HUHTUKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä on niin kurja ilma ettei huvita mikään. Harmi kun kaikki lumet suli pois. Oli niin kiva kun päästiin pulkkailemaan eikä koiran tassuja tarvinnut pyyhkiä, nyt on taas hiekkaa kauheat kasat sisällä vaikka kuinka pyyhkisi tassut. No kai se pysyvä lumi sieltä ennen joulua tulee, toivotaan ainakin!

Eilen oli neuvola ja painoa oli tullut 3kg viidessä viikossa!!! Neuvolan täti kehotti pistämään herkut syrjään..Niin se on tehtävä, on vaan niin vaikea hillitä itseään kun koko ajantekee mieli suklaata..Muut karkit ei maistu mutta suklaata voisin syödä monta levyä päivässä... Yhteensä painoa on tullut neljä kiloa eli vielä ihan siedettävästi mutta kun ne lukemat ei tähän jää vaan loppua kohti niitä kiloja alkaa kertyä toden teolla. Huhu huh...Olisipa jo maaliskuu...

Pojat meni just päikkäreille. Meillä on kanssa tota uhmaa mutta ei vielä mitenkään ihan hirveästi. Väsyneenä alkaa kiukuttamaan ihan toden teolla jos asiat ei mene niinkuin haluaisivat, alkavat tapella keskenään ja siitä se riemu vasta syntyykin. Välillä on kyllä äidilläkin hermo ihan kireällä kun mikään ei suju. Vanhemmuuden varjo puolia.

Tänään ajattelin leipoa joulutorttuja. Mies toi eilen kaupasta taikinaa ja hilloa, taisi olla pieni vihje. Ukko ei muuten makeasti niin kovin välitä, mutta joulutorttuja voisi syödä vaikka vuoden ympäri joka päivä.. Viime joulunakin väännettiin varmaan kolme peltiä torttuja ja niin vaan kaikki katosivat parempiin suihin=) Jouluvalmisteluja voisi muutenkin alkaa pikkuhiljaa tekemään. Joulukortit tehdään itse, niitä täytyy alkaa jo vääntämään. Joulukuusta ei vielä tänä jouluna laiteta. Ajateltiin että päästää vähän helpommalla kun ei kokoajan tarvi vahtia että kumpi sen kiskoo nurin, ensi jouluna sitten.

Hauskaa päivää kaikille!

Heippa!

Meillä on toinen korvatulehdus heti perään (3pv oltiin ilman lääkettä). Toivottavasti tehoais nyt. Max ei kylläkään valita yhtään ja on aikalailla oma reipas itsensä, mutta emme pääse kerhoihin yms. Täälläkin oma tahto aiheuttaa harmaita hiuksia ja supistuksia.... vielä olemme päässeet selittämällä pahimman yli. Jos ottaa jotain häneltä pois, pitää perustella kunnolla miksi, muuten huutoa ei kuuntele kukaan. isänsä ei meinaa uskoa perustelujen voimaan. Ollaan harjoiteltu taas yksin nukahtamista ja pikkuhiljaa alkaa sujua. aluksi sai kantaa takaisin 100krt, mut nyt menee melkein katsee voimasta jo. riehumista tosin kestää yhä 1/2h.
Max käy kans itse suihkussa: peruuttaa suihkun alle odottamaan vettä ja seisois siinnä vaikka kuin kauan (ei pese, viruttaa vaan). Jos ollaan saunassa koko porukka, niin työntelee meitä pois suihkusta, jotta hän pääsis. Taidetaan tarvita 2 suihkuu!

Mäkin voisin syödä joulutorttuja aina ja vaik kuin paljon. nytkin ollaan leivottu väh. 10 pellillistä, jotka on syöty lähes samantien. huoh- näkyy puntarissa, 10kg rikki jo ja 2,5kk jälellä odotusta....

Terveisiä kiireen keskeltä!

