Huihui...kaipa me pärjätään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ollaan suunnittelemassa kodin ostoa ja tuossa laskeskelin... Kiinteät menot asunnosta (lainat, jäte, vesi, sähkö, tv, netti, vakuutukset, lehti, vero) 1300 kk..tällä hetkellä meidän tulot 2150 euroa kuussa (mä olen kotihoidontuella) tähän ei ole laskettu lapsilisiä...onkohan nyt riittävästi otettu huomioon lainantakaisinmaksukykyä...mä olen niiiiiin pessimisti :ashamed: Kaikki olen laskenut vielä vähän yläkanttiin....apua...

auton käyttökulut, varaosat, renkaat ym... lasten sairastuminen. ja lisäks ok talossa on tosi paljon niitä ennalta arvaamattomia kuluja, mutta kai te pärjäätte.

Aika tiukka suunnitelma, mutta ei minusta kuitenkaan epärealistinen. Montako lasta teillä on ruokittavana? Jos mahdollista, järjestäkää johonkin jemmaan vähän rahaa pahanpäivänvaralle. Tonni tai pari, se rentouttaa kummasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Aika tiukka suunnitelma, mutta ei minusta kuitenkaan epärealistinen. Montako lasta teillä on ruokittavana? Jos mahdollista, järjestäkää johonkin jemmaan vähän rahaa pahanpäivänvaralle. Tonni tai pari, se rentouttaa kummasti.

Jep, jemmassa on tällä hetkellä 3000 e...2 lasta löytyy...auton käyttökulut on tiedossa, mutta ei huomioitu tuohon...uusi auto onneksi...Töihin kun palaan sitten jossain vaiheessa, niin nuo tulot nousee 900 eurolla.

Alkuperäinen kirjoittaja nanna8o:
ei muuta ku pankkiin jutteleen ja laskeen mahdollisuuksia! ne pitkälti kertoo sen millaisen summan lainaa tein tuloilla saisitten ja onko takaajat yms... peukkuja!

Lainapäätös ollaan saatu. Omia säästöjä 70000 menee taloon, lainaa joudutaan ottamaan 130000. Takaajia ei tarvita. laina-aika 20 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Jep, jemmassa on tällä hetkellä 3000 e...2 lasta löytyy...auton käyttökulut on tiedossa, mutta ei huomioitu tuohon...uusi auto onneksi...Töihin kun palaan sitten jossain vaiheessa, niin nuo tulot nousee 900 eurolla.

Hyvä että on jemmarahaa! Se on tosi viisasta. =) Etteköhän te pärjää, kun olette tarkkaan laskeneet ja suunnitelleet. Osaatte ilmeisesti pitää menot kurissa muutenkin. Ja vielä kun olet töihinpaluuta suunnitellut, niin sehän tuo paljon pelivaraa sitten taas, ja tilanne helpottuu. Jaksatte vaan siihen asti sinnitellä. Ja täältä kaksplussastahan on aina saanut hyviä säästövinkkejä ;)

Meillä tulot noin samat kuin teillä ja asumiskustannukset noin 1000?/kk, hyvin pärjätään vaikkei ylimääräistä olekaan. Ruoka syödään edullisemmassa muodossa useimmiten (jauhelihaa ja perunaa tmv.) ja vaatteet hommataan pääsääntöisesti kirpparilta tai loppualeista. Kolmas lapsi tulossa. Autosta ei meilläkää lainaa. Kyllä sitä pärjää, jos haluaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Meillä tulot noin samat kuin teillä ja asumiskustannukset noin 1000?/kk, hyvin pärjätään vaikkei ylimääräistä olekaan. Ruoka syödään edullisemmassa muodossa useimmiten (jauhelihaa ja perunaa tmv.) ja vaatteet hommataan pääsääntöisesti kirpparilta tai loppualeista. Kolmas lapsi tulossa. Autosta ei meilläkää lainaa. Kyllä sitä pärjää, jos haluaa :hug:

Meillä vaatteet hommataan myös pääsääntöisesti kirpparilta tai alennusmyynneistä. Miehellä vaate-etu myös töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:

Meillä vaatteet hommataan myös pääsääntöisesti kirpparilta tai alennusmyynneistä. Miehellä vaate-etu myös töissä.

Niin ja tuossa ei ole siis laskettuna lehteä, nettiä ym. Vain asuntolainan korot ja lyhennys + vesi ja sähkö. Asuntolainaa 150000? ja opintolainaa mulla 10000, jota maksan vielä lisäksi 80?/kk. Ja jonkin verran matkustellaankin. Pahanpäivänvaralle on sijoitustilillä riittävästi rahaa ;)

Yhteistyössä