Hae Anna.fi-sivustolta

Huhtikuun Ajatukset 2009

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Hilma77, 02.04.2009.

1. Hilma77 Vierailija

M@ry 30+29 Y05/04 M erittäin huono sp.laatu, ICSI helmikuussa??
    Säde-82 26+33 Y05/07 pco ja sp vähän häikkää, clomit, 1.IUI helmikuussa.
    Hilma77, 31+35, Y03/07, + 01/08, km 02/08
    ANEN, 25+28, Y11/03, 1.iui ->siitä+ 09/06 ja tytär 05/07, PCO, uudet hoidot 06/08 4 inssiä-negoja. 26.3 jatkosuunnittelu kevyt ivf:ää varten.
    SIDA82 27+29, Y01/04, pco todettu -08, metforemit ja clomit (+terot) käytössä, ensimmäinen inssi 26.03.09.

Taustajoukoissa mukana tsemppaavat:
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07, ovulaation induktio+ inssi 17.10 ->nega
    Minni 28+26 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, N lievä PCO, 1. ICSI nega
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä

Plussat:
    Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, metut+tamut sitten auttoi, +07/2008
    Wilma 28+28, Y09/07, alentunut sp.laatu, FSH-hormoni arvo korkea +10/2008
    mminttu 22+23 Y10/07 pco, M alentunut siittiöiden määrä, clomeja syödään ja yleiselle lääkäriin
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, mieheh sp-laatu lievästi alentunut, terot,metut&clomitl. 1.iui -> plussa(20.3.09)

2. Hilma77 Vierailija

Ja uutta ketjua taas kun kuukin vaihtui.

Hanna, kirjoittele tänne ihan niin paljon kuin ikinä haluat. Itsellä on sellainen tilanne, että jos joskus raskaudun, niin palstaa en uskalla vaihtaa. Viimeksi kun kävi niin, että juuri kun olin siirtämässä itseäni odottajien puolelle, km iski. Ei noilla asioilla tietenkään mitään yhteyttä ole, mutta yhtä kaikki vainoharhaiseksi moinen tekee.

3. Hilma77 Vierailija

Hienoa, Tuik!! Paljon onnea! Upeeta!

Sä et näköjään olekaan mun nappaamalla listalla, vaikka otin viimeisimmän mikä edellisestä ketjusta löytyi. Mutta lisää itsesi toki Plussanneiden puolelle :)

4. sida82 Vierailija

Niin hienoa Tuik!!! Aivan mahtavaa!!!!!!!! Nyt tuli tännekin sellainen olo, että jos mullakin onnistais:) Mutta nyt paljon tarrasukkia ja liimaa mukahan ja onnelliseen odotukseen! Ja siun on myös pakko käydä kertomassa kuulumisia täällä! Voih, kylläpä tuli hyvä mieli :)

Sida pp7

5. Sida82 Vierailija

Niin mulla on metforemit käytössä kokoajan (päivässä 3pilleriä)...en ole selvillä onko ne periaatteessa sama kuin luge...

6. Helmi -75 Vierailija

Onnea Tuik! Tosi hieno juttu!

Tsemppiä Tiinuli81, sida82 piinailuun! Ja tsemppiä muille myös vaiheisiinne!

T:Helmi naapurista :eek:)

7. Hanna28(eikirj.) Vierailija

ONNEA TUIK! :)
    Mulla ainakin njippailee koko ajan melkein alavatsasta, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja ainakaa toistaiseksi se ei oli pahasta. Mulla ei ole ollut mitää verenvuotoja tai muuta. Joten aika varmaan on harmitonta.

Mulla oli tos eilen se ultra ja siel se oli kohdun sisällä. Vielä muuta ei osattu sanoa, kun on niin alussa. 2 vkon päästä uust ultra, eli vkolla rv7+3.

Kiitos kaikille tsempistä :eek:)

8. Säde-82 Vierailija

No täällähän on taasen ollu positiivisia uutisia! :) Onnittelut vaan tuikille!

Mites ANEN jakselee? Kävitkö suunnittelukäynnillä jo?

Minä meen huomenna ultraan taas.. Että tää on välillä (tai oikeastaan koko ajan) niin turhauttavaa touhua.. Inssikin on epävarmaa kun tulee se hemmetin pääsiäinenkin sotkemaan, joten huonossa lykyssä olen turhaa pistellyt itseäni tässä kierrossa.. Mutta, se olis just sitä mun tuuria!

Helmin kuulumiset piti käydä toisesta ketjusta lukemassa kun nyt kirjoittelit tänne.. Tsemppiä vaan sullekin sinne piinailuihin!! Toivotaan parasta..! :)

9. Minni_ Vierailija

Lämpimät onnittelu, Tuik!!!!!! Varmaan ihan mahtava ja uskomaton fiilis!!!!!

