HUHTUKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehtoota, ties kuinka pitkästä aikaa!

Lueskelin teidän kuulumisia ja kovin paljon on odotusta ilmassa. Onnitteluja kaikille, mä oon tainnut ihan pudota kaikesta. No toivottavasti pääsen pian juoneen kiinni.

Tosiaan minun ja Eemun elämässä on tapahtunut paljon. Marraskuun alkupuolella kerroin miehelle, että ero on nyt edessä ja marraskuun puolen välin jälkeen löytyi koti ja työpaikka Vammalasta. Täällä on siis asuttu jo kaksi kuukautta. Netin sain auki vasta ihan hiljattain. Tänne mun osoitteeseen ei saanu Soneran laajakaistaa.

Mä siis oon töissä täällä eräässä kahvilassa ja asumme mun vanhempien toisessa omakotitalossa, eli tilaa riittää. Äitini hoitaa poikaa ja se järjestely on vaikuttanut erittäin hyvältä. Tykkään myös työpaikastani. TYöajat on asialliset ja palkka se mitä pyysin. 35 tuntia viikossa, eli ihan riittävästi.

Poika voi yleensä ottaen erittäin hyvin, yöt menee yleensä ottaen tosi hyvin ja nukahtaminen on helppoa. Välillä saan tosi aikaisinkin nukkuun. Tänäänkin klo 19n jälkeen. Eikä silti herää kukonlaulun aikaan. Pientä uhmaa ja mielenosoitusta on nyt alkanut tuleen, mutta kai se tohon lähestyvään 2v-ikään liittyy?

Pojan isän kanssa kun saadaan asiat sujumaan ihan jatkuvasti, niin asiat on mallillaan. (on tosi käärmeissään mun uudesta suhteesta) Tapaamisista on saatu sovittua hyvin, eikä ainaka vielä ole lapsessa näkynyt mitään eron aiheuttamia stressimerkkejä. Kovasti poika puhuu. Sitä aina ihmetellään joka paikassa. Puhe on kyllä kehittynyt ihan älyttömän nopeasti huimasti. Hämmästelen väliin ihan itsekin, et miten se tonkin osaa sanoa... Väliin tulee ihan kokonainen lause. Esim. Setä ajaa auto, missä papan auto, ei saa koukku, yms...

Kaikkein parasta nimenomaan mun omassa henk.koht. elämässä on
-UUSI MIES!!!! : )

Aivan totta. Semmoinen ihana herkkä Rapu-mies on tämän Lauran sydämen saanut väpättämään ihan tosi lujaa. Siellä mun vanhassa työpaikassa järjestettiin pikkujoulut ja mä osallistuin niihin, kun edellisenä päivänä olin tehnyt vikan työpaikan, seuraavalla viikolla aloitin sit heti täällä uuden työn... niin tää mies tuli mun puheille, kun kuuli mun eronneen ja kertoi olleeensa vähän kiinnostunut, muttei ollut uskaltanu mitään aiemmin, kun ei tiennyt mun tilanteestani. Tanssittiin ja juteltiin ja vaihdettiin numerot. Hän sit soitteli mulle pitkään ja joulukuun alussa tavattiin ja siittä se lähti.

On myös tavannut pojan ja tulevat hyvin toimeen. eemu on tosi kiintynyt häneen. Hänellä on myös poika, joten ymmärtää tämän tilanteen erittäin hyvin.

Välimatkaa meillä on yli 70km, mutta tähän asti tää etäsuhde on toiminut eikä kamalan monen päivän eroja ole tullut.

Ihan ihmettelen, miten nää asiat järjestyivät näin rytinällä ja nyt oon niin mielettömän onnellinen ja rakastunut. Oon myös hoikistunut muutaman kilon.

Semmoista, kello on paljon, että nukkumaan, oli pakko tulla muistaessani teitä moikkaan, kun menneellä viikolla unohdin.

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille! : )

t. Laura ja Eemu

Heippa!

Onpas täällä ollut hiljaista.

Kiva kuulla että Latella menee hyvin. Hyvä että viihdyt uudessa asunnossa ja ennenkaikkea ihanaa että olet löytänyt itsellesi uuden miehen=) Se on niin ihana tunne olla korviaan myöten ihastunut. Perhoset lentelee vatsassa ja kokoajan hymyilyttää=) Voi niitä aikoja.

