huoleton mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Mitähän tekis ton äijän kans? Mä oon niin kyllästynyt.

Meillä tilanne tämä:
Ollaan asuttu n. kaksi vuotta saman katon alla, josta vuosi yhteisessä kodissa. meillä alle vuoden ikäinen pienokainen. Mä hoidan kaikki meiän raha-asiat ja oon aina hoitanu "omista" rahoistani. Laskut, vuokran, takuu-vuokran yms..
Tosin takuu-vuokraa on viel 800 euroo maksamatta ja siihenkii tarttee repii rahat jostain.

Mies ei käy edes töissä (ollut 3-kuukatta kotona, puhe oli 2 vk:sta), oli aikasempaa mutta otti sitten loparit, kun pomo oli pee:stä. Makaa vaan himassa ja valittaa, ei auta mua edes lapsen hoidossa. Toki pitää tytylle seuraa, mu se jää sit siihen.

Mä oon niin kyllästynyt siihen, et kaikki jää mun vastuulle. Yhden vuokran annoin miehen maksettavaksi, kun oli vielä töissä, mutta ei sitten sitäkää maksanut (yllätys,yllätys). Nyt joudun siitäkin sitten stressaamaan, et millä maksan sen ku ei tulot riitä kaikkeen.

Tuntuu, siltä et olis paljon helpompaa olla/asua yksin.

No saimpa edes purkaantuu, ehkä ajatukset tästä selkiintyis =).

Mitkä oli sun ajatukset kun päätit hankkia lapsen tuollaisen tyypin kanssa? Nyt kipin kapin omaa elämää rakentamaan, pystyt siihen ja onnea! Muuten jäät tottumuksesta tuohon suhteeseen. \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2005 klo 15:04 Kerttu kirjoitti:
Mitkä oli sun ajatukset kun päätit hankkia lapsen tuollaisen tyypin kanssa? Nyt kipin kapin omaa elämää rakentamaan, pystyt siihen ja onnea! Muuten jäät tottumuksesta tuohon suhteeseen. \|O

Nii, eipä varmaan mitkään. Mu lapsi oli vahinko (pillerit petti) ja päätin sen pitää. Ja iloinen olen, että pidin :). Ainut vaan on tua ukon retale, ku siitä on noin vastuuntunnoton tullu. Tai ehkä se on aina ollut, nyt vaan oon avannut silmäni.

Mullahan on vähän sama tilanne kuin sulla. Mies työttömänä, ollut jo useamman vuoden eikä tee kotona mitään. Kattoo vaan telkkaria kaiket illat ja nukkuu puoleen päivään. Minä opiskelen, joten meillä on todella tiukkaa. Olen rukoillut että mies etsisi aktiivisesti töitä, mutta vetoaa aina teveydellisiin rajoitteisiinsa. Muka mikään työ ei hänen selälleen sovi. Kestäisin työttömyyden ja ainaisen rahapulankin, jos mies edes osallistuisi kotitöihin ja lapsemme hoitoon. Olen uhannut erolla, mutta ei mitään vaikutusta. Kai se on toteutettava, tosin ongelma on että rakastan kaikesta huolimatta tätä luuseri-miestäni.

Laita jätkälle aikataulu, mihinmennessä olis hommia löydettävä.Ja vielä sovit mitkä työt hän hoitaa kotona.Jos ei ala työt kiinnostaan niin lähdet .
Jos lopputilin ottamisen syy todella oli vaan pomon v-mäisyys niin tuntuu vähän köyköseltä.Töissä ei aina ole kivaa se on arkea ja joskus tosi rankkaa.Elämä on, jos tavat ei muutu ,turha alkaa luusereita elättämään.

Juu, niinhän se on. Ei aina voi olla kivaa. Oli siin entises työpaikas muutaki häikkää; yli pitkät päivät, palkat ei tullu ajallaan yms. Ja ymmärrän mieheni syyt, miksi lopputilin otti. Mutta nyt, kun vois todellakin ettiä niitä töitä. Kattoohan hän netistä auki olevia paikkoja, mut siihen se jääkin.

Olen huomannut että hänellä on todella korkea kynnys mennä töihin, en tiiä mistä johtuu. Ei kuitenkaa oo mikään ujoimmasta päästä, mut kuitenkin.

Kohtalotoveri, minunkin piti lähteä opiskelemaan ensi vuonna, mutta laitoin sen vielä kuitenkin jäihin. Osakseen juuri rahan takia; en olisi saanut edes opintotukea. Ja toisaalta, tua pikkuinen on vielä niin pikkuinen =). Meillä mies jonkuu verran tekee kotitöitä, silloin harvoin kun sille päälle sattuu. Imuroi ja vie roskat (huh, huh...).

Olen myös uhkaillut erolla, mutta vissiin niin monta kertaa, ettei ukko enää usko, et jonain päivänä todellakin lähden. Olen jo kämppiä katsellutkin, mutta kun taidan asua niin pienessä kylä pahasessa, ettei täällä juurikaan vapautuvia asuntoja ole.

Ottaa myös suunnattomasti aivoon, miehen "huijaaminen". Tänää laitoin vaippoja ostamaan, nimen omaan liberoita, kun neidillä näyttäisi olevan pientä vaippa-ihottumaa, niin toi halvimpia mitä löysi, jotta sai loput pitää itsellänsä. AARGH!! Sama esim. rahan lainaaminen. Lupaa maksaa takasin ja kun rahoja ei kuulu, ja kysyn asiaa, olenkin minä hänelle velkaa.

No, kai täs jotain pitäs keksii, ettei nuppi sekoo =) .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2005 klo 21:01 kohtalotoveri kirjoitti:
Olen rukoillut että mies etsisi aktiivisesti töitä, mutta vetoaa aina teveydellisiin rajoitteisiinsa. Muka mikään työ ei hänen selälleen sovi.

Kerro miehellesi, että makaaminen se vasta huonoksi onkin selälle, pitää aktiivisesti liikkua ja sitähän töissä saisi tehtyä ;)