Hae Anna.fi-sivustolta

Huonosti ruskettuva: Käytätkö itseruskettavia?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä luomityttö, 24.04.2009.

1. luomityttö Vierailija

Mulla on runsaasti luomia ja olen huomannut niiden lisääntyneen varsinki käsivarteen.. onko syynä auringon valo vai tuleeko ne itsekseen? Tänä kesänä ajattelin ottaa käyttöön itseruskettavan ja mielellään tietysti suojakertoimella.. voitteko suositella jotain? Ja onkohan nuo miten turvallisia.. mitä luomet mahtaa aineesta tykätä...?

2. jkljlljkj Vierailija

On turvallisia, mutta päivällä on ikävä käyttää, ellei halua olla nihkeä ja haista pahalle. Suojakertoin on siis turha ja kovin monessa tuotteessa ei ole.

3. Iso vaalee Vierailija

Vähitellen ruskettavat tuotteet ovat hyviä ja tosi turvallinen tapa hankkia rusketus. Niiden ansiosta en ota aurinkoa enää juuri ollenkaan ja iho kiittää! Kun ne levittää huolellisesti, ei tule epätasaisia plänttejäkään toisin kuin kerralla voimakkaammin ruskettavista. Anna myös imeytyä kunnolla eli nakuile sen aikaa kun vaikka laitat hiukset ja meikkaat. Kun haluan olla päivettynyt, käytän pari kertaa viikossa, esim. sunnuntaiaamuna ja jonain arki-iltana. Vartalolle tarkoitetuista vähitellen ruskettavista voiteista ainakin Doven ja apteekista saatava Acon tuotteet toimivat hyvin myös kasvoilla. Kulmakarvatkin siinä tosin värjääntyvät ellei niistä hinkkaa voidetta pois, itseäni ei haittaa. Voiteen imeydyttyä laitan naamaan sitten varsinaisen kosteusvoiteen ja meikin. Ainoa varjopuoli on se pieni palaneen tuoksu jonka voiteet saavat aikaan, mutta se on pieni hinta turvallisesta rusketuksesta. Noista suosikeistani Dove on tosi riittoisa ja Aco, jota olen hiljattain kokeillut ekaa kertaa, puolestaan tuntuu ruskettavan hieman nopeammin. Molemmat ovat myös tosi edullisia, vain muutaman euron puteli. Aurinkosuojatuotteita tarvitaan tietenkin lisäksi, eihän näitä itseruskettavia ole tarkoituskaan erityisesti silloin levitellä iholle kun mennään aurinkoon.

4. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Tekorusketus ja rusketus näin yleensäkin taitaa olla jo toista ellei peräti kolmatta vuotta kovaa huutoa. Mikä ihme siinä on niin kaunista?
    Olisin kiitollinen jossen olisi hyvin ruskettuvaa sorttia, ei tarttis juosta aurinkoa karkuun.

5. kuin myös Vierailija

Meidän perheessä mies ruskettuu helposti ja haluaa olla paljon ulkona ja ilman voiteita yleensä.. kehuskelee värillään ja minä taas olen valkoinen.. käytän itseruskettavaa niin itsetuntokin kohenee noin ruskean miehen rinnalla heh heh...

6. Tiivitaawi Vierailija

Luonnollisen vaalea rusketus on ok mutta en tajua miksi tosi monet nuoret tytöt tahtoo olla nykyään aivan oransseja. Uskokaa nyt pissikset että kukaan ei voi pitää oranssia ihoa kauniina. Näyttää tyhmältä varsinkin jos myös naamassa on sitä samaa väriä. Yäks.
    Olen itse ihan reilusti olminkalpee tai sitten heinäkuussa laitan Dovea josta tulee vain hitusen väriä.

7. kalvel Vierailija

En halua olla ruskettuneen näköinen (=juintti)

8. em ei-kirj. Vierailija

En todellakaan halua voimakasta rusketusta enkä varsinkaan oranssia väriä. Kun on luonnostaan siniharmaankalpea, tekee mieli kyllä hiukan vaaleanruskeaa sävyä. Viime kesänä käytin Lumenen vähitellen ruskettavaa voidetta kasvoille. Tämänvuotista valikoimaa en vielä ole katsastanut.

9. Noista suosikeistani Dove "

voiko levittää myös kasvojen iholle??

10. 123r Vierailija

Mun rusketus on lähinnä muiden normaali talviväri eli enpä juuri rusketu. "Rusketus" tulee muutenkin aina palamisen jälkeen, joten panostan enemmän aurinkosuojiin ja varjossa oleiluun. Ihosyöpään sairastuminen ei juuri houkuttele :/ En ole edes kokeillut mitään itseruskettavia, koska kalpeanaamana olo ei minua haittaa.

11. vaaleus on valttia Vierailija

Vaalea iho on kaunis ja nuorekas, ja onneksi IN muualla maailmassa, joten jätän itsekin rusketusyritykset sekä auringossa että voiteilla väliin.

