Hui apua!! Olen ollut jo pidemmän aikaa sitä mieltä että lapsiluku jää kahteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Nyt olen kuitenkin tavoittanut itseni muutamia kertoja miettimästä millaista olisi vielä yhden kanssa. Haaveillut miten ihanaa olisi vielä olla raskaana ja miettinyt sitä kaunista pyöristyvää vatsaa. Miettinyt olisiko kolmas tyttö vai poika ja minkä näköinen. Siis ei ei ei ei!!
Minusta kaksi lasta on hyvä lukumäärä. Ja meillä on jo yks molempia tyttö ja poika. Enkä tiedä jaksaisink enää yhtä rankkaa vauva aikaa kuin kuopuksen kassa oli. Tai yhtä uhmakasta tuittupäätä kuin tuo kyseinen kuopus on. Mitä ihmettä mä edes tuollaisia edes haaveksin?? Mikä mua vaivaa??
Ja ei meillä edes mies haluaisi enempää lapsia. Joten haaveilu on ihan turhaa.

Ja olen nauttinut tästä vapaammasta tunteesta kun lapset isompia eikä niin passattavissa enää. Osaavat tehdä paljon itse. Ovat toimeliaita ja taitavia. Saa nukkua yöt.

Tämä on ihan pelottava juttu! :D

Meillä kanssa kolmas tuli yllätyksenä - haastellisen tokan lapsen jälkeen...Kohta on 3kk ja ehdottomasti lapsista kaikkein rauhallisin vauvana - ei pienistä hätkähdä, kun on jo mahassa tottunut kuuntelemaan isoveljien railakkaita ääniä :)))

Meil kans jännät ajat. Esikoinen 2v ja kuopus 3kk. Mies ei halua enempää, mä en tiedä haluanko - en ainakaan vuosiin mutta kuitenkin tuntuu kovin kolkolta ajatella etteikö kolmatta.

Niin - ja en tiedä olenko nyt sitten ehkä raskaana, mutta tulevat viikot varmaan näyttää tämän asian :D

Joka tapauksessa minun on kuitenkin sysättä mietteeni syrjään sillä mies ei enää lapsia halua. Joten turha edes päästää itseään haaveilemaan enempiä.

[QUOTE="mievain";28592757]Meil kans jännät ajat. Esikoinen 2v ja kuopus 3kk. Mies ei halua enempää, mä en tiedä haluanko - en ainakaan vuosiin mutta kuitenkin tuntuu kovin kolkolta ajatella etteikö kolmatta.

Niin - ja en tiedä olenko nyt sitten ehkä raskaana, mutta tulevat viikot varmaan näyttää tämän asian :D[/QUOTE]

Melkoisen pienellä ikäerolla tulisi :D

Meillä lapset jo hieman isompia, 6v ja miltei 4v.

[QUOTE="Aloittaja";28592753]Miten teille on tulleet lapset ylläreinä?
Itse syön pillereitä, joten tuollaista ylläriä ei pääse tapahtumaan.[/QUOTE]

Juurikin noiden pillereiden takia meille tuli samalla kertaa lapset nro 3ja4... 4kk pillerit käytössä ja sitten petti ehkäsy. Sitä ennen käytössä kumi ja 100% ehkäsy.

NO JEP :D

Noi kaks oli ihan suunniteltuja - mut nyt tulis kyllä tosi pieni ikäero, vissii tasan vuosi... Ja lisäks tää nuorempi synty sektiolla eli mulla on sektiosta 3kk, ei kai olis ees suositeltavaa :O

Tuohon että miten ylläreinä...

No, mulla kun on 3kk sektiosta ni ei ole vielä menkat alkanu joten en saa vielä kierukkaa jonka haluan ehkäisyksi. Pillerireseptin sain mutta ihan kai laiskuuttani en oo saanu niitä haettua apteekista joten ollaan käytetty kumia. Ja tyhmyyttä on sekin, ettei huomattu kumien loppuneen ja hommailtiin silti. Tosin aikuisina ihmisinä tiedämme silloin ottavamme riskin jonka myös tietty kannamme jos näin käy :) Se mikä mua tässä jännittää on just lasten pieni ikäero ja toi sektion tuoreus.

[QUOTE="mievain";28592807]Tuohon että miten ylläreinä...

No, mulla kun on 3kk sektiosta ni ei ole vielä menkat alkanu joten en saa vielä kierukkaa jonka haluan ehkäisyksi. Pillerireseptin sain mutta ihan kai laiskuuttani en oo saanu niitä haettua apteekista joten ollaan käytetty kumia. Ja tyhmyyttä on sekin, ettei huomattu kumien loppuneen ja hommailtiin silti. Tosin aikuisina ihmisinä tiedämme silloin ottavamme riskin jonka myös tietty kannamme jos näin käy :) Se mikä mua tässä jännittää on just lasten pieni ikäero ja toi sektion tuoreus.[/QUOTE]

Jos sulla ei oo menkat alkaneet niin ethän sä raskaaksi voi tulla. Eikö aikuisella ihmisellä ole nämä asiat hallussa??

Ap, joskus voi mieli muuttua. Harmi vain että miehesi on eri linjalla.

[QUOTE="Vieras";28592835]Jos sulla ei oo menkat alkaneet niin ethän sä raskaaksi voi tulla. Eikö aikuisella ihmisellä ole nämä asiat hallussa??

[/QUOTE]
häh? kertaapas itse bilsan kirjoja. Ovulaatio tulee aina ennen menkkoja.

