Huhtimammat-Mahtihummat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
marianne. Mulla kanssa kuului yksi päivä ensin kummallinen ääni mahasta, sellainen lurahdus tms, ja sitten kanssa naps. Laitoin pyykkiä ja samalla kuului tuo. Sen jälkeen tuntui, kuin vauva olisi ollut alempana, tai maha alempana. Itse ajattelin, että jos hän vaikka laskeutui ja kiinnittyi tuolloin, ja sen pystyi kuulla. Pari kertaa muulloinkin olen kuullut mahan sisältä hassuja ääniä, joita on vaikea selittää.

Täällä kanssa yöt on hankalia. Herään ehkä 1,5 tunnin välein, ja viime yönäkin unta ei enää tullut puoli 6 jälkeen. Kai se on tämä vauvan rytmi. :)

Pääsiäistä!

Eikö vieläkään vauvauutisia kellään? =) Monella on jo lupaavia merkkejä ilmassa, mutta jännäksi menee kuka ehtii ensin.

Täällä ei mitään uutta. Maha näyttäisi kyllä olevan tipahtanut alaspäin, mutta kun ei tuolla alaosastolla tunnu mitenkään erilaiselta kuin ennen... Sellaista menkkajomotusta on ollut ihan vähän alavatsalla ja reisissä, enimmäkseen oikealla puolella (missä on vauvan selkä ja pää). Kokeilin jo vauvan laskeuttamista kyykkyasennossa (jalat leveälle auki, kantapäät maahan ja pylly alas), mutta siitä ei tullut kuin jalat kipeäksi. =)

Mullakin kuuluu mahasta ihme lurinaa ja napsahduksia. Ihan kuin ilma tai neste kulkisi suolistossa, mutta se kuuluu tuosta vauvan kohdala. Ehkä kohtu toimii jotenkin kaikupohjana suoliston äänille? =)

Nyt pitää rientää. (Mitähän kaikkea jäi taas kommentoimatta...)

Riikka 39+1

Eikö meidän ketjuun olla saatu vielä yhtään vauvaa? Kävin kurkistelemassa muiden palstojen huhtikuisia ketjuja ja siellä oli jo monia vauva-uutisia...

Eilen oli ensimmäinen ilta viikon sisään ettei ollut yhtään supistusta. Nyt on kokeiltu kaikki kolme ässääkin eikä mitään vaikutusta! Ihmeen hyvä olo taas vaihteeks. Ärsyttävää kun sen limavuodon jälkeen nousi toiveet niin ylös ja nyt ei vieläkään ole mitään tapahtunut. Tämmöistä tämä varmaan on sitten loppuun asti...kokoajan saa olla tulisilla hiilillä...mutta ehkä ois parempi vaan unohtaa turha toiveilu ennen LA:ta...Meidän äitikin sanoi eilen, että hänelläkin oli joka raskaudessa supistuksia jo kuukautta ennen vauvan syntymää ja kaikki lapset syntyi LA:n paikkeilla.

Tänään menen kyllä kävelylle ja ulos touhuamaan pikkumiehen kans, kun on niin ihana auringonpaistekin.

Vauvauutisia odotellessa...

-marianne rv38+0

Meidän ketjussa on tainnut olla liian lupaavaa ennen aikojaan ja nyt sit, kun sais niitä vauvoja tulla, niin eipäs tulekkaan! :D
Viime yö oli harvinaista herkkua mulle. Sain nukuttua koko yön yhdellä heräämisellä! OHO! En muista koska viimeksi olisin moisen kokenut!
Tänne ei mitää uutta ässillä ei vaikutusta täälläkään!

Terve!