En muista olenko kertonut mutta meillä on siis tuo inhottava korvatulehduskierre =( Neljä korvatulehdusta takana, toivottavasti enempää ei tule. Uhmaa on täälläkin, raivareita tulee milloin mistäkin. Usein siitä jos äiti käskee tekemään jotain niin sitten pitää protestoida. Jos olen tekevinäni jotain muuta niin siten tehdään juuri niin kun äiti pyysi... mutta tyypillinen mies: pitää itse keksiä että teen nyt näin =)

Sanoja on alkanut nyt viimesen 2vkon aikana tulemaan ihan hirmusesti! Poika on oikea papupata. Ja Lordia pitää laulaa päivittäin. Ja Rebekalle (tyttö tarhassa) pitää soittaa päivittäin myös. Eli siis leluluuri korvalle ja sitten Jesper muikeella ilmeellä höpöttää luurin että bakka, kupakka, kapakka ja sitten kaikenlaista höpötystä. Mä aina kiusaan että Rebekalleko sä soittelet, onko se sut tyttöystävä =) Poika menee ihan muikeeksi siitä.....

Ruoka maistuu paremmin kun aikuisille, Jesper syö kyllä ihan mahdottomasti! Ja on silti ihan ruipelo. Viisi kertaa päivässä menee kyllä ruokaa sellasia satseja että heikompaa hirvittää. Eilenkin puuron jälkeen poika pisteli vielä läjän kanaa ja kurkkua. Me miehen kanssa naureskeltiin vieressä, pojalla oli suu ihan täynnä kanaa ja se yritti vielä siihen syssyyn höpötellä meille. Ja aina juodessa pitää kilistellä laseja ja sanoa että "kippi". Ensimmäinen sana meillä oli äiti (se tuli jo ennen 1v:tä) ja sitten tulikin tuo kapakka (=Rebekka). Isi on ollut pitkään "sisi" tai ihan isi. Hellyyttävää....

Meillä on firman pikkujoulut (=miesten saunailta, mä kun olen täällä ainut nainen) ensi perjantaina ja sitten 1.12 meillä on miehen pikkujoulut. Ne miehen juhlat on sellaset että kaikki ottaa puolisonsa/avokkinsa/deittinsä mukaan ja sinne laitetaan iltapuvut. Osallistujia on tänävuonna muistaakseni jotain 600-700hlöä. Ihana päästä vähän kahdestaan tuulettumaan ja pukeutua hyvin! Mä varasin itelleni kampauksenkin. Sitten päätettiin miehen kanssa että emme osta toisillemme joululahjoja vaan lähdemme keväällä kaksi Thaimaahan. Saapahan tähän laidutukseen vähän lisäpontta jos aijon keväällä bikineissä pyöriä =)

Halirutistuksia kaikille!

Tosiaan kahdestaan tuulettuun. Mikä vitsi kun juhlissa tosiaan on satoja ihmisiä =) Mutta tarkoitin siis että ei lasta mukana eikä juhlissakaan lapsia.... Ihan aikuisten kekkerit ja mennään hotelliin yöksi. Jesper menee hoitoon mummulle.

Viville: mukava,et pääsette keväällä kahestaan reissuun Thaimaahaan.Nautitte varmasti.
Me ollaan miehen kaa käyty kaks kertaa siellä ja on kyllä huippu paikka..Ja lähetään viel joskus uudestaan.
Käytiin eka Phuketissa ja nyt vuos sit joulukuus oltiin Cha-Amissa ja Bangkokissa.
Joskus ois kiva käyä myös Malesian Langkawissa...

Phuketin puolen rannat on paljo parempia ku siellä Siamin lahdella Cha-Amissa ja Hua-Hinissa.Phuketista me tykättiin muutenki enemmän.

