huomio hoitoalan ammattilaisset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mummoni asuu vanhainkodissa ja on ihan selvä päästään istuu pyörätuolissa ja tarvii muuten apua. Kaikki potilaat saavat huoneistaan hälyyttää apua ja hoitajien pitäsi kelloihin vastata. Mummoni haluaa aina että sen ovi pitää olla auki ei siis suljeta, lukee jopa lappu ovessa jonka eräs sair. hoitaja oveen kirjoitti.
Viimeksi kun menimme mummoani tapaamaan niin ovi oli kiinni kuin yleesäkkin ja hän yksin istumassa pyörätuolissa ja käsi jarrut lukossa että mummo ei itse pääse pyörätuolillaan edes liikkelle, jos jarrut olisivat olleet auki niin mummoni olisi käsivoimin pyöriä pyörittäen voinut lähteä ulos huoneesta.
No soitettiin sitten yhdessä hälyytyskelloa ja kun 20 min. oli mennyt ei kukaan vastaa menimme itse osatolle. Henkilökunta ei voinut vasata miksi eivät tulleet. Epäilivät jokun toisen potilaan käyntiä mummni huoneessa kun jarrut lukossa ja ovi kiinni. Mitä luulette, oliko oikein toimittu henkilökunnan puolelta. Eikös sairaanhoitajan pitäisi tämä ottaa ylös henkilökunnan kanssa?

Ei tuo nyt käsikirjoituksen mukaan ole mennyt. Ottakaa yhteys maanantaina osastonhoitajaan ja vaatikaa, että tämä asia käydään läpi kaikkien hoitajien kanssa. Siis nämä toivomukset, ettei ovea suljettaisi. Itse en ole hoitoalalla työskennellyt enää vuosiin, mutta kyllä tavoite oli vastata kelloihin aina niin pian kuin mahdollista.

kyllä meidän vanhusten/ omaisten toiveita kuunnellaan ja toimitaan niin kuin on sovittu. Toki välillä osastolla voi olla esim. vuorohoidossa sellaisia asiakkaita jotka kulkevat toisten huoneissa jolloin omaisten kanssa on sovittu että mielummin pidetään ovet lukossa. Aina ei pääse heti vastaamaan kelloon jos joku soittaa siis jos on toisella asiakkaalle tekemässä pesuja tms hoitoja.

valitettavasti olen nähnyt sellaisia hoitajia jotka eivät noteraa kellon soittoa mitenkään.. :/

ota yhteyttä osastonhoitajaan ja kerro toivomuksista sekä pyydä että henkilökunta ottaa asian esim. viikkopalaverissa esille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olikos huono juttu se että tää sairaanhoitaja kenen kanssa juttelin niin lupasi raportoida asian omalle pomollensa? ei kait sille tuu mitään harmia?

Tälle sairaanhoitajalle? Ei tule. Sairaanhoitajan pomo on osastonhoitaja. osastonhoitajan pomo on ylihoitaja. Jos asiat osataan hoitaa asiallisesti ja asia käsitellään niin ei siitä kenellekään tule mitään paskaa. Joskus "kantelemiset" voi johtaa työpaikkakiusaamiseen työntekijöiden välillä, mutta sellastahan ei saisi tapahtua, eikä se ole kenenkään vika.

Alkuperäinen kirjoittaja mihan:
tietysti henkilökunnan olisi pitänyt tulla katsomaan, mikä hätänä..

miksi muuten jarrut oli lukossa, jos mummosi ei niitä itse saa auki, kertoiko?

No henkilökunta ei ise niitä jarruja oolut kuulemma päälle laittanut vaan epäilivät että joku potilas on voinut jarrut laittaa päälle.
Mummo ei sitä osannut kertoa itse.

Yhteistyössä