Huomenna se sitten selviää ketä sinne eduskuntaan "pääsee", ja nyt voi jo todeta, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Samat naamat siellä taas istuu. Minä en todellakaan ymmärrä sitä, että ensin vingutaan ja vongutaan kun kansanedustajat eivät saa mitään aikaiseksi ja siellä on kaikenmaailman urpoja, mutta sitten kun tulee äänestämisen aika, niin kas kummaa, ne samat vanhat sinne taas äänestetään.

Itse kun äänestän, niin en äänestä sellaista joka siellä jo on. Tosin mulla ei ole hajuakaan ketä äänestän, kolme puoluevaihtoehtoa mulla on, mutta ehkä mä menen sinne koppiin ja jonkun numeron sinne lappuun ruksaan.

Se on Suomessa ihan sama ketä äänestää, koska Suomessa on lista vaalit eli Suomessa puolueen yhteisäänet lasketaan ja sitten puolueen sisällä päätetään ketkä päästetään eduskuntaan ja ketä ei. Tämän takia ne samat saatanat istuu sielä vuodesta toiseen ja niitä ei sieltä pois saa vaikka kuinka haluaisi, ainut keino on äänestää sim. peruja jotka oman paikkamääränsä noustessa vähentävät näiden muiden paikka määriä.

En äänestä, koska sillä ei ole väliä. Vaikka tämä ihminen pääsisikin eduskuntaan, muut pitävät kyllä huolen etteivät hänen radikaalit mielipiteensä tulee kuulluksi (ei ole Soini kyseessä). Tiedän miten mätä Suomen systeemi on mm. lakien osalta, ja siksi olen äänestämättä...osa ihmisistä kehuu sillä kun äänestää tyhjää, sillä se on kuulemma protesti. Joo, ihan varmaan ne edustajat nyt huolestuvat siitä että osa kansasta on protestiksi äänestämättä...:D Vitun tehokasta protestia! Ihan sama se on, äänestääkö vai ei. Samat naamat siellä tosiaankin istuu eikä niidenkään päätöksissä ole mitään johdonmukaisuutta, koska säännöt sanelee EU ja jonkun hyvä veli-järjestön pääapina. Kaikilla edustajilla on joku rahasotku takanaan, puhtaita pulmusia ei ole yhtäkään.

Tänään oli meidän paikallislehdessä yleisönosastokirjoitus, jossa oli aika hyviä juttuja, mitä kansanedustajien pitäisi tehdä. Siinä sanottiin sekin, että kansanedustajan pitäisi edustaa kansaa, mutta eihän se paikkaansa pidä, omaa etuaan he siellä ajavat. Yksi pointti siinä oli se, että saisi olla vaan 2 kautta kansanedustajana, joka minusta olisi hyvä asia.

Yhteistyössä