Hui kamala noita ampiaisia :(

sulle ja mulle

Uusi jäsen
06.06.2010
27
0
1
E-Suomi
Ihan järkyttävän suuria ja mehiläiset myös. Onko kellään mitään konstia miten sais pidettyä ne pois parvekeelta? Onko mitään karkotetta keksitty? :|

Pelkään ampiaisia oikeesti todella paljon ja ei voi partsilla aikaa viettää kun ne pörrää siellä. Vaikka siellä ei ole edes kukkia, tiiä sitten mikä niitä kiehtoo. :o :|

:x Mä en oo nähnyt vielä ensimmäistäkään ampiaista tai mehiläistä, elän siinä luulossa että ampiaiset ainakin ilmestyy vasta loppukesästä. Mehiläisiä en niinkään pelkää, enkä varsinkaan kimalaisia, joita onkin jo näkynyt rutkasti.

Pitääpä katsella myös ampiaisansoja ellei ne sit ole sellasia jotka oikein houkuttelee ampiaisia ja sitten ne kuolleet pitää kerät pois sieltä ansasta. :(

Mun partsille ampiaiset ilmestyy heti kun aurinko vaan alkaa lämmittämään, keväästä jo ja on ihan jumalattoman suuria. Mietin joskus että miten ne voi olla noin isoja, ainakin kolme kertaa ns normaalikokoisi isompia ja väriltään ja muodoltaan kun ampiainen. Apuva. Toivottavasti kesä loppuu pian!

Alkuperäinen kirjoittaja sulle ja mulle:
Pitääpä katsella myös ampiaisansoja ellei ne sit ole sellasia jotka oikein houkuttelee ampiaisia ja sitten ne kuolleet pitää kerät pois sieltä ansasta. :(

Mun partsille ampiaiset ilmestyy heti kun aurinko vaan alkaa lämmittämään, keväästä jo ja on ihan jumalattoman suuria. Mietin joskus että miten ne voi olla noin isoja, ainakin kolme kertaa ns normaalikokoisi isompia ja väriltään ja muodoltaan kun ampiainen. Apuva. Toivottavasti kesä loppuu pian!

ne on herhiläisiä ei amppareita

Alkuperäinen kirjoittaja äitix4:

Okei, se siis selittää niiden koon kun googletin tuon. Onpas muuten ilkeen näköinen, pahaa teki jo pelkän kuvan katsominen. Mut kiitti infosta, luulin niitä jumalattoman suuriksi ampiaisiksi. Taas uusi hyönteinen jota pelätä, damn.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix4:

Okei, se siis selittää niiden koon kun googletin tuon. Onpas muuten ilkeen näköinen, pahaa teki jo pelkän kuvan katsominen. Mut kiitti infosta, luulin niitä jumalattoman suuriksi ampiaisiksi. Taas uusi hyönteinen jota pelätä, damn.
kyl mäkin pelkään. Mulla on terassi ladattuna noita öttiäisiä varten tällä yllä mainitsemillani tuotteilla ja kaiken kruunaa sähkömaila jota olen virittänyt...

Täälä pelätään kans. Nimittäin neiti on allerginen niille! Ja sen verran pahasti, että heti sairaalaan hakeuduttava jos pistää. Itse pelkään ampiaisia, ja yritän kokoajan olla siirtämättä pelkoa lapsiini, edes tähä allergialapseen. Ja tuntuu että vaikka hän on allerginen, on oppi mennyt perille, että oltava paikallaan, eikä liikkua, ja mikäli silti pistää ni heti huudettava aikuinen apuun ja kertoa että on allerginen ja vietävä sairaalaan.

Ja nyt kysytte miksi meillä ei ole annettu sitä epipen kynää. Jaa-a, empä tiedä! Olen sitä kysellyt, mutta kuulemma sitte vasta kun eka ampiainen on pistäny, sitte vasta voi antaa sanoi lääkäri!!! Kuulemma ennen ei voi olla sata varma että tarvii.. Voi haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ja nyt kysytte miksi meillä ei ole annettu sitä epipen kynää. Jaa-a, empä tiedä! Olen sitä kysellyt, mutta kuulemma sitte vasta kun eka ampiainen on pistäny, sitte vasta voi antaa sanoi lääkäri!!! Kuulemma ennen ei voi olla sata varma että tarvii.. Voi haloo.

mutat eikös se ole jos ei ole pistänyt ei ole allergiaa mutta toinen psitos voi olla jo hengenvaarallinen?

Silti oma tyttä on kamalilla paukamilla hyttysistäkin en yhtään ihmettele jos ampiaisenpistos olisi vaarallinen

Täälä pelätään kans. Nimittäin neiti on allerginen niille! Ja sen verran pahasti, että heti sairaalaan hakeuduttava jos pistää. Itse pelkään ampiaisia, ja yritän kokoajan olla siirtämättä pelkoa lapsiini, edes tähä allergialapseen. Ja tuntuu että vaikka hän on allerginen, on oppi mennyt perille, että oltava paikallaan, eikä liikkua, ja mikäli silti pistää ni heti huudettava aikuinen apuun ja kertoa että on allerginen ja vietävä sairaalaan.

Miksi hänellä/teillä ei ole Epipeniä jos kerran noin allerginen on?

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Miksi hänellä/teillä ei ole Epipeniä jos kerran noin allerginen on?

Joo siis vastasitkin jo =)

Mistä tiedetään, että on allerginen jos ei ole pistänyt (jos kerran ekaa pistosta pitää odottaa).

On siis allerginen hyttysille- joutui sairaalaan- ruuille- ja ties mille. Jotkut kasvit aiheuttaa kauheet kivut ja kutinat, niihin on voiteet. Kun hyttysestä sairaalaan jouduttiin, laittoi lääkäri heti eteenpäin paperia että ampiainen on hengenvaarallinen.

Yhteistyössä