huono itsetunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
En tiedä kuinka monella on huono itsetunto mutta itsestäni voin sanoa että ei se ainakaan kauhean hyvä ole. Syy on tämä, mua kiusattiin ala-asteelta käsin ja sitten teini-ikäsenä eli yläasteella vietiin se viimeinen itsetunto haukkumalla ja naureskelemalla. Olen yrittänyt nostaa itsetuntoani sillä että olen käynyt välillä laulamassa karaokea kun tiedän että osaan laulaa ja olen saanut siitä kehujakin monelta taholta. Olen joskus aikoinaan laulanut bändien kanssakin. Eräs ihminen taasen pari vuotta sitten haukkui mut maanrakoon ja olinkin maassa jonkun aikaa ja mietin että miksi tällaista voi tapahtua. Meni pari vuotta ennenkuin uskalsin käydä missään tämän ihmisen haukuttua mut sähköpostissa oikein kunnolla mutta pari viikkoa sitten uskaltauduin jälleen laulamaan karaokea ja kuinkas ollakaan mua oltiin jo kaivattu sinne baariin ja kyseltiin että missä olen ollut... Nyt taas perjantaina olin siellä ja tuntui ihan hienolta. Voisin jopa ruveta taas käymään siellä. Tiedän että joku ihminen varmaan menee sanomaan tälle kyseiselle ihmiselle nähneensä minut karaokeillassa mutta en enää jaksa välittää kun ei tartte olla missään tekemisissä hänen kanssaan. Ei se helppoa ole toi itsetunnon kohottaminen mutta eiköhän se tästä rupea sujumaan taasen.

Ei kaikkia voi miellyttää. Ole oma itsesi, ja jos se ei jollekin kelpaa, niin et ole menettänyt mitään. Jokainen ihminen on omanlaisensa persoona, eikä kaikki tule toimeen keskenään. Se on vain hyväksyttävä. Et sinäkään varmaan kaikista ihmisistä pidä, eikä tarvitsekaan.
Itse olen ottanut sellaisen linjan, että pyrin tulemaan kaikkien, niidenkin ärsyttävimpienkin, kanssa toimeen. Minun ei tarvitse heistä pitää, eikä heidän minusta. Motto voisi olla, että asialliset asiat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat!

Mä pääsin itsetunto-ongelmista pääsääntöisesti silloin, kun oivalsin että jokaisella ihmisellä on arvo.

Sama arvo, täysin sama.

Siis aivan jokaikisellä.

Siihen ei vaikuta se, mitä tekee, miltä näyttää, miten miellyttävä on, onko rikas, kuuluisa, kaunis, siihen ei vaikuta mikään.

Niih, SINÄ olet arvokas.

=)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Mä pääsin itsetunto-ongelmista pääsääntöisesti silloin, kun oivalsin että jokaisella ihmisellä on arvo.

Sama arvo, täysin sama.

Siis aivan jokaikisellä.

Siihen ei vaikuta se, mitä tekee, miltä näyttää, miten miellyttävä on, onko rikas, kuuluisa, kaunis, siihen ei vaikuta mikään.

Niih, SINÄ olet arvokas.

=)

:hug:

Uusimmat

Yhteistyössä