HUHTUKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa köhinän keskeltä!

mulla on kaamea yskä ja räkätauti jo toista viikkoo. Max toivottavasti on parantunut korvistaa. söi 3 kuuria peräkkäin :/ jouluvalmistelut on ihan rempallaan. kakkuja leivottiin yks sunnuntai, mut muuten... ollaan ekaa kertaa kotona joulu. en haluu lähtee enää matkustamaan viimisen kuukauden aikana (LA 31.1) vanhemmat tulee meille käymään.
masu kasvaa ja möyrii vimmatusti. viikkoja on kasassa jo 32! paino menee samoissa ku viimeks +10kg. max ei ymmärrä tulevaa vaikka on vähän yritetty näyttää hänelle vauvoja. toiv. synnytys sujuu helpommin ku viimeks ja pääsen paremmin liikkeelle alusta asti.
max ei puhu vieläkään paria sanaa enempää, mut rakentaa käsillään vaikka mitä: legotorneja, palapelejä yms. nukahtaminenkin sujuu taas helpommin, kun korvat on terveet. aikamoisen vintiön elkeet on välillä... leikitään valoilla ja muulla kielletyllä ja nauretaan päälle. ottaa hiukan päähän.

lunta toivoessa..!!!

Heippa!
meillä lapset myös sairastaa.Ite oon toistaseks selvinny terveenä,mut saa nähä iskeekö tauti muhunki ennen joulua.
Esikoisella oli korvatulehus,nuhaa,yskää ja lämpöä.Danielil ja vauval oli vain nuhaa,kunnes viime yönä iski kuume niillekkin.
Oltais lähetty tänään reissuun.Etelään pikkujouluihin,peruuntu sit se reissu.
Ei noil pojil kyllä päivällä kuumetta oo taas ollu,mut yöks nousee varmaan taas.
Aika vähillä unilla meni viime yö.Pitää yrittää täs illal nukkuu pikkupäikkärit,et jaksaa olla illan lasten kaa,ku mies menee pelaa jääkiekkoo.
Täällä on vähän lunta.Sato eilenillalla.Eli maa valkosena.
Mut mennään sinne Kuusamon tienoille jouluks ja siellä pitäs olla enemmän ku täällä.

Danielilla on ollu tänään virtaa, vaikka yöllä kuumeili.Tietysti sisällä ollessa alkavat riehuakin helpommin,ku jos vois ulkoilla.En viittiny tänään lähtee ulos...
Sillä on kans omaa tahtoa,jos ei saa jotain periks ja tosi kova ääni!
Mukavaa viikonloppua kaikille ja pikaista paranemista!

Tulin nopeasti vilkaisemaan kuulumiset ja nostelemaan meidän ketjua!
Meille ei ihmeempiä..Jouluvalmistelut ovat käynnissä ja kiirettä pitää. Vielä tämä viikko on vähän rankempi mutta ensi viikolla mies on lomalla=)
Oon ollu tosi väsynyt joten joulusiivoukset on jääneet vähän vähemmälle, en aio mitään kaappeja siivota, katotaan jos joulun jälkeen jaksaisi paremmin.
tänään vein petivaatteet ulos ja huomenna ois vuorossa mattojen tamppausta ym. siivoomista. Huh! Jos vaan ois varaa palkkaisin jonkun siivoomaan mun puolesta!
Mutta nyt jatkamaan!!
Hyvää joulun odotusta!

Niin ja paranemisia kaikille nuhanenille!!

IHANAA! ILLALLA SATOI LUNTA.

