Hae Anna.fi-sivustolta

Huono kampaaja

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä schit, 18.04.2007.

1. Viime käynnillä kampaaja mokasi raitojen laiton. Korjasi sen ilman lisämaksua mutta sen verran jäi huono fiilis että sen jälkeen en ole kampaajalla käynyt (n. 8 kk) ja nyt on sitten hiukset puoli päätä omaa väriä ja loppumatka sitä raitaa ja tukkaa niin maan perkuleesti puoleen selkään.

Mistä löytää taas uusi kampaaja johon uskaltaisi luottaa? vai jatkanko metsittymistä ja annan tukan vaan kasvaa ja kasvaa ja ..... kohtahan se aurinko kai tekee niitä omia raitojansa hiukseen niin että siinä vaiheessa niskaan asti kerennyt tyvikasvu vaalenisi muuhun hiukseen sopivaksi. Siihen asti pidän kai pipoa.

2. *** Vierailija

Ylikasvanut juurikasvuhan on yhä mitä kuuminta muotia!

3. no sepäs sattui! Vierailija

Siskoni laittoi mulle tän kotiblondauksen viime syksynä, ja leikkasi samalla tasaiseksi. Ajattelin pääsiäisenä jos hän käsittelisi uudelleen tukkani, mutta jos olen nyt kuuminta hottia, en teekkään sitä vielä. Vaan vasta ehkä huhtikuussa 2013.

4. aicha87 Vierailija

Customer vs. Hairdresser | Chixup.com

5. T.V. Vierailija

Vuosia sitten kävin kampaajakoulua vuoden päivät, kunnes väsyin ja muutenkin koin kaikki värjäykset, permanentit ym vaikeiksi..en halunnut päätyä juuri sellaiseksi kampaajaksi, joita elämässäni olen joutunut ihan liikaakin kohtaamaan, eli teknisesti huonoksi. Mutta ehdin koulussa oppia paljon ja nyt näen heti kampaajalle mennessäni, onko tekijä osaava vai tunari.

Nyt jouduin kuitenkin citydealin kautta maksamaan kovat oppirahat, siitä ettei halvalla vaan näemmä voi saada hyvää: minulle oli varattu aika juuri valmistuneelle, viikko sitten työnsä aloittaneelle, hyvin epävarmalle tytölle. Kyseinen kampaamo on ulospäin ihan pätevän oloinen eli Salon Era Kasarmikadulla. Niin että soimasinkin itseäni myöhemmin, ettei minulle ollut tullut mieleenkään pyytää puhelimessa vankan leikkauskokemuksen omaavaa kampaajaa....JA kun heti tuoliin istuttuani tilanne alkoi avautua minulle, panikoin. MUTTA. Todella omaa typeryyttä, annoin tämän tytön aloittaa "muka-kerrostusleikkauksen", olisi vaan herrantähden pitänyt viheltää peli poikki. Mutta miksi hitossa sitä EI vaan "kehtaa"??!

Silmät suurina seurasin mitä hän koetti tehdä ja kääääääääk hän haukkasikin jotai 7 cm hiuksistani takaa eli teki mega"portaan" ylös taakse. Veri kuohahti poskilleni mutta rauhoittelin itseäni. Hoin päässäni, et väliäkö tällä kyllä tukka kasvaa, ehkä tämä on joku uusi kerrostusleikkaustyyli, mitä itse en tiedä..." Mutta jonkun ajan kuluttua tämä tyttönen lopetti sähläyksen Paksujen, luonnonkiharoiden hiusteni kanssa. ( hän ei siis leikannu kerrostusta missään pisteessä ei tehnyt/ ei osannut tehdä jaotuksia)

Kun hän jätti leikkauksen kesken ja alkoi miettimään haluamiani raitoja. tajusi olevani tuhon tiellä, oikeasti. hah! Myöhemmin tämä raukka myönsi, kun oikein kyselin, että hän jätti laikkauksen kesken, koska EI VITTU TIENNYT MITEN OLISI LEIKANNUT!! No olisiko voinnut pyytää apua?? Mutta huomasin myös muista kampaajista, ettei ketään pahemmin liikuttanut mitä tämä teki tai ei osannut tehdä.
    Värikaapilla tämä raasu seisoi pIIIIIIIIIIIIItkään yrittäen muistella mikä hapete millaiseen väriin/hiukseen ja siellä putiikin omistajamies antoi neuvoja. Voi voi.....

Ihan lopuksi, kun tukkani oli osa-kynitty takaa eikä sivuilta/edestä ollenkaan ja kun punertavat raidat osassa päätäni näkyvät, viimeisen folion alla EI, tuli yksi "ammattilainen" hiukan katselemaan hiuksiani ja otti ohennus sakset käteensä ja kävi hiukan päätäni latvoista läpi. Mutta eipä hänkään alkanut sitä uudestaan leikkaamaan.

Olin kyllä aika tööt. Olisin halunnut huutaa, haukkua koko firman ja vaatia rahat takaisin. Mutta mikä hitto tuossa kampaajantuolissa istuessa on, että tilanne on sika intiimi ja ei siinä "kehtaa". Eikä takaisin menosta "korjausleikkaus/väriin"ole puhettakaan! En enää ikinä halua nähdä vilaustakaan niistä kusipäistä.

Tiloissa oli myös oppilas, joka teki hommia siinä kuin muutkin. Ja teki kamalan, keltaisia paksuja raitoja täynnä olevan värjäyksen naiselle, joka myös järkyttyi ja vain myös hiukan jotain mutisi..antoivat hopeshampoon mukaan kaupanpäälle, erittäen hyvitellä sillalailla hahaa! Myöhemmin tämä oppilas (niin vastasi puhelimeen ) NAUROI yhdelle työntekijälle ettå "unohdin ottaa kuvan siitä edellisestä, mutta toisaalta ihan hyvä etten muistanutkaan"..voi jeesus!

Joten älkää menkö Salon Eraan.

6. entäpäs Vierailija

Pesin hiukseni 15.6. kuluvaa vuotta. Pitäisikö viikonloppuna taas avata s´hampoo pullo?

Ei siis jösses näitä juttuja!

7. elä nyt viiti Vierailija

No hei hallojaa, kuka enää nykyään edes käyttää schamppoota? Etkö ole kuullut että hiukset puhdistavat itse itsensä kun on riittävän pitkään pesemättä? Uskon että sunkaan tukka ole edes mitenkään likainen kun oot jo noinkin pitkään pärjännyt ilman schamppoota!

8. -- Vierailija

Ihan kivasti on kirjotettu mutta palautteeet ja reklamatiot yleensä annetaan itse firmaan... eli jos et ole tyytyvinen palveluun tai muuhun kannattaaa varmaakin ottaa yhteyttä tekijään/firmaan. Turha täällä on vikistä kukaan ei opivirheistään kun ei anna palautetta. Jos vielä itse olet opiskellut alaa niin sun jos jonkun pitäis tietää että palaute on paras tapa oppia !

9. Kaisa Kauhavalta Vierailija

Pesin hiukseni shamppoolla viimeksi 5.6. kuluvaa vuotta ja sen jälkeen olen huuhdellut vain vedellä. Sisareni Miehikkälästä tulee joulunpyhinä kuluvaa vuotta joulukahveille, ja taidankin pyytää häntä laittamaan uuden punerruksen fledaani. Edellinen on otettu edellisenä jouluna, eli en tiedä olenko hätiköiden jo liikkeellä? Mielipiteitä otetaan vastaan.

10. Jos etelä-Suomessa huonoja kokemuksia niin on muuallakin, kävin Kuopiossa miesparturilla,. ajattelin, että hänen näkemys naisellisesta polkkatukasta sopisi mulle, katsottiin vielä oikein kuviakin, MUTTA mun hartioille yltävät huikset kynittiin lyhyeksi, ilman, että olisi keskustellut asiasta, voi v..u! Olin vihainen, sillä seuraavana pvänä oli tärkeä työhaastattelu. Tää tyyppi vielä oikein brassaili osaamisella ja oli ylimielinen paska, tunnettu muka koko Suomessa hyvänä kouluttajana, just joo eli oli viimeinen kerta miesparturilla, ei ne edes kuuntele mitä asiakas haluaa. Ja oikein mutsin kans samassa firmassa......

11. Anne K Vierailija

Sanoisin tähän , mitä pidempi kokemus alalta , sen parempi kädenjälki, tässä ammatissa kuitenkin
    vuodet näkyvät ehdottomasti tekijän jäljessä , lisäisin myös , etää mitä halvempi , sen huonompi yleensä , ammattilaisen ei tarvitse myydä halvalla , aloittelijan kyllä t: konttorirotta

