HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st :
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mahtavat kelit=hiki täällä tulee

meillä harjoitellaan vaipattomuutta oikein tosissaan. kolmatta päivää ilman, ainoastaan yöksi laitetaan vaippa. parit housut on menny, mut muuten oikein loistavasti on lähteny liikkeelle. hammaslääkäri oli ja meni, väkisin saatiin suuhun kattoa.
pikkuneiti kasvaa ja syö hyvin. ympäristö kiinnostaa jo niin paljon ettei imetyksestä seurassa tuu mitään. onneksi nyt voi imettää ulkona, niin päästään liikkuu paljon enemmän.

max taistelee tosissaan nukkumaan mennessä. meillä alkaa olla keinot vähissä, kun nukutus kestää norm. 1-1,5h. aivan sama mihin aikaan ja kuin väsyneenä. ainoastaa ilman päikkäreitä sammuu jo puurolautasen ääreen. onko muut joutunut tähän? suoraan sanoen joudumme pitämään häntä sängyssä, jotta uskoo te nyt nukutaan. yleensä päättyy huutooa/itkuun, jonka jälkeen kyllä nukkuu. eilenkin meni klo10 ja sit heräs jo 6.30. parempia aikoja odotellessa...

Nostellaanpa vähän ketju.. onpa hiljaista. Nyt on kyllä ollut niin lämmintä ettei paljoa viitsi sisällä kökkiä.

Kaura: meillä myös huomattiin, että jos tyttö nukkui päiväunet niin iltanukkuminen meni ihan pelleilyksi. Nyt kun ei olla laitettu päikkäreille nukahtaa illalla todella hyvin.

Tänään kaatui asfaltille ja molemmat polvet ruvella, itkeskeli varmaan tunnin että sattuu... Mitenkäs muuten tuo puhuminen, kun meillä käytetään vain sanoista ensimmäisiä tavuja?! Olisi ihan kiva tietää onko muilla samanlaista. Uhmaikä alkaa olla aika kamala... Kaikki pitää tehdä itse ja sitten äidin, mutta iskä ei kelpaa edes nostamaan autosta ulos. Todella hankalaa, varsinkin kun on vielä tuo pienempi kannettava. Ruoka maistuu huonosti, jugurtti ja jäätelöä söisi kyllä niin paljon että. Potalla käydään pissalla, mutta kakkaa ei sinne tee vaan valittaa että mahaan koskee ja hakee vaipan, jotta voi mennä oman huoneen nurkkaan sen tekemään.

Syyskuussa täytyisi palata työelämään. =( Vietiin tänään lapset hoitoon ja lähdetään miehen kanssa syömään ja istumaan kaverin luokse iltaa.

Aurinkoista päivänjatkoa!!

Hei!
Daniel on ollu myös nyt kesällä päivisin ilman vaippaa ja käy pöntöllä omatoimisesti ja tosi reippaasti.
Automatkalle,kylään ja yöksi oon vaipan laittanu.Isoveli taas on kakannu tosi monta kertaa pikkuhousuihin ja oon sillä pitäny sit vaippaa melkeen kokoajan,ku en jaksa niitä pikkuhousuja pestä,kyl se joskus käy pöntölläki,jos sen sinne laittaa,mut ei ite mee...

