Huomenna pitäis kertoa äidille että oon raskaana, miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "salaisuus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"salaisuus"

Vieras
Kolmatta lasta jo odotellaan mutta kun äidistä ei ikinä tiedä onnitteleeko vai tuleeko ns. paskaa niskaan vaikka mitään syytä ei olekaan. Aiemmista kahdesta oon ihan vaan sanonut olevani raskaana, ekalla kerralla käski tehdä abortin ja toisella onnitteli. Joten oisko mitään vinkkejä miten sitä kertois? oon nyt venyttäny tätä jo niin pitkään että kohta kyllä jo mahasta huomaa.

Ap:n tapauksessa lähtisin sanomaan neutraalisti tyyliin "joo, olen taas raskaana. Ollaan jo xx raskausviikolla...."
Oliko äidilläsi joku perustelu miksi pitäisi tehdä abortin?

No ehkä itse jotenkin vihjailisin että oon raskaana. Tyyliin, lähtisitkö katsomaan kanssani uusia vaunuja tms. :) En oikein tiedä miten kertoisin kun en ole raskaana vielä ollut :D

Ei mitään syytä abortin ehdottelulle ei ollut, oltiin miehenkin kanssa seurusteltu siinä vaiheessa jo 4 vuotta kun ensimmäistä aloin odottaa. Mietin että pitäskö vaan "rumasti" lätkästä ultra kuva pöytään ja kattoa mitä sanoo?

Meidän äiti oli ihan kauhuissaan, kun ilmotin odottavani kolmatta. Haukkui ja syytteli ja kerran sitten meillä ollessaan sanoi mun kaverien edessä, että mä en ole ollenkaan iloinen tästä perhetapahtumasta. Mä totesin, että no, eipä sun tarvi sitten vauvaa nähdäkään, eikä meillä enää sitten kyläillä. Meni ihan hiljaseks, eikä enää sen jälkeen sanonu mitään negatiivista vauvasta. Mutta hitto, että se oli raskasta, kun koko ajan oma äiti vaan keksi ikäviä puolia perheenlisäyksestä.

• Tykkää
Reactions: Jaziemily
Sano: Mulla on TOSI HYVIÄ UUTISIA. Ja odottele vähän aikaa. Sitten kerro et oot raskaana. Tai kerro vaikka ku oot tulossa et tullaan käymään kylässä hyvien uutisten kanssa. Ja sit vasta perillä kerrot asian.

Anna lasten kertoa. Tai niin minä ajattelin tehdä appivanhempien suhteen kun eivät varmaankaan ilahdu lisälapsista. Mutta vasta 22. Raskausviikolla, ennen sitä en ajatellu kertoa noille lapsille.

[QUOTE="vieras";28363657]Miksi teidän vanhemmat ei ilahtuneet raskausuutisista? Kuulostaa tosi surulliselta.[/QUOTE]

No mun appivanhemmilla kyse on ihan selvästi siitä että he jaksaa korkeintaan kaks lasta, yks vahdittava kummallekin. Asuvat kaukana joten mitään varsinaista hoitoapua ei heiltä ole tarjolla tai edes pyydetty, mutta he haluais kovasti osallistua lasten elämään, eivät vaan jaksa..

Sano vaikka ihan ohimennen että "jännä nähdä sitten kun meidän VilleLiisa (=nyt nuorin lapsesi) saa pikkusiskon tai veljen ottaako hän tulokkaan vastaan yhtä kivasti kuin KalleJustiina (=vanhin lapsesi) aikoinaan otti VilleLiisan vastaan".

Sitten kun äitisi hoksaa mitä sanoit, olet ihan vaan että "oi, enkö muistanut kertoa viimeksi kun tavattiin että meille tulee kolmas lapsi".

[QUOTE="just";28364455]Kannattaako koko ajan hommautua paksuksi,jos asiasta ilmoittaminen omalle äidille on noin vaikeaa?[/QUOTE]

No niinpä hei, tottakai se raskaudesta kertominen äidilleen on koko jutun pointti!! On kyllä täysin epäonnistunut ihmisenä jos se ei suju täysin ongelmitta!! Hyi kamalaa, ls-ilmo ja äidille korvaukset mielipahasta!

Sano, että mulla on niin mukavia uutisia sulle. Sä kun tykkäät niin meidän muksuista (varsinkin kun se eka tulokas oli viedä jalat alta sulta kun olit niin tohkeissas) ;) niin meille tulee sitten vielä yksi lisää! Eikö olekin ihanaa! Saa onnitella :D

Yhteistyössä