Huomenna pojan 11v kans puhelinkaupoille, mitä puhelimia muiden lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pajukko

Aktiivinen jäsen
14.11.2004
6 834
0
36
Puhelinasiaa väännetty tässä nyt viikkoja. Uusi luuri pojalle pitäisi olla, kun entinen hukassa. Nyt ongelmana, että poika haluaisin kalliin puhelimen. Kuitenkin jo seitsemän puhelinta ollut, jotka kaikki rikki/hukassa. Pojan kavereilla on jopa 300 euron puhelimia. Kai ne jotain kytkypuhelimia, mutta sellaiseen en halua sitoutua. Mikähän olisi joku maks. 150 euron hyvä puhelin. Jotain Samsungia poika suunnittelee, mutta olen ehdoton, että pitää olla Nokia, jotta aina olisi laturi saatavilla, kun muilla perheenjäsenillä on nokia.

Entinen hukassa? Mitähän sille uudelle sitten tapahtuisi.. Mun kokemuksen mukaan, nimittäin tuon ikäiset pojat on aika mestareita rikkomaan puhelimia ennätysajassa jne. Esimerkkinä meidän pojan kaverit joista jokainen uusii puhelinta parin kuukauden välein, kun vanha hajosi, tai katosi tai mitä ikinä nyt voikaan sattua. Ja heillä on juuri näitä kalliita puhelimia. Mä olen ostanut pojalle alle 100e "perus nokian", missä on kamera, mp3, ja pari peliä. Ihan hyvä ja toimiva ollut, ja kestänyt kolhuja ok..i

Kahdella pojallani alussa tuon ikäisenä kalliit puhelimet, jotka ei tosin kauan kestänyt..
Viime vuonna ostettu perus nokia puhelimet, jossa on juuri nuo ominaisuudet joita edellinen vierailija kommentoi..

Meidän 10-vuotiaalla on Samsung Galaxy mini. 8-vuotiaalla nokialainen perusperusmalli, halvin mahdollinen. Eka puhelin on meillä ollut aina se halvin mahdollinen, eipä harmita NIIN paljoa jos se sitten hajoaa tai häviää. Vasta kun on osoittanut vastuullisuutensa puhelimen käytössä, saa vähän kalliimman ja varustellumman puhelimen. Ja jos kovasti alkaa pelleillä luurin kanssa, löytyy kotipuhelimena oleva nokialainen vanhahko liukunäppäinluuri, jonka saa sitten käyttöönsä... Kuten tuolle kymmenvuotiaalle tovi sitten kävi.
Mutta jos puhelimia on jo läjä hajonnut tai hävinnyt, meillä kyllä lyötäisiin kätöseen se halvin mahdollinen, joka kaupasta löytyy!

Tuota samsung galaxya poika miettii, mutta tulee se laturiongelma, kun se on niin usein hukassa. Nyt kuitenkin nokia latureita on kaapit täynnä ja aina laturi saatavilla.

Yhdestä halvasta samsung -puhelimesta on kokemusta ja se oli sellainen, että ei enää. Niin hankala käyttää.

Munkin mielestä samsungit on hankalia käyttää. Ja se on tyhmää, jos laturi on erilainen, kun sitten jos se jää matkasta joskus tms niin ei voi muiden latureilla ladata, kun pitää olla se erikois malli ja niin edelleen.. Minä sanoisin, että hommaat pojalle perus nokian puhelimen. Saat 40-100 eurolla jo sellaisen missä on soittimet ja pelit ja sen semmoiset. Mutta älä osta kosketusnäyttöä, tuolla hinnalla ei saa tarpeeksi hyvää vaan sellaisen mistä hajoaa näyttö/näyttö on huono eikä "ota" kosketuksia kunnolla.
PS. Meillä on toimiva nokia 3210, se vaan kestää ja kestää vuodesta toiseen hajoamatta ja akkukesto on aivan loistava jne. Jos poika sattuisi nykyisen puhelimensa rikkomaan niin sitten pistäisin käyttämään tuota vanhaa kapulaa. :D

Jos puhelimet hukkuvat, niin tavallinen peruspuhelin on silloin paras hankinta. Meillä ostettiin pojille halvimmat Nokialaiset ja hyvät puhelimet olivat. Toinen (15 v) käyttää sitä edelleen, toisella on nyt isänsä vanha älypuhelin.

Mihin lapsi joka on hukannut edelisen puhelimen tarvitsee noin arvokasta kännyä,eikö joku perusluuri(jos käytetty niin parempi vaan) olisi paikallaan kunnes osaa puhelinta kohdella?

[QUOTE="vieras";26202632]Meillä on sekä 11v tytöllä että 7v pojalla Siemensin kosketusnäytölliset, vedenpitävät ja kolhuja kestävät luurin. En muista mallin nimeä.[/QUOTE]

Hups, ei vaan siis Samsungit tietysti. Mä oon niin huono näis kännykkäasioissa. Isänsä osti noikin :)

Seitsemän puhelinta ollut pojalla, KAIKKI rikki tai hukassa? Mä hankkisin tuon ikäiselle niin aataminaikuisen puhelimen kuin mahdollista, ne kestää mitä vaan. Mitään kosketusnäyttöjuttuja EI tosiaan saisi ennen kuin on tarpeeksi vanha ymmärtääkseen tuollaisen.
Ja jos se edellinen puhelin olisi HUKASSA, niin se todellakin etsittäisiin eikä ostettaisi mitään uusia puhelimia. Jos olisi hukannut kadulle tms, niin ei saisi mitään puhelinta hetkeen..

Eiköhän ole jo pojan aika oppia pitämään laturi niin että sen löytää.
Pärjätköön ilman puhelinta jos se laturi on hukassa.
Meillä oli poika 9v yhden mökkireissun ilman puhelinta kun laturi jäi kotiin ja kerrasta oppi. Nyt pysyy laturi omalla paikallaan ja poika pakkaa sen aina ekana kun lähdetään reissuun :)

Meillä saa yli 100 e puhelimen joulu -tais synttärilahjaksi yli 12v JOS on siihen asti onnistunut pitämään puhelimensa ehjänä ja tallessa.
Siihen saakka käytössä käytettynä saatuja nokian puhelimia.
Pojat saivat puhelimet heti 12v, tytöllä ei toivoakaan, tosin ikääkin vasta 9, toiseksi vanhimmalla käytössään Samsungin joku kosketusnäytttöpuhelin, laturikin pysynyt hienosti tallessa.
Esikoinen ostikin omilla rahoillaan Nokian Lumian.

-
No mun lapsilla on toisella Nokia N97 mini ja toisella Samsung ... joku kosketusnäytöllinen.
Tosin ovat jo teini-ikäisiä.
Mutta sen verran piti vielä sanoa, että jos vähänkin kallimpaa puhelinta suunnittelee, ei kannata ostaa Nokiaa - ehkä kuitenkin Lumiaa lukuunottamatta, mutta se on jo ihan kunnollisissa hinnoissakin.
Itselläni oli "Nokia-periaate" ties kuinka kauan ja en ostanut mitään muuta kuin nokiaa.
Puhun itse todella paljon puhelimeen päivässä (työasioita) ja mulla oli ennen Nokia N97 mini, joka oli aina rikki ja muutenkin tosi huono puhelin. Tytöllä ihme kyllä vielä toimii.
Sitten ostin Samsung Galaxy S Plussan ja täytyy sanoa, että olen tyytyväinen!
Kaikki työtoiminnot: sähköposti, Internet-selailu, tekstiviestit ja soittaminen, hoituvat paremmin, kuin Nokiassa koskaan, kosketusnäyttö paljon parempi ja puhelin ei "jumita".
Tietysti ihan Nokian peruspuhelimet ovat hyviä - vaimolla on ilman ominaisuuksia ja se kyllä toimii, kun junan vessa. Tosin, siinä ei paljon sitten eri käyttömahdollisuuksia olekaan.

Meillä on noilla pienemmillä koululaisilla Nokian 700, saivat joululahjaksi. Sitä ennen oli pienemällä minun ja esikoisen käytössä ollut 7 v nokialainen ja isommalla isovanhempien kytkynä saatu ilmainen puhelin.

Murkulla on käytössä yhä joku nokian music express puhelin, ei ole uudempaa kaipaillut.

[QUOTE="vieras";26203022]ihme luusereita, jotka eivät osta kotimaista merkkiä vaan jotaib korean moskaa.[/QUOTE]

kotimaista merkkiä. taitaa nokian johto olla keskittynyt ihan muihin maihin nykyään, ja missä lie hinkustaaniassa ne luuritkin tehdään ;)

Yhteistyössä