[QUOTE="Vieras";28592835]Jos sulla ei oo menkat alkaneet niin ethän sä raskaaksi voi tulla. Eikö aikuisella ihmisellä ole nämä asiat hallussa??[/QUOTE]

Ethän oo tosissas :O

Kuulepas. Terveysalan ammattihenkilönä tiedän tasan tarkkaan, että raskaaksitulemiseen tarvitaan ovulaatio joka tulee ennen menkkoja. Eli ennenkuin menkat alkaa, voi olla ovulaatio (ei välttämättä joka kierrossa), jolloin olet siinä uskossa ettet voi tulla raskaaksi.

Lisäksi täysimetän, mutta en ole niin tyhmä että luottaisin siihen ehkäisynä.

Työkaverinikin täysimetti eivätkä olleet menkat alkaneet kun harrasti seksiä kahden viikon päästä synnytyksestä. Tuli lapset samalle vuodelle...

[QUOTE="mievain";28592884]Kuulepas. Terveysalan ammattihenkilönä tiedän tasan tarkkaan, että raskaaksitulemiseen tarvitaan ovulaatio joka tulee ennen menkkoja. Eli ennenkuin menkat alkaa, voi olla ovulaatio (ei välttämättä joka kierrossa), jolloin olet siinä uskossa ettet voi tulla raskaaksi.

Lisäksi täysimetän, mutta en ole niin tyhmä että luottaisin siihen ehkäisynä.

Työkaverinikin täysimetti eivätkä olleet menkat alkaneet kun harrasti seksiä kahden viikon päästä synnytyksestä. Tuli lapset samalle vuodelle...[/QUOTE]

Nämä on kinkkisiä juttuja

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juurikin noiden pillereiden takia meille tuli samalla kertaa lapset nro 3ja4... 4kk pillerit käytössä ja sitten petti ehkäsy. Sitä ennen käytössä kumi ja 100% ehkäsy.

Tuolle yhdelle vieraalle, joka väittää, ettei voi tulla raskaaks jos ei oo menkat alkanu... jatkan tätä meidän stooria, ettei mullakaan menkat ollu synnytyksen jälkeen alkanu+täysimetin vielä kuopusta+oli nämä minipillerit käytössä kun tulin tuplaraskaaks.

Tedän että kinkkisiä juttuja joo. Minulla aika ristiriitaiset tunteet tämän asian suhteen ja vielä vaikeamman tästä tekee se että mies on sitä mieltä todella vahvasti ettei enempää lapsia halua.

Tosin mulla menkat sellaiset että mulla on tuolloin tosi paljon raskauden kaltaisia oireita. Tissit julmettoman kipeät, omituisia himoja, kamala väsymys ja ajottain pahoinvointia. Näitä kaikkia myös raskaana ollessa. Ja kun mulla näitä ollut mies vaan rauhallisesti kysyn oletko raskaana. Sitten kun kysyn haluaisitko että olisin niin sanoo vaan että ei.

Minä olen nyt siinä vaiheessa, että olen vakavasti sitä mieltä että meille riittää kaksi lasta, lapset ovat nyt 2 v ja 4 v. Hui sentään, jos munkin mieleni alkaa muuttua parin vuoden päästä..

Miksi jotkut miehet ovat valmiita harrastamaan seksiä ilman ehkäisyä, mutta sitten ovat sitä mieltä, että nainen ei saisi tulla raskaaksi tai lasta ei ainakaan pidetä... Hmm...

Eri asia on, jos ehkäisy pettää tai tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta, mutta jos tieten tahtoen ottaa sellaisen riskin, niin täytyy kyllä olla hieman tyhmä...

[QUOTE="vieraz";28593686]Miksi jotkut miehet ovat valmiita harrastamaan seksiä ilman ehkäisyä, mutta sitten ovat sitä mieltä, että nainen ei saisi tulla raskaaksi tai lasta ei ainakaan pidetä... Hmm...

Eri asia on, jos ehkäisy pettää tai tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta, mutta jos tieten tahtoen ottaa sellaisen riskin, niin täytyy kyllä olla hieman tyhmä...[/QUOTE]

Kuka tässä niin tekee?
Kyllä meillä ainaniin ehkäisy kunnossa, pakko olla koska tulen todella helposti raskaaksi.

Itsellä tässä vielä sellainen juttu painaa, että olen mitä luultavammin perinyt äitini vaivat. Äidiltäni poistettu munasarjat ja kohtu hieman minua vanhempana, todella kipeiden kystien ja myomien vuoksi. Nyt minulla myös munasarjat täynnä jotain rakkuloita ja välillä teee niin henmetin kipeää. Joten odotettavissa mitä luultavammin sama kohtalo minullakin, siinä vaiheessa on turhaa lapsista enää haaveilla.

Kannattaa puhua asiasta ihan rehellisesti miehen kanssa. Kerro, että ajottain huomaat vielä haaveilevasi yhdesta lapsesta. Miettikää yhdessä haluatteko vielä yhden perheenjäsenen lisää.
Mieli voi muuttua kun lapset vähän kasvavat ja elämä helpottuu. Onneksi ihmisellä on oikeus muuttaa mielipidettään. Varsinkin jos sinulla on mahdollisesti munasarjojen ja kohdunpoisto edessä, niin kannattaa nostaa asia pian esille.

Meillekin piti riittää kaksi lasta, mutta nyt heitä on omasta toiveestamme jo neljä. Tämä kyllä varmasti riittää ;)

Yhteistyössä