Daniel on tossa uhmassa tosiaan paljo isoveljeä rauhallisempi.Esikoisen uhma on tosi rasittavaa.Tänään olin lasten kaa kaupassa ja se alotti siel taas riehunnan ja oikeen nauraa räkättää päälle,ku kieltää.Oli äitillä vähän hermot kireellä.
Lähen illalla jumppaan.Tekee kyl hyvää,ku on tän päivän taas taistellu ton esikoisen kans.Ei tottele oikeen mitään.
Daniel on vielä jotenki paljo viattomampi ja onhan se vielä aika nuori tosiaan.
Tänään se repi yhen mun kirjan sivuja ja sit sanoin,et nyt äiti itkee.Ni se tuli mun viereen ja sano: anteeksi.Se osaa tosiaan ton s:nki sanoa ihan oikein jo :)
Daniel on kauhee kenkäfriikki.Nytki tepastelee sisällä saappaat jalassa.
Me on kans mietitty miehen kaa,et mitä puuhaa pojille keksis,ku ulkona on ankeet ilmat ja ei innosta ulkoilu vesisatees.Käytiin sunnuntaina yhen lelukaupan leikkipaikalla niitten kaa.Siel oli pallomeri,liukumäkiä,leikkimökki,karuselli jne.Ni vähäks aikaa puuhaa.

vastaan pikaisesti st:lle!!

Ootko käynyt poikien kanssa ouluhallin "perhe kuperkeikassa", Se on tiistaisin sellanen temppukerho, maksaa 3 e/perhe. Me ollaan käyty siellä muutaman kerran (kivaa on ollut). Harmi tänään oli viimeinen kerta tälle vuodelle, se jatkuu 9.1.2007.

....nyt täytyy mennä..... moi moi!!

Kiitos st noista Thaimaa vinkeistä! Me kun ollaan vaan viikko (mennään juu silti vaikka lennot onkin pitkät) niin ollaan mietitty että mihin sinne mentäisiin. Mun veljet suositteli myös tuota Phuketia, mä kattelin Hua-Hinia mutta mitää kokemusta siis siitä mantereesta ei ole. Eikös Phuket ole juuri se minne se tsunami iski? Onkohan siellä vielä mitään... nimittäin Aurinkomatkat eivät ainakaan esitteen mukaan vielä järjestä matkoja sinne. Muistaaksen Tjäreborg (vai miten se nyt kirjotetaankaan) järjesti. Tarviikin ottaa selvää...

Tarvii kans joskus vielä Jesper johonkin "leikkimaahan".

Huoliiko se teillä muilla nimimerkin tuohon lähettäjä kenttään?? Mulla on aina ennen huolinut mutta nyt tää helkkarin palvelu sanoo vaan että käyttäjätunnus on varattu..... syvältä!!! Joten käytän nyt tuota otsikko riviä =)

Kiitos Minna vinkistä,täytyyki käyä joskus siellä Ouluhallissa lasten kaa.Tammikuussa siis...

Vivi:Tsunami iski Phuketiin,mut esim.se hotelli mis me oltiin ei ollu kärsiny vahinkoja ja mun kaverin vanhemmat on ollu sen tsunamin jälkeen Phuketis ja paikat oli ihan ennallaan.Äkkii ne korjaa ne ku haluu turistit takas.
Me oltiin Finnmatkojen kautta Phuketis,mut nykyään Finnmatkat lentää jollain lentoyhtiöl,jonka lento kestää n.5 h enemmän ku Aurinkomatkojen kautta Finnairil.Eli kannattaa varata matka Aurinkomatkoilta tai muulta...Ku toi 10,5h Finnairin lentoki on ihan tarpeeks.Mut kyllä sen aikuinen jaksaa ku ottaa oikeen asenteen.siihen istumiseen kyllä tottuu.:)
Ja voi välil yrittää nukkua.
Thaimaa on sen arvoinen paikka,että lentomatkan jaksaa.:)

st

Kirjauduin sisään,ni sit tää huolii ton nimimerkin,mut onpa harmi,jos aina täytyy kirjautua...
Viville vielä: Me oltiin Phuketissa kesäkuussa 2003 ja kahen viikon reissulla.Oltiin Kata Beachilla.
Siinä vieressä on Karon Beach ja Patong Beach.Käytiin niissäki,mut tykättiin eniten tosta Kata Beachista.
Patong kärsi eniten tsunamista,mut on rakennettu jo uudelleen.
Thaimaan hotellit on kaikki tosi hyvätasosia,eli vaik ois joku 2+ tähden hotelli se saattaa vastata 3-4 tähden hotellia muualla.
Meillä oli 3+ ja se tuntu ihan 5 tähden hotellilta.:)
Katoin Aurinkomatkojen sivuja,ni ne tekee maaliskuussa vielä matkoja tonne Phuketiin,siis niitten talvikaudella.En tiiä millon ootte aatellu lähtee sinne.