Daniel tarvii vielä päiväunet ja sit jos nukkuu ne iltapäivän puolella,ennen 5:ttä,ni alkaa ihan kivasti yöunille. Mut usein ei ala kovin aikasin nukkumaan ja sit ottaa iltaunet ja herää valvomaan tosi myöhään yöhön.
Eilen annoin nukahtaa yöunille jo puol 8 illalla, ku ei ollu päiväunia nukkunu ja nukku hyvin aamuun asti.
Jos Daniel ei oo nukkunu päiväunia, se saa joskus illalla hysteerisen huutokohtauksen jostain asiasta.Huutaa 15 min.mitättömästä syystä, ku on yliväsyny ja uhma vaikuttaa myös siihen.
Uhmaikä näkyy nyt tosi monissa asioissa, mut ei se mitään ihan älytöntä oo. Jotenki aina vähän juksaamalla tilanteista selviää, ku Daniel on vielä niin viaton ja lapsellinen, että sitä pystyy vähän huijaamaan. Muutenki sillä on tosi positiivinen perusluonne,ihana hymy.
Daniel on enemmän iskän ku äitin poika.Monesti huutaa yölläki iskää,jos herää.
Mut sit joskus sanoo,että mä oon äitin kultanen.
Daniel tosiaan puhuu ihan täysin,mut r-kirjainta ei aina käytä.Aluks puhumaan oppies käytti,mut nykyään ei käytä joissain sanoissa.Osaa sen pyydettäessä kyl sanoa.
Älykkyys on myös selvästi kehittyny.Osaa jo kysyä pikkuveljeltä Matiakselta,että haluuksä mennä ulos tms? Siis ihana ku vähän huolehtii joskus pikkuveljestä.Mut aika paljo vielä käy kiusaamas Matiasta,ku huomiota hakee.
Daniel on ollu jonku verran isoveljen kans keskenään pihalla,siis silleen,että käyn aina välillä tarkistamassa tilanteen.Eka aattelin,etten voi vielä 2-v.tohon pihalle yksin päästää,että pitäs lähteä aina mukaan.Mut nyt ku oon päästäny,ni hyvin se on siellä pärjänny ja pysyy tässä rivaripihalla,eikä karkaa,just ku aina välillä siellä käy tilanteen kattomas.

Moikka!

Täällähän on ollut hiljaista.

Ristiäiset tuli ja meni. Tytön nimeksi tuli Emilia Aino Maaria. Oli kivat juhlat ja ilmatkin meitä suosi. Äidillä pääsi itku mutta se nyt oli odotettavissakin. On se vaan niin herkkä tilanne kun omaa lasta kastetaan.

Oltiin mökillä viime viikko ja sattuikin just ne helteet. Oli ihanaa uida ja saunoa jokapäivä. Teki kyllä hyvää koko perheelle. Ainut miinus puoli oli hyttyset joita oli aika paljon. Pojille tuli ikäviä paukamia joita on vieläkin selässä ja käsissä. Ei tuon ikäisille taida olla mitään hyttysmyrkkyjä.

Miehellä alkaa kesäloma heinäkuun lopulla, sitten mennään varmaan taas mökkeilemään. Sitä odotellessa.

Meillä on pojat alkaneet käydä pissalla pöntöllä. Potta ei enää kelpaa vaan on päästä sihtaamaan pissa pönttöön=) Se onkin aika tarkkaa hommaa ettei mene reunoille. Onneksi isi osaa opastaa oikean tekniikan, äiti ei ihan niin tarkkaan tiedä systeemiä=)
Kakkaa ei edellekään tehdä pottaan vaan aina vaippaan. kai se sitten ajan kanssa onnistuu.

Miten meidän mammat jaksaa? Koska zuzilla oli laskettuaika? Entäs diana? Miten voit? Oliko muita odottajia...En muista.Tsemppiä kaikille odotukseen ja zuzille paljon ponnistusvoimaa jos et ole vielä jakautunut.=)

Nyt täytyy mennä ripustamaan pyykkiä.

hyvää kesää kaikille!!

moi
Tosi nätti nimi Tuisku teidän tytöllä! Meidän Adaan toinen nimi on Emilia ja Aino oli jossain vaiheessa nimilistalla:)
Meillä tytön uhma on hieman rauhoittunut ja jonkinlaista "nöyryyttä" on alkanut ilmenemään eli murjottaa kyllä kun kielletään, mutta uskoo silti eikä mene heti uudestaan. Puhetta alkaa tulemaan aika paljon, meilläkin tavuilla kuten minä83, mutta vain vikoilla :) ranskaksi sanoo jo lyhyitä lauseitakin, mutta suomeksi ja isänkielellä vain yksittäisiä sanoja. tullaan ensi viikolla suomeen, niin eiköhän ne suomen sanatkin ala sitten taas sujumaan.
vessassa käydään aika usein, tosin sinne pitää aina viedä, muuten tulee lattialle. Nyt ollaan kyllä vähän lipsuttu viime aikoina, koska muutetaan sunnuntaina ja puuhaa on riittänyt eikä siis energiaa kovin paljon muuhun.
Ruoka on alkanut taas maistumaan eikä neiti ole enäâ niin nirso vihanneksillekaan kuin jossain vaiheessa, eilenkin söi kokonaisen porkkanan, mikä on ihan uutta.
Meillä on tulossa vâhän erikoinen kesä, koska tulen tytön kanssa Suomeen ja sitten lähdetään kahdestaan reissuun elokuuksi ja mies on töissä, mikä tarkoittaa sitä, että ei nähdä kahteen kuukauteen. Jännittää vähän, että kuinka tyttô ja isi selviâvät ikävästään.. No onneksi netti ja puhelimet toimii!
Jatkan pahvilaatikkojen pakkaamista.