Mun viimiset työpäivät meni sairastaessa. kamala yskä, johon syytä ei löytynyt, flunssa vaan pitkittynyt. nyt alkaa jo helpottamaan 3vk jälkeen. öistä on tullut painajaisia. herään tunnin välein, kääntyminen on tuskaa ja kankut puutuu. aamuyöstä haluais jo nousta, kun joka paikkaa jomottaa. päivällä otakin sit päikkärit poitsun kanssa.
mä yritä ulkoilla vielä kun jaksaa (mulla on äippätoppahousut).Maxin pukeminen vaan ottaa voimille ja hermoille! onneksi ei oo mihinkään kiire.
edessä on vielä paketointia ja laatikoiden valmistusta (mies tekee). lupasin imuroida ja pestä vessan, mut loput saa hän hoitaa. vieraita tulee 3pvänä, aattona mennään anoppilaan parin kilsan päähän.
joulun jälkeen onkin heti neuvola niin näkeen herkkujen vaikutuksen ;))

Rauhallista joulua kaikille!
Kaura 33

Kyllä Jenni sieltä Ideaparkista hengissä selvisin! ;) Siellä vaikka on tosi paljon autoja, sisällä mahtuu kulkemaan ihan hyvin. Lääniä on niin paljon, että se väki levittäytyy sinne hyvin. Liikkeissä tosin on aika kuuma talvivarustuksessa, joten jos olette menossa - kannattaa jättää takki autoon tai sinne säilytyslokeroihin.

nuo pikkulikan jutut on hauskoja... muutama "sivistyssanakin" on tullut äidiltä opittua *nolostuu*. viimeksi eilen multa pääsi vissiin hauska sana, kun kulki vähän aikaa pitkin kämpää hoikien "v**tu, v**tu"... mut menihän se ohi kun ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota.
Laskeminen on sen sijaan se, mikä saa meillä koko perheen nauramaan. Pimu pistää numeroita peräkkäin kivasti. laskea ei siis osaa, tulos on aina viisi tai seitsemän, vaikka laskettavia ois miten monta tahansa. mut "yssi,kaksi,molme,neijä,viisi,tuusi,seistemän" tulee komeasti... legot on meilläkin tosi suosittuja. niillä rakentelis vaikka kuinka paljon. sit kaikki auto ja nukkeleikit on kivoja myös. ja nyt ku on ollu kohta viis viikkoa enemmän tai vähemmän kipeänä ja ulkoilu ollu vähissä - ulos pyytelee jatkuvasti.
nyt ihan viime aikoina on alkanu titi-nalle videot kiinnostaa. tähän saakka ei ole jaksanu keskittyä.
sirkuksessa (sorin sirkuksen joulushow) käytiin koko perhe viime viikonloppuna. oli ne vaan taitavia !! Ja Liisakin jaksoi tosi hienosti olla koko esityksen ajan.

Moi

Onnea Susanille raskaudesta!

Kirjoitan tässä pikaisesti meidän kuulumisia. Tyttö on kova puhumaan, toistaa kaikkia kuulemiansa sanoja ja sanontoja, eli tarkkana saa olla mitä suustaan päästää... Yks päivä sanoi keittiön pöydässä paska, kysyin sitten että mitä sä sanoit ja hyvin varmasti hän toisti paska. Kovasti hän kiipeilee joka paikassa ja välillä tullaan alas vaudilla. Ja se uhma tosiaan nostaa päätään, auta armias jos kaikki ei meen niinkuin rouva haluaa...

Mä kävin siellä np-ultrassa ja kaikki oli siellä ok. Nyt mulla on viikkoja 14 täynnä ja ihankun eilen olisin muka tuntenut tuolla mahassa jotain liikettä, vaikka eihän se vielä voi tuntua???? Taisi olla ilmavaivoja. Laskettu aika on vasta kesäkuussa, joten kyllä tässä vielä on aikaa. Olen menossa töihin tammikuun alusta ja tyttö päiväkotiin. Sitten toukokuun lopussa jään äitiyslomalle ja tyttö jää kotiin.

Meilläkin ollaan oltu räkätaudissa, mutta onneksi aika lievässä.

Hyvät joulut kaikille!

Moikka!

Taisin kertoa joskus viime kuussa siitä mun yhestä ystävästä joka 2v on yrittänyt tulla raskaaksi ja vihdoin testi näytti plussaa marraskuun alussa.
Viime viikolla hän soitti mulle,että on kovat kivut ja tulee verta,lähti sairaalaan ja siellä todettiin,että se oli tuulimuna raskaus...
Kävi häntä niin sääliksi,kun hän itki puhelimessa ja mietti miksi näin kävi,tämä oli ensimmäinen kerta tämän 2v aikana,kun tuli merkkejä raskaudesta,ei ole ollut keskenmenoja yms...Päättivät kuitenkin odottaa yhdet normaalit kuukautiset ja yritys alkaa uudelleen...

