HUOMIO raskaanaolevat tai synnyttäneet silmälasien käyttäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Kerrompa erään tärkeen jutun ja oman tämänpäiväisen kokemuksen.
Synnytin 3kk sitten tytön ja ihmettelin kun näkö on samentunut juuri synnytyksen jälkeen(muistan esikoisesta että oli myös jtn silmäongelmia). Tänään menin ensin yhteen paikkaan katsomaan pokia ja sain tarjouksen paketista ja nainen yritti kovasti saada kauppaa aikaiseksi. Rahaa kun ei ole, ei ollut kivaa kuunnella karmeita hintoja ja miettiä mistä rahat jne. Pakko mikä pakko. Varasin pokat ja sanoin että mietin vielä.

Menin toiseen paikkaan. Siellä katselin pokia edelleen vaunut ja vauva mukana. Myyjä sovitti laseja mulle ja pian tuli paikalle n.50v optikko joka sanoi mielipiteitä pokista jne. Sitten hän kurkisti vaunuun ja kysyi imetänkö vielä. Sanoin että kyllä vain. Optikko sanoi:" älä missään nimessä sitten osta NYT silmälaseja!!!". Olin että hä? :o
Hän kertoi ettei halua rahastaa vaan haluaa olla rehellinen. Että kun on ollut raskaana, synnyttänyt ja imettääkin vielä, tekee hormonit monille niin että näkö huononee ja luulee tarvitsevansa lasit. Kun hormonit tasaantuu imetyksen lopetuksen jälkeen, silmät palautuu ennalleen. Eli silloin rahat menisivät hukkaan jos ne lasit ostais!!! Pitää odottaa 3-6kk imetyksen jälkeen niin näkö palaa ennalleen.

Uskomatonta palvelua!!!! Että joku myyjä todella välittää toisista ihmisistä(lasit ei oo koskaan halpoja) ja auttaa tuolla tavalla ja ehkäisee tekemästä mokia tietämättään. Mä kiitin ja kumarsin huolella! Kiitos Tampereen Koskikeskuksen Tähtioptikkoon :flower: :flower: :flower:

Tuota faktaa kannattaa levittää :attn: :wave:

joo mulle kerrottiin sama kun toisen jälkeen olin uusimassa laseja. Joskin kävin sitten viikko imetyksen lopetuksen jälkeen uudet linssit, jotka meni 1 ½ vuodessa heikoiksi... Imetys tosiaan heikentää näköä.

En minäkään tiennyt tätä ellei oma äitini olisi esikoisen aikana sanonut, että nyt ei ole oikea hetki hommata uusia laseja. Ihana kuulla, että optikko oli oikeasti noin mukava ja rehellinen :)

Mun anoppi ei suostunut edes piilareita mulle myymään nyt imetysaikana ilman näön/silmien tarkistusta... :snotty:

Ei vaan. pahuksen hyvä että pakotti tarkastukseen, mulla on nyt niin kuivat silmät että tipotan ne päivittäin, käytin piilaeita tai en. :|

Mulla on ennestään huno näkö ja esikon aikana huonontu selvästi, mutta kyllä se sieltä palautu ennalleen ja nyt sama homma kun toista odotan niin tuntuu ettei näe mitään.

Kiitos TODELLA PALJON! Oon just laseja hankkimassa ja imetän edelleen. Onpa hyvä etten ehtinyt ostaa. Mut miks ihmeessa yhdessäkään liikkeessä yksikään optikko ei sanonu mitään!!??? Vaikka vauvan kanssa kävin... Ja miks tälläsestä ei puhuta neuvolassa????

Kiva kuulla... Paha vaan, et jouduin uusimaan lasit vajaa puol vuotta sitten... vauvani on nyt 8kk. Ei mulle kukaan vaivautunut kertomaan liikkeessä, että hormonit voi vaikuttaa... :( No, jos oli vaikutusta asialla ja kunhan tässä joskus imetys lopetetaan, niin käyn kyl näyttämässä peffaa siel liikkeessä ja kysyn et tarviiko tuolle silmälle uusia laseja...

Yhteistyössä