Huomenna, kun anoppi tulee kylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä on tarjolla sellaista ruokaa, mistä anoppi ei tykkää. Ihan piruuttani teen kerrankin sellaista, mitä meidän perhe syö mielellään, mut anoppi ja appiukko ei. Anoppi on nyt kahtena viime kertana tarjonnut minulle makkaraa, jossa on sekä valkosipulia että sinihomejuustoa ja ne on molemmat sellaisia, että ei vaan uppoa meikäläisellä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta, joten kyllä anoppi takuulla tietää, että en syö homejuustoa tai valkosipulia.

Olen tähän asti aina miettinyt etukäteen, et mitä tarjoan kenellekin vieraalle ja olen koittanut vältellä tiettyjä ruokia, jos tiedän, että vierailla on joku inhokki. Olen laittanut pöytään ainakin vaihtoehdon, enkä vain yhtä ja samaa kaikille. Minusta se on ihan fiksua vieraita kohtaan. Tiedän olevani nirso ja siksi yritän normaalisti huomioida meillä vierailevien ihmisten makumieltymykset, mut kun toistamiseen lyötiin eteen järkyn makuinen makkara, mitä väkisin siinä pöydässä sitten nieleskelin, niin päätin että en minäkään sitten enää jatkossa mieti mitä anoppi mieluiten syö, vaan tarjoan just sitä mitä itse haluan. Olkoon syömättä jos ei kelpaa. Olenko törkeä?

Ainakin olet sitten samalla tasolla, jos anoppi ja appi tahalteen tarjoavat sellasta mikä ei oo sulle mieleen. Vaan mene ja tiedä onko se sitten kivaa "antaa samalla mitalla takaisin".

Eikö sen makkaran kanssa llu sitten tarjolla muuta? perunaa, leipää, salaattia?

Alkuperäinen kirjoittaja Lari:
Ainakin olet sitten samalla tasolla, jos anoppi ja appi tahalteen tarjoavat sellasta mikä ei oo sulle mieleen. Vaan mene ja tiedä onko se sitten kivaa "antaa samalla mitalla takaisin".

Eihän sitä kehtaa pelkkää salaattia ottaa, jos se makkara on ainoa tarjolla oleva ns pääruoka. Kehtaisitko itse ottaa pöydästä pelkkää perunaa tai pelkkää salaattia ja sanoa ihan suoraan, että et syö maustettua makkaraa? Minä en kehdannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on tarjolla sellaista ruokaa, mistä anoppi ei tykkää. Ihan piruuttani teen kerrankin sellaista, mitä meidän perhe syö mielellään, mut anoppi ja appiukko ei. Anoppi on nyt kahtena viime kertana tarjonnut minulle makkaraa, jossa on sekä valkosipulia että sinihomejuustoa ja ne on molemmat sellaisia, että ei vaan uppoa meikäläisellä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta, joten kyllä anoppi takuulla tietää, että en syö homejuustoa tai valkosipulia.

Olen tähän asti aina miettinyt etukäteen, et mitä tarjoan kenellekin vieraalle ja olen koittanut vältellä tiettyjä ruokia, jos tiedän, että vierailla on joku inhokki. Olen laittanut pöytään ainakin vaihtoehdon, enkä vain yhtä ja samaa kaikille. Minusta se on ihan fiksua vieraita kohtaan. Tiedän olevani nirso ja siksi yritän normaalisti huomioida meillä vierailevien ihmisten makumieltymykset, mut kun toistamiseen lyötiin eteen järkyn makuinen makkara, mitä väkisin siinä pöydässä sitten nieleskelin, niin päätin että en minäkään sitten enää jatkossa mieti mitä anoppi mieluiten syö, vaan tarjoan just sitä mitä itse haluan. Olkoon syömättä jos ei kelpaa. Olenko törkeä?

Eli mitä sä laitat pöytään huomenna??

...Minäkö utelias....

