Huolettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elina

Vieras
Mä oon erittäin huolestunut kun vuoden ikäinen tyttö ei nouse istumaan, ei ryömi ei konttaa,ei kävele.Nousee kyllä minua vasten seisomaan mut seisominen on horjuvaa ja samantien kaatuu jos en pidä kiinni.Jumpalla on käyty kuukausi mutta apua ei ole vielä ollut.Tyttö ei suostu jumppaamaan vaan nostaa metelin jos yritän patistaa.Lattialla ei suostu makaamaan yhtään!Ja huuto ei lakkaa ennenkuin tyttö nostetaan istumaan.
Yhden kerran tyttö nousi istumaan itse sängyssä mutta se taisi olla vahinko kun toista kertaa ei oletullut

Varmaan se äitiä huolettaa, jos lapsi ei tunnu kehittyvän yhtä nopeasti kuin ympäristön lapset liikkumisen suhteen.

Mun miehen siskon poikakin on jo yhdeksänkuinen, muttei tee muuta kuin makaa ja kääntyy harvakseltaan ympäri. Äiti on tietysti huolissaan. Mutta neuvolassa pidetään normaalin vaihtelun puitteissa olevana. Saattaahan se olla, että se sitten yhtäkkiä oppii kerralla paljon. Munkin mielestä se poika on ollut sellainen laiskanpulskea köllöttelijä syntymästä lähtien... eli ei ole kiire minnekään ;)

ei kaikki lapset ryömi tai konttaa. Meillä jätettiin ryömiminen kokonaan välistä. Toiset lähtee kävelemällä vasta liikkeelle...eikä meilläkään suoraan istumaan noussut tuossa iässä vaan kankesi ittensä ensin makuulta kontalleen ja siitä istumaan. Hyvä kun opettelee seisomista, siitähän se kävely lähtee. Ja hyvä kun käytte jumpassa (fysioterapia??) niin siellä tulee aktivointia ja seurataanv varmasti tarkasti kehitystä.