Huoh lapset hoidossa ja kerrankin vapaata, niin eikö joku heti kysy mua lapsenvahdiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaa

Vieras
Naapuri tiesi hyvin, että minulla lapset hoidossa ja silti kävi rinkuttelemassa oven takana. En avannut. Kohta tuli viesti, että voinko tulla hakemaan hänen lapsensa leikkimään meille kun hän lähtee töihin ja lapsen isä ei pysty ulkoileman jalkavamman takia lasten kanssa. En ottanut nyt hoitoon. Yleensä aina otan, mutta vapaata on pakko mullakin olla. Sitäpaitsi ärsyttää kun eilen pyysin häneltä kyytiä maksua vastaan erääseen paikkaan, mutta ei jaksanut lähteä viemään. Matkaan olisi mennyt edestakaisin puoli tuntia. Silti mun pitäisi aina jaksaa ottaa hänen lapsiaan hoitoon ja lainata rahaa yms. Ukkokin jo natisee jatkuvasta rahanlainaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Tollasille hyväksikäyttäjille kannattaisi sanoa Ei vähän useammin.. Niin kauan kun osaa olettaa sinun auttavan, hän myös sinulta apua pyytää.

Juuri näin. Alat vaatia juuri samat palvelukset tuolta naapurin emännältä kuin hän vaatii sinulta. Ja jurputat samalla tavalla takaisin, kuten hän todennäköisesti aloituksen kertomuksen röyhkeyteen viitaten tekee sinulle.

Joo olenkin päättänyt etten ota enää heidän lapsiaan hoitoon. Tämä nainen kerää jatkuvasti sääliä vedoten miehensä ja poikansa sairauksiin. Rahanpyynnötkin alkavat aina valitusvirrellä kuinka hänen pojallaan sitä ja tätä. Monet ovat jo kyllästyneet. Silti heillä varaa tupakoida vähintään aski päivässä ja käyvät kuitenkin pyytämässä jopa ruokaa oven takana tai lasteni vanhoja vaatteita. Isä ei kuulemma voi mennä ulos lasten kanssa, mutta koiran kanssa kyllä käy lenkillä...Itse olen myös töissä ja väsynyt iltaisin. Sitten tunkee mukuloita kylään. Nyt sai loppua se touhu.

Yhteistyössä