Aurinkoista juhannusta kaikille!!

Onnea kovasti zuzille =)

Meille kuuluupi hyvää,tytöllä on sanavarasti kehittynyt hurjasti kuluvana kuuna.
Ihan tulee jo kolmen sanan lauseita ja muutenkin kommentoi joka asiaan ja matkii sanoja.
Me voidaan tosi hyvin keskustella päivän tapahtumista ja mitä esim. tarhassa on tehty =)
Heinäkuun tyttö on kokonaan tarhasta pois,ukolla alkaa loma 9pvä heinäkuuta ja mulla viikkoa myöhemmin.Olen kaksi viikkoa pois,kyllä tulee tarpeeseen,vaikka vasta marraskuussa hommiin menin =)

Ollaan täällä mummulassa ja likalla palaa käämi,kun ei saa koskea sedän stereoihin...
Aika pippurinen osaa olla välillä,mutta myös kova halaileen ja pussaileen.
Aika helppo nykyään.
Potalla käydään ja vaippa vain öisin,tarhassakin pitää vain päiväunien aikana.

Hyvää kesän jatkoa!!!

PALJON ONNEA ZUZILLE JA KOKO PERHEELLE!
Meidän vauva se täyttää jo kuukauden päästä vuoden... voi että menee aika nopeasti. Esikoinen lähti tänään ensimmäiselle ulkomaanmatkalle isovanhempien kanssa. Menivät tallinnaan. Itse olen pakkaillut kun ollaan muuttamassa vähän toisenlaiseen asuntoon. Tässä asunnossa todella huono pohjaratkaisu.

Mutta eipä ajatus kulje tämän enempää. Syksyllä olisi lapsien aika mennä hoitoon ja minä lähden töihin. ei kyllä yhtään huvittaisi.

Tulen parin viikon päästä kertomaan 1-vuotis neuvola kuulumiset.

HYVÄÄ KESÄNJATKOA KAIKILLE!

Moikka pitkästä aikaa=)

Paljon onnitteluja zuzille tytön syntymän johdosta!=) Ja onnea myös isollesiskolle ja isille!! Tulehan kertomaan kuulumisia kun jaksat.

Kesä on kauneimmillaan ja hellettä piisaa. Meillä ei ole vielä lomailut alkenaat, koska miehen kesis alkaa vasta 23 päivä. Ollaan kuitenkin aika paljon oltu päivisin reissussa, siinä määrin mitä nyt yksi ihminen voi kolmen pienen kanssa reissata.

Meillä riittää menoa ja meininkiä. Pojat on tosi meneviä ja villejä ja välillä äidin hermoja koetellaan ihan tosissaan. Ne tappelee ja riehuu ja koko kämppä raikaa kun veljekset pistää menemään. Nukkumaan ei koskaan mennä suosiolla, aina kamalan tappelun ja huudon kanssa..Täytyy vaan toivoa että tämä kamala uhma vaihe menisi nopeasti ohi ja saataisiin edes vähän seesteisempiä päiviä.

Kovasti on sanavarasto laajentunut ja puhetta tulee ihan kiitettävästi. Jotkut sanat sanotaan ihan kummallisesti esim. paska tarkoittaa mansikkaa=) Mä en voi ymmärtää mistä ovat tuollaisen keksineet..Ehkä äidin tai isin suusta on vahingossa päässyt sammakoita=) On tosi kiva mennä kaupassakin ostamaan mansikoita kun pojat huutta "PASKA PASKA"..Äiti yrittää naama punaisena pitää pokkaa..heh=)

Emilia on nyt 3kk. maanantaina oli neuvola tytön mita oli: 65cm ja 6750g. Iso neiti jo. Iltahuudoista ei olla vielä päästy mutta toivon että pikkuhiljaa alkaisi loppumaan.