Vähän toisenlaisiin asioihin...
Nyt tytöllä rupee pikku hiljaa tuleen sanoja enemmän,monesta kuitenkin puuttuu edelleen se etu-tai taka tavu.
Joululaulusta osaa sanoja tip,tap =)

Tytön lempileikkejä on hoitaa nukkea ja kyyditä sitä rattailla ympäri kämppää.
Pistää mun ja miehen kenkiä omiin jalkoihinsa ja kävelee niillä ympäri kämppää ja heiluttelee,että on muka lähdössä johonkin.
Kovin "muoti" tietoiselta vaikuttaa ja hakee vaatteitaan kaapista ja pyytää pukeen ne päälle,sitten se keimailee meidän edessä =)
Sitten nukelle pitää pukea vaatteita ja vaippoja ja mitä millonkin.
Tarhassa se kuulemma taas leikkii paljon autoilla,ehkä siksi kun kotona ei niitä ole kuin muutama.
Hienosti osaa jo laittaa palapelin palat oikeisiin paikkoihin ja palikatkin menee oikeista rei`istä sisään.

Vähän ollaan täälläkin oltu flunssassa ja tytöllä oli taas silmätulehdus,tai se ei kai ollut silmätulehdus,lääkäri sanoi tytöllä olevan tukkeutunut kyynelkanava ja näin ollen alkaa vuotaa herkästi viimassa jne.
Tytöltähän tuli ekat vuotavat kyyneleetkin itkiessä vasta 10kk ikäisenä.
Jos nämä silmän rähmimiset ei ota laantuakseen täytyy mennä kyynelkanavan "putsukseen" tai vastaavaa sitten.
Lääkäri epäili,että tytöllä ei ole ollut ns. silmätulehduksia,koska se ei ole koskaan levinnyt tytön toiseen silmään(se on aina vain vasen silmä joka vuotaa jne) tai meihin tai muihin jotka tytön kanssa lähikontaktissa on,joten silmän vuotaminen ja rähminen johtuu vain tytön omasta silmästä, ei tulehduksesta.
Nyt silmä on kuitenkin hyvänä,mutta aina pihalta tullessa alkaa vuotamaan tai kun istuu vaunuissa ja vähänkin tuulee.
No jos ei laannu niin lääkäriin mentävä.
Ei kuitenkaan onneksi vakavammasta kyse,mutta tälläsiä ilkeitä pikku vaivoja...

Mutta päivän jatkoja,täytyy valmistautua töihin lähtöön!!!!

Meiän vauvalla(nyt 4,5kk) on ollu reilu kaks viikkoo ripulitauti.
Ja oli 5 päivää korkeaa kuumettakin.
Oon käyttäny pari kertaa lääkäris,eilen totesivat,että se on Adeno-virusta.
Ja sit sillä oli eka korvatulehus, johon sai kuurin piikillä lihakseen. Ni se antibiootti pisti mahan vielä enemmän sekasin.
No nyt eka kuumeeton päivä ja vointi muutenki selvästi parempi.On täs saanu olla huolissaan, mut onneks ollaan saatu menee nesteitä hyvin,ei ollu kuivunu ollenkaan.
Ku eilen sekin katottiin sairaalas verikokeella,ja paino oli noussu kolmessa päivässä 300g ku oon tuttelia antanu tissin lisäks.
Toi oli aika rankka kokemus,en toivois uudelleen vastaavaa.
Mut nyt ollaan voiton puolella ja lauantaiaamuna saadaan lähtee joulureissuun.
Hyvää Joulua kaikille!

Moi!

Tulin joulusiivouksen keskeltä toivottamaan teille kaikille OIKEIN IHANAA JA RENTOUTTAVAA JOULUA!!