12. Ei ole muualla maailmassa, Suomessa nähtävästi on.
    Jopa ruotsalaisnaiset ymmärtäneet alkaa suojautumaan auringossa, koska esikuvansa prinsessa Madeleine näyttää huonoa esimerkkiä ja paljon ikäistään vanhemmalta tänä päivänä. Luin muinoin että tämän prinsessan rusketusinnostus sai ruotsalaiset alle teini-ikäiset tytöt makoilemaan solariumeissa monta kertaa viikossa, joten siksi niihin tuli ikäraja. Brittiläiset naiset myös alkaneet ottamaan vakavasti auringon haitat...... paitsi ehkä joku Jordan joka kertoi haastattelussa että oli solariumissa joka päivä ja jopa raskaana!

13. sasae ei kirj. Vierailija

Yritän myös suojella, on suojakertoimet SPF6-50 väliltä käytössä kasvoille ja muualle kroppaan vuodenajajsta ja auringossaoloajasta riippuen. Leveälieristä retkihattua pidän myös fillaroidessa kesällä ja tolleen. Siitä huolimatta kyllä rusketun, vaikken yritäkään. :(

14. vaaleus on kaunista Vierailija

Nää viimesimmät vastaukset eivät liittyneet ap:n kysymykseen millään tavalla. Oli kyse itseruskettavista eikä aurinkosuojista. Mulla on vaalea ja helposti palava iho, joten miellään käytän kesällä kosteusvoiteita, joihin on lisätty itseruskettavaa ainetta. Saa mukavan päivettyneen näköiseksi tai siis oikeastaan "normaalin" näköiseksi, kun muuten näytän kuolleelta, kun iho on ihan vitivalkoinen :D itseruskettavaa olen myös joskus kokeillut, mutta siitä tuli oranssinsävyinen ja levittyi epätasaisesti, joten kokeiltu jäi siihen yhteen kertaan.

Koska itseruskettavaa sisältävissä kosteusvoiteissa ei ole suojakerrointa, niin lisäksi käytän SPF50 kesäisin joka ikinen päivä. Ihoni ei kestä auringonvaloa oikeastaan ollenkaan. Onhan tässä hyväkin puoli: ei tuu maattua auringossa ja iho säilyy nuorekkaana :)

15. Parempi luonnollisen vaalea ja posliininen iho mitä selvästi auringossa laikukkaana erottuva tekorusketus tai oranssinsävyinen sellainen jossa levitysrajat selvästi näkyvissä. Niitä näkee valitettavan usein näin voimakkaassa kevätauringossa :D

16. Morsmaikku09 Vierailija

Olen menossa loppukesästä naimisiin, enkä todellakaan ole rusketusfani. Sen sijaan olen valkoisen hääpuvun fani :), ja totuus on, että maidonvalkea iho näyttää aika kamalalta sen valkoisen puvun kanssa...

Mikä olisi paras keino hankkia KAUNIS tekorusketus? Kertokaa parhaat keinonne!

17. Miksi olet valinnut valkoisen puvun? Parhaita piirteitäsi korostava väri olisi nähtävästi ollut joku muu. Ja valkoisiakin on lukuisia sävyjä, varmasti jokaiselle sopiva sävy.

18. morsiamista Vierailija

Juuh, on paljon valkoisen sävyjä, jotka näyttävät todella kauniilta maidonvalkoisen ihon kanssa. Ystäväni meni talvella naimisiin (hän on maidonvaalea punapää) ja puku oli hieman liilaan taittuva valkoinen. Hyvältä näytti :)

Kaunis tekorusketus syntyy mielestäni sillä, että harjoittelee käyttämään sitä itseruskettavaa oikein ja löytää itselleen sopivan sävyn. Voidetta ei lätkitä nahkaan kuten kosteusvoidetta, vaan levitetään huolellisesti kuorittuun ja kosteutettuun ihoon ja katsotaan ettei jää klimppejä tai edes "kosteita" kohtia, vaan voide levitetään mieluten kumihanskat kädessä ja hierotaan kunnes kokonaan imeytynyt. Ranteet, kämmenselät, kasvot, niska, korvantaukset ja hiusraja käsitellään pumpulitupolla. Levitystä ei kande jättää h-hetkeen vaan harjoitellaan käyttö ja sopiva sävy jo hyvissä ajoin ennen.

