Huhtimasut 2009

  • Viestiketjun aloittaja babyface
  • Ensimmäinen viesti
babyface
Heips! Yritin tuossa etsiskellä olisiko ollut vastaavaa ketjua jo aloitettu mutta en löytänyt..? vai olenko vain niin puusilmä ettei silmiini osunut =D Täällä olisi viime viikolla plussannut :) Ja la olisi huhtikuussa, olisi kiva saada seuraa tänne muistakin tulevista mammoista. Itsellä jo toinen lapsi tulossa. Ja laitoin vahingossa tämän saman keskusteluaiheen tonne vauvahaaveisiin..damn! =D
 
Kitkat76
Heips!

En tiedä oikein vielä uskallanko liittyä tänne...tänään plussasin ;-) ja vielä ei meinaa oikein tajuta tätä...vauva on todella odotettu...Helistimen laskurin mukaan la olisi 4.4.2009...

Ensimmäinen lapsi tulossa...takana on viime vuoden keskenmeno, joka kummittelee mielessä edelleenkin koko ajan...jotenkin on nyt epätodellinen ja sekava olo...onnellinen ja samalla pelonsekaisia tunteita, jos taas käy niin kuin viime vuonna...

Täytyy vaan ajatella positiivisesti, että nyt menee kaikki hyvin.
 
babyface
Onneksi olkoon plussauksesta! =) Minulla olisi la saman laskurin mukaan 8.4. Itsellä kans vähän pelottavat fiilikset, jotenkin tuntuu että vuosien saatossa tullut jotenkin pelokkaammaksi kuin ensimmäistä odottaessa. Pahoittelut keskenmenosta ;( ja ymmärrän varsin hyvin tunteen, itse kans saman asian kokeneena, vaan sitä ei pitäisi jumittua menneisyyteen, katsoa vain etipäin ja toivoa parasta =)
 
VahvaTunne
Heipä hei!

Tänne jo joku nokkela kerennyt aloittaa keskustelun- good :) Laitan saman tekstin, jonka kirjoitin vauva- lehden keskstelupalstalle ku en jaksa "uudelleen" kirjoittaa :)

"Heips

Ajattelin aloittaa ketjun huhtimasut 2009, vaikka en vielä todellakaan ole varma kuulunko itsekään tähän ryhmään :) Mutta olisi kiva jutella samassa tilanteessa/epäilyissä olevien kanssa.

Elän itse hyvin jännittävää aikaa, sillä epäilen olevani raskaana, mutta varmistusta asialle en ole vielä saanut. Olen melko varma, että olen joko tuleva huhtimasu 2009 tai olen kokenut keskenmenon. Aivan sekavaa kaikki. Vuodin runsaasti verta ollessani mieheni kanssa niissä hommissa ja tämä vuoto sai epäilyni keskenmenosta. Kuitenkin oireita on ollut tämän kyseisen tapahtuman jälkeenkin, jotten pikkasen enemmän olen kallistunut mahdollisen raskauden puoleen :)

Kolme testiä olen jo kerennyt tekemään, joissa kaikissa haalean haalean haalea haamuviiva, joka on vahvistunut ajan kuluessa. Tiedän, että sillä ei pitäisi olla merkitystä mitä tapahtuu testiajan jälkeen. Laitan (jos osaan) kuvat noista todellisista haamuista, jotka pitävät minua edelleen hyvin epätietoisena :) Mitä mieltä ootte testin haamuista? tämä jälkimmäisen testin viiva alkoi tulla esiin noin 12 min jälk ja 10min oli se aika....Itse en kyllä luota oikein näihin tällä kertaa :)

Jos löytyy muita mahdollisia huhtimasuja, niin kirjoitelkaa oireita, tuntemuksia, mahd l.a, ym..ym... Olisi kiva yhdessä jutustella :)

Itselläni tällä hetkellä kova flunssa päällä, joten en osaa sanoa mitkä oireista menevät sen piikkiin. Kuitenkin seuraavia oireita ollut; alaselkäkipu, mahan turvotus, mahassa erilaisia ihmetuntemuksia, ilmavaivoja, pääkipua...Ensimmäisessä raskaudessa alkuraskauden oireet olivat rintojen aristus (jota ei nyt) järkyttävä pahoivointi /toiv. pääsisin helpommalla)päänsärky...Ihana poika tuli :) Nyt toivomme tyttöä, mutta yhtä rakas ja tervetullut olisi poikakin. Niin ja mahd. l.a olisi noin 7.4.2009.

