Huoh!! Neljäs viikonloppu jo putkeen, kun ei normaalia perhearkea, alkaa jo tympäistä!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katti"

Vieras
Me ollaan 3-lapsinen perhe ja asuntomme on rivariKOLMIO....

1. viikonloppu:
Miehen kaveri tuli perjantai-iltana kaljojen kanssa yökylään Lauantai luonnollisesti meni sitten krapulaa potiessa :/

2. viikonloppu:
perjantaina miehen sisko sekä veli vaimokkeen ja pojan kanssa tulivat yökylään, kera kaljojen.. Lauantaina veli ym lähtivät mutta sisko jäi vielä toiseksi yöksi.
Sunnuntai-iltana kun muut olivat vihdoin lähteneet, miehen kaveri ilmaantui ovelle ja pyysi jäädä yöksi kun oli unohtanut kotiavaimensa eikä saanut yhteyttä isännöitsijään sunnuntaina.

3. viikonloppu
Miehen veli tuli perjantaina ja lähti maanantaiaamuna...Lähinnä löhösi sohvalla eikä tehnyt elettäkään auttaakseen, kun me muut siivosimme kämppää..

4. viikonloppu
Ei KETÄÄN yökylässä, mutta miehen kaveri vaati miestä luokseen yökylään ja koska mies on kieltäytynyt jo monta kertaa, ei kehannut enää joten nyt mies on siellä yökylässä ja minä kotona yksin lasten kanssa!!

Oikeesti mä en jaksa!!!! Hiton mies ja sen siskot ja veljet ja kaverit!!! Ei mulla ole tuollaisia kavereita tai sisaruksia jotka änkee meille yöksi kaljojen kanssa!! Ikinä en ite kehtais tuollai tehdä!!! Ärsyttää pestä toisten lakanapyykkejä joka viikko kun itelläkin tarpeeksi!

Ja mulla ei ole noihin juuri sananvaltaa ollut eikä hirveästi miehelläkään, kun väki on vaan tullut meille "käymään" ja sitten ilmeisesti olettaneet itsekseen että jäävät yöksi! Eivät ole edes kysyneet sopiiko!!

Ootteko hurjan nuoria? Lapsi vielä pieni? vaikuttais kyllä että joko miehesi tai hänen lähipiiri ei ole tajunnut kuinka elämä muuttuu kun lapsia tulee.... En kyllä ihan uskois että ihmiset vaan jää teille yöks.. varmaan miehesi on sanonu että on ok. Ja tulevatko teille ihan ilmottamatta? Kännykkäaikana ihmisillä on tapana soittaa ja sanoa olevansa tulossa. Eikö silloin kukaan ole sanonu että teillä on muita suunnitelmia?

Mä en oikein ymmärrä noita aikuisten yökyläilyjä. Miksi pitää jäädä yöksi, jos asuu siedettävän taksimatkan päässä? Kyllä mä sen ymmärrän, jos tullaa kyläilemään jostain kauempaa, mutta en kyllä muuten.

Ja kaiken kaikkiaan, mä en kyllä jaksaisi tuollaista viikonlopusta toiseen. Kyllä teillä nyt vaan on se sananvalta, ei kellään muulla. Jos te tai edes toinen teistä sanoo, että yöksi kotiin, niin se on sitten sillä selvä tai ei tarvitse tulla ollenkaan.

Auttaisiko asiaa, jos tekisitte päätöksen, että lasten elämään ei kuulu tuo alkoholin lipittäminen? Silloin heidän tarttis mennä muualle juomaan, kun teistä ei saa siihen hommaan seuraa.

Niin ja kai sun miehes osaa sanoa ei kun kaveri "vaatii" häntä yökyläileen? Kyllä tossa tapauksessa mun mies sanois ettei ole nähny vaimoaan ja lastaankaan pitkään aikaan ja varmaan valitsis kotiviikonlopun pitkästä aikaa..

Mun mies on 30, sisko ja veli reippaasti yli 40v, toinen kaveri 30v ja toinen 50, et ei ole nyt mistään teineistä edes kyse. Heille vaan on ok yöpyä jonkun luona ja heidän luonaan saa yöpyä koska vaan, mut kun tämä ei vaan päde meihin!! Me ei tykätä yövieraista! Yleensä pommittavat monta päivää puhelimella ja monesti mies ei vastaakaan, mutta pakko heille lopulta on vastata ja sitten yleensä vaan ilmoittavat että ovat tulossa "käymään", no eipä siinä vaiheessa oikein voi sanoa että älkää tulko, kun ei ole mitään puhetta yöksi jäämisestä! Mutta sitten kun tulevat, ovat niin kuin olisi itsestään selvää että jäävät yöksi! ei siinä sitten oikein naamakkain enää voi sanoa että öö ei se nyt käy, ai miksikö, no kun me ei haluta yövieraita....

EI on loppujen lopuksi aika helppo sana sanoa.

Kun pari kertaa sanot ihan suoraan, että et halua yövieraita teille, niin eiköhän ne tajua olla tulematta. Sano sinä, jos miehesi ei osaa.

Yhteistyössä