19. Morsmaikku; oletko jo tsekkaillut muita värejä? Mieti tarkkaan, kannattaisko kuitenkin kunnioittaa omia värejään ja valita hääpuku ihon mukaan, eikä toisinpäin. ;)

Olen itsekin maidonvalkoinen ja punatukkainen. Ja kun otin paineita häistä ja yritin olla muotilehtien morsian, mietin myös rusketusta. Sit tuli järki päähän. Häissä on muutenkin paljon hommaa, ja liiallinen ulkonäön miettiminen nostaa stressin potenssiin kymmenen. Luonnollisen näköisen rusketuksen hankkiminen ei ole helppoa, ja pahimmillaan näyttäisin aivan hirveältä hääpäivänä. En halunnut, et joka kuvassa keekoile maksasairaan näköinen morsian.;) Ja sit toisekseen, kaikki vieraat tietää jo, et olen vaalea. Ketä olisin huijannut tekorusketuksella...itseäni?

Morsiuspukuni oli shamppanjan värinen kultaisin ja ruskein kirjailluin, ja todella kaunis. Oikealla puvun valinnalla lähti niin monta murhetta pois kertaheitolla, ja samoin paineet rusketuksesta. Olen nähnyt monta vaaleaa morsianta, ja hääpuvuissa on värityksessä paljon vaihtoehtoja. Avoimin mielin vaan shoppailemaan!

20. Ystävättärellä oli viime kesänä suihkurusketus ja valkoinen hääpuku.
    Hänen ihonsa näyttää tosi kamalalta kuvissa, itki kun näki ne. Iho on jotenkin laikukkaan ja elottoman näköinen ja sellainen oranssius paistaa valkoista vasten läpi niissä kuvissa, vaikka rusketuksensa vaikutti muuten onnistuneen näin niinkuin livenä, kun tarkastelimme sitä ennen häitä.

Ehkä olisi kannattanut valita luunvärinen eli luonnonvalkoiseen menevä puku. Eikä vitivalkoista.

21. morsmaikku09 Vierailija

Hei kiitos teille vastauksista! En tiennytkään, että luonnonvalkoinen sopii valkoisen ihon kanssa. Kokeilempa sitten sitä väriä, kun menen kohta puoliin puvun etsintään.

22. Ootko vielä käynyt shoppailemassa, morsmaikku? Puvuissa on todella hyvä valikoima eri sävyissä, koska suuri osa suomalaisista on niin kalpeita, et vitivalkoinen ei sovi. Huomaat kyllä eron, kun kokeilet erilaisia pukuja, ja myyjäkin todennäköisesti opastaa sinua. Vitivalkea saa sinut näyttämään aneemiselta, mut odotahan kunhan saat jonkun muun sävyisen puvun, niin vaaleakin iho saa kummasti hehkua.

Tekorusketuksen ongelma tosiaan on, ettei se välttämättä näytä hyvältä kuvissa, vaikka sitä miten testaisi eri valoissa. Ainakin meidän hääkuvissa yksi ystäväni näytti todella oudolta. Sit selvis, että hänellä oli tekorusketus päällä, ja se näytti ihan hyvältä juhlissa (en huomannut mitään) mut noi kuvat on karmeita.

23. Nythän rusketus on todella out, moukkamaista, rahvaanomaista ja ruskettuneesta henkilöstä huokuu jotenkin se välinpitämättömyys omaa terveyttä kohtaan.
    Meidän työpaikalla on vähän alle kolmekymppinen nainen joka ruskettaa itseään jatkuvasti ja kun monet on kyselleet että eikö ihosyövät huolestuta (eräs nelikymppinen kollegani menehtyi ihosyöpään muutama vuosi sitten, harrasti rantalomia 2-3 krt vuodessa) sekä ihon ennenaikainen vanheneminen niin tämä vaan pokkana tiuskaisee että saahan sen ihon sitten botoxilla kuntoon jos on tarvis!
    Eli tuossa tyypillinen moukkamainen asenne kertakaikkiaan.

24. pupu tupuna Vierailija

Pieni ero on tietysti rusketuksella ja päivetyksellä. Ainakin oma ihoni sävyttyy kesällä, tsygällä kuljen duuniin ja käytän spf 15. Päivetys pukee useampia, ainakin itseäni, koska näytän paljon pirteämmältä. Nykyisillä itseruskettavilla saa kevyen feikkipäivetyksen halutessaan.

Tuo esimerkkisi on mielestäni ääripää. Mutta antaa tuollaisten ihmisten olla, heidän rusketuksensa ei tee hallaa kenellekään muulle kuin heille itselleen. On tietysti yhtä moukkamaista jeesustella, jos itse polttaa röökiä, juo viinaa jne jne. En tarkoita tällä sinua henk.koht, mutta ihmisillä on taipumus arvostella toisia turhaan. Tikku toisen silmässä, hirsi omassa.

25. jessiqaHh Vierailija

josh haluu niinq "teinix" meikin ni täsh o hyvii mitä mäki käytänh ;
    Naamaa - maybelline dream matte mousse
    Ripsii - maybelline colossal tai joqh turbo boosth jduh .
    Huulii - vtu upee glitterpinkki lumene natural code smile booster sävy 6 ! ! Tai nudepuikko (;
    Kulmath iha viivoix .

Thanxx qlthsith jos luitte <3

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus