Huono ystävä, huono omatunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäsosiaalinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäsosiaalinen

Vieras
Löytyykö muita huonoja ystäviä? En jaksa kovin usein pitää vähäisiin ystäviini yhteyttä. Vihaan puhelimessa roikkumista, en juuri koskaan vastaa meileihin heti. En jaksa kovin usein edes tavata heitä (monta kertaa kuussa ). Ei kai ihme, että minulla on vain yksi todella hyvä ystävä, joka ymmärtää epäsosiaalisuuttani ja tarvetta vetäytyä omiin oloihin.

Huono omatunto on silti. Välttelen usein muita, kun en jaksa olla sosiaalinen...:( Väsyn etenkin vilkkaiden ihmisten seurassa, jotka tarvitsee paljon huomiota...Mulla ei ole energiaa heille.

Muita epäsosiaalisia?

[QUOTE="Vieras";22647189]Minä. Minulla taitaa olla yksi kaveri, jonka luona käyn pari kertaa vuodessa. Ystävää ei ollenkaan. En osaa tutustua ihmisiin.[/QUOTE]

Mä kyllä osaisin, mutta en viitsi, eikä ole energiaa.:(

Mitä te teette ajalla, jonka voisitte käyttää ystäviin?
Itsellä menee nettailuun, käsitöihin, ristikoihin yms.
Välillä kaipaan ystäviä ja jotain menojakin, mutta miten tällainen epäsosiaalinen mörkö pystyisi pitämään yllä ystävyyssuhteita? Kaiken lisäksi kyllästyn ja pitkästyn helposti, enkä jaksa alkuinnostuksen jälkeen kaveerata uuden tuttavuuden kanssa. :ashamed:

Monta potentiaalista bestistä olen jättänyt taakseni, kun en vaan jaksa kovin pitkään olla sosiaalinen. :(

Joku voisi diagnosoida tämän peloksi ja pettymykseksi ihmissuhteissa, koska olen ollut koulukiusattu ja varmaan osaksi sen vuoksi en uskalla päästää ketään lähelleni.

Mä olen aika laiska vastailemaan mutta en koe siitä huonoa omaatuntoa. Tietäähän ne kaverit mut. Vastaan kun vastaan enkä silti ole epäsosiaalinen. :D Sä taidat nyt miettiä tuota asiaa liikaa ja liian monimutkaisesti?

Hyviä kysymyksiä huono myös täällä :) Pakko tunnustaa, että olen työnarkki, enkä jaksa vapaa-ajalla juuri muuta kuin löhötä sohvalla teeveetä katsellen tai jotain lehteä lukien. Siinä samalla usein kudon. Netissä en kovin paljon roiku...
Kyllä ystävyyssuhteiden ylläpitäminen varmaan vaatisi vähän omaa aloitekykyä. Ihmettelen myös miten se ainoa ystäväni kanssani jaksaa! Se enimmäkseen ottaa yhteyksiä. Sille olen kyllä sitten lojaali, ja arvostan et se mua kestää :)
Mulla on myös toi, että en jaksa alkuvaiheen jälkeen ylläpitää ystävyyssuhteita, ts. en jaksa "syventää" niitä. Olen tosi tylsä tyyppi siis!
En tiedä, onko mullakin pelkoja taustalla, mutta voi niitäkin vähän olla... En usko, että mulla olis kovin paljon annettavaa kellekään...:(

Yhteistyössä