Heissa vaan!

Aika menee kuin siivillä ettei tännekään kerkeä... Tänne kuuluu hyvää. Iidalla rupeaa olemaan jo pientä uhmaa, mutta muuten on kuin enkeli. Poikakin kasvaa vauhdilla. 4 kk neuvolassa pituutta 64,5 cm ja painoa 6370 g. Aukile on kuulemma liian pieni, tarkkaillaan tarkemmin pään kehitystä. Ei saisi luutua liian aikaisin. No ei pidä panikoida etukäteen.
Kamalaa vauhtia on muiden raskaudet edenneet tuntuu, että vasta kerroitte uutisia!
Lähdempä tästä syömään kun Iida on hoidossa ja poika nukkuu (ainakin toistaiseksi) eiköhän herää kun saan leivän käteen... =)

HAUSKAA VIIKONLOPPUA!!!

Rekisteröin nimeni ja laitoin perään syntymävuoteni,kun oli Jenni jo varattu.
Tänne ei näköjään sitten voi enää kirjotella jos ei ole rekisteröitynyt,tavallaan tyhmää,mutta karsii varmaan ilkeät kirjoitukset.
Meen nyt tonne ukon viereen katsoon tota sekaisin marista leffaa,tyttö nukkuu kiltisti!
V-loppuja!!!

Mä olen nyt sitten nimimerkiltäni -vivi... tuo pelkkä vivi oli jo varattu joten viiva eteen ja taas toimii =)

Jesperin iho IHAN KAMALA! Mä laitoin TAYS:n allerigalääkärille valokuvia ihosta s-postitse ja se soitti heti mun miehelle. Oltaisiin päästy heti tänään näyttään poikaa sille mutta onneks saatiin aika keskiviikko aamulle kun tänään oli vähän vaikea lähteä töistä kesken päivän. Toivottavasti tähän allergiaan saadaan jotain ratkaisuja.

Väsyttää eikä oikein huvita mikään. Perjantaina oli pikkujoulut ja huhhuh sitä juomisen määrää.... onneks ei tarvi taas vuoteen juoda =)

Viikonalkuja kaikille!

Mä koitan saada vielä ton st:n toimimaan nimimerkkinä(ei äsken hyväksyny sitä),mut nyt oon minä-75 nimimerkillä täällä.
Minä-83:lle: Meiän Matias oli 3 kk iäs 66 cm 6600g eli taitaa olla nyt perjantaina 4 kk neuvolas jo kaheksisen kiloa ja varmaan 68 cm.Perjantaina on tosiaan lääkärineuvola ja ens tiistaina Oysis neurologian poliaika.Saa nähä mitä ne meinaa matiaksesta siellä.
Jumppaus on tuonu mun mielestä kehitystä tohon yläkropan velttouteen,mut parannettavaaki riittää...

Eipä tänne ihmeitä muuten.Aurinko paisto tänään.:)

mä oon voinu vielä kirjotella ilman rekisteröitymistäkin.. ei taida olla kukaan rekisteröityny samalla nimimerkillä.