Täällä on hautominen puolessavälissä, ja aika senkun matelee....

10. Tuik Vierailija

On tosiaan ihan mielettömän onnellinen olo, mutta samalla hirvee huoli koko ajan päällä. Nytkin oon ihan sydän sykkyrällä, kun tänä aamuna ei oo ollut mitään tuntemuksia ja eilen illalla oli masu aika kipee. Jos sille onkin sattunut jotain? Ja se ultrakin on vasta on kolmen viikon päästä, eli vielä voi olla mahdollista jos se onkin kohdun ulkopuolella tms. Kaikki kauhukuvat pyörii päässä.

Säde, jos pääsiäinen tulee siihen väliin niin voitteko te koittaa ajoitetulla yhdynnällä kuitenkin? Vai onko teillä toi inssi ihan pakollinen, että ilman sitä ei oikein voisi onnistua?

11. Säde-82 Vierailija

Just joo.. Kierto on sitten n. päivän myöhässä follikkelin koon perusteella.. Puregon annosta lisättiin ja viimeistään keskiviikkona on inssi, pistän maanantai-iltana pregnylin, ellei ma aamuna ovistesti ole plussaa.. Joten ennen pääsiäistä on inssi.

Tämän hoidon jälkeen kuulemma voidaan tehdä vielä yksi inssi jos me halutaan. Mutta eiköhän se koeputki sitten kuitenkin ole seuraavaksi. Välikiertoa ei kuulemma tarvi pitää vaan suoraa voi alottaa ivf:n.. Rahatilanteen ja oman jaksamisen vuoksi ajattelin, että se kuukauden paussi vois kuitenkin tehdä ihan terää..

Tuik: Mä en oikeasti tiedä voisko ihan ajotetulla onnistua kun eri lääkäri oli viimeksi sitä mieltä että voi ja nyt tää oma, että tarvii inssin..

12. Polgara78 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heips jälleen! Tulin purkamaan mieltä tänne... Tein raskaustestin, jonka tiesin olevan nega, mut piti varmistaa ennen clomien aloitusta asia. Selkeä nega se oli, mutta pieni epäilys on, ko pissa saattoi olla hiukan laimeeta...noh 8.4. selvii sitte miten tää toinen clomikierto on saaut aikaan munasarjoissa ja miten kohdun limis voi.

Mitään pahempia oireita mulla ei ole, kuten ei ollut ekalla kerrallakaan viime kuussa.

Mä en kyllä oikein käsitä miks mä noita loppujen lopuks syön, ko menkat tulee suht säännöllisesti ja kierto ei ole liian pitkä..ehkä hiukan lyhyt, mut ihan normaali silti, tikutusten mukaan ovuloinkin normaalisti ( en siis joka kuu, mutta melkein joka kuussa ). Mitään liiallista karvotusta mulla ei ole eikä pcota eikä endoa ja painoni on normaali. Onkohan tää clomi mulle sittenkään se oikea hoitomuoto?

Pääsiäisen jälkeen pitäs tehdä eka inssi, jos ovis tulee kuten oon arvioinut...Munasolun pitäs olla nyt siellä terveellä puolella eli vasemmalla ja siks olo aika toiveikas, et nyt tärppäis.

Miten teillä muilla menee? Tuik, mikä on vointi? =)

13. M@ry Vierailija

Kuis Minnin aika kuluu? Koska sulla testipäivä, aijotko ottaa ennakkoo?? ;) Mä ajattelin kokeilla tässä alkuviikosta, testi jo odottelee tuolla laatikossa. Oikea päivä olis vasta perjantai. Kuinka pitkään se irrotuspiikki voi antaa väärän plussan? Mä olen pistäny pregnylin 15 päivää si. Mulla ei oo minkään valtakunnan oireita eikä tuntemuksia. Ihmettelen oikein kuin kaikki muut tuntee vaikka mitä ja kuis aikasin, toki jos ei ole mitään mitä tuntis... pelottaa

14. Sida82 Vierailija

HUOMENTA! Mary - mullakin on virallinen testauspäivä perjantaina, mutta testasin jo tänä aamuna, koska lähden ti-ke yöllä etelän lämpöön ja pitää tietää haenko metforem-lääkettä lisää reissulle vaiko en... Noh, haamuplussa sieltä tuli:) Siis haaleampi ku kontrolli, mutta ihan selkee.. Tosin nyt on menossa pp11 eli näkyykö se irroituspiikki vielä???? Olo on kyllä lähes kokoajan melko etova...
    Mie oon nyt sit reilun viikon hiljaisuudessa (nauttimassa rantalomasta) ja tulen sit kertomaan mikä on tilanne. Silloin pitäis ainakin olla kulunut tarpeeksi aikaa luotettavaan tulokseen.
    Kyllähän nytkin on hymy herkässä vaikka tiedostankin sen ettei tuo mahd. ole vielä totta vaan johtuu siitä irroituspiikistä... mutta enpä ole koskaan saanut testiruutuun mitään:) Toivon, että saan lukia monia plussa-uutisia kun reilu viikon päästä tulen reissusta!! Tsemppiä!!
    SIda

15. Hilma77 Vierailija

Hurrrrjaa Sida!! Toivottavasti on ihan aidosta asiasta kyse! Itsellä ei mitään tietoa kuinka kauan noi irrotuspiikitykset voi testiä sekoittaa vai sekoittaako ollenkaan!

Polgara; mulle ei juuri noista samoista syistä (ei liikakarvoitusta, ei pcota/endoo, ei ylipainoo ja ovuloin ok) annettu clomeja, koska lekuri oli sitä mieltä, että en niitä tarvitse. Onnea silti vielä tähän kiertoon ja ensi kierrosta sitten ainakin tärppää, usko pois!

Täällä alle viisi päivää kierron loppuun ja finnejä ei näy! Mutta huono olo iski näin maanantai aamun kunniaksi (yäk). Eilen oli kauhea touho päällä ja sain vaikka mitä aikaiseksi. Meidän pihalla näkyy jo krookuksen alkuja!! Ihan huisaa, kevät tulee!

16. Säde-82 Vierailija

No johan tähän ketjuun satelee plussia, vautsi.. :) Oonkohan mä taas se ainut negatiivisen testaaja.. No, huomenna on viimeinen inssi iltapäivällä, tänään pistin pregnylin. Toiveet on matalalla, eli korkealta en toivottavasti tipu kun tääkin menee pipariksi. Sit vaan ajatukset kohti ivf:ää.

Mä lahden kans lomalle lappiin keskiviikkona pp1:nä. Toivottavasti sais ajatukset muualle tästä lapsettomuusasiasta edes hetkeksi.

17. Tuik Vierailija

Ui vitsi! Mahtavaa Sida!! Ei musta pregnylin pitäisi vaikuttaa enää noin myöhäisillä päivillä, mutta eihän sitä tiedä. Ite oon kerran aikaisemmin testannut, kun kuukautiset ei alkanutkaan sitä normaalia 5 päivää aijemmin ja ihan selkeä nega sieltä tuli, vaikka testasin siis pp10 ja pregnyliä olin piikittänyt. Eli ota varmuuden vuoksi iisisti rantalomalla :)
    Jännää kun pääsiäinen lähestyy ja monilla on h-hetki silloin käsillä! Toivottavasti tätä ketjua kohtaa oikea plussasade!!

Oma napa: Ei oikeen mitään erikoisempia tuntemuksia. Rinnat on kipeet ja välillä nippaa mahassa, tosin tänään ei oo taaskaan tuntunut missään. Ois ees kunnon pahoinvoinnit yms. raskausoireet niin tietäis olevansa raskaana, mutta tällänen saa vaan epäilemään kaikkea mahdollista. 2,5 viikkoa vielä siihen ekaan ultraan, jossa näkee onko se ees oikeessa paikassa. Toisaalta sehän on sinne kohtuun laitettu, mutta eikö se voi sieltä vielä liikkua esim. munanjohtimeen? En uskalla vielä laittaa itseäni tohon plussanneiden listaan ennen kuin oon siellä ultrassa käynyt. Aika kuluu niiiiiin hitaasti!

18. Minni_ Vierailija

Ihan mielettömästi onnea, Sida!!!! :) Varmaan ihan mahtava ja uskomaton fiilis.

Mary, mä ajattelin ehkä testata huomenna tai keskiviikkoaamuna kotona. Normaali verikoepäivä ois torstai, mutta pääsiäisen takia ovat siirtäneet jo keskiviikolle. Tosin mulla on kyllä ihan sellanen olo että menkat alkais pian, tuttua juilintaa on ollut pari päivää... Mutta yritän pitää vielä pientä toivoa pystyssä niinkauan kun en ole testannut negaa eikä vuoto ole alkanut. Mulla oli kipeet rinnat siitä Pregnylistä reilun viikon mutta ei oo enää :( Mun mielestä siin menee joku 12 pvää että Pregnylin vaikutus ois poissa.

Säde, tsemppiä huomiseen inssiin!

19. ehdotus vaan Vierailija

Kun täällä on rivit jonkinverran harventunu, eikä ketjuista tule enää yhtä pitkiä kun joskus ennen, niin kannattaako sitä ihan joka kuulle uutta pystyyn laittaa...eikö riittäisi esim. kevät, kesä, syksy jne. Samapa tuo toisaalta on, mutta tuli vaan mieleen.

Onnea plussista, toivotaan että tulee pian lisää!

20. Säde-82 Vierailija

Onnea minni testailuun! Mä pidän peukkuja ja toivon, että huomenna saisit hyviä uutisia! :)

21. Hanna28(eikirj.) Vierailija

Tuik ei mullakaa ole juurikaa mitää oireita. Varsinkin viime rv 5 viikko oli aika oireeton. Mutta nyt eilen rv 6+0 on alkanut enemmän etomaan. Mutta ei ole vielä oksennut lentänyt. Ja muutenkin rinnat on hyvin vähän arrat. Ainut kunnon oire on varmaan väsy/ alavatsa nippailut.
    Niin ja mulla oli viime ke 5+3 ultra, ja oli kaveri oikeas paikas. Ens vkolla saan sitten tietää, että löytyykö syke jne..

SIDA onnea!! :)
    Ei mulla ainakaan enää pp5 näkynyt pregnyl, kun silloinki testasin :)
    Ja ite kävin kans pp11 verkokees ja pp12 ja plussaa oli. Joten eiköhän tuo sitä itseään ole :)

Säde tsemppiä inssiin :)

Minni ja M@ry onnea testailuun :eek:)

Hilmalle kans tsemppiä ja imehän iloa kevään ensimerkeistä :)

22. Rousa Vierailija

Minnille ihan mielettömästi plussaonnea! Toivottavasti kuukautiset pysyvät poissa ja saisit vihdoinkin sen mikä sulle kuuluu. Pidän peukkuja niin että kädet puutuu.

Ja muille onnittelut plussista!

23. Minni_ Vierailija

Noniin, olen testannut enkä tiedä mikä tulos on.

Testin ohjeissa lukee että tuloksen voi lukea 3 minuutin jälkeen -tein niin ja testi oli selkeä nega. Herätin mieheni, itkimme 10 min ja katsoin uudestaan. Olin näkevinäni viivanpaikan. Lopulta miehenikin näki sen. Testistä on nyt tunti ja siinä on selvästi nähtävissä oleva mutta todella haalea haamuviiva. MUTTA testiohjeissa sanotaan että testiä EI saa tulkita 10 min jälkeen, koska testi saattaa muuttua vääräksi positiivikseksi. Ja haamu tuli tosiaankin vasta 10 min jälkeen, ehkäpä vartti siinä itkiessä meni.

Onko kenellekään käynyt näin? Mä olen IHAN paniikissa ja mies kans. Pliis älkää kukaan ainakaan onnitelko koska ohjeiden mukaan roskishaamuun ei saa luottaa, ja olen ihan satavarma että viiva tuli vasta testiajan jälkeen, tihrustelin sitä tosi tarkkaan heti silloin 3 minsan jälkeen ja oli ihan selkeä nega.

Mä oon niin paniikissa että mun sormet tärisee kun kirjoitan tätä, enkä meinaa nähdä tekstiä kyyneliltä.

24. Hilma77 Vierailija

Voi hurja Minni! Noi roskishaamut ovat _aina_ pahoja. Mun neuvoni on, että joko teette heti uuden testin tai sitten huomenna. Varmuuden vuoksi vaikka eri merkkisen. Huono se on näin netin kautta rohkaista, mutta toivotan silti rohkeutta ja halaan virtuaalisesti. Ihan varmasti huominen kertoo jo varmemmin totuuden. Hengittäkää syvään nenän kautta sisään ja suusta ulos.

25. Jellybean Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Meidän Eeti oli ensin vaan roskishaamu.. En edes odottanut plussaa ja kuitenkin siinä oli testiajan jälkeen tuskin silmin nähtävissä haaleanvaalea viiva enkä tiennyt mitä ajatella, kun oli niin vaalea ja testiajan jälkeen. Meniköhän pari-kolme päivää, niin viiva oli testiviivan vahvuinen.

Hanki joku erittäin herkkä testi, tai tee uudestaan parin päivän päästä. Niinhän sitä sanotaan, että haamukin on positiivinen koska ilman sitä tiettyä hormonia ei viivaa tule ja sitä hormonia ei erity virtsaan jos ei ole raskaana. Roskishaamuihin tuo ei varmaan ihan täysillä päde, joten tee uusi testi ja yritä siitä tihrustaa jotain näkyviin testiajan sisällä. Kuulostan ihan pöhköltä jopa omasta mielestäni, mut toivon sulle vaan niin kovasti plussaa. Kovasti nyt tsemppiä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri