Huhtimasut 2009

  • Viestiketjun aloittaja babyface
  • Ensimmäinen viesti
hellluuu
onnea vauvautuneille! :) meille synty tyttö 8.4 klo 3.50 painoa huimat 2790g synnytys oli tosi helppo! vaiks melkein kotiin ja autoon syntyki:D en osannu oikee lähtee sairaalaan ko odotin vaan et supistukset tihenis ja olis kivuliaampia,noh aattelin sit lähetään ny vaiks käännyttäis takasi,rupesin laittaa sairaala kassii ja alkoki ponnistuttaa jouduin sit vähä paniikkiin ja kirosin et älä ny viel synny, pidättelin vaavia automatkan 30km,oli vähän hankalaa,tuntu et pää tulee iha just. Valtatiellä oli viel joku kolari et joutu kiertää:D Olin 10cm auki ja laitoksella sai heti ponnistaa..
Mitään kivunlievitystä en sit saanut enkä kyl olis edes tarvinnu..tikkejäkään ei onneks tarttenu laittaa,helpolla pääsin:)
 
yksmiumau
Onnea Ruska ja Hellluuu!! Kuulosti hurjalta vauhdikas Helluun synnytys! Hyvä kuitenkin, et vauva ei syntyny autoon ja selvisitte perille turvallisesti. Tuota oon just miettiny, et osaako lähtee ajoissa sairaalaan...Mut muuten vauvauutiset täällä luo kyl uskoa siihen, et on mahdollista saada tämä omakin mahaotus maailmalle joskus ;)

Omasta navasta sen verran, et mullakin on aika rauhallista masussa, iltaisin vauva jumppailee ahkerammin. Suppareista ei tietookaan, mut inhottavaa turvotusta varpaissa ja sormissa. Välillä kyl miltei unohdan, mitä tässä venaillaan. Sais alkaa jo tapahtua...

t, Yksmiumau 39+2
 
Karoliina77
Ihanaa päästä vihdoin lukemaan onnellisia vauvauutisia tältäkin listalta! Tosi suuret onnittelut ja ihanaista vauva-arkea molempiin perheisiin! <3 <3 <3

Täällä eilisen aamun ja aamupäivän kipeiden suppareiden jälkeen ollut taas ihan rauhallista. Jännitystä aiheuttanut vain se, että unohdin ottaa eilen iltapäiväisen verenpainelääkkeen, mikä nosti paineet pilviin tähän aamuun asti ennen kuin alkoivat tasaantua. Nyt en todellakaan aio unohtaa enää yhtään tabua!

Myös Dani on jo pitkiä pätkiä ihan hiljaa päivisin, mutta yleensä iltaisin liikkuu voimakkaastikin. Ei aina, mutta sen verran liikkeitä aina tulee, etten ole ihan paniikkiin joutunut.

Eilen meillä oli siis vieraita ja tänään käytiin toisten kavereiden luona kyläilemässä. Sitten saunottiin kotona, ja nyt mies on esikoista nukuttamassa yläkerrassa. Ollaan syöty todella paljon ja hyvin läpi pääsiäisen. Huomenna vielä yksi vierailukeikka edessä ja sitten "palataan arkeen".

Vielä kerran onnea tuoreille äideille ja hyvää loppupääsiäistä myös muille listalaisille!

Karoliina 39+2
 
kanelin
Mahtavaa Onnea nyt kaikille vauvan saaneille. Hieno, että vihdoinki saatiin tänne vauvoja. Toivotaan, että nyt niitä alkaa sateleen vähän tiuhempaan.
Hurjalta kuulosti Hellun synnytys, mutta onneksi selvisit hienosti.

Hienoa tytöt.


Asukki on täällä ollu kans tämän päivän aika rauhainen. Vatsa on ollu jotenki painon tunteinen, mutta huomasin ettei mulla ole tänään ollu tukivyötä, joten sen piikkiin laitan tämän olotilan.

Voimia kaikille
 
Minsku83
Pinja: kiva kun kävit moikkaa meitä ja onnea raskautesi johdosta :)

Paljon Onnea Helluu :D
Synnytys kuulosti vauhdikkaalta mutta ihanalta! Voi kunpa itsekkin sais noin "helpon" synnytyksen... :) Katselin listaa ja sie sit sait vähän aikasemmin vauvasi :) Ja pikkusia vauvoja nää naiset täälä pyöräyttelee maailmaan :)
Mulla tuli kans yöllä kipeitä suppareita aika usein, tosin en seurannut kelloa koska ei olleet vielä niin kipeitä ja tiheesti. Ensi yötä odotellessa ;)
OO: sulla varmaan lähtö kohta tulee ;)
 
kevätkukkanen (ei kirj)
heips vaan,

paljon onnea vauvautuneille.

täällä supistellut 6:sta asti aamulla, pitää odotella vielä että voimistuu ja säännöllistyy. Esikoisestakin supisteli koko päivän ennen kuin tarvitsi mihinkään lähteä. Toivottavasti eivät ota ja lopu kokonaan. Jänskää...
 
kanelin
Hienolta kuulostaa kyllä tällä viikolla taitaa olla kunnon vauvaryysis täällä. Täällä ei ole minkäänlaisia synnytystuntemuksia. Olo on ollu aika väsyny täytyyki tässä kohta lähteä käymään kävelyllä.

SAunan sain pesty, että jotaki järkevää sain sentään tänään aikaseksi. Asukki on ollu aika rauhallinen tämän päivän.
 
Kevätmamma
Hei taas pitkästä aikaa

Meidän prinsessamme ottikin pienen varaslähdön ja tuli maailmaan 6.4. kello 20.09. Onkohan ensimmäinen huhtivauva? Paino 2735 ja pituus 47 senttiä, joten melko pieni tytöntyllerö. Mua supisteli koko edellisen yön noin 10 minuutin välein ja aamupäivällä supistukset sitten tihenivät niin että niitä tuli noin 3-4 kymmenen minuutin sisään. Soitin miehen kotiin noin puoli kahden maissa ja lähdettiin sairaalaan, olin silloin 4 senttiä auki, sitten köllöttelin noin puolitoista tuntia ammeessa ja sitten siirryttiin synnytyssaliin. Otin ilokaasua ja epiduraalin ja kun se alkoi vaikuttaa kätilö laittoi oksitosiinitippoja, kun kuulemma en kuitenkaan tuntisi kivuliaammat supistukset. Sitten tapahtuikin edistystä vauhdilla, viimeiset viisi senttiä avauduin alle tunnissa ja sitten pitikin jo ponnistaa. Jos muistelette vielä edellisellä neuvolakäynnilläkin terveydenhoitaja sanoi, ettei ole kunnolla laskeutunut. No taisi laskeutua synnytystä edeltävänä päivänä, mutta ei todellakaan ehtinyt kiinnittyä. Tyttö pyörittelikin päätään koko synnytyksen ajan ja hikkailikin jopa. Ponnistusvaihe ei sitten mennytkään oikein nappiin, ponnistusten välissä tyttö luikui takaisin, joten noin 20 minuutin jälkeen kun tytön syke alkoi olla alhainen, väliliha leikattiin ja lääkäri piteli tytön päästä kiinni imukupilla kahden ponnistusten välissä. Näin hän sitten putkahti maailmaan nyrkki kasvojen vieressä raskausviikoilla 37+5.

Sairaalassa meni aika hyvin, vaikka vauva alkoikin kellastua vähän, päästiin silti kotiin jo kahden ja puolen päivän päästä. Täällä kotona onkin sitten ollut vähän rankempaa, kun imetys ei suju jostain syystä. Sairaalassa käytin toisena päivänä rintakumia ja jottei vauvan verensokeri laske annettiin varmuuden vuoksi lisämaitoa, joten en tiedä menikö tyttö tästä kaikesta sekaisin, mutta nyt hän ei suostu edes pullosta juomaan rintamaitoa kun taas korviketta menee hyvin. Tämä on ollut minulle tosi rankkaa, koska tyttö oli ihan hirveän rauhaton parin päivän ajan eikä sitten loppujen lopuksi suostunut enää imemään, vaikka halusikin jatkuvasti rinnalle. Sitten ajattelin, että on pakko antaa korviketta, ettei paino pääse tippumaan enempää kuin oli sairaalassa tippunut. Viime yö menikin jo sitten rauhallisemmissa merkeissä ja hän söi kolmen tunnin välein ja nukkui sitten. Huomenna täytyy soitella neuvolaan, jospa päästäis käymään aikaisemmin kuin torstaina sitä painoa tarkistamaan ja juttelemaan näistä imetysongelmista. On aivan ihana tytöntyllerö, minun täytyy vähän ryhdistäytyä, kun on jotenkin rauhaton olo ja tietysti vieläkin vähän heikko ja istuminen on vaikeata.

Oikein paljon onnea kaikille muillekin jo synnyttäneille ja muille voimia loppuun asti.

Kevätmamma
 
Karoliina77
Ihanaa, että sinullakin on jo tyttö kotona! Toivotaan, että syöttöongelmat ratkeavat tavalla tai toisella, ja paranet itsekin nopeasti. Tiedän, että imetys on toisille tosi tärkeä juttu, mutta itse en siitä panikoisi - pääasia, että lapsi saa jostakin ruokaa. Stella hylkäsi itse rinnan 3-4 kk:n iässä ja on ollut ihan uskomattoman terve lapsi!

Olisikohan OO:lla, Kevätkukkasella ja Minskulla jo lähtö pian edessä? Täälläkin supistelut jatkuvat säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä jopa viiden minuutin välein, mutta sitten taas laantuvat. Tänään on ollut pitkästä aikaa paha olokin, ja juuri sanoin miehelle, että on sen verran outo olo, että jos en tietäisi paremmin (siis, että kaikenlaista on viime viikkoina ollut, ja aina on toiveet heränneet vain turhaan), sanoisin synnytyksen olevan lähellä.

Mitään todellista syytä tähän olettamukseen ei siis ole. Viimeisin muutaman tunnin supparisessio loppui jo pari tuntia sitten..

Verenpaineetkin on olleet viime päivät vähän turhan korkealla, mutten ainakaan vielä ole viitsinyt soittaa siitä synnärille. Katsellaan.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Karoliina 39+3
 
Piparminttu-Pipsa.
Meille syntyi potra poika aikaisin lauantaina 11.4. viiden tunnin synnytyksen päätteeksi. =) Mitat oli komeat: 4355g ja 54,5cm eli ei mennyt lääkärin kokoarvio ihan putkeen. Tänään pääsimme kotiin ja tässä totutellaan vauvaelämään. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

Onnea hurjasti kaikille muillekin vauvan saaneille!:) Ja tsemppiä odottajille!

Ruska, me oltiin sit yhtä aikaa osastolla! Siistiä! Aloin heti miettimään, et kukahan sie siellä olit. =)

PP ja poika 2vrk
 
kevätkukkanen (ei kirj)
onnea vauvautuneille... mulla suppareita tuli vaihtelevasti n. klo 22.30 asti mutta sit ei enää mitään... hiukan ärsyttävää mutta ehkäpä se ennakoi että ei enää ole pitkää aikaa odotettavissa. Mies oli aamulla ihan että uskaltaako mennä töihin (matka tällä hetkellä max 10min) ja sanoin että no tottakai. Ei oo suppaillu tänään yhtään. Jatketaan jännäilyä. Isäni on ollut nyt viikon kylässä ja tänään lähtee, loppuu tää mun löhölomakin kun pitää taas esikoista hoivata...

Viime viikolla tosiaan esikoisen kummitäti ja yks toinen mun kaveri sai tyttövauvat että ehkä se kohta olis mun vuoro...

kevätkukkanen 39+6
 
Karoliina77
Moi,

tulin pikaisesti paitsi onnittelemaan PP:tä (ihanaa!) myös ilmoittamaan, että olen lähdössä nyt synnytyksen käynnistykseen. Menin aamulla kontrolliin korkeiden verenpaineiden takia, ja lääkäri päätti käynnistyksestä. Tulin käymään vielä nopeasti kotona, mutta kohta prosessi käynnistetään, ja saa nähdä sitten, onko Dani maailmassa jo tänään vai vasta loppuviikosta. Jännää! Ilmoittelen, kun pystyn (Jorvissa ei ilmeisesti ole langatonta yhteyttä, joten jätän läppärin kotiin).

Supparisäteitä edelleen lähettelen niitä kaipaaville ja toivotan kauniita kevätpäiviä kaikille!

Karoliina 39+4
 
Minsku83
Kevätmamma: Paljon onnea PIKKUISESTA vauvasta :) Toivottavasti imetys lähtisi vielä hyvin käyntiin, varmasti on hieman turhauttavaa. Voimia!

PP: Sinulle myös paljon onnea potrasta pojasta :) Voimia sinulle myös!

Ihanaa ja jännää kun toiset on jo saaneet vauvansa syliin ja synnytykset mennyt suht hyvin ja vauvat olleet terveitä ja äidit tervehtyy hyvin. Mä oon ihan fiiliksissä muiden puolesta kun itsellä ei vielä mitään tapahdu ;) Tosi kiva lukea miten muiden synnytykset on menny ym nykyisiä vointeja.

Karoliina: Voi tsemppiä Karoliina sulle vaikka viesti taitaa tulla jo liian myöhään mutta hengessä olen mukana! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja jäisi myönteinen kokemus.

Mä jään odottaa suppareita kun nyt vähän rauhallisempaa vatsassa.
Ihanaa päivää kaikille muille :)
 
kanelin
Kevätmammalleki vauva onnittelut. Ihanalta kuulostaa, kun täällä nyt alko ropiseen näitä vauvauutisia. Tuntuu itestkäi jo mukavammalta ja jotenki vain piristää aina nämä vauva uutiset. Eiköhän imetyski ala pian sujumaan, kun saa kotona rauhassa keskittyä asiaan.

PP:lle kans onnittelut potrasta pojasta.

Karoliinalle voimia koitokseen. Hyvä, että vihdoin käynnistävät sinun kohdalla. Ei tarvi enää jännitellä paineiden kanssa.

Ite kävin vyöhyketerapiassa ja tehtiin semmonen synnytystä käynnistävä hoito. Ihanaa oli ja toivon kyllä kovasti, että tällä viikolla alkais jotaki tapahtuun. Torstaina kyllä esikoisen lastenpoliaika. että sen jälkeen sais lapsi syntyä milloin vaan. Hauskahan se olis, jos sais samalla reissulla jäädä sinne synnyttään.

Synntys merkkejä ja supistuksia odotellaan kovasti.
Voimia vauva-arkeen synnyttäneille.
Ja meille vielä odottajille toivotaan supistusrikasta viikkoa.
 
*Maria
Onnittelut vauvan jo saaneille!!!

Kiva huomata, et synnytykset on toistaiseksi mennyt melko hyvin katjun äideiltä. :)
Oma napa: vauva kiinnittynyt, ennakoivia supistuksia aika paljon, kaikki ok. Verenpaineita seurailen kotimittauksin kun neuvolassa tahtovat olla aikas huimia...

Kiva olis lueskella pidempiäkin tarinoita synnytysten kulusta, jos teillä aikaa ja energiaa liikenee...

Maria rv 38
 
kanelin
Ei ole tämä nainen vielä pamahtanu. Lääkäri meinas ettei taida vielä pamahtaa ens viikollakaan. Paino arvio on 2,5 kg joten ehkä on hyvä, että vauva vähän kasvaaki ennen kun syntyy. Muuten kaikki on ihan hyvin.

Mietinki tässä, että pitäsikö minun käydä ostaan jotaki 50 cm: vaatetta, kun suurin osa on 56.

Kirjotelkaahan vähän mitä teille kuuluu.
Palataan

 
Ruska76
Hellou pitkästä aikaa :)

Minskulla kuulostaa menolta! Onnea matkaan, pidetään peukkuja ja lähetetään voimia koitokseen.

ONNEA Piparminttu Pipsa, Kevätmamma ja Hellu!!! Ihanaa että yhtäkkiä tapahtuukin ja vauhdilla vauvojen saapumisia. :D

Karoliinan kuulumisia odotellaan, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin synnytyksessä.

Täällä kotiuduttiin eilen. Oltiinkin huimat 5 pv sairaalassa. Aiemminkin olisi voinut lähteä, mutta halusin odotella siellä rauhassa maidon nousun ja riittävyyden, vauvan painon nousun ja opetella hoitojuttuja. Nyt maitoa tulee hyvin ja imetys sujuu, sairaalassa ollessa lisämaitoa annettiin kolme kertaa, joten hyvin on syöttöjen suhteen pullat uunissa. Lähtöpainokin oli jo sama kuin syntymäpaino, vaikka pienihän tuo papunen on siltikin. Nyt ehkä juhlimme jo kolmen kilon rajapyykin saavuttamista! :)

50 cm vaatteet tulivat sittenkin tarpeeseen ja ovat nyt juuri sopivia. Onneksi niitä ei nyt kuitenkaan kovin paljon ole, ehdottomasti kannattaa ostaa 56 cm vaatteita pienimmiksi, jos vielä jotain meinaa hankkia. Mielummin kääntää hihansuita, kuin kerryttää kaappiin turhaan ihan pieniä.

Vauva on kyllä sulonen, aivan todella ihastuttava (niin kuin kaikkien vauvat)! Äitiyden onnea on niin vaikea kuvailla, tämä on kyllä ehdottomasti parasta aikaa elämässäni.

PP, on kyllä hauskaa, että vielä samana päivänä meidän pojat syntyivät! Olin osastolla siinä viimeisessä huoneessa 17 keittiön vieressä. Se vaaleatukkainen, jolla ponnari/sykerö hiuksissa. Tuntomerkkejä on vähän vaikea antaa, kaikki kun oltiin niin saman näköisiä sairaalan aamutakeissa ;) Kahden päivän jälkeen pidin kuitenkin jo omia vaatteita, kyllä se kummasti vaikuttaa toipumiseen ja mielialaan pitää omia.

Synnytys oli, huh, mullistava kokemus, erilainen kuin osasin kuvitella. Alku oli huomattavasti rankempaa kuin osasin odottaa, ja toisaalta loppu paljon paljon helpompaa kuin pelkäsin. Laitan synnytystarinaa, jos tässä päivän mittaan löytäisin sopivan välin sillekin.
Äitini on tulossa viikoksi auttelemaan kotiin, seura on ihan tervetullutta ja mahdollistaa tietysti ulkonakäynnin itsellekin. Tärkeintä tietysti että mummo ja vauva pääsevät tutustumaan toisiinsa. Nyt tuntuu hyvältä, että olin sairaalassa noinkin pitkään, olo kotona ja varmuus vauvan kanssa on hyvä. Kaikki toimii, eikä ainakaan vielä ole paniikin aiheita.

Kevätmammalle tsemppiä imetyksen kanssa. Lisämaito ei ole ollenkaan pahasta, ja kyllä vauva varmasti vielä imee rintaakin. Ymmärrän kyllä tunteesi, olin itsekin sairaalassa jo toivottomana, kun maitoa ei meinannut riittää vauvalle.

Kanelinille, kevätkukkaselle, Marialle, Minskulle ja OO:lle toivotaan tsemppiä synnytyksiin. OO taitaa olla jo toimissa kun ei vähään aikaan ole ilmoitellut :)
Itselläni sillä vyohyketerapialla ei liene suurempaa vaikutusta käynnistymiseen, vaikea sanoa mikä vaikuttaa ja mikä ei. Yksi vinkki oli oman oksitosiinitason aktivoiminen, perjantai-iltana testasin käsikäyttöistä rintapumppua pariin otteeseen, kävin saunassa ja yhden jälkeen yöllä supistukset sitten käynnistyivät ja veivät synnytykseen asti. En tiedä oliko tuolla vaikutusta, mutta tuskaisimmille odottajille suosittelen kokeilemaan ;)

Ruska ja papu
 
Ruska76
HUHTIKUUN ODOTTAJAT

5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Violina, esikoinen, poika U
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
9.4. Sars76, KOS, Esikoinen, poika U
9.4. Onnellinen odottaja, esikoinen, tyttö U
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
12.4. Äiti ja pikkuvesseli (tyttö -04, tyttö 06)
14.4. Iiris86, SEKS (Poika 10/03)
14.4. mira80, esikoinen
14.4. Molly, esikoinen, tyttö U
15.4. Kevätkukkanen, LS (Poika 05/06), tyttö U
17.4 santtuli, esikoinen
17.4. yksmiumau, esikoinen, HYS
17.4. Karoliina77, KOS, toinen (tyttö -06), poika U
19.4. Minsku83, PKKS, esikoinen, tyttö U
20.4 Sarah82,toka
22.4. kanelin, toinen
24.4. tuittis, kolmas
28.4. Binkku-81, esikoinen
29.4. Maria, toinen (poika 07)

SYNNYTTÄNEET

6.4. (22.4.) Kevätmamma, esikoinen, tyttö
8.4. (15.4.) hellluuu, esikoinen, tyttö
11.4. (5.4.) Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07), poika
11.4. (6.4.) Ruska, esikoinen, LKS, poika
 
kanelin
Hei
Tällä viikolla on saatu tänne mukavasti vauvoja. Minskuki ehtii varmaan vielä tälle viikolle synnyttään. Voimia sinne koitokseen.

Moni täälä alkaakin jo kotiutuun. Ruska on päässyt jo kotiin ja maitoa kuulostaa riittävän. On ihana, että saat äitin sinne autteleen vauva-arjen alussa. Saat myös ite levättyä vähän ja kerättyä voimia.

Voimia koitokseen itse täällä odottelen merkkejä tulevasta. Eihän sitä koskaan tiedä koska pinokainen alkaa syntymään.
 
Kata 76
Paljon onnea vauvan saaneille :) Oli pakko tulla kurkistamaan kuinka paljon vauvoja tänne on jo syntynyt, kun olin silloin alussa ketjussa mukana. Sitten todettiin tuulimuna 12. viikolla... Nyt olen onnellisesti taas raskaana ja tyttöä odottelen rv 20+1 :)
 

Yhteistyössä