mä oon kans kerran käyny Thaimaassa. pidin siitä reissusta niin paljon, että jos vaan ois rahaa mä veisin sinne koko perheen. mutta matka thaimaahan kuudelle.... hoh, melko kallista.
me oltiin siellä juuri sadekauden loppuessa, marraskuun alussa. ei ollut liian kuuma ja jaksoi kierrellä kivasti. mut esim. hotellin uima-altaan vesi oli sen verran kylmää ettei siellä viihtynyt kun mun tyttö. hampaat kalisten se siellä polskutteli.
me oltiin Lomamatkojen (oli aika kohtuuhintainen reissu muuten niillä) sellasella 10pv reissulla, jossa oltiin 3pv Bankokissa, 1 pv Kantsanaburissa (retki Kwai-joen sillalle) viidakkohotellissa yöpyen ja sit 6pv HuaHinissa. Tuohon reissuun kuului ateria päivässä ensimmäisinä neljänä kiertelypäivänä sekä kaikki sisäänpääsyt ja opastetut kierrokset. huahin oli sit omatoimista rantalomailua tms. Joka paikassa oli tosi kohteliasta ja lapsiystävällistä. mikä vain onnistui kun selitti, että lapsi haluaa... Tuktukillakin piti mennä ajelemaan tytön toiveesta. taksijonossa vaan olis ollut kuorma-autoja ja muita ensin. no, kuskit neuvottelivat ja me päästiin ensimmäiseen tuktukiin. mies otti vielä mun tytön syliinsä ajamaan sitä mopotaksia melkein koko 15min ajelun ajaksi. kyllä sitä kokemusta on sitten muisteltukin jälkikäteen! ravintoloissa tekivät mun hivenen ruokaongelmaiselle tyttärelleni mitä vain keksin pyytää... eikä maksanut paljon mitään. kun vain valitsi ravintoloita, joissa istui paljon paikallisia eikä ovella ollut 5 tähteä (tai vielä parempi jos ei ollut oviakaan).

sit muihin aiheisiin kun thaimaaseen. vaikka ihana sitä paikkaa on muistella... mulla on aika kova matkakuume!!

mä oon täällä kipeänä kotona. kurkku on aivan sairaan kipeä (en muista onko ikinä ennen ollut tällaista). flunssaa ei ole. mut tuo kurkkukipu ja kuumetta. eilen olin vielä melkein koko päivän töissä, vaikka toissapäivänä jo kuume nousi. jos huomenna ei ala yhtään helpottaa - sit täytyy varmaan jo mennä lääkäriinkin käymään.

huomenna aukeaa tässä lähellä Ideapark. jos joku ei oo kuullu, se on sellainen aivan mielettömän iso kauppakeskus. muistaakseni se on puolikilometriä pitkä (eli shoppailu myös käy kuntoilusta ;) ja sinne on suunnitteilla luistelurata, uimahalli ja hiihtoputkikin. tänään lueskelin lehdestä sinne tulevia yrityksiä ja ei taida olla juuri mitään mitä sieltä ei saisi. täältä on pitänyt lähteä tampereelle shoppaamaan, mutta nyt ei sit enää tarvitse. tuo keskus on paljon lähempänä. mä olin kyllä vannonut, että avajaisten aikaan en sinne mene. mutta... esim. yks autorata, jota poitsu on toivonut, maksaa siellä avajaistarjouksessa 24,90 kun se muuten on 54,90 ollu mainoksissa. että jos sittenkin vaan vetäis henkeä ja sukeltais sekaan. paljon mä olen valmis kärsimään 30 euron eteen ja se on vasta se yks joululahja mikä pitäis hommata. eli säästää vois noilla avajaistarjouksilla pitkän pennin.

Liisan kuvioissa ei ole tapahtunut suurempia muutoksia. Puhe käy päivä päivältä selkeämmäksi. touhut on aika kivoja seurailla. on aika pitkälti leikkinyt isompien leluilla, mut nyt ostettiin sille ihan ikioma pehmokoira. sitä on nyt sit kanniskeltu yötä päivää! aamulla ekana sanoo "koira" ja siitä se lähtee. sitä sit halaillaan ja sanotaan "ihana". pikkusen on alkanut kiinnittää huomiota lastenohjelmiin, mutta kirjat kiinnostaa paljon enemmän. palapelien kans on aika taitava.
syömisessä on tullut vähän "takapakkia" tai mukavuudenhalua. aikaisemmin tyttö ei suostunut vastaanottamaan apua, nyt tyrkkää mulle lautasta että mun pitäis syöttää.
kiipeäminen on alkanut sujua. vielä vähän aikaa sitten ei kiivennyt mihinkään ja nyt pääsee jo saunanlauteille ylös saakka (askelmat on korkeat). siitä sekin lähtee.

mut nyt mä lähden huilimaan...

