Hui ku alkaa jännittämään, maanantaina käynnistys (nopeiden synnytyksien takia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihan outoa, aikasemmin on saanu niin pelätä sitä sairaalaan lähtöä, kerkiääkö vai eikö, saako mitään kivunlievitystä vai ei, kerkiääkö mies mukaan, saadaanko lastenhoitaja ja ja ja.....

Nyt on ihan erilainen fiilis. Suorastaan höntti olo kun tietää millon pitää lähteä (jos vauva ei nyt jostain syystä päätä syntyä ennen sitä!). Saa rauhassa pakata kassin ja kattoa, että on tarvittavat tavarat mukana. Voi käydä vaikka suihkussa lähtiessä, syödä aamupalan ja juoda aamukahvit :)

Jännittää vaan, että mitenhän tuo käynnistys etenee, lähteekö synnytys ollenkaan käyntiin kun viikkoja sillon vasta 37.

[QUOTE="vieras";25633133]Itsellä sama edessä, miten nopeaan olet synnyttänyt.[/QUOTE]

Onko sulla aieimmin käynnistetty? Millaiset synnytykset sulla ollu? Miltä tuntuu lähteä käynnistykseen?

Mulla esikoisen synnytys kesti alle 3 tuntia, toinen lapsi syntyi melkein autoon, vaikka lähdettiin heti sairaalaan kun yhtään tuntui supistuksia.. Nyt odotan kolmatta ja tosiaan toivon että saisin sovitun ajan käynnyistykseen ettei tule mitään kotisynnytystä. Itse olen syntynyt ambulanssissa.. Tsemppiä maanantain käynnistykseen, toivottavasti kaikki menee hyvin :)

[QUOTE="tytsyjen äiti";25633180]Mulla esikoisen synnytys kesti alle 3 tuntia, toinen lapsi syntyi melkein autoon, vaikka lähdettiin heti sairaalaan kun yhtään tuntui supistuksia.. Nyt odotan kolmatta ja tosiaan toivon että saisin sovitun ajan käynnyistykseen ettei tule mitään kotisynnytystä. Itse olen syntynyt ambulanssissa.. Tsemppiä maanantain käynnistykseen, toivottavasti kaikki menee hyvin :)[/QUOTE]

Kyllä uskon, että tuolla taustalla saat sovitun käynnistysajan. Mun ei tarvinnu asiaa yhtään edes vinkua vaan se oli äitipolin ehdotus oikeastaan. Yllätyin lähinnä siitä, että näin aikasilla viikoilla käynnistävät (tarkalleen 36+6). Siihen päätökseen varmaan vaikutti se, että 2 neljästä lapsesta on syntyny rv 37.

Kolmas synnytys käynnistettiin 37+3 lapsivesien häviämisen takia... kaikenmoisia muitakin mutkia oli matkalla =( Käynnistys meni minusta suht hyvin... vaikkei poltot meinannut aluksi alkaakaan. Auki olin ollut aikasta paljon jo ennen käynnistystä piiiiitkän aikaa... Käynnistetty synnytys oli kohdallani jotenkin paras kaikista kolmesta, ehdin ns.olla mukana synnytyksessä ja osasi jo vähän odottaa mitä tuleman pitää. Kaikki kolme olen synnyttänyt ilman kivunlievitystä... tässä kolmannessa jo pyysinkin sitä, mutta totesin kätilölle, ettei lähdekkään mihinkään kun nyt se tulee =) Huilin välillä ja silittelin tytön päätä kun se oli jo tullut ulos... ei ollut kiire minnekkään. Tyttö parkui jo kun pää oli vasta ulkona =) Se oli mahtavaa ja antoi lisää voimia. Kokonaisuudessaan synnytys kesti n.3h.

Täälläkin ois huomenna synnytystapa arvio ja käynnistys ajankohdan määrittäminen nopeiden synnytysten takia. Kun esikoisen synnytys kesti 3h 9min mistä 1h kerettiin olee sairaalassa ja toisen synnytys kesti 1h42min mistä 10min kerettiin olee sairaalassa ennen kuin syntyi. Nyt on ollu supistuksii säännöllisesti joka päivä 2vk ajan ja olisin jo ihan kypsä synnyttää. Rv 37+5 eli saa nähä saisinko jo huomenna synnyttää vai täytyykö ootella

Kuinkahan helposti saa tuon käynnistyksen? Meillä tilanne se että esikoisen kanssa sairaalassa 2,5 h ja kuopuksen kanssa 9min! ( ja kuopus olisi tullut jo kotiin/autoon jos olisin ponnistanut). Molemmista lähdettiin sairaalaan aika nopeasti ekasta 1,5 h supistustusten alkamisesta ja tokasta 1h.
Ja siis ongelmahan on se että aiemmin haaveilin kolmannesta lapsesta, mutta nyt en enää uskalla kun pelkään että syntyy kotiin :/ molemmat syntyneet ennen laskettua 39+4

Minä en saanut Taysissa käynnistysaikaa, vaikka esikoisen synnytyksen kokonaiskesto oli 1 h 50 min. 6-10 cm aukesi hissimatkalla svo:lta synnytyssaliin.. Pikkusen pelotti kuopuksen kohdalla että syntyykö autoon. Ehdittiin sitten kuopuksesta sairaalaan kun lähdettiin HETI kun säännölliset supistukset alkoivat. Mulla oli molemmat yliajalla, siis yli viikko mennyt lasketusta ajasta.

Yhteistyössä