Nyt tyttö heräsi.

Hyvää kesän jatkoa huhtikuisille!!=)

Heippa!
Kesälomaa odotellessa =) viikko vielä ja sitten lomaillaan!!!
Mitään erityisiä lomasuunnitelmia ei ole,haluan ottaa ihan iisisti ja rentoutua.
Kai me johonkin päivän reissulle lähetään,ei muuta.
Oon jotenkin ihan puhki,välillä jotenkin stressaa tytön hoidot,sairastamiset ja töitten järjestelyt jne...Olin tossa 5pvä vapaalla pitkän työputken jälkeen ja tänään menin iltavuoroon ja tein kuin kuolemaa!Olisin tehnyt mitä vain,että olisin saanut jäädä kotiin...taitaa olla kyllä monilla tuttu tunne =D

Muuten asiat on kyllä loistavasti,tyttö kasvaa ja puhuu hurjasti.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää.
Välillä toivois,että järkeä tulis enemmän,eikä tarvis koko ajan kieltää,että älä juokse auton alle,varo sitä pyörää...

Nyt on hiljasta,meen kattoon mitä likka tekee...
Onneksi pääsee pian nukkumaan!!!

Paljon onnnea minunkin puolesta Zuzille tyttövauvan syntymän johdosta! Hyvänkokoinen neiti jo syntyessään.Miten synnytys meni?

Täällä vietetty kesälomaa.Käytiin Etelä-Suomessa 1,5vk reissussa,juhannuksena lähettiin.Oltiin 5 yötä teltassakin.Hyvin meni reissu.Pojat on jo niin isoja.:)
Matias tän kuun lopulla 1-v.! Se oli 10 kk iässä 12,9kg ja 81,3cm.Tosi iso poika.Pituus menee 2,4 käyrällä eli vielä yläkäyrän yläpuolella...Noita meiän poikia vois luulla melkeen kolmosiks.
Matias ei vielä oo noussu pystyyn eli vain peppukiitää.Se alhanen lihasjäntevyys näkyy siinä,ettei nouse pystyyn.Nyt kesäkuus sai seisomatelineen,jossa pitäs seisottaa tunti päivässä.Jospa se siitä lähtis kehittymään...
Daniel on myös päässy ehkä pahimmasta uhmasta yli.Tai ei kovin paljo oo isompia väittelyjä enää.Kesä on helppoa aikaa ku lapset saa olla paljo pihalla.
Meil ois kai muutto eessä tän kuun lopussa kolmioon.Alkaa tää kaksio käymäänki ahtaaks 5 hengelle.:)

hyvää kesää kaikille ja onnea zuz pikku tytöstä!

max on alkanut puhumaan, tulee jo kaksi sanaa peräkkäin ja vaipat on unohdettu kaappiin (yöksi laitan, mut sekin on kuiva). pikkuneiti kasvaa samaa tahtia kun isoveli aikoinaan. innokkaasti yrittää päästä liikkumaan ja koko ajan pitäisi olla uutta katseltavaa.

meillä on mies maalannut talon lomallaan. aloitti jo juhannusviikolla. maanantaina lähetään mummolaan viikoksi koko porukka. saa ukkokin vähän lomailla... onneksi on 5,5vk kotosalla. olen kaksistaan neidin kanssa! mies on ruisrockissa ja max mummin kaa mökillä ekaa kertaa. äitii vähän jännittää, kun max ihmetteli kun hän jäi ja heta pääskin äidin mukaan.

Onnea zuz ja koko muukin perhe! Pitkästä aikaa kävin kurkkaamassa kuulumisia :)

Meillä elo etenee rauhallisesti, ja välillä vähän vauhdikkaammin; pikku mies pitää huolen, ettei ole kyllä tylsää mikään päivä. Kepposia ja "hyviä" ideoita riittää :)

On lomailtu vähän, käytiin Tukholmassa kiertelemässä, ja Särkänniemessä, jossa delfiinit oli ihan ykkösjuttu.

Mä oon tehny töitä koko ajan, mitä nyt tuolta apurilta pystyy. Syksyllä pojan pitäs mennä näillä näkymin päiväkotiin 3päivää/viikko. Saas nähdä miten meillä sitten lähtee se menemään.