Hups heikkaa- puhun jo kuin olisin varma raskaudestani!! Pitää alkaa jo toppuuttelemaan, ettei tule sitten pettymyksenä ja liiallisena yllätyksenä, jos en olisikaan.

Vastailkaahan :x

VahvaTunne (4+2)"
 
babyface
No kiva tuleehan tänne juttuseuraa! =) VahvaTunne: En kyllä itse suoraan sanottuna osaa sanoa mitään mikä tilanne voisi olla, mutta epäilisin että olisti kuiteskin raskaana, pidän peukkuja :) Itse rupesin viime viikolla ihmettelemään olotilaani kun rinnat olivat aivan järkyttävän kipeät, naama rupesi iloisesti kukkimaan kun normaalisti ei sitä tee, pissalla sain ravata jatkuvaan,ilmavaivat ja alaselkää jomotti vietävästi ja tällä viikolla on alkanut mahdoton turvotus, jippii. sitten tein torstaina testin kun vkloppuna olisi pitäny mensujen tulla vaan pärähtikin kaksi viivaa tikkuun, noin 10 min kuluessa. Perjantaina tein vielä uuden testin kun eihän sitä voi yhteen luottaa =D ja sama homma vaan viivat tulivat melkein heti, että ei jäänyt enää epäilyttämään. teehän piakkoin uutta testiä ja tuut tänne kertoo uutisia, olisi kiva päästä jännäämään kun olisi niin lähekkäin tuo laskettuaikakin. Eikös se vaan ole etä vaikka kuinka haamu tulee niin se kyllä plussaa meinaa, kuitenkaan kun tuo ei mikään roskishaamu ole. Laitahan kuvaa tänne kun kerkeät =) Saisi vaan enemmän tänne näitä huhtimasuja niin menis illat mukavasti täällä jutustellessa =) Itsellä tosiaan l.a on 8.4 että piiiitkä talvi tiedossa, mutta kyllä se tästä, yksi lapsi on jo niin menee onneksi aika pojan kanssa touhutessa. Mitäs KitKat76? onko mitään uutta? :)
 
vilukisu
Hei ja onnea plussanneille!

Itse en ole plussannut enkä edes testaa ennen kuin pe, mutta koska omassa ketjussani haaveilijoiden puolella oli niin hiljaista, ajattelin kysellä teiltä niitä todellisia alkuoireita. Kun näinä jännäyspäivinä niitä niin mielellään lukee ja ensioireketjukin on niin hiljentynyt.
Itselläni menossa nyt kp40 /keskiarvo 35:sta. Pisin kierto ollut 42, joten siksi en sitä ennen testaa vaikka viimeaikoina onkin ollut tuon 35. Erityisemmin ei oireet viittaa mihinkään, sen enempää raskauteen kuin menkkoihinkaan. Monesti mulla ilmavaivat enteilee monneja alkavaksi ja nyt valitettavasti tuo ihana vaiva yllätti. Mutta toivoa on kunnes pöksyissä punoittaa..?

En nyt ala enempää teidän ketjuanne omilla oireillani kuormittamaan, kun en tänne (vielä :) kuulu, mutta niiiiin mielelläni kuulisin teidän oireiluistanne.
 
Lilieen
Pääsiäismunaa taidetaan odotella! :eek:)

la olisi 10.4.
En oo testant vielä, mutta kohtapuoliin sen teen.
Oireena jonkinlainen turvotus erityisesti rintavarustuksen puolella, mies jo testasi, että plussaa ovat... Lisäksi arkuutta ko osastossa. Ja yhtenä oireena jonkinlainen energialataus ilman lisäaineita... mieliala nousi pilviin maanantaina, käsittämätöntä! Kesäloman loppumisen hatutus lensi ikkunasta ulos tosta vaan... Seuraavaksi varmaan teen suursiivouksen... Työtkin alko maistumaan :eek:).
 
babyface
heissan vilukisu: jaa kiitokset onnitteluista =) Toivoa tottakai aina on niin pitkään ennenku housuissa punottaa :) Mutta huomenna kun testeilet niin tuuhan het tänne kertomaan uutisen, pidetään peukkuja! :)
Lilieen: Minulla oli kans tosi arat ja turvonneet rinnat, joista mies heti ihan innoissaan olikin ja arveli että nyt on kyllä tärpännyt ja oikeassa oli. Teehän testi joutuin ja tuu sit informoimaan, plussatuulia :)
 
päivi-76
Heippa.

Täällä yksi hätäinen testaaja ilmoittautuu mukaan. Kp 24/25-32 testattu tänään plussa. Laskettu aika olisi siis 12.4. Kaksi lasta jo olemassa. 9-vuotias poika ja 3-vuotias tyttö.

Kaikkeahan voi vielä sattua, kun testasin niin aikaisin, mutta toivoa on.

Oireina vain yksi oksetuskohtaus töissä, kun punkteerasin paisetta potilaalta. Tavallisesti en mitenkään herkkä hajuille ole, mutta nyt tuli oksennus ihan heti. Siitäpä epäilyt sitten heräsivät ja nyt vahvistuivat.
 
babyface
Onnea päivä-76! Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa. Täällä oli aika huvittavaa käytöstä muuten neuvolalta nyt tuli tässä mieleen, soitin sitä aikaa sinne niin rupesi se muija kärttämään että miten se on mahdollista että olen voinut plussata jo ennenku mensutkaan on myöhässä =D mensujen olisi pitänyt alkaa joko viime vkloppuna tai maanantaina, ja sillo viime torstaina tein testin ku oiretta olin niin paljo. hu heijaa että huvitti :)
 
vilukisu
Testasin just äsken haalean plussan, ekaa kertaa ikinä, ja yli vuoden yrittämisen tuloksena!!!!
Viiva on niin haalea etten meinaa uskoa sitä todeksi, vaikka itkenkin jo onnesta yksin kotona. Vaikka viiva on haalea, erottaa sen ihan normaalivalossa ja mistä kulmasta tahansa. Olen aina käyttänyt samanmerkkisiä testejä, ja ikinä ennen ei ole tullut edes mitään plussaan viittaavaakaan. Nyt pyörii mielessä kaikki viivanpaikka-jutut yms, mutta kyllä tuo ihan selvästi vähän punottaa.
Anteeksi avautuminen, ei oo ketään muuta kenelle kertoa, mies työmatkalla ja tulee vasta yöllä.
Hänelle kerron muutenkin vasta varmistustestin jälkeen. Hän on kärsinyt lapsettomuudesta jo elämässään ennen minua, ja en kestäisi jos nostattaisin turhia odotuksia turhilla tulkinnoillani.
Kävin jo ennen plussaa laskemassa milloin LA olis jos nyt olis tärpännyt, se on 4.4.09, kuten sinullakin Kitkat!
Olen spekuloinut hulluuden partaalle kun oireita ei juuri ole, tai ne on niin lieviä että ajattelin jo ettei varmaan taas(kaan) tärpännyt...

Onnea muillekin teille samoja onnenkyyneliä vollottaville! ;´D
 
vilukisu
ps. ja sori viestini sekavuus, taidatte ymmärtää miten sekaisin olen juuri nyt? ;)
pps. testasin siis n. puol tuntia sitten, varmistustesti pitänee tehdä aamupisusta, nyt oli nelisen tuntia ed. wc käynnistä.
 
