Huonosti menevä suhde, ero? itsemurha..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei. en oikein edes tiedä mitä tähän kirjoittaisin, edelleen on ajatukset niin sekaisin. Mutta yritän kertoa asian lyhyesti ja ytimekkäästi.

Olen ollut aviomieheni kanssa yli 10v, ja meillä on pieniä lapsia. Meillä ollut omat vaikeutemme, ja meillä mennyt aika huonosti jostain syystä.. olen puhunut miehelle erosta ja hän sanoi että haluaa kuolla. Päätimme kuitenkin vielä yrittää mutta huonosti mennyt taas ja nyt hän sitten yritti itsemurhaa. Olen ihan sekaisin. Mitä pitäis ajatella ja mitä pitäis tehdä? Ollakko yhdessä vai eikö olla? Tämä oli miehen toinen yritys jo. en oikeasti tiedä mitä tehdä :( Voiko meidän suhde tästä enää parantuakkaan, ja voidaanko erotakkaan jos tekee taas? Mies sanoi ettei halua erota, mutta ahdistaa olla yhdessäkin eikä ehkä haluais, kun menee niin huonosti, mutta erokaan ei ole tosiaan hyvä vaihtoehto, että on umpikujassa. Nyt mies on hoidossa mutta pelkään ettei hoidata itseään kunnolla. No aika näyttää. mistä tietää mikä oikea ratkaisu? en tiedä mitä tällä hetkellä tunnen.. :(

Ihan kauhea tilanne. Et ole kuitenkaan kenenkään muun hengestä etkä onnellisuudesta vastuussa.

Tekisi mieli kysyä miten mies yritti mutta se olisi liian tungettelevaa. Mies tarvitsee matalan kynnyksen terapiaa nyt.

Todella raa'asti sanottu tämä mutta jos vaihtoehdot ovat että molemmat hukkuvat tai vai toinen niin kumman valitsisit...

Tosissaan oleva ei useinkaan "yritä" eikä välttämättä edes kerro ajatuksistaan muille. Kaikkein vähiten uhkailee taikka kiristää moisella. Siinä mielentilassa jossa hommaa oikeasti ryhdytään viemään eteenpäi , ei enää muiden ihmisten tekemiset ja ajatukset juurikaan kiinnosta.

No sanotaan niin että tämä oli sellainen läheltä piti tilanne.. eikä halunnut edes tulla pelastetuksi. sen enempää asiasta en viitsi täällä sanoa.

T. Ap

Tosissaan oleva ei useinkaan "yritä" eikä välttämättä edes kerro ajatuksistaan muille. Kaikkein vähiten uhkailee taikka kiristää moisella. Siinä mielentilassa jossa hommaa oikeasti ryhdytään viemään eteenpäi , ei enää muiden ihmisten tekemiset ja ajatukset juurikaan kiinnosta.

Tämä on jo todettu harhakäsitykseksi.
Ihmiset ja mielenterveysongelmat ovat erilaisia.
On paljon esim.kroonisia mt-potilaita jotka vuosia yrittävät ja yrittävät tappaa itsensä ja siinä lopulta onnistuvat.
Sinäänsä on myös ihan turhaa pohtia kuinka tosissaan joku on itsemurha-aikeissa kun ainoa millä on merkitystä siinä tilanteessa, on että henkilö kärsii pahoista mt-ongelmista ja tarvitsee apua ÄKKIÄ.

Tämä on jo todettu harhakäsitykseksi.
Ihmiset ja mielenterveysongelmat ovat erilaisia.
On paljon esim.kroonisia mt-potilaita jotka vuosia yrittävät ja yrittävät tappaa itsensä ja siinä lopulta onnistuvat.
Sinäänsä on myös ihan turhaa pohtia kuinka tosissaan joku on itsemurha-aikeissa kun ainoa millä on merkitystä siinä tilanteessa, on että henkilö kärsii pahoista mt-ongelmista ja tarvitsee apua ÄKKIÄ.

Riittääkö miehelle viikko psykiatrisessa hoidossa? Minusta ei. Haluaisin että saisi pään kunnolla kuntoon mutta lääkäri oli puhunut viikosta. Ja minusta jopa ehkä tuntuu että en edes halua häntä takas kotiin :( Onkohan tämä ihan normaalia?

Ap

Ei pidä paikkansa. Minun kaveri puhui muutamia kertoja, että haluaisi vain tappaa itsensä, olin vaan että "joo joo" ja ajattelin, ettei se nyt tosissaan ole kun tuollaisia puhuu. Mutta hänpä toteutti aikeensa. :( Vieläkin monesti sitä miettii, että olisinko voinut tehdä asialle jotakin. :(

ainahan ne kannattaa ottaa todesta, jos joku uhkailee itsarilla. vaikka kuinka sanotaan, että joka aikoo, ei sitä tee. teidän pitää yrittää hakea apua ja pian tuohon teidän tilanteeseen. johan tuossa lapsetkin alkaa kohta oireilemaan.

Riittääkö miehelle viikko psykiatrisessa hoidossa? Minusta ei. Haluaisin että saisi pään kunnolla kuntoon mutta lääkäri oli puhunut viikosta. Ja minusta jopa ehkä tuntuu että en edes halua häntä takas kotiin :( Onkohan tämä ihan normaalia?

Ap
Ne katsovat tilanteen sen viikon aikana. Aika voi muuttua pitemmäksi. Mene mukaan keskusteluun, jos vain pääset/kutsutaan.

ainahan ne kannattaa ottaa todesta, jos joku uhkailee itsarilla. vaikka kuinka sanotaan, että joka aikoo, ei sitä tee. teidän pitää yrittää hakea apua ja pian tuohon teidän tilanteeseen. johan tuossa lapsetkin alkaa kohta oireilemaan.

Sitä olen miettinytkin että olisikohan lapsillekkin vain parasta jos erotaan. Tuosta jää elinikäiset pelot minulle, ja aina joudun pelkäämään tätä riidan tms, tullen.