Poika syö tosi ronkelisti, vain äitin tekemät sörsselit menee alas. Ja ranskalaiset :)
Muita paheita ei kyllä olekaan, jätski sun muut on ihan yök :)

Nyt safkaa laittamaan, lämmintä kesää vaan kaikille!

Käyn kattomas edelleen tätä Huhtikuiset 05 palstaa.Jotenki ihan kiva joskus kuulla uutisia,ku on kolmisen vuotta saman porukan kesken kirjotellu(odotusaika ja 2 v.)
Vaik tuntuu,että Daniel on jo niin iso,ettei ihmeempää kehitystä tai "raportoivaa" ole.
Daniel on päivät pitkät pihalla.Vielä on melko itsenäinen leikkijä,kun isoveli 3v.kaipaa seuraa ja leikkii kavereiden kanssa yhdessä.
Ilman vaippaa on päivät,yövaippa on vielä käytössä.
Puhuminen on täysin sujuvaa,paitsi r-kirjainta ei aina käytä,vaan korvaa sen l:llä.
Tuttia syö vielä öisin.joskus ei silloinkaan.Mut täysin pois se ei ole.Välil oli,mut otti sen taas käyttöön,ku pikkuveljellä on...

Mukavia kesäpäiviä edelleen kaikille!

Niinpä,kyllä tuli erilailla tänne kirjoteltua,kun tyttö oli vielä vauva iässä...

Vielä olisi mulla ja ukolla viikko kesälomaa jäljellä.
Onneksi ainakin pariksi päiväksi luvattu aurinkoista eikä sitä ainaista sadetta.
Huomena viedään tyttö särkänniemeen,mukaan tulee myös miehen vanhemmat ja miehen 15-vuotias pikkuveli.
Kai siellä jotain laitteita on mihin 2v:n voi viedä,ainakin legendaarinen possujuna =D
Ja täytyy sitä mennä eläimiä katsomaan.

Meillä myös vaippa enään yöllä,päivällä ei ollenkaan ja nyt ollaan kaikki auto/piha/kävely reissut tehty ilman vaippaa eikä vahinkoja ole sattunut.
Kertoo heti,kun on hätä.
On se aika säästö vaipoissa,en muista edes koska ostin tuon viimesimmän vaippa paketin,kestänyt hurjan kauan.Kun vielä muutama kuukausi takaperin piti ostaa 2krt viikossa iso tai pieni paketti vaippoja+tarha vaipat.

Tutti on edelleen käytössä ja tuntuu olevan tytölle vieläkin tosi tärkeä!
Siitä kun pääsis eroon vielä ennen kouluikää =)

Taas on lisää kaveri piiriin tulossa vauvoja.
Laskettuaika tammikuussa,olin jo vähän odotellutkin koska tekevät muksun,kun yhdessä ovat jo taivaltaneet 8vuotta miehensä kanssa.
Säälittää tosin se mun toinen hyvä kaverini joka monen vuoden yrityksen jälkeen ei ole tullut raskaaksi,sillon joulukuussa oli se tuulimuna raskaus ja se oli aika kova paikka kaverilleni.Hän kun on vauva kuumetta potenut jo viitisen vuotta.

Onko muuten nyt huhtikuisissa raskaana olevia???

Aurinkoista kesäpäivää!!!!

Nostelin ketjun esille kun en ole pitkään aikaan käynyt tätä lukemassa.

Haluan onnitella omasta puolesta kaikkia vauvan saaneita keitä en ole vielä onneitellut!
Itse täällä kasvattelen mahaani loppumetreillä eli la ois parin viikon kuluttua. Ihan kiva kun vihdoin tuli tämä kunnon kesä, mutta onhan tämä hiukan raskasta tämän mahan kanssa :).

