskin se niin vakavaa on.

Pojat on nyt kolmatta päivää ilman tuttia. Ihan kivasti on kyllä mennyt. Nukkumaan meno vaan on aika vaikeaa mutta kyllä se varmasti helpottaa kun aikaa kuluu. Vaipasta me ei kyllä päästä vielä pitkään aikaan. Pojat ei osaa sanoa kun kakka tai pissa on tulossa, ilmottavat kyllä jos vaipassa on tavaraa. Puhetta on alkanut tulemaan aika paljon enemmän, mutta ei siitä vielä vieraat selvää saa. Ei varmaan kauaa enää mene kun hoksaavat että noihan ymmärtää mua jos mä puhun kunnolla.

Nyt on mentävä tekemään niitä kotitöitä kun kaikki lapset kerrankin nukkuu samaan aikaan!

Hauskaa vappua kaikille!!

Tuisku: Kiva ku kerkisit kertomaan kuulumisia.Harmi,et ootte ollu sairaana.Sillon arki on aina rankempaa,ku on viel itekki sairaana...
Meil on kans ollu sitkee flunssa ja Matiaksella korvatulehus...Mut tosiaan tällaset on aina pientä vakavien juttujen rinnalla.
Ei kannata tosiaan stressata kodinsiisteyden kans.:) Mä en ikinä silitä pyykkejä.Sillon vaan ku tarvii jotain paitapuseroa tms.laittaa päälle.Kyllä sitä kolmen pienen kaa kannattaa jo jotkut jutut jättää tekemättä, ettei itteä ihan väsytä. Kunhan lapset saa ruokittua ja hoidettua ni seki riittää. :)Tsemppiä vaan sinne!

Hauskaa vappua kaikille myös täältä.

Hei pitkästä aikaa!

Kiva kun täällä vielä väki kirjoittelee, ajattelin kans tulla kertomaan kuulumisia nyt kun 2 v neuvola on ohi.
Meillä on tosi pitkä poika 94 cm, joten minkälainen hujoppi siitä vanhana tuleekaan, painoa oli 13,5 kg, eli aika hoikkaa sorttia.
Puhetta tulee jos jonkinlaista, välillä saa selvää ja välillä ei. Oma tahto löytyy, mutta onneksi on aika helppo tapaus ainakin vielä! Vaippoja meillä vielä käytetään, mutta kun ollaan ihan kotosalla niin silloin oon ottanut kokonaan pois, ja todella harvoin tulee vahinkoja.
Päikkärit jää joinakin päivinä välistä, mutta tänäänkin menee taas jo kolmatta tuntia, pitäis kai herätellä kun sitten tuo nukkumaanmeno viivästyy varmasti jonnekin puoli yhteentoista.
Oltiin siellä Kyproksellakin lomailemassa, ja reissu meni tosi hienosti, poika nukku mennen tullen noin puolet matkasta, muuten se oliskin ollut varmasti aikamoista hulinaa. Perillä uitiin joka päivä lämmitetyssä altaassa, ulkoallas oli vielä tosi kylmä.
Muuten ilmat oli mitä hienoimmat, ei liian kuuma, n 25 astetta. Tukalat paikat olis tullut jos kuumempi olis ollut.
Tässä pikaisesti meidän kuulumisia, lähden vesijuoksemaan pitkästä aikaa. Mulla on ollut painonpudotusprojekti vuoden alusta ja 12,5 kg oon saanut pois. Olo on kohentunut tosi paljon, ja ihana kun saa vanhat kuteet taas mahtumaan päälle.

Lämmintä kesän odotusta kaikille!!!!!

kipeinä ollaan koko sakki

oltiin mummolassa vapun jälkeen ja reissu venähti viikoksi, kun tultiin kaikki flunssaan. mulla oli kuumettakin 39 astetta. nyt nenät vuotaa ja lapset yskii. en olis lähteny, jos olisin tienny et pappa oli kipeänä (tuli samana päivänä reissusta).

heta täytti eilen 3kk ja mummolassa alkoi kääntyä vattalleen. ens viikolla päästään mitoille.

äh max heräs... jatketaan myöhemmin :))

Heipat!

Käytiin 2 vee neuvolassa ja mitat oli 13,2 kg ja 78,2 cm. Meillä puhutaan todella paljon ja pitkiä lauseita. Tyttö rakastaakin sitä, että joku lukee hänelle, eli sieltä on oppinut sitten kaikkia sanoja ja lauseita. Pottaan pissaamisesta meillä ei oikeastaan ole tietoakaan. Tyttö kyllä riisuu vaipan erittäin mielellään ja käy sitten raportoimassa kun pissa tuli, yleensä siis lattialle. No, ehkä sekin ajan kanssa.

Meillä ollaan taas kipeenä, kyllä tuon päiväkodin alottamisen jälkeen ollaan sairastettu. Tiistaina käytin lääkärissä ja korva vähän punoitti, mutta ei saatu mitään kuuria, nyt sitten viime yönä nousi kuume ja täytyy nyt seurata, että mihin suuntaan se on menossa. Ollaan jo 3 antibioottikuuria syöty peräkkäin, joten yhtään lisää ei tarttis. Nyt tyttö on jo nukkunut 3,5 h päiväunia eli ei ole kyllä terve.

Mulla on menossa nyt vko 34+ ja olen voinut kyllä tosi hyvin. Ekassa raskaudessa mulla oli niitä sormien puutumisia, mutta nyt ei ole niitäkään. Kop kop. Tietenkin olen ollut aika väsynyt, mutta ei auta kuin käydä yhdeksältä nukkumaan, niin sillähän sekin on ratkaistu... sf-mitta huitelee taas yläkäyrien yli, ja menenkin parin viikon päästä synnytyksen suunnitteluun, jos sieltä on joku jättiläisvauva tulossa.

Eipä muuta, hyviä vointeja ja äitienpäivää kaikille!!!

mulla alkaa mennä hermot maxin kanssa: omapäistä kiukuttelua on kokoajan, tuntuu ettei poikaparka hymyile enää olenkaan. syö enää 1/3 entisistä määristä, jois vaan maitoa, kun on oppinut tav lasin käytön, leikkii, jos joku leikkii hänen kanssa. tosin nyt on kipeäkin, mut rankkaa on! siskon syöttäminen tuntuu olevan pahinta, kattoo oikein silmiin kun kiellän ja tekee vaan uudestaan!!!

puhe ei ole vieläkään lähtenyt käyntiin, sanoja on tullut kyllä lisää, mut käyttö on aika niukkaa. kirjoja ei malta kuunnella, kattoo vaan kuvia omaan tahtiin. ulkona olen sitten yrittänyt selittää kaikki kivistä lähtien, kun malttaa kuunnella siellä. pottailu sujuu jo hyvin: pari viikkoo on päivällä selvitty kuivin vaipoin, kunhan muistan viedä 2h välein potalle.

meillä mies laihduttaa ja mua harmittaa, kun en voi osallistua täysillä. olis nii-in helppoo yhdessä, mutta imetys ensin :) tosin ei kilojakaan ole jäljellä kuin neljä, mutta haluun tiputtaa enemmän.

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE, OLEMME SEN ANSAINNEET!

Heippa!

Meillä ei sairastelut ota loppuakseen. Mulla meni virtsatientulehdus munuaisaltaisiin ja taas ollaan antibioottikuurilla. Joonalla ja Eliaksella on flunssaa, onneksi ei kuumetta, ainakaan vielä. Tuntuu ettei tässä perheessä ole tervettä päivää nähty sitten tytön syntymän.Plaah. No toivottavasti nyt loppuu.

Ensi sunnuntaina on ristiäiset. Oon aika paljon pyytänyt sukulaisilta apua ja meidän ei tarvitse kun ilmestyä paikalle=) Ristiäiset pidetään mun vanhempien luona, kun heillä on omakotitalo ja iso piha ni on kiva olla ulkona jos vaan säät sallii. Nyt kyllä lupailtiin viikonlopuksi helteitä=) Hyvä, hyvä.