... niin ja onnittelut Zuzille raskaudesta!! Oli jotenkin jäänyt huomaamatta se aiemmin tai sit olin vaan sekoittanut jotenkin ihmiset....eli nyt alan jännäilemään jo sinunkin puolesta....:)

Omaa tahtoa alkaa meidänkin pojalla olemaan ja se suututtaa eniten jos ei onnistu jossain jutussa mitä on tekemässä. Poju tykkää kovasti rakennella dubloilla,mutta se just on välillä sellasta kiukkuamista kun joku palikka ei satu oikeaan kohtaan.
Miten teillä lapset viihtyy autossa pidemmillä matkoilla? mua jänittää kun ei olla vähään aikaan reissattu ja nyt lähdetään n. 6 tunnin matkalle, luulenpa vaan ettei poju edes paljon nuku kun joudutaan lähtemään heti aamulla herätyksen jälkeen, toivottavasti jostain joulupukin tuomasta paketista ois vähän iloa matkalle.

...takaisin siivouksen iloihin......:)

Heipähei kaikille!

Joulusiivoukset alkaa olemaan siivottu ja nyt ois vielä vähän leipomisia. Kinkun paisto ois edessä huomenna, samoin kuin lahjojen paketointi. Siitä on kyllä tullu jo vähän niinku traditio että jouluaaton vastainen yö valvotaan ja paketoidaan lahjoja ja paistellaan kinkkua!

Oikein iloista ja lämmintä joulua kaikille ja hyvää uuttavuotta 2007!!

Nyt päiväunille!

HYVÄÄ TAPANINPÄIVÄÄ!

Mitenkäs teillä huhtikuiset tuo lapsen unirytmi menee? Meillä hirveän huonosti nukutaan päiväunet. Jonain päivinä ei ollenkaan ja toisinaan 2-3 tuntia.
Nyt on viikon ajan tyttö herännyt johonkin aikaan yöstä ja valvonut 1,5-2 tuntia!?! Ei vaan suostu nukkumaan, narisee ja itkeskelee sekä pyytelee maitoa, vaikkei yösyöttöjä ole ollut varmaan 8 kuukauteen. Viime yönäkin valvottiin 2.30-4.30... Onko muilla samanlaista ja mikä mahtaa olla syynä? Tuleeko hampaita, onko nälkä vai liittyykö jotenkin tähän ikään.
Annettiin nyt tänä iltana niin paljon ruokaa, että katotaan johtuiko vaikka nälästä.
Muuten meillä menee päivät mukavasti. Poika täyttää jo 5 kuukautta. Aika menee huimaa vauhtia.
Jouluna paketteja tuli taas reilulla kädellä, mutta tänä vuonna kaikki lahjat olivat jollain tapaa tarpeellisia.
Palaillaan myöhemmin.

HYVÄÄ TULEVAA VUOTTA VAAN KAIKILLE!!!

meille ei kuulu ihmeitä. nukkuminen sujuu tosi hyvin. ei kyllä taida vieläkään mennä juuri koskaan yötä, etten kerran heräisi likan vuoksi. mutta tää on ihan luxusta näin silti !
juttua tulee, naurattaa välillä ihan hirveästi ne tarinat. palapelit ja legot (isot ja pienet) on tosi suosittuja. rattaissa meilläkin työnnellään kaikkea ja autot on kova juttu (tai vielä parempi traktorit). nyt on alkanu titi-nallet kiinnostaa videolta ja mun pitäis laulaa vaikka jatkuvasti. ihanaa kun joku edes on sitä mieltä, että mun laulua on kiva kuunnella ;)
neiti oli n. 5 vkoa kipeänä. siihen kun mahtui vielä kaks omaa tautia + muun perheen taudit.. ei ollu oikein joulumieltä. mut pukki kävi, toi kivoja lahjoja ja siitäkin selvittiin. ens viikonloppuna mennään naamiaisiin koko perhe !

Hyvää uutta vuotta kaikille huhtikuisille ja perheille !!

Heips ja hyvää uuttavuotta kaikille!

