Huomenna on sitten jännä päivä...

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Huomenna on neuvola ja "kohtalon hetket". Viimeksi valkuaiset oli lievällä plussalla ja verenpaineen alapaine 80. Eipä nuo nyt mitään hälyyttäviä merkkejä muuten olisi mutta edellisessä raskaudessa minulla oli tosiaan raskausmyrkytys ja synnytin rv35+5.

Koko tämä viikko on jalat särkeneet ja jo viiden minuutin seisomisen jälkeen turvonneet todella paljon. Mittasin maanantaina kotona valkuaiset ja ne olivat lievällä plussalla edelleen. Verenpaine on onneksi ollut normaali. Jos huomenna on yksikin plussa valkuaisissa niin osasto ja vuodelepo kutsuu.

Stressaa jo nyt koko tilanne. Maanantain testin jälkeen olenkin järjestellyt asioita kuntoon. Käytiin ostamassa pojalle lastensänky. Ja tänään äitini oli auttamassa siivouksessa ja tavaroiden järjestelyssä. Soitin päiväkotiin ja pojalle järjestyy päivähoitopaikka jos joudun sairaalaan. Hieman kyllä säälittää poika. Yleensä päiväkotiin käydään tutustumassa etukäteen mutta jos joudun vuodelepoon niin miehen on vain vietävä poika aamulla tarhaan ja jätettävä sinne :ashamed: .

Nyt täytyy laittaa sormet ristiin ja toivoa että kaikki arvot olisivat kunnossa huomenna. Ja jos eivät ole niin että synnytystä ei tarvitsisi vielä käynnistää pariin viikkoon. Mitä myöhempään synnytän sen vähemmän aikaa vauva joutuu oleman keskolassa ja syntymäpaino on isompi.

Peukut pystyyn laitan puolestasi :hug: . Mulla myös huomenna neuvola ja mua jännittää myös. Huomenna kun saan tietää lähetetäänkö mut synnytystapa-arvioon Tyksiin vai onko Jorma-Kalevi ymmärtänyt kääntyä pois perätilasta.

Tsemppiä meille molemmille :D

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Peukut pystyyn laitan puolestasi :hug: . Mulla myös huomenna neuvola ja mua jännittää myös. Huomenna kun saan tietää lähetetäänkö mut synnytystapa-arvioon Tyksiin vai onko Jorma-Kalevi ymmärtänyt kääntyä pois perätilasta.

Tsemppiä meille molemmille :D

Kiitos sinulle ja muillekin :) . Toivottavasti Jokke on ymmärtänyt kääntyä.
Minulle tehdään taas synnytystapa-arvio jos ehditään. Pituutta kun on kertynyt sen verran vähän tälle mammalle. Ei kyllä ole mitenkään miellyttyttävä tutkimus. Siinä kun ainakin viimeksi rönkittiin oikein urakalla kun tunnusteltiin sisäkautta lantion luut tms. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Voih...paljonko sulla on viikkoja nyt?

34+2 muistaakseni. Eli sikäli vauvalla ei ole onneksi hätä päivää. :)

Ei, mutta aina ois parempi kun sais vielä muutaman viikon köllötellä kaikessa rauhassa. Toivotaan, että kaikki on ok! :hug:

Täällä kanssa mielenkiintoisia aikoja elellään... Jostakin syystä sf mitta pomppasi edellisellä käyntikerralla yläkäyrän yläpuolelle, jossa se edelleen maanantaina oli. Verenpainekin oli hiukan koholla (kuitenkin vielä sallituissa rajoissa...). Pissa on aina ollut ok. Turvotusta jaloissa aina iltaisin. Lääkärille varasi sitten ajan, että kattosi vähän sen vauvan kokoa tarkemmin. Synnytystapa-arvio on vasta vajaa 2 viikkoa ennen laskettua aikaa... (Edellinen tuli sectiolla, niin siksi arvio.) Ja pojan otin jo pois päiväkodista eli mulle ei kyllä sairaalaan joutuminen nyt sovi. :)
Eli tsemppiä ja toivotaan parasta eikös vain! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Natsku:
Täällä kanssa mielenkiintoisia aikoja elellään... Jostakin syystä sf mitta pomppasi edellisellä käyntikerralla yläkäyrän yläpuolelle, jossa se edelleen maanantaina oli. Verenpainekin oli hiukan koholla (kuitenkin vielä sallituissa rajoissa...). Pissa on aina ollut ok. Turvotusta jaloissa aina iltaisin. Lääkärille varasi sitten ajan, että kattosi vähän sen vauvan kokoa tarkemmin. Synnytystapa-arvio on vasta vajaa 2 viikkoa ennen laskettua aikaa... (Edellinen tuli sectiolla, niin siksi arvio.) Ja pojan otin jo pois päiväkodista eli mulle ei kyllä sairaalaan joutuminen nyt sovi. :)
Eli tsemppiä ja toivotaan parasta eikös vain! :)

Tsemppiä sinne sinulle :hug: .