Tyttö kasvaa huimaa vauhtia. Viime tiistaina neuvolassa oli 5605g ja 59,5cm. ikää siis 8vkoa. Ihanat reisimakkarat löytyy ja kaikki=) Äidin pieni pullukka=) Onneksi on rauhallinen ja kiltti lapsi.

Kauralle voimia!! meillä kanssa pojat tekee ilkeyksiä silloin kun imetän. se on ihan sama mitä sanoo tai miten tiukasti kieltää, ei tehoa. Se on tosi raskasta ja välillä pinna palaa kyllä ihan totaalisesti. Oonkin ottanut käyttöön jäähy penkin, eli pistän pojan istumaan keittiön tuolille 2minuutiksi ja vahdin itse vieressä ettei lähde siitä. Se yleensä on tehonnut ja ilkeyksien tekeminen loppuu siihen, ainakin hetkeksi. Kyllä tämä välillä on tosi raskasta ja aika-ajoin sitä unelmoi ajasta jolloin ei lapsia ollut, sai tulla ja mennä niinkuin haluaa eikä kukaan vaatinut mitään. Mutta eiköhän tämä päivä päivältä helpota. Tsemppiä ja voimia Kaura!!!

Ihanaa että zuz alkaa olla loppumetreillä. Kohtahan syntyy taas uusi pikkusisar huhtikuiselle=) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun saakka ja synnytys menee hyvin. Voimia sinnekkin=)

Taidan lähteä tekemään kauppalappua ja viemään pyykit ulos kuivumaan.

Hauskaa päivää!

Moi!
Nostelen ketjua ylöspäin.
Eipä tänne ihmeitä.Terveinä ollaan oltu pitkään.
Meiän vauva on tänään 10kk,niin se aika kuluu. Matias painaa ainaki 12,5 kg ja on n.80cm.Liikkuu vain peppukiitäen...
Käytiin tänään Ranuan eläinpuistossa ja lapset tykkäs juoksennella,ei ne viel kauheesti eläimistä tajunneet.Leikkipuistoalue oli melkeen hauskin juttu.:)

heisveis,

olin tuossa kontrollissa sairaalassa kun sf-mitta oli niin korkea ja paino-arvio olikin jo 3600 g. Menen uudestaan viikolla 38 ja sitten vissiin käynnistetään riippuen vauvan koosta, mutta yliaikaiseksi ei päästetä kun oli jo nyt niin iso. Eli parin viikon päästä meillä on isosisko!! Itse olen ollut jo aika poikki ja sen puoleen olen innoissani, että pääsen tästä mahasta eroon. Painoa mulle on tullut sellainen 11 kg, eli suunnilleen saman verran kun ekan kanssa, toivottavasti pääsee kaikista kiloista eroon. Ainakin 3,6 lähtee varmuudella ;-))))

Meillä on pottailtu nyt vähän aikaa ja tyttö on kovin innoissaan siitä. Kuukausi sitten ei ollut mitään tajua, että mikä se potta on, mutta nyt on koko ajan menossa potalle. Vaippa on kyllä edelleen käytössä kodin ulkopuolella.

Meillä on myös sairastettu aika paljon. Tänään ollaan taas menossa lääkäriin, kun viimeisin antibioottikuuri loppui viikko sitten ja nyt taaaaaaaas samat merkit korvatulehduksesta. Voihan vee. Eipä olekaan kuin viides korvatulehdus sitten päiväkodin aloituksen jälkeen. Sanoin jo miehelle, että jään kotiäidiksi seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi... vaikka eipähän sekään mitään takaa, meillä vaan oli niin suuri muutos, kun tyttö ei ollut oikeastaan koskaan kipeä ja nyt sitten tammikuusta alkaen lähes koko ajan.

Launataina meinasin saada halvauksen kun löysin tytön niskasta punkin. Voihan YÖK. Inhoan niitä otuksia niiiiiiiin paljon, että... Olen niitä aikaisemmin löytänyt koirasta, mutta nyt sellainen oli tarttunut tytön niskaan. Luin ihan paniikissa kaikista niistä taudeista, joita punkit voi levittää, mutta eihän tässä nyt auta kuin katsoa, että mitä tuleman pitää. Toivottavasti ei mitään. Meinasi paniikki iskeä!!!!!