12. espoolainen Vierailija

Elämäni huonoin kampaamokäynti oli noin 2 vuotta sitten Espoossa Hiuslinna-nimisessä kampaamossa. Olen itse valmistunut kampaajaksi mutta allergisoitumisen takia en ole voinut tehdä alan töitä. Tässä kyseisessä kampaamossa halusin laittaa itselleni vaaleat raidat jotka taittuvat kylmään. Olin aikaisemmin puhelimessa kertonut lähtötilanteesta jonka tiesin olevan haastava, koska pohjaväri oli tumma, asteissa 3-4. Kampaajalle mentäessä kerroin kaikki edelliset värjäyskertani erittäin tarkasti ja samoin tavoitteeni eli kylmät vaaleat raidat. Kampaajana toimi ystävällinen nuori tyttö joka toimi harjoittelijana (muistaakseni oli juuri valmistunut, mutta toimi harjoittelija nimellä). Tämä minun hiusmuotoilijani ja hänen ''kokenut'' pomonsa eli hiuslinnan omistaja keskustelivat yhdessä väristä ja sekoitussuhteista jonka jälkeen alkoi värjäys. Minulle myös sanottiin, että väri tulee hyvin onnistumaan ja painotin, etten missään nimessä halua keltaisia/oransseja hiuksia. Lopputulos oli kuin olikin kusenkeltainen eikä sitä saatu taitettia silver shampoilla/mousseilla. Valitin asiasta ja hiuksiani alettiin värjätä uudestaan. Tässä vaiheessa Hiuslinnan omistaja alkoi valittaa minulle siitä, että kun minulla on kampaaja-tausta (olin siis kertonut valmistuneeni kampaajaksi) niin minun pitäisi tietää kellertävästä lopputuloksesta. Tähän vain ilmoitin, että juuri sen takia tulin kampaajalle, jotta hiuksista saataisiin kylmän sävyiset, koska en ala kotona tehdä kokopää raitoja. Kuulin myös värjäyksen aikana, kun tämä sama kampaamon omistaja puhui toiselle asiakkaalleen siitä kuinka ''tuo tyttö tuossa on istunut koko päivän värjäyttämässä hiuksiaan täällä''. Lopputulos ei ollut toivomani. Kotona jouduin värjäämään hiukseni heti uudestaan. En tule tuohon kyseiseen kampaamoon enää ikinä pelkästään omistajan huonon asenteen ja käytöksen takia. Elämäni huonoin kampaamokäynti.

13. vieras Vierailija

Olipas ikävästi kirjoitettu vastaus. Se on helppo mennä haukkumaan tällä tavalla anonyymisti keskustelupalstoilla, nyt voisit kyllä mennä hieman itseesi.

Jännä juttu, että mainitsit tuon citydealin. Itse ostin samaiseen kampaamoon kyseisen diilin ja minulle hiukset laittoi myös sama aloitteleva kampaajatyttö. Totta, että ote oli vielä himpun verran epävarma, mutta sehän on ihan ymmärrettävää kun asiantuntemusta ei löydy vielä 10 vuotta. Minulle kampaaja loihti taas upeat raidat sekoittaen muutamaa eri väriä keskenään ja leikkaus onnistui vallan mainiosti. Juttelimme kampaajan kanssa mukavia ja itse nautin käynnistäni todella paljon -jopa niin paljon, että kävin kampaajalla kerran vielä citydealin jälkeenkin.

Joten, tässä mielessä minua harmittaa että olet tosiaan jättänyt näin asiattoman viestin tänne palstalle. Toki jokainen voi olla mitä mieltä tahansa, mutta se kuinka asian ilmaisee kertoo kyllä aika perustavanlaatuisesti siitä millainen ihminen on.

14. Vienatar Vierailija

Mulla yhtä huono kokemus Salon Erasta, vaikkakin kampaaja ei ollut nuori, vaan lähemmäs 45-50 v.
    Menin sinne ostettuani Grouponin kortin. Heti käynnin alussa alkoi hälytyskellot soimaan, kun kampaajaa ei kiinnostanut toivomukseni vaan alkoi leikata samantien. Oli ilmeisen kiireinen.
    Kävi myös aina välillä tupakalla (!!!) kesken työn, haisi sen jälkeen aivan kamalalle, mutta minä vain istuin silmät pyöreinä ja odotin että josko tilanne muuttuisi. Olisi pitänyt lähteä pois samantien!
    Raidoista ei meinannut tulla mitään. Kampaaja laittoi aivan liian paksuja raitoja, ja kun hänelle siitä huomautin, suuttui mulle ja alkoi HUUTAA, että on alussa heti huomannut naamani olevan vinossa!?!
    Siinä vaiheessa alkoi tulla itku... Kun nousin ylös ja tein lähtöä perään huudettiin, etteivät saa Grouponilta mitään, vaan ilmaiseksi tekevät, että vielä kehtaan valittaa...
    Lienee selvä etten koskaan enää siihen paikkaan mene, enkä suosittele muillekaan.

15. Mymmeliina Vierailija

Olen aina ja monen vuoden ajan saanut ERITTÄIN hyvää palvelua salon erasta joten kummastuttaa tuo moittiminen. Kallis se on mutta olen aina ollut erittäin tyytyväinen kun sieltä olen tullut.

16. vierailija Vierailija

Jos huonoa kampaajaa/kampaamoa etsitään voin kyllä ainakin omasta kokemuksesta sanoa, että se on Hair Escape Helsingin Punavuoressa.
    Asiakaspalvelu ei ole mistään kotoisin ja lopputulos aivan kamala.
    En voi suositella paikkaa kenellekkään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari