huono äiti -olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
tuleeko muille näitä hetkiä, ettei jaksa vauvan itkua ja kitinää ollenkaan? täällä 5kk vauva itkeskelee ja kiukkuilee, hampaita taitaa tehdä, joten syyhän vauvalla itkuun on! siltikään ei jaksais väsymyksen keskellä itkua, oman vauvan itku jotenkin ahdistavaa, alennuin huutamaankin rakkaalle pikkuselle...ja nyt huonoa huonompi mieli. miksi olen huono äiti, kun vauvalla huono olo ja hyvä äiti, kun vauva tyytyväinen?
sekavaa tekstiä, mutta lohduttavaa sanaa kaipais...

Noinhan se menee :hug:
Vaikka kaikkia lapsia pitäisi kohdella samalla tavalla ja aina yhtä kärsivällisesti, niin kyllä sitä vain on itse niin paljon helpompi ja mukavampi äiti kun sattuu tyytyväinen vauva ja nuo kaksi asiaahan ruokkivat sitten toisiaan. Kun vauva huutaa, äiti hermostuu ja se hermostuttaa vauvaa vielä enemmän. Mutta ei muuta kuin vauva hetkleksi hoitoon ja itse lenkille, niin hetken päästä se oma pikku kitisijäkin näyttää taas maailman ihanimmalta enkeliltä.
Etkä ole huono äiti, vaan aivan tavallinen äiti =)

Hyvä äiti sinä olet! Sen osoittaa jo se että olet huolissasi... mutta ei hätää, kohta vauva on taas paremmalla päällä ja oppii velä joskus nukkumaan koko yöt läpeensä ja kaikkea muuta kivaa.

Minusta ainakin on hauskempaa kun toinen oikeasti osaa jo tehdä jotain (ryömiä, kävellä, maalata jne.)

Mutta aikansa kutakin- ja aika menee nopeasti. Kyllä se siitä!

(ja kesäkin tulossa :)

Yhteistyössä