Mut entäs jos oisit kehannut sannoo ettet tykkee, niin josko ne ei ois ennää sitä makkaraa tarjonnu? Vai oisko ne oikeesti ihan ilkeyttään tarjonnut?

Ja hitto vieköön, taijat muuten morkata miun lempimakkaraa :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

Eihän sitä kehtaa pelkkää salaattia ottaa, jos se makkara on ainoa tarjolla oleva ns pääruoka. Kehtaisitko itse ottaa pöydästä pelkkää perunaa tai pelkkää salaattia ja sanoa ihan suoraan, että et syö maustettua makkaraa? Minä en kehdannut.

Kehtaisin ottaa vain sitä (salaattia) mistä tykkäisin. Tosin en sanoisi mitään siihen viittaavaa etten syö sitä tai tätä, jättäisin vaan ottamatta. Jokainen syö mitä syö, ja jos ei maistu niin jättää syömättä ihan ilman selityksiä.

kyllä minä sanoisin että en syö valkosipulia ja aurajuustoa jos en söisi. jos kerran vielää otit niin mikäs ihme se on ettei anoppi muista.

meillä anoppi yritää taas ujuttaa mun ruokaa jotain mitä oon haukkunut.luuli etten tykkää homejuustosta ja laittoi sitä salaattiin no sanoi kesken salaatin että on homejuustoa. mä kerroin että rakastan homejuustoa. mulla ei oo mitään periaatetta mitään kohtaan mutta sienistä en tykkää. ja jos anoppi tehnyt sienistä ruokaa niin jos ei maistu niin syön jos maistuu nypin pois

Mun anoppi on semmonen pieni sokerihiiri, että se harvemmin syö ruokaa, pullaa sitten senkin eestä. Ja minäpä en yleensä sen kummemmin leivo, joseei ole erikseen jotkut juhlat. Mutta nykyään anoppi tuokin aina tullessaan kahvipöydän antimet ja syö ruokaa jos se sattuu olemaan hänen makuunsa.

Kehtaisin ottaa vain sitä (salaattia) mistä tykkäisin. Tosin en sanoisi mitään siihen viittaavaa etten syö sitä tai tätä, jättäisin vaan ottamatta. Jokainen syö mitä syö, ja jos ei maistu niin jättää syömättä ihan ilman selityksiä.

Paha jättää ottamatta, kun väkisin tarjotaan ja pöydässä ei ole muita vaihtoehtoja. En kehtaa sellaisessa tilanteessa muistuttaa, et minähän en tälläistä syö. Tuntuu hassulta, et anoppi ei ole 10 vuodessa oppinut, että inhoan sekä homejuustoa että valkosipulia, kun siitä on ollut monta kertaa puhetta. Siis muulloin kun sitä on ollut pöydässä. Itse kyllä tiedän mitä anoppi ei yleensä syö ja samoin monen muun meillä vierailevan ihmisen osalta ja enkä ainakaan tietoisesti valitse pöytään tahallaan kenenkään inhokkiruokia.

Mä ainakin otan pelkkää salaattia jos en muuta halua :D ja hyvin kehtaan.Mä en viittis vajota samalle tasolle toisten kanssa kun se alkaa jo vähän muistuttaan kouluaikoja.Ole sinä aikuinen ja tarjoa sellaista mitä muutkin syövät.

Mie välttelen keittiötä minkä kerkeän aina kun anoppi on käymässä. No meillä usein mies tekee ruuat mielellään muutenkin, joten se ei sinänsä ole mitenkään kummallista.
En vain voi kertakaikkiaan sietää sitä, että jos vaikka teen salaattia, niin anopin on tukittava nokkansa sekaan ja sanoa, miten hän tekis sen ja sen paljon paremmin ja annapa kun minä näytän. Kyse ei ole siitä, ettenkö minä osaisi pilkkoa kasviksia, vaan sillä nyt on pakko olla neuvomassa joka asiassa.
On se kuulemma ollut vähän ihmeissään, kun miehen veli vaimoineen oli kehunut minun kokkauksia ja jotain reseptejä, mitä oli multa ottaneet.

Johtuisko sitten siitä, että kun meillä ei täysin sama kieli ole, kuulostan hänen korvissaan varmaan somalilta, niin sen perusteella hän luulee minua tyhmäksi.

Ja taas meni aiheen vierestä.

No jos sä oot ollu suvussa jo 10-vuotta, niin miks et kehtaa sanoo ettet tykkää?!?!?!?! Mä oon ite vieraskoree ja seurustelun alkuaikoina en kehannu sanoo mitään mistään, mut nyt ollaan oltu 3v. yhes miehen kans ja kyllä ihan suoraan sanon että kiitos mutta mä en kauheesti välitä siitä tai tosta!!! Jos anoppi ottaa siitä nokkiinsa niin jo on turhamaista!!! Mä sanon että tää salaatti/peruna/leipä on ihan riittävä nyt.
Hyvänä esimerkkinä; miehen porukat ja mies rakastaa grillipihvejä joita minä inhoan, niin jos anoppi haluaa tarjota grilliruokaa, se on ostanut mulle broitsua!!!

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Mie välttelen keittiötä minkä kerkeän aina kun anoppi on käymässä. No meillä usein mies tekee ruuat mielellään muutenkin, joten se ei sinänsä ole mitenkään kummallista.
En vain voi kertakaikkiaan sietää sitä, että jos vaikka teen salaattia, niin anopin on tukittava nokkansa sekaan ja sanoa, miten hän tekis sen ja sen paljon paremmin ja annapa kun minä näytän. Kyse ei ole siitä, ettenkö minä osaisi pilkkoa kasviksia, vaan sillä nyt on pakko olla neuvomassa joka asiassa.
On se kuulemma ollut vähän ihmeissään, kun miehen veli vaimoineen oli kehunut minun kokkauksia ja jotain reseptejä, mitä oli multa ottaneet.

Johtuisko sitten siitä, että kun meillä ei täysin sama kieli ole, kuulostan hänen korvissaan varmaan somalilta, niin sen perusteella hän luulee minua tyhmäksi.

Onko somalit muka tyhmiä?

Kehtaisitko itse ottaa pöydästä pelkkää perunaa tai pelkkää salaattia ja sanoa ihan suoraan, että et syö maustettua makkaraa? Minä en kehdannut.

Minä kehtaisin sanoa, ja viimeksi jopa grillin vierestä häivyin sanoen et sori, en voi täs makkaran käryssä istua. Niin ja anopin kuullen.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:

Onko somalit muka tyhmiä?

Anteeksi, jos muotoilin lauseeni huonosti. Usein ihmiset mieltävät tyhmiksi sellaiset henkilöt, jotka ovat vierasta syntyperää ja ääntävät kieltä hieman eri tavoin, kuin he jotka puhuvat sitä äidinkielenään.

Ap.ltä kysyn, mitä luulet että anoppi tekee tai sanoo? Entä sinä, oletko hämmästynyt ja pahoillasi vai annatko tulla korkojen kanssa mitä mieltä olet hänen ruokatarjoiluistaan? Mitä tästä seuraa teidä suvussa?

No mun on vaikea uskoa, että anoppi ostaisi kiusallaan juuri sinua varten makkaraa höystettynä sun inhokeilla. ;) Taitaa olla niin, että he itse tykkäävät ko. makkarasta, eivät tajua yhdistää sitä sun inhoasi siihen makkaraan, varsinkin kun sä SYÖT sitä kerta toisensa jälkeen.

Ihan lapsellista tuollainen aivoton kostonkierre- sano reilusti, että "ei kiitos, en välitä tästä makkarasta" ja varmaankin on seuraavalla kerralla jotain muuta tarjolla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
No mun on vaikea uskoa, että anoppi ostaisi kiusallaan juuri sinua varten makkaraa höystettynä sun inhokeilla. ;) Taitaa olla niin, että he itse tykkäävät ko. makkarasta, eivät tajua yhdistää sitä sun inhoasi siihen makkaraan, varsinkin kun sä SYÖT sitä kerta toisensa jälkeen.

