Huolettaa...kohdun kasvukipuja vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piuku"

Vieras
Olen raskaana rv 6 ja joulusiivojen jälkeen on alkanut kaikenlaisen pienenkin rasituksen jälkeen alavatsaa vihlomaan, niin ettei meinaa kävelemään päästä. Erityisesti ylös nouseminen, kurkottaminen ja kyyristyminen vihloo/tekee kipeää kuin tökittäisiin puukolla. Paikallaan ollessa kipua ei tunnu.

Mietinkin voiko näin alkuraskaudessa jo tuntua kohdun kasvukipuja vai enteieekö tämä keskenmenoa tai kohdunulkoista raskautta? Pelottaa siksi niin paljon kun edellinen raskaus meni kesken. Yksi lapsi on kuitekin entuudestaan, enkä hänen odotusajoiltaan muista tällaisia tuntemuksia. Olisiko kellään kertoa omasta kokemuksesta mitä nämä kivut mahtaa olla?

Mulla on repiny ja pistäny ja juilinu mahaa koko raskauden. Nyt menossa 20. viikko ja tälläkin hetkellä mahaa juilii. Oletan et ne kaikki on normaalia, koska kaikki on mennyt hyvin ja nytkin vauva kovasti potkii mahassa :) Alussa itsekin kyllä säikyin tosi paljon, ja kuulostaa ihan samalle noi sun kivut ku mitä itellä on ollu.

Itsellä keskenmenon huomasin verestä, kipu tuli vasta kun myös vuosi.

Kiitos mieltä huojentavista vastauksista! Jotenkin haluan uskoa että kivut ovat ns. normaalia raskausoireita, mutta edellisen kokemuksen jälkeen vaan pelkää heti pahinta. Keskenmenossa ei mullakaan kyllä tuntunut kipua kuin vasta vuodon alettua ja nyt ei mitään vuotoa onneksi ole.

Odotan viidettä lastani viikolla 6 :) Koko viikon on ollu just samanlaisia kipuja kun sulla, mutta ne kuuluu asiaan ja siksi tämän odottajan mieli on hyvä :) Edellisessä raskaudessa kivut näillä viikoilla oli niin kovat että kävin päivystysessä, kaikki oli hyvin.

Minulla on ollut aikanaan 2 alkuraskauden keskenmenoa, niissä raskauksissa ei näitä kipuja ollut ollenkaan.

Yhteistyössä