Olis kiva kuulla muilta vauvan saaneilta miten vauvan tulo on vaikuttanut isomman lapsen omatoimisuuteen, onko alkanut uudestaan "vauvaksi"? Meillä on just poju oppinut olemaan päivisin ilman vaippaa (toki välillä vahinkoja sattuu) niin ajattelin ettei kai keksi uudestaan alkaa käyttämään vaippaa?!? Niin st tais mainita että Daniel oli alkanut syömään tuttia uudestaan kun pikkuvelikin syö. Meillä ei ehkä sitä vaaraa kun ei ole koskaan tuttia syönyt,tai no vannomatta paras jos vaikka keksii sen aloittaa nyt:)

Mä lähden nyt ulos nauttimaan kesäpäivästä, pojukin on kyläilemässä niin saan olla aivan omissa oloissani....
Ois kiva kuulla vielä teidän kuulumisia vaikka aika vähällä tämä kirjoittelu kyllä on jäänyt....
Ihanaa kesän jatkoa kaikille 2005 huhtikuisille !!

Minnalle: meiän pojat ei oo ihmeemmin taantunu seuraavan syntyessä.Toisaalta meillä on ollu vielä edellisellä noi vaipat seuraavan syntyes.Eli sen suhteen ei oo voinukaan tulla taantumusta.Mut en muista mitään muutakaan ihmeellisempää taantumusta...

Mut nyt ku isommat pojat on kuivia,ni vanhin on joskus sanonu,että haluaa,että laitetaan vaippa,että hän on vauva.Kun on kaivannu huomiota.Mut ihan pari kertaa on niin käyny.Saattaa olla,että teillä poju tosiaan hetkeks haluaa kans vaipat takas.

Matiaksen syntyessä viime kesänä, esikoinen oli mustasukkainen ja Daniel ei taas ollu sillon.Nyt Daniel kiusaa usein Matiasta, eli 2-v.jälkeen on enempi mustasukkanen,1-v:na ei tajunnu vielä olla...
Voi olla, että saat alkuun vahtia esikoista,ettei satuta vauvaa.Sitteri pöydälle tai vauva kantoliinaan tai -reppuun saattaa auttaa asiaan.
Kyllä se siitä ajan kans sit tasaantuu.

Jenni kyseli onko huhtikuisissa raskaana olevia,ni täytyypä kertoa sit,että mä oon.Tää on kyllä aika alussa,et joskus maaliskuun lopulla varmaan syntyy.Jospa me saatas nyt tyttö.:)

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Wau st, teille tulee jo neljäs lapsi! Onnea! Mä pidän peukut ja pottuvarpaan pystyssä että tällä kertaa olisi se tyttö =)

Meille ei ihmeitä kuulu, eletään ihan normaalia perhe-arkea. Jesper löysin ensimmäiset sanansa 1,5v ja siitä lähti todella huima puheenkehitys. Ennen 2v:tä tuli jo 5 sanaiset lauseet ja hän osasi laskea kymmeneen, tietää kaikki autojen merkit, mainokset, kauppojen nimet jnejne. Nyt sitten kirjaimista osataan melkein kaikki ja aika-määreet kiinostavat. Mitä tehtiin eilen tai viime viikolla, mitä kello on nyt jnejne. 2v neuvolassa sanoivat että jos poika ei olisi niin pikkuinen kun on niin luulisi paljon vanhemmaksi tuon puheen ansioista. Mutta vaippa meillä onkin sitten edelleen käytössä. Kesälomalla yritin vaipattomuutta mutta ei, ei sitten millään. Ennen poika ilmotti aina kun oli kakka hätä, nyt ei ilmota sitten enää sitäkään. Eli takapakkia tuli ja siksi otettiin vaipat takas ja kokeillaan sitten myöhemmin. Puskapisut ovat kyllä alkaneet kiinnostaa ja potta sai väistyä kun ostin pienentäjän vessanpyttyyn.

Miehen kanssa oltiin toukokuussa 10päivää Thaimaassa ihan kaksi, ah sitä eloa! Aina kun katselen lomakuvia tekee niin mieli mennä takas. Uusi loma on haaveissa mutta ensin tarvii vähän kerätä matkakassaa kunnes taas pääsee... sitä odotellessa.

Pikkuhiljaa on tullut mieleen toisen lapsen hankkiminen, tai siis mä olen pyöritellyt aihetta mielessä. Miehelle en ole vielä mitään asiasta puhunut, tosin puhua täytyy jos mieli toista halajaa. Mulla on kierukka joten päätös pitää tehdä eikä vain odotella vahinkoa =) Mutta mä nyt kypsyttelen asiaa ensin ite ennen kun alan puhumaan mitään. Kauheesti ei houkuttele sen mahan kantaminen joten siksi pidän ajatuksen vielä omanani, tiedä vaikka mies oikein villiintyisi ideasta =)

Jaahas, työt kutsuu.. oli ihana lukea teidän muiden kuulumisia!!! Ihanaa että meidän ketju on vieläkin hengissä!