Heippa!
Meille kuuluu ihan hyvää.
Vaipoista ollaan kokolailla päästy kokonaan eroon.
Kolme viikkoa sitten tyttö itse ilmoitti halunsa päästä potalle ja kun sinne eka pissa tuli ja hurrattiin puoli tuntia,niin halu vaan kasvoi päästä potalle.
Nyt sinne tulee kummatkin hädät ja koti oloissa pärjätään kokonaan ilman vaippaa.
Nukkuessa ja kylille mentäessä laitan vaipan,mutta pitkilläkin kyläreissuilla sinne tulee ehkä yhdet pissat ja muuten ilmoittaa pissa hädästään ja potalle on päästävä!
Ensin aattelin,että vaippa projekti olisi tän kesän juttu,mutta kaikki menikin yli odotusten!

Tutti kylläkin on edelleen käytössä,välillä ehkä liiankin kanssa.
Hammaslääkärissä käytiin viikko takaperin ja täti paasasi tutin pois otosta ja kertoi kaiken maailman kauhu tarinoita,että hampaiden kohtalo on nyt oikominen tulevaisuudessa!
Kyllähän mä sen ymmärrän,mutta jotenkin sen pois jättäminen tuntuu vaikeelta.
Odotan ehkä sitä,että tyttö itse sen tajuaa heivata pois,mutta,mutta...
Muuten täti kyllä kehui likan hampaita ja niiden kuntoa ja kyllä niitä ollaankin harjattu.
Jotenkin toi oikomis juttukin tuntuu niin vieraalta,kun meistä kummallakaan ei ole hampaita koskaan oijottu eikä lähipiirissä löydy ketään jolle olis sitä tehty,niin jotenkin sitä toivoo,että tytöllä olis hyvät hammas geenit tai jotain.
Itsekkin söin tuttia meinaan 4 vuotiaaksi.

Mitäs muuta,sitä tavallista.
Tyttö viihtyy tarhassa ja on saanut sieltä paljon kavereita.
Kylälläkin isommat lapset tarhasta moikkaa tytölle ja huutelee äidillensä,että toi on Siiri meidän tarhasta =)
Tää kun on tällänen pieni kylä pahanen jossa muutenkin kaikki tuntee toisensa.

Täytin tossa toukokuun puolessa välissä 24v.Kiitos kiitos!
Mutta hokasin,että eihän mulla vielä mitään hätää ole,kun yksi asiakas töistä luuli mua 16-vuotiaaksi!Kyllä repesin nauruun!Että pitäskö tässä takasin koulun penkille mennä miehen pikkuveljen seuraks =)
No kaippa mä rupsahdan sitten oikeen kerrasta ja urakalla =D

Jatketaan seuraavalla kerralla taas,nyt täytyy mennä ripustaan pyykit,kun tyttökin nukkuu vielä uniansa!

Zuz saa kohta vauvan,onnea vain matkaan!
Kannattais varmaan pyytää lähete korvien putkitukseen teiän tytölle,kun jo 5 kuuria ollu lyhyen ajan sisällä.Siis jos on 3 kuuria puolenvuoden aikana,ni lähete pitäs jo saada tai 4 kuuria vuoden sisällä.
Meil on nyt Matiaksellekki tulossa putkitus elokuun alussa.Eli sit on kaikilla lapsilla putket ja ne on kyllä katkassu meillä korvatulehuskierteen.
Daniel on alkanu käymään omatoimisesti pöntöllä aina välillä ja on usein päivät ilman vaippaa pikkuhousuilla.Pissoja tulee kyllä pikkareihin,mut se on paljo innokkaampi tossa kuivaks opettelussa ku esikoinen.Esikoinen ei oo yhtään valmis vaipasta luopumaan,kakkaa usein pikkareihin.Kivaa sotkua.
Danielil on viel tutti yöllä ja päiväunilla,muuten ei juurikaan sitä syö.
Nyt Matias huutaa,pitää mennä.
Kivaa kesää kaikille!

Yhteistyössä