Unirytmistä...Meiän Daniel alkaa tosi huonosti nukkumaan päiväunia kans nykyään (johtuu osaksi siitä,ku isoveli ei enää oikeen nuku joka päivä päiväunia,ku on melkeen 3-v.ne alkaa kai jäämään siltä pois).
Daniel nukkuu päiväunia n.1,5-2h, jos saan sen nukkumaan ja n.2-3 aikaan iltapäivällä yleensä alkaa päikkäreille.
Yöunille menee tosi myöhään ja nukkumaanmeno on työlästä usein.Heräilee melkeen joka yö kerran ainaki.Ei se kyllä kovin montaa yötä ookkaan nukkunu heräämättä vielä.
Daniel herää märkään vaippaan eli pissahätään ja sit pitää saada nokkamukista maitoa,ennenku jatkaa unia.Joskus riittää vaipanvaihto.Vaikkei antas illalla paljoo juomista,ni silti se herää siihen pissahätään.
Aamulla herää sit myöhään.10 maissa yleensä.
Pitäs kai muuttaa rytmiä pojilla, ku sais aikaseks. Että alkasivat illasta aiemmin nukkumaan, ku nyt menee usein 23 jälkeen se nukkumaanmeno.

Daniel on paljo vilkkaampi ku isoveljensä. Meillä ei saa mikään paikka olla enää rauhassa kotona ja tavaroita alkaa rikkoutua,vaikka ne on isoveljellä kestäny vielä ehjänä.Onhan lapset yksilöitä...Danielille sattuu myös enemmän haavereita.Jouluna löi otsansa rappusiin ja sai ison kuhmun.Sit uudenvuodenaikaan tippu ulkorappusilta ja sai haavan otsaan, just samaan paikkaan.Onneks ei mitään vakavempaa oo tapahtunu.

minä-83:lle Daniel on valvoskellu kans lähiaikoina öisin n.pari tuntia yöllä.Eli just samaa ku teillä.Herää ja sit ei jatka unia,vaan vähän väliä pyytää jotain.Ehkä tää liittyy tohon ikään sit, en tiiä mistä johtus...

Hyvät uudet vuodet kaikille!

Mä tässä odottelen et sälli nukahtais... meillä on yhtä hulinaa, kun on ollu yövieraita yms. norm. max herää 7-7.30, päikkärit 12-13.30 ja yöunille 20. tää rytmi on ollu aika kauan. yöt nukkuu putkeen, hyvin harvoin herättelee. mä herään ite vessaan 2h välein, alkaa maha painaa jo sen verran. max kiukuttelee aivan uskomattomasti ja voimalla. kivaa, kun heittäytyy pihalla maahan ja huutaa, kun ei mennäkään hänen haluamaan suuntaan. max meinaan kävelee 1-2km matkoja reippaasti. välillä jopa yrittää juosta talvitamineissa. sanoja ei sit tuu yhtään lisää..auto, auto vaan...

maha on kasvanu niin paljo, et joudun synnytystapa-arviointiin. tosin en kyllä usko et olis niin iso vaavi. painoo on tullu 14kg!!! kaameaa. ompahan millä imettää ;))

jee- nukahti!!!! sairastettiin vesirokko uutena vuonna, ei tullu vieraita meille.... varsinkin, kun paras kaveri odottaa myös!!!!! olis ollu just riskiaika. jännää et heillekin on tulossa vaavi...

Kiitoksia vaan unirytmeistänne. Meillä muutettiin niin tytön rytmiä, että herätetään aamulla 7.00, päikkäreille 12-13 aikaan ja yöunille n. 20.30-21.00. Nukahtaminen hankalempaa ja yöllä itkeskelee aika paljon. Joka yö on vieressä loppujenlopuksi nukkunut. On vaan vähän ahdasta neljästään... Kunpa menisi ohi nopeesti. Rytmin muutoksen jälkeen ei ole onneksi yöllä ruvennut valvomaan. Kannattaa st kokeilla danielin rytmin muutosta.
Milloinkas Kaura teillä on laskettu aika?

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Nimimerkkiä en taaskaan saanu laitettua... jossain välissä sen kyllä muistaakseni rekisteröin. No, eniveis, oon se Kata, eka huhtikuinen 05.

Meillä joulut ja uudet vuodet meni oikein rauhallisesti; sopivassa suhteessa sukulaisia, ja kyläilyä, ja omaa rauhaa. Joulupukki oli antelias, poika ajelee innoissaan junaradalla ja hiffasi lopulta myös nuo kauko-ohjattavat autot. Autot on ihan numero 1 meilläkin, auto, auto ja auto :)

Meillä nuo nukkumiset on menny ihan oudoiksi, kun illalla kukkuu hereillä tonne 22-23.00, sitte herää aamulla joskus 9-10.30. Ihan tajuton rytmi... On aina nimittäin ollu aamukukkuja. Yöllä heräilee joskus pariinkin otteeseen, yleensä auttaa tutti suuhun ja peitto korville. Tuosta tutista kyllä pitäs päästä...Mites teillä muilla, onko tutti tai pullo vielä käytössä? Meillä pullosta huikkallaan vielä vettä janoon aika usein, ja tutti siis käytössä.

Pottailu sujuu ihan ok, kakka tulee aina pottaan. Kipittää itse vessaan, ja sanoo kakka. Iltasella pärjätään joskus ilman vaippaa, kunhan muistaa koko ajan kysyä, onko pisuhätä.

Ruokailu tökkii siinä mielessä, että poika on valtavan epäluuloinen kaikkea ruokaa kohtaan, vain nuo mun tekemät "mössö"ruoat menee alas mukisematta, ja tuo kaurapohjainen jukurtti+hedelmäsoseet. Niitten lisäksi menee Marie keksejä, popcornia, ruisleipää, Saarioisten einespitsaa, ja ranskalaisia. Ja näitä siis tyyliin yks haukkaus tai palanen... Kun poika menee jossain vaiheessa päivähoitoon, miten sitte syödään... Vinkkejä, pliis :)

TALVIpäiviä kaikille, meillä taas sataa vettä täällä Turussa, on niiiiin ankeen näköstä... Tulis lunta :)

Tulin nostelemaan meidän ketjua. Oltiin tiputtu jo neljännelle sivulle.

Meillä meni joulu ja uusivuosi oikein mukavasti. Pukki oli antelias ja kaikki lahjat oli hyviä ja tarpeellisia. Pojat ei vielä oikein ymmärtäny joulupukin ja tonttujen päälle mutta ensi jouluna jo varmasti.

uusivuosi vietettiin mun äidin 50 vuotis synttäreitä juhlien ja olikin oikein onnistuneet bileet.Pojatkin jakso valvoa kymmeneen kunnes kuukahtivat.

Vaihdettin joulun jäkeen pojille tavalliset sängyt ja kyllä on ollu vaikea saada ne nukkumaan sen jälkeen. Ensimmäisinä päivinä nukuttaminen kesti varmaan 2h, nyt on vähän helpottanut mutta edelleen menee aika paljon aikaa ennenkun nukahtavat. Tässä on vanhempien hermoja koeteltu ja välillä meinaa pinna palaa ihan totaalisesti. En tiedä miten ne saisi rauhottumaan.

Raskaus etenee ihan kivasti. Alkaa vaan väsyttää tämä vatsa ja kilot joita on tullut jo 9!! Viikkoja mulla on nyt 31 eli vielä ois aika pitkä aika..Meijän kaverit sai viime torstaina esikoisen, itelle tuli sellanen olo etten jaksa millään odottaa enää hetkeäkään..Ei oo helppoa olla nainen.

Nyt taisi pojat nukahtaa. Puoli tuntia meni tällä kertaa..Taidan itekkin mennä lepäämään niin jaksan sitten illalla vielä riehua. Miehellä alko tänään taas koulu joten se tulee vasta puoli kymmenen aikaan..Plaah.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Täällä lyllerretään yhä!