Meillä oli tänään kerho päivä. Pojat on sen seurauksena ihan väsyneitä ja nukkuvat vieläkin päiväunia. Ihan hyvä niin. Ei sitten illalla ole niin kiukkuisia kun alkaa väsyttää. Nukkumaan pojat menee aikaisintaan 21-21.30 ja heräävät jo ennen seitsemää.

Talvi tuli sitten tänne eteläänkin ja ollaan pulkkailtu tosi ahkerasti. Ulkona on kiva olla kun ei kaikki vaatteet ole heti ihan kurassa ja märkiä. Toivottavasti nämä lumet nyt pysyy kevääseen asti.

Vauvaa meillä jo odotetaan kovasti. Raskaus viikkoja on nyt 33 eli on tässä vielä aikaa. Olen jo joitakin vaatteita katsellut valmiiksi mutta pessyt en vielä ole. Turvakaukalo ym. on vielä vintillä, nekin pitäisi pestä. Jotenkin en vaan ole saanut itsestäni irti. Vaunut pitäisi käydä ostamassa, varmaan käytetyt hommataan, jos vaan löytyy hyväkuntoiset. Vointi on muuten hyvä, mitä nyt kokoa alkaa olla jo sen verran ettei kaikkea pysty enää tekemään.

Kauralle jaksamisia ja tsemppiä tulevaan. *lähetän ponnistusvoimaa*=)

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Heippa!

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, vaikka olen yrittänyt rehkiä ;) Mahaan on tullut uusia repeämiäkin :( toiv. haalistuvat nopeasti. Tänään olis eka LA, mut odotellaa ultran mukaan 6.2 tulevaksi. Maxilla ja mulla on nuha! joten kivaa kiukuttelua puolin ja toisin.

ihanat ilmat ovat piristäneet ja pulkkailuakin ollaan saatu kokeilla useasti. en vaan jaksa kauheasti mennä enää, joten jää isin harteille noi laskemiset.

Hyvää helmikuuta kaikille, ilmoittelen sitten, kun poksahdan :))
Kaura 39+1

Moikka pitkästä aikaa!!
On niin paljon touhua ja tohinaa,etten kerkeä enään täälläkään poikkeen!
Töitä riittää,varsinkin nyt kun vara työntekijä kirjottaa tänä keväänä ylioppilaaksi ja tarvii vapaata lukeakseen koeviikkoihin jne...
Mutta onneks ollaan saatu Siirin hoidot sumplittua hyvin,kiitos mummun.
Hoitopäiviä,kun Siirillä on tarhassa tosiaan se 15pvä kuussa.
Siirillä on tarhassa ihailija =) 4-vuotias Eetu,se on sellanen pyöreä poskinen,silmälasipäinen suloinen poika.
Se aina kyselee koska Siiri on tulossa taas tarhaan jne.
Yks päivä se oli piirtänyt Siirille piirrustuksen jossa oli sydän ja kukkia =)
Uusia sanoja Siiri on oppinut nopeesti alotettuaan tarhan,2-3 sanaa viikossa.
Muuten kyllä puhe on edistynyt aika hitaasti,monet nuoremmatkin puhuu jo kunnolla,mutta Kai se joskus ne ottaa kiinni.
Saa nähdä mitä 2v neuvolassa sitten sanotaan...

Mä jo ihan luulin,että kaura olisi jo poksahtanut =)
Tsemppiä tulevaan koitokseen!!!!

Hienoa Late,että asiat rupee oleen teillä mallillaan.
Onnea uuteen parisuhteeseen!!!!

Täytyy valmistautua töihin lähtöön!!!!