VahvaTunne
Meinasin kirjoittaa jo aamulla, että tänään ei ole ollut minkäänlaisia raskausoireita ja että pelkään jo pahinta. Jätin kuitenkin kirjoittamatta ennenkuin sain varmistuksen asiaan. Tein viimeisen testin juuri äsken, ja kuten pelkäsinkin-
keskenmenosta oli tällä kertaa kysymys. Olisi pitänyt tajuta jo siinä vaihessa, kun testeissä oleva haamu heikentyi jatkuvasti. Eli eka kerralla erotettava, toisella kerralla juuri erotettava ja kolmennella vielä edellistäkin heikompi haamu. Eli raskaushormonia oli virtsassa vielä tämän verenvuoto-episodin jälkeen, kunnes alkoi pikku hiljaa kadota. Tällaista siis tänne. Yritys jatkuu...Mistäpäs sitä tietää vaikka kerkeäisin vielä huhtimasuihin jos onni ois myötä, tai sitten ei....

Kaikille maalismasuille hyvää odotusaikaa ja onnea matkaan!

- Ei enää vahva tunne
 
Kata 76
Voisin kanssa liittyä tähän ketjuun tänään plussanneena:) Laskettu aika olisi siinä 7.4. tienoilla. Olo on vähän vielä epätodellinen....Yksi lapsi on jo ennestään. Poika täyttää elokuussa vuoden. Muita oireita ei ole ollut kuin se, että olen ollut todella väsynyt.
 
babyface
vilukisu: Sylin täydeltä onnea! \o/ Jokoha olet tehnyt varmistuksen vielä aamupisusta? tulehan sitten tänne =)

VahvaTunne: Voi että harmin paikka.. :( *hali* Yritähän pärjäillä ja jospa vielä kerkeisit mukaan :)

Kata76: Onnea! Onpas kiva kun teillä noin pieni ikäero sitten lapsukaisilla, meidän lapsilla on sitten 4,5 vuotta ikäeroo, mutta kummassakinhan on kyllä omat hyvät ja huonot puolensa.

 
vilukisu
VahvaTunne: En pystynyt eilen vastaamaan sinulle mitään, kun meidän kahden niin erilaiset viestit olivat alekain. Olen todella pahoillani, juuri nyt tajuan miten korkealta näistä pilvilinnoista on mahdollista romahtaa. Voimia!

Babyface: Joo, tein varmistustestin. Haalea se on edelleen, ja olenkin aamun tavannut paketista että haaleakin plussa on PLUSSA. Miehelle kerroin, ei suhtautunut ihan niin kuin toivoin... :(
Pitkä juttu, mutta meillä yritystä kauan jo takana (yli vuosi) ja hänellä jo samoja ongelmia ollut elämässään ennen minua. Nyt sit tais vähän säikähtää... Oltiin kehitelty jo "varasuunnitelma" jos ei lapsia saada, ja nyt hän reagoi niinkuin menettäisi ne asiat eikä saisi mitään ihanaa tilalle... No ehkä tuo tokeentuu kun ajelee kotiinpäin toiselta puolelta Suomea.

Aion tehdä vielä kotona olevat 2 testiä varmuuden vuoksi seuraavina aamuina. Alkuviikosta pitänee sit ruveta neuvolaan soittelemaan jos kaikki testit punoittavat kahta viivaa...

Itse oon kyllä ihan onnesta sekaisin, viime yö meni valvoessa ja sydän pamppaili ihan älyttömästi. :D
 
vilukisu
Ja Kata76, lämpimät onnittelut sinullekin, meinas ihan unohtua kun pyörii ajatukset oman navan ympärillä! :D Kiva että meitä on jo nyt täällä melko monta.

