huono olo - mitä ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mitä ihmettä mä jaksaisin tänään syödä/kokata? Mä oon raskaana vko 10 ja voin niin paskasti. En oo oksentanu mutta sellanen merisairas olo ihan kokoajan. Mulla 9kk ikänen lapsi kans, josta pitäis jaksaa pitää huolta nyt kun olen viikonlopun yli yksin kotona, mies työmatkalla. Mua ei tee mieli mitään, mutta pakko syödä tai tulee muuten pahempi olo. Kaikki hajut etoo ja mä oon ihan 'aliravittu'. Lapsenkin pitäis jotain syödä...

Otetaan ehdotuksia vastaan, jotain mitä te esim ootte pystyny syömään kun ollu pahoinvointia...

[QUOTE="Lissu";25893791]Entäs pakastemarjat puolijäisinä?[/QUOTE]

joo oon näitä syöny kunnes tajusin että niitä ei saa syödä raskaana (kaupasta ostettuja ulkomailta tuotuja)... Ei oo poimittuja..

mietin et pitäskö mun soittaa joku hoitaa lasta, et mä saisin levättyä. tuntuu tosin vähän liiottelulta, mutta niin paska olo ja tietty huono omatunto kun en pysty viihdyttämään lasta

Mä juon ihan hullusti mustikkakeittoa. Se rauhoittaa vatsaa ja siitä saa energiaa (+helppoa oksentaa :whistle: ).
Ja toinen mitä oon saanut alas on sellaset pussikeitot. Muulloin en nevöevö söis sellasia mutta nyt ne jostain syystä menee alas...

Ja pyydä vaan joku kattomaan lasta mulla tää hiton pahoinvointi alkaa ainakin myös väsyttää ihan sairaasti.

Vesimeloni ja viinirypäleet upposivat minulle, mutta viinirypäleiden kanssa kannattaa olla varovainen. Ne pitää pestä hyvin, eikä muutenkaan kannata liikaa syödä. Tuossa aiemmin mainittiin jo mustikkakeitto. Itse en siitä kauheasti välitä, mutta vadelmakeittoa kyllä söin raskausaikana, mutta vain kylmänä. Lämmintä en voinut ajatellakaan.

Mulla kans maistui huonon olon aikaan (joka oli 24 h .. oksentanut en, mutta eto kokoajan) happamat marja- ja marjamehut, sekä maustamattomat jogurtit marjoilla. nam. kylmää ja hapanta :) puolukkaa, karpaloo...

Mehujää oli myös sellainen, joka meni alas. Mä söin tosi paljon noita Valion vadelma- ja mustikkakiisseleitä. Niistä sai vähän energiaa ja pystyi vauhdissa syömään. Vesimeloni oli myös hyvä. Kyllä suosittelen, että pyydät jonkun apuun, niin saat huilata. Tuo huono olo vie kyllä voimia, eikä oikein pystyssä jaksa olla. Tsempit ap:lle!!

Yhteistyössä