Enpä oo minäkään täällä käyny pitkään aikaan.
Meiän Matias on jo puoli vuotias.Kääntyilee lattialla ympäri.Ei vielä ryömi tms.Mutta hyvin on kehittyny eteenpäin kokoajan,että eiköhän se alhainen lihasjäntevyys juttu pikkuhiljaa poistu tai että se ei ainakaan kehitystä hirveesti hidasta.Jumppari käy kotona edelleen kaks kertaa viikossa.
Danielilla oli vasta perjantaina puoltoistavuotisneuvola,vaik se on nyt 1v.9kk.Jouduttiin siirtämään sitä ku oli kipee.Se oli nyt 90cm pitkä ja 13,5kg.
Kasvanu tasasesti kokoajan.Daniel puhuu täysin.Kahen-kolmen sanan lauseita,on puhunu jo pitkään.Se on puheessa kyl kehittyny aikasin,mut malliahan se saa isoveljestä kokoajan,et se on luonnollista.
Daniel on tosi vilkas.Tällä hetkellä sen vahtimisessa on isoin homma mulla.Esikoinen on jo melkeen 3-v.ja on rauhottunu paljo ja tottelee paremmin puhetta.Ja ku Matias ei vielä liiku,ni sitä ei tarvi vahtia.
Kaikilla pojilla on ollu korvatulehuksia.Nuorimmaisellaki jo kolme.Se on meiän lasten periytyvä sairaus näköjään.Mut onneks ei oo mitään vakavempaa.
Danielilla oli lähteny toisesta korvasta putki irti ja heti tuli tulehus siihen...
Ihan kivasti tää arki sujuu kolmen pienenki kans.Tähän on jo tottunu.
Nyt on iskä isojen poikien kaa pulkkamäessä ja Matias nukkuu,ni mulla on omaa aikaa.:)
Odotellaan Kauran vauvauutisia...
terkkuja kaikille huhtikuisille!

Heippa vaan kaikille!

Jenni: ei meilläkään tule suuremmalti puhetta, sanoja tulee jonkin verran (auto, autoja, pallo, kakka, pissa, bussi, mummu, pappa, mamma, äiti, isi, teippi, pipi...) Kauheesti koittaa sanoja etsiä, mutta usein jää tavuihin.
Ei olla mitenkään erityisesti vielä huolestuttu, kaipa nuo lapset vaan kehittyy niin eri aikaisesti. Meillä kun poika esim. käytännössä pärjää melkein ilman vaippaa, ja alkoi kävelemäänkin ennen vuoden ikää. Olen jostain lukenut, että toiset kehittyy motorisesti aikaisemmin, ja toiset taas kielellisesti, ja jossain vaiheessa ne sitten kuitenkin tasaantuvat.

Nyt täytyy mennä nukkumaan, ihan poikki.... ZZZZZZzzzzzzZZZZZzzz :)

Heippa,

Olen kotona sairaslomalla ja aattelin tulla tänne kattomaan, että onko täällä tuttja ja vielä löysin meidän ketjun.

Kaura on jo varmaan synnyttämässä??? Eikös sieltä ollut tyttö tulossa?

Mä olen nyt 21. viikolla ja ihan hyvin on mennyt kun pääsin siitä alkuraskauden pahoinvoinnista, nyt olen vaan flunssan takia sairaslomalla. Olen kyllä väsyneempi kuin ekassa raskaudessa, mutta kai se on osaltaan se, että ei voi samalla tavalla levätä kuin ekassa raskaudessa, vaan on töitten jälkeen haettava tyttöä ja sitten vielä puuhailtava ilta hänen kanssaan.

Meillä tyttö puhuu kuin papupata, on oppinut päiväkodissa ihan hirveesti puhumaan. Osaa melkeen kokonaan sen Aurinko aurinko lettuja paistaa runon (kun lukevat sen ruokarunonan ennen ruokaa) ja muutenkin puhuu hyvin. Pottailua tyttö haluaa treenata noin 15 kertaa illassa, mutta ei hänellä kyllä oikeen ole käsitystä siitä että koska se pissa tai kakka tulee. Saattaa nimittäin nousta potalta ja pissata ihan hetken kuluttua lattialle... Mutta kaikki aikanaan. Kesällä on sit hyvä treenata kun voi ulkonakin pissiä puskaan.

Töissäkin suhtautuivat ihan kivasti tähän mun viiden kuukauden työrupeamaan. Pelotti vähän kertoa kun ei tiennyt millaista suhtautumista olisi luvassa...

Onnea Latelle "uudesta elämästä"!! Ja tsemppiä Kauralle jos oot vielä yhtenä kappaleena....

Kiva että täällä on käyny kirjottelemassa muutkin kun minä=)

Se on taas maanantai ja kokonainen viikko edessä. Mä alan olla tosi väsynyt ja kärsimätön tän raskauden takia. En jaksa poikien kanssa juuri ollenkaan enää peuhata, voisin lukea ja leikkiä legoilla tms. mutta herroja kiinnostaisi enemmän hippaleikit ja niitä äiti ei jaksa. Onneksi niillä on toisensa ja saavat purkaa energiaa toistensa kanssa kisaillessa.
Viikkoja on nyt 34+5 eli matkaa on vielä jonkinverran, onneksi ei enää kovin kauaa. Mä sanoinkin miehelle eilen illalla että mä en lähe tähän leikkiin enää ikinä, taisin samaa sanoa sillon kun olin viimisilläni pojista. Aika kultaa muistot niinhän se menee.
Meillä pojat ei kyllä puhu juuri mitään. Jotain sanoja tulee muttei lauseita eikä ne muutenkaan kauheasti sanoja käytä, jotain omaa mongerrustansa vaan..Kai se jossain vaiheessa sieltä tulee.
Mun täytyy nyt mennä laittamaan pojat päiväunille, alkaa tota vauhtia olemaan sen verran.
Hyvää viikonjatkoa!

kotona ollaan eikä synnytyksen merkkejäkään :(
taitaa mennä yli kun huomenna olis ultran LA 6.2. olen yrittänyt kaik mahdolliset ;lumityöt, sauna, siivous. täytyy vissiin kokeilla rauhassa oloa seuraavaksi ;))

Oli ihana lukea kaikkien kuulumisia! meillä tuo puhe ei meinaa aueta ollenkaan. ymmärrys on paljon parempi. ehkä kesään mennessä... max on opetellut menemään päikkäreille ite! potan jälkeen sanon: nyt nukkumaan, ottaa ite kirjan, kömpii sänkyyn, laitan unipussiin ja jää "lukemaan" johon nukahtaa. tätä ihanuutta on jatkunu jo pari viikkoo. vielä, kun iltakin sujuis yhtä mallikkaasti :)

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

Täytyy nyt minunkin kertoa kuulumisia kun te muutkin olitte tänään ahkerasti kirjoitelleet!

Vautsi Kaura, kun teidän Max menee aivan ite päikkäreille!! Meillä kyllä poju nukahtaa kans helposti itsestään, mutta melkein joka päivä pitää hiukan protestoida sitä nukkumaan menoa. Iltaisin nukahtaa itse sänkyyn noin kymmenessä minuutissa.

Pottailu on meillä vielä aika alkutekijöissä pissaamisen osalta. Kakka tulee pottaan, mutta pissa tulee sit usein heti pottailun jälkeen lattialle. Eilenkin herra oikein itse ilmotti että: "mä pissaan lattialle" ja ennenkuin ehdittiin hätiin niin pissa oli jo lattialla. ;)
Puhetta tulee paljon, joskus jopa neljän sanan lauseita ja joitakin laulujakin yrittää lauleskella.

Kauralle tsemppiä synnytykseen!! ja muille masun kasvattajille kans voimia!! ..ja aurinkoiset pakkasterveiset kaikille muille!!

Heippa taas!
Päiväunista aloin kirjottelee.
Että olen aika usein jättäny ne Danielilta väliin ja sillon poika alkaa nukkumaan tosi hyvin illasta yöunille...Siis 9-10 aikaan illalla,mikä on meillä tosi aikasin ja kiva juttu.
Sit ku se taas joskus nukkuu päikkärit,ni sit illal nukkumaan alkaminen on vaikeampaa.Tai se on herätettävä päikkäreiltä kesken unien,ettei nuku liikaa,nukkus helposti 2-3 h ja sit ei yöunille ala.Puolen tunnin-tunnin päikkärit on Danielille maksimi tai sit ei ollenkaan.
Esikoinen tulee ens kuussa 3-v.ja se ei päikkäreille ala enää juuri lainkaan.Sillä jäi ne pois joskus täs 2,5v.iäs.Ei vain yksinkertasesti enää alkanu nukkumaan,vaikka miten yritin saada nukkumaan.Autoon saattaa nukahtaa joskus.

Meiän pojat "harrastaa" lattialle pissailua ja myös kakkailua.
Riisuvat ite vaippansa, varsinki Daniel ja tahallaan pissaa esim.matolle.Daniel sanoo yleensä sen, että aikoo pissata,että se tuntuu kyllä ihan tahalliselta teolta...
Jos vien potalle,sinne ei tule yleensä mitään.
Isoveli käy sillon tällön pöntöllä.Potalla ei tykkää käyä.
Mut en oo siltäkään vielä vaippaa saanu pois.Saishan sen varmasti, ku ottas oikeen asiaks.Mut en oo jotenki jaksanu.Ja ku siinä pitäs olla sit niin vahtimas sitä touhua( ja siihen ei aina pysty), että eivät sotke vessaa eli tunge pönttöön kaikkee mahollista tai "kylve" siel pöntös ym.

Hyvää viikonalkua!

Joko olet kaura jakautunut? Tulehan sitten heti kertomaan kun tyttö on syntynyt=)

Kiva että ulkona on vähän vähemmän pakkasta..On se aikamoinen haaste olla kokopäivä sisällä kun alkaa sitä energiaa kertyä siinä määrin että leikit alkaa olla aika rajuja. Viime viikko oli kurja kun ei päässyt moneen päivään ollenkaan ulos. meinasin jo ostaa kaupasta pojille muumi dvd:n mutta päätin jättää sen vielä kauppaan.

Meillä nukutaan vielä päiväunia. Yleensä 1,5-2h. Elias nukkuisi varmaan paljon pidempäänkin mutta en oo kahta tuntia pidempään antanut nukkua. Illalla menevät nukkumaan n. 21.00 ja aamulla herätään siinä 7-7.30. Ihan hyvä rytmi mun mielestä.

Perjantaina oli neuvolalääkäri. Ei ollut kohdunsuulla mitään tapahtunut eikä vauvanpää ollut vielä kiinnyttynyt. Viikkoja nyt 36 eli ei vielä tarviikkaan syntyä. Supistuksia on aika paljonkin mutta ei niin kipeitä että tarttis huolestua.

Nyt se on meidän puolesta moikka! Lähetään koko porukka päiväunille.

Hauskaa viikkoa!

lauantaina 10.2 syntyi meille tyttö: 4100g ja 55cm!

perjantai-iltana alkoi limatulpan irtoaminen, la-aamuna supistuksia epäsäännöllisesti, jotka muuttuivat päivän mittaa kivuliaiksi ja klo 16.30 mentiin sairaalaan, kun esikoinen oli viety mummille. klo 20.02 kuuden minuutin ponnistuksen jälkeen maailmaan putkahti 10 pisteen tyllerö. kivunlievitystä ehdin saada akupunktioneulojen verran avautumiseen. loppu hujahti niin nopeasti ettei edes ilokaasuletkuja saatu paikalleen :) ...olisin kyllä ottanut, mutta menihän se näinkin... 7 tikkii tuli vanhoihin repeämiin, mutta vaan pintakerrokseen, joten olo on aivan ihmismäinen jo!

nyt meen nauttii omasta pehmeästä sängystä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onnea Kaura ja koko perhe tytön tylleröstä.

Meillä täällä päivät kulkee tuttua rataansa, mutta on tosi ihana kattoa tuon pojan kasvavan. Tuukka sanoo myös yksittäisiä sanoja, joissa on yleensä vääränlainen alkukirjain, mutta kyllä se siitä.
Nukkumaanmeno sujuu mallikkaasti, mutta öisin se pitää hakea sieltä meidän väliin. Oma vika, itteppä oon sen opettanut, mutta kun en jaksa jäädä yöllä notkumaan siihen sängyn viereen kun toinen huutaa pois, pois.
Mä en oo vielä vaihtanut tavallista sänkyä, olemassa se on mutta en oo vielä jaksanut ryhtyä sitä puunaamaan. Tuttipullon sain jätettyä vihdoin ja viimein pois tässä muutama viikko sitten. Eipä tuo protestoinut asiaa laisinkaan, kerran tais kysellä perään ja siinä se. Olen kyllä ajatellut että jos tuosta tutista luopuis, niin jospa se nukkuiskin paremmin yönsä, kun ei tarvi sitä keskellä yötä ruveta etsiskelemään.
Mulla itsellä on täällä projektina kymmenen kiloa painon pudotusta, vähintään. Seitsemän on jo kadonnut mutta nyt tuntuu että alkaa vähän tihkaista. Oon kyllä ollut kovassa flunssassakin (jo toisen kerran tänä vuonna) että liikunta on jäänyt tosi vähälle, vaikka eipä viime viikolla olisi lenkillekään päässyt.

Eipä muuta kuin iloista ja aurinkoista kevättä kaikille, ja voimia ponnistuksiin kaikille uusia vauvoja odottaville!

Onnea Kauralle ja koko perheelle tyttövauvelista!!

Mulla viikkoja kasassa 19+0. Eli puoliväli lähestyy! Vaihdoin tänä aamuna mammafarkkuihin, kun ei muut enää menny jalkaan, iiks... Viikonloppuna ollaan lähdössä miehen kanssa muutaman päivän Irlannin reissulle. Vuokrataan auto ja kierrellään, jippii! Poika menee siksi aikaa isovanhemmille hoitoon. Nyt syömään ja valmistautumaan töihin lähtöön!

Nyt tulin minäkin lukemaan uutisen Kauran tytön syntymästä.
Kivasti oli synnytys menny,mukava kuulla.Paljon onnea koko perheelle!
Melkeen samankokoinen tyttö ku meiän Matias oli syntyessään(4120g,56cm) :)
Miten isoveli on suhtautunut tulokkaaseen? Kertoilehan kuulumisia ku kerkiit.

Kauralle ja perheelle kovasti onnea tytön syntymän johdosta! Meilläkin rakenneultrassa vähän tyttöä veikkailtiin, mutta oli jalat niin ristissä, että varmuudella ei sanottu.

ollaan päästy jonkinlaiseen tasapainoon :)

Max ei paljoa vauvasta välitä. välillä käy kattomassa ja sanoo vauva, mut muuten on hyvin neutraalia. eilen saatiin hänet silittämään vauvan päätä varovasti. max hakeutuu ehkä enemmän isin hoiviin nyt, siksi olen yrittänyt mennä pihalle hänen kanssa ja leikkiä aina kun voin. vauva vaan viihtyisi tissillä tai sitten hänen vieressä pitäisi nukkua. sylissä ei nuku! eka yö saatiin nukkumaan pinniksessä, mut siihen jäi. nyt nukutaan perhepedissä ja 3h jopa putkeen. muuten on rauhallinen tyttö; huutaa ainoastaan vaipan vaihtoa (kylmä) tai seuraa. on tosiaan vilukissa: oma peitto+ äidin peitto+ vaatteet! päivällä pakko olla 2 kerrosta vaatteita. ollaankin lämmitetty takkaa ahkerasti.

välillä mietin mihin olen pääni taas tunkenu... hirvittää jo ajatus miehen töihin lähdöstä. mutta kahdessa viikossa kerkii tapahtuu paljon. odotan jo vauvan kasvua taaperoksi, hullulta kuulostaa! ja taidan olla aika varma et meidän lapset on tässä. en jaksa enää yhtään raskautta. ootan vaan et pääsen omiin vaatteisiin ja jumppaamaan itteni kuntoon näiden vauvavuosien jälkeen. onneksi paino on tippunu jo melkein 10kg, joten laihdutettavaa ei jää paljoa, sit joskus syksyllä.....

onnea kauralle täältäkin !!

meillä jutellaan kovasti ja pottaillaankin, mut ei vielä ilman vaippaa pärjätä. se on asetettu kesän tavoitteeksi. ennen sitä pitäis saada tutti pois. pulloa ei ole syönyt enää kohta vuoteen (jäi 11kk iässä pois), mut tuo tutti... mä olin suunnitellu sitä hiihtolomaan, mut neiti on ollut tosi kauan nyt kipeänä. ellei ole vielä viikon päästä terve - tutti saa olla toistaiseksi.

uhmaa riittää ja mielialat ailahtelee kuin "murkkuikäisellä neidillä" konsanaan.

pukeminen sujuu jo aika hyvin. samoin riisuminen, mutta paitojen poisotto on vielä hankalaa. kirjoja sais lukea vaikka aina ja tv-ohjelmatkin kiinnostaa. mutta kiipeäminen ei suju ja muutenkin tuo liikuntapuoli on aika kankeaa. ihan taitaa tulla isosiskoonsa... (tai -puoleen oikeastaan). mun esikoinen on oikea lukutoukka, ikää 9v (tokalla) ja nyt menossa 850 sivuinen narnian tarinat... mutta suksilla ei uskalla laskea mäkiä ja luistelussa ei pärjää alkuunkaan kavereilleen. eli ei oo liikunnallisia nää mun tytöt ei.. kun sais nyt jotenkin kannustettua edes johonkin lajiin jossain vaiheessa.

Yhteistyössä