Ihan lapsellista tuollainen aivoton kostonkierre- sano reilusti, että "ei kiitos, en välitä tästä makkarasta" ja varmaankin on seuraavalla kerralla jotain muuta tarjolla. :)

No ei takuulla ole muuta tarjolla jatkossakaan. Olen joistakin jutuista sanonut ihan suoraan, että ei kiitos, mutta silti niitä tyrkytetään väkisin, eikä mene jakeluun. Eli se on se tyyli yleensäkin, ei vain tämän ruuan suhteen. Erityisesti ärsyttää se, että tuputetaan väkisin jotain alkoholipitoista, vaikka olen sanonut, että en ota, kiitos ei, mut ei auta. Sit kun olen törkeästi jättänyt juomatta kun ei kerran mennyt jakeluun, että en tosiaan juo sitä, niin suureen ääneen on ihmetelty, et kenen lasi on koskematon jne. Kohta meidän lapsi on niin iso, että imetys loppuu ja en voi enää vedota siihenkään, että olen raskaana tai imetän, enkä siksi juo mitään. En ole absolutisti, mutta en tykkää likööreistä tms, mitä siellä tarjotaan, mut kun väkisin kaadetaan lasiin, vaikka sanon, että en tykkää, en halua jne. Joten miksi ihmeessä minun pitäisi miellyttää anoppia ruokien suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

No ei takuulla ole muuta tarjolla jatkossakaan. Olen joistakin jutuista sanonut ihan suoraan, että ei kiitos, mutta silti niitä tyrkytetään väkisin, eikä mene jakeluun. Eli se on se tyyli yleensäkin, ei vain tämän ruuan suhteen. Erityisesti ärsyttää se, että tuputetaan väkisin jotain alkoholipitoista, vaikka olen sanonut, että en ota, kiitos ei, mut ei auta. Sit kun olen törkeästi jättänyt juomatta kun ei kerran mennyt jakeluun, että en tosiaan juo sitä, niin suureen ääneen on ihmetelty, et kenen lasi on koskematon jne. Kohta meidän lapsi on niin iso, että imetys loppuu ja en voi enää vedota siihenkään, että olen raskaana tai imetän, enkä siksi juo mitään. En ole absolutisti, mutta en tykkää likööreistä tms, mitä siellä tarjotaan, mut kun väkisin kaadetaan lasiin, vaikka sanon, että en tykkää, en halua jne. Joten miksi ihmeessä minun pitäisi miellyttää anoppia ruokien suhteen.

No sitten on tarjoajan moka- otat vain sellaisia, joista pidät! Älä ystävä hyvä sellaisesta stressaa, ei sun pakko ole niitä syödä ja juoda.

Minä taas aion tehdä aivan vastaavasti anoppipuolelle. Katsotaan miten hänen inhokkinsa uppoavat ja mitä sanomista tulee. Sain tarpeekseni kuulla siitä, kuinka en osaa kasvattaa lapsia, kun hänen tekemänsä ruoka ei uponnut lapsiin. Se on vaan vanhemmista kiinni, kun lapset nirsoilevat. Sellaisen ryöpytyksen sain taas niskaani, että en kyllä aio huomioida mitenkään hänen mieltymyksiään. Osasikin valita lapsien suurimman inhokkiruoan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No ei tarvitse ketään miellyttää, ja sitä paitsi vanhoilla ihmisillä on niin että syövät mitä eteen laitetaan, eivät oo niin ronkeleita.
Tai sitten syöttävät salaa koiralleen pöydän alle, tätäkin olen todistanut, kun ei ruoka sattunut olemaankaan oman maun mukaista.

Yhteistyössä