Meille siis tulossa muuten esikoinen, kuten ylläolevasta ilmenee.

ps. Se plussa on kuitenkin vahvempi tänä aamuna kuin eilinen oli. Molemmat näkyy paljain silmin, oikeassa kohdassa ja normaalivalossa. :D
 
babyface
vilukisu: No niin kiva homma :) Juu kyllähän se haaleakin viiva on plussa. Noh se on saattanu vaan miehes "säikähtää" kun tullutkin sitten tämmöinen tilanne, tavallaan jos kerinnyt jo heittää kirveen kaivoon, toivotaan nyt parasta,eiköhän se siitä rupee vauvanvaate ostoksille lämpenemään kun kotia tulee ja tajuaa lopullisesti tilanteen =D
 
violina
Hei, mukava huomata että tällainen ketju löytyy, voisin liittyä joukkoon juuri plussanneena. Laskettu aika näyttäisi olevan 7.4. Menkat olivat noin viikon myöhässä, ja tein yhden testin pari päivää sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Se oli kuitenkin negatiivinen, ja tänään sitten plussa. Tiesin kyllä olevani raskaana jo siitä päivästä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tunsin aivan eriryislaatuisia nippailuja alavatsalla, ja kärsin päänsärystä (mitä minulla ei normaalisti ole ikinä) sekä lievästä kuvotuksen tunteesta.
Tämä on minulle ensimmäinen ja tuli vähän puun takaa. Mieheni kanssa päätettiin heinäkuussa, että yritetään (tähän saakka menty varmoilla päivillä, kun kierto säännöllinen ja pysyvä parisuhde) ja taisi sitten käydä niin että heti onnistui. Olen siitä kyllä onnellinen, sillä näin 31vuotiaana olen joskus jo ehtinyt pelätä sitäkin etten ikinä saa lapsia.
 
Vilukisu
Täällä testattu taas vähän tummempi plussa, nyt tässä ei ole mitään epäselvää enää noiden testien osalta, vielä kun sais asian sisäistettyä. (Yksi testi vielä kaapissa, ehkä maanantaina vielä varmistan :)

Mies vieläkin vähän shokissa. Päätin että saa rauhassa sulatella asiaa. En siis oo kauheesti hehkuttanut hänelle tätä, vaikka mieli tekis. On sen verran jörö suomalainen mies, että ottaa kyllä itse sitten asiat puheeks, kun on saanut päänsä selvitettyä. (siis ei humalasta vaan sekavista ajatuksista!)

Täälläkin tuntuu olevan teitä "konkariodottajia" joille siis tulossa toinen tai kolmas lapsi. Kopioin teillekin tähän pari kysymystä mitä kyselin jo tulossa vauva ketjussa. Sais vähän keskusteluja käyntiin. eli:

1. Raskausviikoista: Sain laskurin mukaan että eilen oli 4+6, tänään siis ilmeisesti 5+0? (ei 4+7) ja puhunko sitten olevani viidennellä (viis plus jotain) vai jo kuudennella (viisi jo täynnä ja kuudes vko menossa?) viikolla? Kun laskuri näytti viidennen viikon juttuja sitten minulle kohdasta raskaus viikko viikolta, vaikka se oli siis vasta sen 4 plus jotain.....

2. Milloin teillä alkoi oireilla muutenkin kuin menkkojen poisjäännillä? Mulla siis ilmeisesti rv5, ja eipä juuri muusta kuin koholla olevista lämmöistä vois päätellä mitään. Ja unettomista öistä, sattuneesta syystä, kun aika paljon asiaa pyörii mielessä... Siskollani tosin oli myös aika oireeton raskaus, että kai se sitten on ihan normaalia.

Ja vielä, oonko liian hätäinen jos maanantaina soitan neuvolaan? Ja pitäis kai perua aika joka mulla on syyskuulle lapsettomuus tutkimuksiin... :)

Aurinkoista ja positiivista viikonloppua kaikille,
vilukisu 5+0
 
vilukisu
Meni Violinan kanssa viestit ristiin, tervetuloa!
Eikö olekin ihanaa ja epäuskottavaa????? Teillä on tärpännyt tosi nopeasti, onnea vaan. Meillä meni yli vuosi. Ja myös kolmenkympin molempaa puolta hipoen, minä 29 mies 34 vuotias.
Minulla muuten kanssa oli päänsärkyä viime viikolla, ehkä se sitten oli minullekin se "puuttuva" oire. Kun harvoin mulla monena päivänä koskee peräkkäin, ei edes joka kuukausi yleensä. Syytin ukkostavaa säätä... ;)

Ihana kuulla että te muut olette noin varmoja, mä en millään meinaa vieläkään uskoa kolmen plus testin jälkeen...
 
Hätäinen
Olipas kiva löytää jo huhtikuisten ketju. Tein eilen testin, joka näytti plussaa, vaikka oli menossa vasta kp 25/24-27 eli rv 3+5. Aika epäuskoinen olen, sillä ei kertakaikkiaan mitään oireita ole ilmassa, vaikka edellisessä raskaudessa rinnat kipeytyi ja vilutti viikon ennen menkkojen myöhästymistä. No, kun niin alussa ollaan, niin mitä vaan voi vielä tapahtua, joten liikoja tuuletuksia en tässä vielä tee. Lapsille tulee ikäeroa 2,5 vuotta, jos vaan kaikki menee niin kuin pitäisi. LA 12.4.2009.

Vilukisulle voisin yrittää vähän vastailla: Rv 5+0 tarkoittaa, että olet kuudennella viikolla. Kakkoskohtaan tulikin vastaus edellä. Ennen menkkoja siis nännien kipeytyminen ja hirveä vilu. Myöhemmin, ehkä noin 7 viikolla pahoinvointia, jota jatku satunnaisesti yli puolenvälin.

Itse menen seitsemännen viikon paikkeilla yksityiselle gynelle varhaisultraan, jotta nähdään, että kyseessä on "oikea raskaus" eikä esim. kohdun ulkopuolinen ja silloin pitäisi myös sykkeen jo näkyä. Sen jälkeen varaan ekan neuvola-ajan, jos on vielä tarpeen. Riippuu paljolti neuvolasta ja terkkarista, millon hän antaa ajan. Joissain paikoissa kehotetaan odottamaan, että kahdet menkat ovat myöhässä ennen neuvola-ajan varaamista. Mutta ei siitä neuvolaan soittamisesta varmaankaan haittaa ole, joten siitä vaan.

Takanani on ennen esikon syntymää keskenmeno, joka painaa varmasti tässäkin raskaudessa, joten sorry vaan nämä inhorealistiset kommentit, joita en osaa vältää. Ikääkin minulla on riittävästi, joten sekin tuo mukanaan oman jännityksen aiheen.

Oikein mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille!

 
vilukisu
Ei kuulostanut inhorealistiselta, vaan ihan sopivan realistiselta! Kiitos vastauksistasi.

En varmaan ihan niin kauan jaksa odottaa että kahdet menkat myöhässä, koska kiertoni on niin pitkä. Mutta katsellaan nyt milloin ehdin soittamaan neuvolaan.

Lämpimät onnittelut sinullekin, ja tervetuloa ketjuun!

Positiivisin ajatuksin Vilukisu
 
Nenna77
Täällä ollaan taas näillä asemilla!! Viikot menossa vasta tarkistukseen mutta ainakin nyt olis jo menkkojen mukaan 4+4...Saattaa olla kyllä jo 8vk:kin....Mutta nyt elellään siis näillä tiedossa olevilla viikoilla. La olis näillä tiedoilla 7.4 ja synnytys porin sairaalassa..Muistaakohan kukaan mua täällä *Miettii* Tuun kertoon enemmän tapahtumista kun tää kone alkaa toimiin,antaa ihan ihmettä mulle nyt... *hakkaa nyrkillä näyttöö...*
 

Yhteistyössä