Heippa!!

Me oltiin kerhon pikkujouluissa ja meteli oli aivan kamala :) en edes tiedä paljon oli porukkaa (viime vuonna 70henkee). lapsilla oli kivaa ja äideillä hiki. Max on vihdoin saanut lisää hampaita, 4 poskihammasta kerralla. nyt niitä sit tunnustellaan koko ajan. puhetta ei tuu enempää, mut omia juttuja senkin edestä. omaan sänkyyn yksin nukahtamisessa on edistytty, välillä tarvii kantaa takaisin, mut aika helppoo jo, tosin nukahtaminen kestää useimmiten puol tuntii, vaikka olis kuin väsynyt.
mun maha on kasvanut tosi paljon, ei mahdu kaikki äippähousutkaan päälle! kova potkimaan ja mylläämään on tää masuasukki. olis valmis synnyttää jo, vaik 2kk on jälellä.....
viikonloppuja, toiv. jesperin ihottuma alkais selviimään!

nosto !
ei ehdi nyt kirjoittaa, pitää mennä kampaamaan tukka. lähetään ideaparkkiin ! taidan olla hullu. eilen käytiin siellä avajaispäivänä miehen ja kahden tenavan kanssa. tänään mä lähden yksin NELJÄN lapsen kanssa sinne... jos musta ei kuulu enää ikinä...en selvinny siitä hengissä =)

Kati3,selvisitkö hengissä? =)
Oliko kova ryysis?
Miehen työmatka menee ideaparkin ohitse ja sanoi perjantaina siellä olleen paljon autoja pihassa.
Me ollaan aateltu kans mennä katsastaa tuo "ostos kaupunki" ennen joulua...

Siirillä ei hirveesti selviä sanoja tule, monista sanoista tulee etu-taka tavu.
Ymmärtää kyllä puhetta ja hakee tavaroita mitä pyytää ja näyttää tavaroita,kun kysyy.
Muuten hokee omaa kieltään.
Vaatteet ja kengät on ihan pop.
Tuo vaatteita kaapista mitä pitää sitten laittaa päälle ja kengillä (omien ja muiden) kävelee ympäri kämppää ja heiluttaa,että on lähdössä johonkin.
Syöminen nykyään sujuu tosi hyvin,melkein kaikki ruoka menee alas,niin kotona kun tarhassakin.

Meillä on itsenäisyyspäivänä kihlajaispäivä ja mies on viemässä mua syömään!
Sen piti olla salaisuus mulle,muttei pystynyt pitään sitä sisällään =) On siinä mulla mysteeri mies =)

Heipä hei!

Päätinpä kirjoitella vähän meidänkin kuulumisia pitkästä aikaa. Poika viihtyy edelleen hoidossa hyvin, eikä malttais pois lähteä. Tosin nyt on sellainen vaihe ettei meinais viedessä aina päästää äitiä lähtemään pois.. Mut eiköhän se tästä taas. Kovasti poika juttelee omia juttujaan ja matkii muita. Ihan oikeita sanojakin tulee koko ajan lisää. Nyt on pikku-miehellä ollut kova yskä, joka on häirinnyt uniakin, toivottavasti alkais pian helpottaa.

Joulua odotellaan kovasti. Mullakin on silloin viiden päivän vapaa ja miehellä kaikki välipäivät, kun otti siihen lomapäiviä. Kyllä tästä vuorotyöstä onkin kiva välillä saada vähän pidempi vapaa! Varsinkin kun koko perheen yhteinen vapaa-aika on muuten vähäisempää.

