HUOM asuntolainan saajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "omakoti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"omakoti"

Vieras
Onko ketään joka olisi saanut asuntolainan näillä ehdoilla:

-ei säästöjä tai muuta arvokasta(auto jne)
-ei takaajaa

Ja siis SILTI olisitte saaneet asuntolainan???

JOS sellaisia löytyy, kerro tarkemmin. Eli vuosi? Paljonko sait/saitte, tulonne, mikä pankki jne...

Meillä on 4 hengen perhe, työpaikat on mutta palkat ei päätä huimaa, maksukykyä silti olisi lyhennyksiin. Ei ole omaa asuntoa, ei autoa, ei takaajia, ei säästöjä jne. Pankkien sivuilla on että jotain noista oltava ja kuitenkin kuultu juttuja "kaverin kavereista" :D jotka ON saanu lainaa ison summan vaikka ehdot ei täyty.

Vielä ei kysytä pankista mutta haluaisin tietää onko joku tosiaan saanut?

Me saatiin 2 vuotta sitten säästöpankista noin, ilman säästöjä tai takaajia. 140000euroa ja 3000euron bruttotuloilla. Tulot tuosta nousseet kyllä kolmanneksen nyt. Valtiontakaus ja pankin omatakaus ostettiin lisäksi.

Me saatiin 2 vuotta sitten säästöpankista noin, ilman säästöjä tai takaajia. 140000euroa ja 3000euron bruttotuloilla. Tulot tuosta nousseet kyllä kolmanneksen nyt. Valtiontakaus ja pankin omatakaus ostettiin lisäksi.

Korjaan muuten, että ei ostettukkaan tuota pankin takausta, muistan väärin kun siitä silloin puhuttiin. Saatiin se väli muuten pankilta.

[QUOTE="omakoti";27368375]Oho :O. Mut aika kallista varmasti ostaa takaus. Paljonko lyhennätte/kk? Meillä brutto on yht. reilut 4300e[/QUOTE]

650euroa kuukausilyhennys, tasaeränä. Ja tosiaan muistinkin väärin, ei ostettukaan lopulta sitä pankin takausta, luottivat muuten.

me oltais saatu osuuspankista ilman takaajia ja omia säätöjä/omaisuutta. Oltaisiin voitu ostaa joku vakuutus systeemi, mikä olisi korvannut takaajan. Päädyttiin kuitenkin ottamaan laina nordeasta valtion takauksella ja parilla henkilötakauksella, kun oli paljon halvempi näin. Ja oltaisiin saatu osuuspankista 180 000 vaikka ollaan suht pienituloisia. Minä yrittäjänä ja mies määräaikaisella työsopimuksella. Tämä tasan vuosi sitten, tämän jälkeen on vaatimukset tiukentuneet kuulemma. Nordeassakin sanottiin ihan suoraan, että jos pari kuukautta myöhemmin oltaisiin haettu lainaa, olisi ollut paljon vaikeampi saada.

Vuonna 2007 saatiin ilman takaajia, säästöjä, ilman yhtään mitään. Vakityöt toki oli jo silloin. Ostettiin täystakaus, pankki oli säästöpankki. Lainaa otettiin 125000e. Nyt jo toinen laina ja toinen pankki. En tiedä, saako nykyään noin helpolla lainaa.

Me saatiin heinäkuussa Nordeasta 77000e. Minä vakityössä, mies työtön. Ei säästöjä eikä takaajia. Pankin omatakauksella saatiin. Talo maksoi 75000. Omatakaukseen ja muihin pankin kuluihin meni rahaa n. 1500e. Mulla bruttotulot n. 2800e.

Me ostimme 2007, otimme lainaa 90000 euroa. Ja noin säälittävä tilanne oli, koska olimme samassa kuussa työllistyneet joten säästöjä ei ollut ehtinyt kertyä. Mutta ihmettelen, että miksi 4300 euron bruttotuloilla ei ole säästöjä? Pankki ei takuulla anna enää, kun katsoo että ette ole noillakaan tuloilla säästäneet. Otimme juuri uuden lainan, nettotulot 2500-3000 euroa mutta meillä oli 25000 euroa omaa rahaa ja ihan itse säästettynä.

No mä sain ilman takausta ja säästöjä, kun ostettiin miehen kanssa talo 50/50 (maksoi 215 000e). Mutta miehellä oli jo kyseisessä pankissa asuntolaina, jota oli onnistunut jonkin verran jo lyhentämään. Eli siirrettiin miehen laina myös mun nimiin ja uusi talo vakuudeksi. Tulot yht. noin 6000e/kk brutto.

Viime kuussa, sekä op:sta että nordeasta olisi saanut sen 100 000€ ostamalla pankin oman takauksen. Se olis kustantanut muistaakseni jotain 2000€ lainan päälle. Miehellä vakityö, minä äitiyslomalla.

Säästöjä meillä 1000€ (ei oltais käytetty uuteen asuntoon), velkaa nykyisestä asunnosta 20 000(2000€ maksettu, tätä ei oltais käytetty uuteen asuntoon), autovelkaa 5000€, opintolainaa 5000€, molemmilla luottokortit jossa limittirajat 1000€ ja 2500€.

Nojoo, lainaa ei otettu, kunhan kysästiin.