Huonot välit omaan äitiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loukattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loukattu

Vieras
Tänään päätin etten ota enää mitään yhteyttä äitiini, koska loukkasi mua taas. Pyysin taloudellista apua erääseen talon korjaukseen mistä kieltäytyi koska "en minäkään ole koskaan saanut apua äidiltäni". Ja tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun apua pyydän siltä suunnalta! Pitkin hampain suostui kyllä lähettämään rahaa, mutten halua edes enää sen rahoja kun suhtautui muhun niin kylmäkiskoisesti. Sanoi jopa että "myy se roska", tarkoitti tällä mun ja lasteni kotitaloa minkä eron jälkeen lunastin omiin nimiini. Oli paha loukkaus, koska tämä talo merkitsee mulle hyvin paljon, on lastenikin lapsuudenkoti. Pieni talo, mutta sopiva mulle ja lapsille. Meillä on ollut jo vuosia hyvin etäiset välit äitini kanssa, olen yrittänyt lähentyä mutta jos mua ei hyväksytä sellaisen akuin olen, niin antaa olla!

Miten te voitte ja kehtaatte edes pyytää mammoiltanne ja papoiltanne rahaa?

Ja mikä syy sulla on loukkautua, jos raha on kerta tulossa ja luvattu, pienen äidillisen marmatuksen kera, toki. Johon mielestäni mamma on oikeutettu jos aikuinen tytär tai poika häneltä kehtaa ruinata rahaa.

Jos on jo alunperin viileät välit niin rahan pyytäminen ei ehkä ole paras tapa yrittää lähentää suhteita... Enkä kyllä muutenkaan kehtaisi äidiltäni pyytää rahaa muuta kuin korkeintaan lainaksi.

[QUOTE="heh";22140269]Jos on jo alunperin viileät välit niin rahan pyytäminen ei ehkä ole paras tapa yrittää lähentää suhteita... Enkä kyllä muutenkaan kehtaisi äidiltäni pyytää rahaa muuta kuin korkeintaan lainaksi.[/QUOTE]

näin! Mun sisarukset on aina ruinaamassa vanhempiamme rahan lainaajiksi tai lainan takaajiksi. Saakeli aikuiset ihmiset! Ja sitten kun rahaa ei tipu, niin suututaan eikä käydä enää edes kylässä. Ikää näilläkin "lapsilla" jo reippaasti yli 30 vuotta....

Oon sori vaan sitä mieltä et kenenkään ei tarvitse sulle ANTAA rahaa. Tietty harmittaa kun ei sitä saa mut että oikeen välit poikki mun mamma betalar inte.

Lainaksi voi pyytää, silloinki pikkasen eri asenteella kuin sinä.

mä taas oon sitä mieltä että vanhempana oon vastuussa lapsistani ihan tappiin saakka. ei tietenkään aikuista lasta tarvii elättää, mut jos on avun tarpeessa (rahallisen tai muun) niin äidin ja isän velvollisuus on tehdä edes jotain. jos ei oo rahaa, niin sit joku muu keino varmaan yhdessä löytyy...

No kiitti vaan vastauksista. Tiedän kyllä ettei oo velvollisuutta mua auttaa. Eikä avunpyytäminen ollut keino lähentyä, olen aiemmin kirjoittanut kirjeitä asioista mitkä vaivannut. Musta on vaan helvetin tylyä ettei tarjoa mulle apuaan vaikka tiedän että sillä sitä rahaa olis! Ja tämä oli todellakin ainut kerta kun oon taloudellista apua pyytänyt, vaikka talossani asunut jo monta vuotta.