No, yks pidempi "loma" olis kyllä tiedossa, koska meille on tulossa vauva heinäkuussa :) Viikkoja siis nyt kasassa 9+2. Alussa siis ollaan vielä. Mitään kunnon pahpoinvointia ei ole ollut ainakaan vielä, pientä tasaista ällötystä välillä. Tosin eipä mulla juuri ollu pahoinvointia esikoista odottaessakaan. Mun oma atooppinen iho on kyllä siitäkin edestä riehaantunut.. Hormoneistako lie, vai mistä.. Viimeksikin mulla parani synnytyksen jälkeen iho huomattavasti, toivottavasti nytkin. On se kyllä jännää, että ensi kesänä meitäkin on jo neljä...

Nyt täytyy alkaa valmistautua töihin lähtöön, iltavuoro kutsuu..

Vein tytön justi tarhaan autolla,ehdin tässä pikaseen käymään ennen,kun lähden töihin käveleen.
Mies nukkuu (yövuoro) ja hakee sitten tytön tarhasta,kun herää ja saa aamutoimet tehtyä.
On tää välillä tällästä suunnittelua tän työn ja tarhan kanssa.
Meillä kun on yksi auto ja mielummin vien tytön autolla tarhaan,kun sinne on matkaa 2km (kävely reissut kestää nykyään puolta kauemmin kuin ennen,kun välillä likka haluaa kävellä ja tutkia joka kiveä ja risua) Ja sitten tuon auton kotiin,että mies voi hakea tytön autolla tarhasta ja itse kävelen töihin ja mielelläni kyllä kävelenkin rauhassa töihin.

Niin ja onnea susanille raskaudesta =)
Mun kaveri sai maanantaina pojan,oli vaikea synnytys ja vauva on vielä teholla,mutta parempaan päin.
Synnytys kesti 17h,ponnistusvaihe 1,5h,ei tullut imukupillakaan ulos joten lopulta leikattiin. Vauva oli tosi huonokuntoinen ja näin ollen joutui teholle.
Kaveri sai vasta eilen pitää sitä sylissä ekaa kertaa =/

Joo,mutta nyt täytyy lähteä töihin...

Moi!!

Pelastin meidät etusivulle tuolta neljänneltä sivulta :)

Susanille onnittelut raskauden johdosta!

Mitä muille odottaville äideille kuuluu, onko Kaura seuraava joka saa nyytin syliinsä vai Tuisku......?? Kirjoitelkaahan kuulumisia!!

Meille kuuluu hyvää, paitsi talvi sais tulla. Oon kyllästynyt pyyhkimään ja pesemään kuraista koiraa :(
Meidän pojulla juttua riittää on kai äitiinsä tullut... Tänään innostui laulamaan ja lauloi aivan yksikseen ..ihahhaa hepo hinnahtaa ihanaa rattattaa.... oli niin suloisen kuuloista.
Tän ikäisen lapsen seuraaminen on kyllä ihanaa kun uuden oppinen on niin vauhdikasta ettei itse meinaa perässä pysyä.
Joulua odotellaan kans innolla (ainakin äiti) meille tulee nyt tänä jouluna joulupukkikin mummolaan. Minkälaisia joulusuunnitelmia teillä muilla on? Me ollaan aatto täällä kotona ja mummolassa. Joulupäivänä lähdetään sitten Etelä-pohjanmaalle toiseen mummolaan. Joudutaan vähän reissaamaan, mutta toisaalta ihan kivakin ei olla pitkään aikaan missään kauempana käytykään.

Hauskaa joulun odotusta kaikille, minä lähden nyt peseen pyykkiä!

Niin siitä pitikin vielä kirjoittaa kun mulla ei tuo kirjautumisen oon onnistunut, sieltä kun piti tulla joku vahvistus sähköpostiin, mutta sitä ei oo kuulunut..... mikähän on vialla, onkoo muilla ollut ongelmia?

