Huomioiko miehenne syntymäpäivääsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milja"

Vieras
Siis muistaako jollain tavalla tai järjestääkö lasten kanssa jotain? Oonko itsekäs, kun koen, että olisi kivaa jos mies jollain tavalla lasten kanssa valmistelisi syntymäpäivääni, vaikka vain ostamalla yhdessä kukkia? Ihmeitä en tarvii, mutta kun esikoinenkin on jo 12v. Niin mielestäni tuon ikäiset lapsen voisi ottaa mukaan ta itse ainakin ajattelen, että lasten kanssa yhdessä kiva tehdä isän juhlapäivästä kiva.

No meillä mies ei ajattele näin. Mä ehdotin että mentäiskö vaikka syömään, mutta näyttäis siltä, että miehellä aika ohjelman täyteinen ilta töiden jälkeen syntymäpäivänäni.

Tälläiseksi tää on mennyt muutenkin, ennen hyvinkin huomioiva mies ei eväänsä liikuta mun eteeni, ettei ongelma nyt ole vain syntymäpäivä vaan ihan joka päivä.

paha sanoa kun meillä ei synttäreitä vietetä.. huomioi kyl muuten tosi hyvin. ei tosi osta kukkia kun en niistä tykkää, mut saattaa tuoda kaupasta lempparikarkkiani tai ostaa jotain muuta pientä, ilman tiettyä päivää

No ei. Ei ole meillä tapana. Ei huomioida puolin eikä toisin. Jos muksu haluaa huomioida niin toki autetaan, kun muksu on vasta 4 niin ilman apua ei kauheesti kykene. Mut kaikki äitienpäivät ja ystävänpäivät ja muut ohitetaan kyllä ihan sujuvasti, yhteisestä sopimuksesta.

[QUOTE="jeps";28226140]Kyllä huomioi. Samoin hääpäivän, äitienpäivän ja usein ihan muutenkin. Minusta on ihan luonnollista huomioida rakkaitaan ja mies on onneksi samaa mieltä.[/QUOTE]

Sama.

Ei uskaltais olla huomiomatta. :D
Mutta kyllä meillä kaikkien synttärit ja nimpparit juhlitaan tasapuolisesti.
Ja muutenkin huomioi, joskus liikaakin.. :)
Aapeen mies on tainnut ruveta ottamaan itsestäänselvyytenä, herätä se jotenkin. ;)

Meidän mielestä on vähän outoa edes haluta juhlistaa itseään, että ei meillä erityisemmin mitään järjestellä. Saatamme kyllä onnitella toisiamme, ja tehdä syntymäpäivästä jokin YHTEINEN ylimääräinen tekosyy juhlistaa tilannetta... yhdessä siis saatamme vaikka hakea kotiin illaksi jotain herkkusapuskaa, ja pullon vinkkua, ja nautiskella kun lapset ovat menneet nukkumaan, mutta emme koe, että erikseen olisi jotenkin syytä toinen toisiamme muistella. Me kyllä ihan ilman synttäreitäkin muistamme toinen toisiamme, ihan vaikka vaan niin, että kaupasta tulee ylläriksi ostettua vaikka puolisolle jotakin tämän herkkua tms....

Huomioi aina jollain tapaa kuten myös hääpäivänkin. Me nyt muutenkin "juhlistetaan" tapahtumia
varmaan normaalia enemmän. Yleensä kerran viikossa laitetaan jotain hieman parempaa
ruokaa ja tehdään jotain mukavaa lasten kanssa tai ilman lapsia.

Huomioi. Vähintän lahja ja kakkua ja kukkia, ja yleensä mennään johonkin ulos syömään, leffaan tms.
Pääasiassahan elämä on melko arkista lasten ehdoilla menemistä, joten ihan hyvä edes kerran vuodessa juhlistaa vaihteeksi myös itseään.

Joo, meillä huomioidaan lasten synttäreiden lisäksi myös aikuisten merkkipäivät. Mies tekee minulle kakun ja minä teen miehen synttärinä sille. Toinen nukkuu pitkään ja lasten kanssa sitten herätellään kahville ja lahjatkin yleensä on. Lähinnä minusta lapsille esimerkin vuoksi näitä aikuisten synttäreitä tällä tavalla huomioidaan, kun niistä se on jännää ja mukavaa kun jokaisella on merkkipäivä vuorollaan.
Ei sen nyt mitään erikoista tarvitse olla tai välttämättä lahjaakaan jos ei mitään satu kaipailemaan, kunhan huomioidaan jollakin lailla

Huomioi. Pitkän opetuksen tuloksena. Hänen kotonaan ei ostettu lahjoja mistään syystä kai ikinä, mutta senkin taidon tässä vuosien varrella oppinut. Oikein kiitettävästikin! Aamulla kävivät myös lapsen kanssa laulamassa ja tuomassa ilmapallon... :)

Senhän näkee taas muutaman päivän päästä. ;) On ainakin ennen huomioinut kuten myös muut merkkipäivät kuten äitienpäivän. Vaikkei edes lasteni isä huomioinut sitä koskaan niin hän on aina nähnyt vaivan ostaa lahjan ja lasten kanssa tuoda aamiainen sänkyyn yms.

Kerran mä sain siltä synttärilahjan, koiran, kuulemma siksi että se suojaa mua muilta miehiltä kun äijä on poissa.. mutta senkin se tappoi myöhemmin, kun mä olin jo kiintynyt siihen!

meillä oli tapana kaikkien synttäri aamuina sydä frödingen kinuskikakku aamupalaksi :D

Äitienpäivänä yleensä lapset jako lahjoja, mutta mies osti kukan. Tosin eka äitienpäivä meni kyllä niin penkin alle!

ei ollut ikinä huomioinut aikuisena oman äitinsä äitienpäivää,tai mummon. No kun oli MUN eka äitienpäivä, niin mies keksi alkaa hössöttää että pitää ostaa myös mummolle ja äitille kukka ja tokihan ne sai isommat kukat kuin vaimo!

sit meni äidin luo vielä käymään ja kun ei muutamaan tuntiin kuulunu mitään eikä vastannu puhelimeen,pistin sen äidille viestin että onko edes tullut perille asti(pelästyin jo että nyt silel on liikentees jotain käyny) niin tän äiti vastaa joo on tullut tossa se nukkuu sohvalla.

Vittu siis nukkuu äitinsä sohvalla mun ensimmäisenä äitienpäivänä. Meinas syttyä kolams maailmansota. seuraavana vuonna mies kyllä muisti! :D sitte tuli kakku ja tee ja kukka ja lapset oli tehnyt lahjat ja tais olla vielä kaulakorukin.

[QUOTE="vvv";28226256]Ei uskaltais olla huomiomatta. :D
Mutta kyllä meillä kaikkien synttärit ja nimpparit juhlitaan tasapuolisesti.
Ja muutenkin huomioi, joskus liikaakin.. :)
Aapeen mies on tainnut ruveta ottamaan itsestäänselvyytenä, herätä se jotenkin. ;)[/QUOTE]

Ei tuo taida herätä, vaikka oon sanonut että tarviin huomiota ja haen sitä sitten muualta jos en sitä saa, että eipä tarvi miehen ihmetellä jos niin teen...

Huomioida=tehdä huomioita, eli mies istuu nurkassa ja nyökyttelee, kun kakku tuodaan pöytään ja kynttilät puhalletaan. Lahjojen aukaisemisenkin hän pistää tarkoin merkille.

Huoh, turha taistella tuulimyllyjä vastaan. Huomioida-verbin väärinkäyttö ottaa huomioon -merkityksessä on niin laajalle levinnyt, että se ei enää ole korjattavissa.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Data kokee vaikeaksi hankkia mulle mitään, kun en perusta leikkokukista enkä suklaasta, jotka ois hänen mukaansa naisten lemppareita.

no meillä kyllä lahja on lahja, ei mitään suklaita ja kukkia, hänelle tässä nyt vaikka pari vinkkiä: kaulakoru, rannekoru, kello, hajuvettä, yhteinen reissu, fillari, auto, kirja, huonekaluja, tuossapa muutama mitä minä olen saanut.

Yhteistyössä