Täältä muuttopuuhien keskeltä kirjoittelen...kauheesti olis vielä tavaraa purkamatta, mutta ollaan kyllä aika paljon saatu tehtyä. Viikolla tuotiin pikkuhiljaa tavaraa tänne ja siivoiltiin vähän etukäteen niin nyt on saatu rauhassa purkaa tavaroita. :) Alkaa pikkuhiljaa näyttää jo kodilta! =) Saatiin vasta tämä konekin viritettyä että pääsin tänne kurkkimaan ;)

Jaahas...ei olla vielä saatu vauvoja syntymään meidän ketjuun. Ennakoivat merkit ovat kuitenkin hyvät ja eiköhän niitä ala ensiviikolla syntymään. ;)

Mulla myös vatsasta kuulunut eilen ja sitä edellisenä päivänä hassuja ääniä, lurahduksia ja napsahteluja...menkkamaista jomotusta on ollut sekä selän puolella että alavatsalla, mutta vielä ei mitään kummempaa ole ollut ja jotenkin tuntuu että tilanne on hieman rauhoittunut...tosin tässä muuttopuuhien keskellä en ole kauheesti edes ehtinyt tilannetta seurailemaan/tarkkailemaan. Vatsa on ollut sekaisin nyt melkein viikon ja selkäsäryt ovat taas lisääntyneet ja alaselän jomotusta on lähes joka päivä...vaikeaa vaan tietää mikä johtuu rasituksesta ja mikä raskaudesta...vatsa on ollut kipeä varsinkin iltaisin, siis ihan koko vatsan alueella tuntuu välillä kipua kyljistä alavatsaan asti.... Vatsa on nyt tosi alhaalla ja on ollut todella vaikeaa siivoilla paikkoja, kun kyykyssä ei pysty olemaan ja muutenkin kumartelu on todella vaivalloista eikä tahdo onnistua ;D vähän on kyllä sellainen "valas" fiilis !! :D Kahta ässää on vasta viikon kokeiltu, siis saunaa ja siivousta, ja näiden jälkeen en muuta ole enää jaksanutkaan...mies kyllä on ollut halukas :) mutta itsellä kipujen ja väsymyksen keskellä ovat halut lopahtaneet.

Viime yön nukuin ihmeen hyvin minäkin, heräsin vain yhden kerran vessareissulle...muut yöt oon tähän mennessä nukkunut tosi huonosti enkä päiväunia ole ehtinyt nukkumaan nyt viikkoon, joten väsymystä todellakin on ilmassa...

Mitähän mun piti vielä kommentoida...luin kyllä kaikki juttunne mutta ei vaan pysy päässä mikään :)

ellastiina rv 39

Voih tää on ny sit mun pisimmälle menny raskaus :( tiiä sit miten pitkään pitää minua kidutettavana... noista masu äänistä mulla niitä on kuulunu jo jonkin aikaa myös ja olen ajatellu et ne vois olla vauvan liikkeistä johtuvia ääniä, sillä vauvan tila kuitenkin jo aika pieni ja se räpiköinti alkaa olla työläämpää ja liikkeet ottaa enemmän kiinni jonnekin :) hih... jos ehkä jotai selkoa tostakin tekstistä joku saa ;)

mä sain kans nukuttua kumman hyvin viime yönä... enteileeköhän tää jotai :) koht ollaan kaikki tosi toimis, saadaan myrskyt tyynien jälkeen ;)

Ala selkä on todella kipee osittain jopa kosketus arka :( todella vaikea olla kun mitään ei ole enää hyvä tehdä... istuminenkin työlästä...

Mieskin alkoi olla tänään jo sitä mieltä et vauva sais syntyä jo :) sillä tää viikko koulusta vapaata ja joutas kuulma nyt hyvin kaitseen lapsia ku mä poissa... ja sit kerkeis vähä iteki totutella vauva arkeen ennen ku pitää takas kouluun mennä :) mut en usko et tää kaveri meitä kuuntelee, sil tuntuu olevan oikeen hyvä ja luja omatahto... kehen lie tulos ;)

mut nyt tekeen ruokaa alkaa oleen jo sellanen nälkä et on oksat pois :)

Mukavaa ja aurinkoista maanantai päivää kaikille

Anskuli ja TahvoTiinuli 39+3

Nyt kun ei vielä olla saatu vauva-uutisia tähän ketjuun, niin laitetaanko uusi ketju pystyyn ja toivotaan, että vauva-uutisia alkaa ropista...? :-)

Aloitan uuden ketjun ja kopsaan (toiv. uusimman listauksen sinne...)...