MOIKKA

Heips!
Susanille kans onnittelut raskauden johdosta!
Meiän Matias on jo 4,5kk.Sen motoriikka on kehittyny ihan kivasti,ku jumppari käy 2 krt viikos jumppailemas,voi toki olla normaalia kehitystäki.
Isoveljet sotkee keittiötä ku kirjottelen tätä.No täytyy siivota kohta.
Käytiin äsken leikkipuistos,Matias nukku rattais ja Daniel ja esikoinen keinuivat ja laskivat liukumäkeä.
Mua väsyttää älyttömästi,ku aamul heräsin kesken unien huoltomiehen ovikellon soittoon.Tuli asentaa meille saunaan uuden kiukaan.

Me vuokrattiin mökki jouluks Kuusamon seudulta.Mennään sinne viikoks oman perheen kesken.Vähän erilainen joulu.Vois sit käyä jossain kylpyläs tai ehkä jopa laskettelemas tai jotain...

Joo,tosiaan täs 1,5-v.-2-v.iäs tapahtuu huimaa kehitystä.Danielki puhuu pitkiä lauseita ja osaa kiivetä joka paikkaan ite.Kyllähän sille vielä vahinkojaki sattuu.
Kävin kattoo keittiös poikien touhuja ja Danielhan se siellä tyhjensi kuiva-ainekaappia pöytätasolla seisten ja muropaketti oli kaadettu pöydälle.No toi on pientä.

Mulle tuli vastausviesti sähköpostiin ku olin kirjautunu.Mut ei tainnu tulla ihan heti.vaan vähän ajan päästä...
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Pitkästä aikaa!

Me ollaan sairasteltu koko viime viikko. Joona oli kovassa kuumeessa ja käytiin viime torstaina lääkärissä ni keuhkotulehdushan se oli. Nyt on taas antibiootit mutta onneksi on jo terve. Mä olen ite nyt flunssassa ja Eliaskin on aika tukkoinen. Hohoijaa. No onneksi tämä tauti tuli ennen joulua, olisi ollut kurja olla kipeenä jouluna.

Me mennään jouluaattona mun vanhemmille ja joulupäivänä miehen äidille. Varmaan tapaninpäivänä on vuorossa vierailu miehen isälle. Onneksi kaikki asuvat tässä aika lähellä niin ei tarvi pitkiä matkoja ajella. Ei oo yhtään joulufiilis kun ei oo lunta. Tylsää. Lahjat oonkin melkein kaikki saanu ostettua, vielä on anopin lahja hankkimatta. On niin vaikea ostaa sille mitään kun sillä on jo aivan kaikkea ja vähän liikaakin.

Mulla on raskausviikkoja 27. Liitoskipuja on aika paljon samoin kun toi issias vaivaa. Kurjaa kun on niin vammanen... Ihanan rauhallinen vauva on. Yleensä illalla alkaa kamala meteli masussa mutta aika hentoisia on vielä potkut. On se vaan niin ihanan tuntuista kun pikkunen temmeltää masussa. Ollaan jo tytön ja pojan nimet valittu, nyt vaan jännitetään että kumpi meille tulee. Eipä tuolla mitään väliä ole. Veikataan miehen kanssa molemmat poikaa mutta eihän sitä mistään voi tietää. Se selviää sitten maaliskuussa.

Eliaksella on kova uhma päällä. Oltiin eilen kaupungilla ja poika suuttui ihan hirveästi kun ei saanut painaa hissin nappulaa. Huusi koko matkan kaupasta kotiin, varmaan joku 20min. Ihmiset katto mua kun hullua kun en tehnyt mitään vaan annoin pojan huutaa. Elias on sellanen että jos sillä menee hermo sen on saatava itse rauhottua, suuttuu entistä enemmän jos otan syliin tai yritän rauhotella puhumalla. Koskahan Joonan uhma alkaa. Kyllä sekin osaa tunteensa näyttää ja raivota, mutta tykkää kyllä huutaa sylissä. Ihan erinlaisia nämä veljekset ovat. Hassua, jos ei tietäisi ni ei varmasti arvaisi kaksosiksi, on niin erinäkösetkin.

Eipä nyt tule muita juttuja mieleen. Hyvää viikonjatkoa!

Yhteistyössä