Heipä hei kaikki huhtikuiset -05!

Enpä ole täällä kirjoitellut taas ikuisuuksiin ja lueskellutkin aika harvakseltaan viime aikoina! Nyt ajattelin tulla kertomaan, että meille syntyi toinen poika 12.7. Painoa pikku herralla oli 4086g ja pituutta 51cm. Vastasyntyneenä oli kovasti isoveljen näköinen, mutta nyt 1kk iässä alkaa kyllä näyttää ihan itseltään :) Samanlainen kukkuja on kuin Emil vauvana, ellei vielä pahempikin... Saattaa siis nukkua vain yhdet muutaman tunnin päiväunet ja muuten valvoskelee ja ottaa ehkä muutaman minuutin tirsoja. No, pääasia että yöt sujuvat ihan mukavasti. Ekan pätkän 3-6h nukkuu omassa sängyssään, sen jälkeen yleensä syö ja nukkuu meidän vieressä.

Emil on ollut vähän mustis vauvasta, pomputtaa äitiä ja iskää jonkin verran. Vauvaa kohtelee pääsääntöisesti hyvin, mutta aina tuo voimankäyttö ei ole ihan hallinnassa, joten silmällä saa pitää kyllä koko ajan. Emilillä on edelleen vaipat käytössä, joten en osaa sanoa olisiko sen suhteen heittäytynyt uudelleen vauvaksi... Vauvan tutista on kyllä kiinnostunut, mutta ei ole sitä yrittänyt suuhunsa laittaa, kun oma tutti jäi pois käytöstä jo vajaa vuosi ennen vauvan syntymää.

Oi, täällä taitaa nyt olla koko ajan joku uudelleen raskaana, tällä hetkellä ainakin siis minna ja st! Onnea teille tosi paljon! Ja minnalle onnea jo synnytykseen kun alkaa laskettu aika lähestyä :) Ihanaa loppukesää kaikille muillekin!

Onnea Susanille ja perheelle poikavauvan johdosta! Kiva,että vauva nukkuu yöllä hyvin.
Meillä Matias on nukkunu yöt pitkään huonosti.Tai siis herää 2 h välein ja pitää saada maitoa pullosta.Pitäs huudattaa se pois tosta yömaidon juonnista,ku eihän se mitään tarvis,se on vaan tapa.Se on vaan niin kovaääninen ja sisukas,etten oo toistaseks jaksanu alkaa unikouluu pitämään.Ja täs on itekin ollu vähän väsyny ja pahoinvoiva,ku raskaus on alussa.

Hei moi!

Meidän toinen tyttö on nyt 2 kk ja 1 vko vanha. Hän on todella rauhallinen tyttö, iso itku tulee vain nälästä. Nukkuu yöt lähes läpeensä, nukahtaa noin 21-22 ja herää syömään klo 4-6 (tänä aamuna 6.30 ekan kerran!).

Isosisko ei ole ollut pahemmin mustasukkainen, välillä tietenkin pitää päästä äidin syliin just kun äiti imettää siskoa, mutta siskoa kohtaan on ollut tosi kiltti. Toki ei ole mitään käsitystä siitä, että kuinka kovaa vauvaa oikein voi helliä... Isosiskolla on nyt juuri otettu vaippa pois, pitkään jo harjoiteltiin potalla käyntiä, mutta tuli sitten vähän taantumusta kun vauva syntyi ja sitten äitikään ei oikeen ehtinyt keskittyä siihen. Mutta nyt siis vaippa on ollut pois (yöllä on vaippa) ja muutamia vahinkoja lukuunottamatta on mennyt hyvin. Välillä toki pitää muistuttaa, että nyt potalle.

Isosiskon oma tahto on melkoisen kova ja joskus ollaan helisemässä kun yhtä aikaa tahdotaan ja ei tahdota. Välillä ei tiedä itkiskö vai nauraisko..

Onnea kovasti kaikille uusille ja tuleville vauvoille!!

Yhteistyössä