Vaavi on laskeutunut ja kohdunsuu 1cm auki... jos vaikka pääsis ajoissa synnyttää. Olen meinaan ihan kypsä näihin kipuihin; kankut puutuu, suonikohjut vihloo jne. No, synnytyksen jälkee on omat kivut :/

Max on ryhdistäytynyt! syö suurimmaksi osaksi ite, pottailee aika onnistuneesti, yrittää riisua vaatteet, mutta vastapainoksi saa "ihania" kiukkukohtauksia. Kävelyllä haluaa aina mennä omaan suuntaan, kuten toisten pihoille, autojen eteen. Hermot on välillä kireellä.

Menen nauttimaan rauhallisesta telkkuhetkestä poitsun kaa... pikkukakkonen alkaa!
Kaura 36+2

Ihanaa kun on vihdoinkin lunta ja pakkasta! Oltiin koko aamupäivä ulkona ja kyllä oli kiva myöriä ja peuhata lumessa! Saas nähdä kauan tätä ihanuutta kestää ennenkun lauha sää taas sulattaa kaiken pois.

Me lähdetään huomenna käymään Tampereella. Käydään katsomassa ystävien esikoispoikaa, ikää taitaa olla nyt 1vko. Ostelin vauvalle kaikenlaista mutten löytänyt mistään sellasta vauvojen pehmokirjaa. Tietäiskö joku mistä niitä saisi tai tehdäänkö niitä enää?

Meillä on kamala uhma päällä. Tänäkin aamuna kielsin Eliasta repimästä sanomalehteä ni kaveri juoksi suoraan meidän makuuhuoneeseen ja veti kukan alas piirongin päältä. Kyllä sitä äiti sai taas laskea miljoonaan että jaksoi pysyä rauhallisena. En tiedä miten tollasessa tilanteessa pitäisi toimia. Oon ottanut puhutteöuun ja katsonut suoraan silmiin ja kieltänyt mutta eipä sillä taida haluttua vaikutusta olla. Uhmaan ei taida auttaa muu kuin aika..Joona taas purkaa kaiken kiukun ja turhautumisen Eliakseen. Eilen kylvyssä katsoin Eliaksen käsivarsia kauhulla, ne on ihan täynnä hampaanjälkiä ja mustelmia..Hohhoijaa!!!

Mulla oli viimeviikolla ultra ja onneksi oli istukka nyt siirtynyt pois kohdunsuulta. Eli ihan normaalisti voin synnyttää. Vauva on nyt asettunut tonne kylkiluiden alle ja ai että kun tekee kipeetä. Kovin vilkas ja menevä kaveri tämä on. Saas nähdä onko tämäkin poika, eihän sitä kyllä mistään voi tietää.

Täytyy alkaa valmistella meidän hurjapäitä päiväunille. Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

nostelen, ettei ihan hukuta...

varton vaan synnärille lähtöä, alkaa olla olo niin tukala! vaatteita olen pessyt, muuten pitäis kaikki olla ok jo. Max vaan ihmettelee, kun äiti on niin väsynyt ja liimautuu entistä enemmän punttiin.

Käytiin pikkupojan kanssa sairaalassa testaamassa maitoallergiaa, kun ei kolmeen kuukauteen ole saanut lehmänmaitoa äidin rinnasta eikä myöskään tuttelia. Eilinen päivä annettiin tuttelia ja muksun velliä. Itkuisuutta ei enää ollutkaan eikä vatsanväänteitä. Ainut oire oli poskien ja leuan punoitus, mikä kuulemma johtuu vain uudesta ruoka-aineesta ei allergiasta. Illalla ja yöllä rasvattiin naamaa ja aamulla oli punoitus hävinnyt. Onneksi! Nyt saan sitten itsekin taas käyttää maitotuotteita.
Mitat oli 67 cm ja 7340 g.

Tyttö voi hyvin. Pientä flunssaa on ollut. Tavuja tulee kamala määrä muttei edelleenkään sanoja. Juttelis varmaan hirveesti, jos tulis sanoja... Kovasti touhuaa kaikkea. Hampaita ei ole tullut pitkään aikaan.
Harmittaa kun ei pääse ulos pulkkailemaan, kun tulee taas vettä kaatamalla ja lumi sulaa pois...

Koitahan Kaura jaksaa! Voimia tulevaan!!

Yhteistyössä