Hae Anna.fi-sivustolta

Huuliherpes

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä rupihuuli, 27.10.2005.

1. rupihuuli Vierailija

Heippa ellit.
    Te kaikki kohtalotoverit ketkä kärsitte huuliherpeksestä, onko teillä mitään kikka kolmosia huuliherpeksen hoitoon? Käytän yleensä Vectaviriä hoitoon, muttei sekään tunnu aina auttavan nii ajattelin jos teillä olisi jotain muita keinoja?

2. Vierailija

Joku kehui joskus hunajaa (sivellään suoraan iholle), ja mies ainakin tykkäs että siitä oli apua. Itsellä ei ole kokemusta.

3. hunajan lisäksi Vierailija

HUnaja auttaa, sehän on lievästi antibakteerista ainetta. Toinen mainio kerino on hautoa rakkulaa kostealla tavallisella teepussilla. Teen tanniini nitistää rakon apteekkivoiteita nopeammin.

(ja taas kiitetään ettei tuota riesaa itsellä ole)

4. Saman kokenut Vierailija

Kun herpes on rakkulavaiheessa, haudo sitä rakkulaa Illodinilla tai Neoamiseptilla, vahva raaka viinakin käy. Kasta esim. pumpulipuikko aineeseen ja haudo vain rakkulakohtaa n. 10-15 min (aine polttaa terveen ihon rikki).
    Tämän jälkeen pitäis olla jäljellä vain pieni rupi joka katoaa nopeasti (mutta älä revi rupea koska se uusiutuu jossei saa hävitä rauhassa).
    Haudontavaiheessa erittyy hieman kudosnestettä jonka voit pyyhkäistä pois paperilla.
    Mulla tuo kikka on tosiaankin toiminut.

5. Rubiini Vierailija

Mielestäni paras keino on sivellä rupea monta kertaa päivässä teepuuöljyllä, saat sitä luontaistuotekaupoista.
    Itselläni auttoi todella tehokkaasti.

6. Kaisa Vierailija

Paras tapa on ennaltaehkäistä pitämällä huulet kosteina. Laitan Vaseliinia huuliin reilusti aina illalla nukkumaan mennessä ja aamulla meikatessa. Heti kun huulet vähän pääsee rohtumaan, herpes iskee. Sitten kun se tulee käytän Vectaviriä. toisinaan se tehoaa nopeasti, toisinaan herpes tuntuu vain suurenevan, vaikka kuinka sitä hoidan.

7. Rupihuuli Vierailija

Kiitos kaikille neuvoista! Pitää heti kokeilla noita konsteja :)

8. mamma Vierailija

heti kun tuntuu jomotusta, herpes on tulossa, niin rupeat voitelemaan huulia, Molkosanilla, Aloe-vera kasvin lehdestä taitetulla palasella josta puristetaan nestettä, jolla huulet sivellään tai jos ei noita ole niin valkosipulinkynsi halkaistaan, puristetaan nestettä ja taas kipeään kohtaan tai rakkulaan, kirveltää, mutta tehoaa, parhaiten kaikista konsteista, useasti voidellaan huulia jollakin noista ""tropeista"" niin paraneminen on nopeaa, tai saattaa keritä auttaa ennenkuin on päässyt rakkulavaiheeseen, kannattaa kokeilla.

9. Rubiini Vierailija

Unohdin vielä, että tosiaan itselläni toimii tehokkaasti tuo ennaltaehkäisy, eli rasvaan kunnolla huuliani.
    Mutta jos rakkula pääsee iskemään, niin tuon teepuuöljyn lisäksi otan pari kolme b-vitamiinitablettia päivässä.

10. tuo auttaa Vierailija

saman kokenut kirjoitti,et raaka viina auttaa se on tosi,mut jos ei halua ""tuoksahtaa"" viinalta,niin mikä tahansa kuivattava neste käy.Apteekista saa vanhan kansan lääkettä,kanfertippoja!!eikä ole kallista,sillä kun painat ..kun rakkula on pahimmillaan niin auttaa.Mitkään rasvat""kypsän"" rakkulan päällä ei auta!!ps.olen syönyt kuuria sisäisesti ym.ym.tän vaivan kans,mut ennakkoon rasvaa huulia säännöllisesti,älä loju auringossa,(nyt ei tota vaaraaole,jos ei reissuun lähde)aurinko solarium,usein aktivoi herpeksen.Mut ""ätäkkää""nestettä siihen kun se tulee,ja rahkaa älä revi pois ,siihen jotain kuivattavaa rasvaa...aikansa kestää ja poistuu.Kunnes on taas ""otollinen hetki ja pamahtaa uudelleen.

11. Eva Vierailija

Itse olen puhkaissut herpesrakkulan terveen ihon alta.

Tosin kannattaa kyllä puhdistaa neula hyvin ja jälkeenpäin pitää rakonkohta puhtaana, mutta kosteana.

Ei varmaan paras konsti, mutta minulla on toiminut.

12. lääkäri auttaa Vierailija

Lääkäriltä saa sisäisesti nautittavia erittäin tehokkaita kyseiseen vaivaan. Auttavat paremmin kuin voiteet tai poppakonstit.

13. turbohuuli Vierailija

Syön reseptilääkkeenä Valtrex:ia heti kun tunnen rakkulan. Onko jollain muulla sama lääke käytössä tai vastaava esim. Zovirax reseptilääke? Kuinka pitkä on yksi kuuri ja montako nappia /pv?

Joku kertoi hunajasta. Muistan, kun pienenä mummi antoi herpekseeni mehiläisvahaa ja se kyllä hyvin rauhoitti rakkulan.

14. Jasmine Vierailija

Itselläni on ollut koko elämäni tuo huuliherpes-vitsaus... =( Parhaiten itselleni auttaa siihen huuliherpekseen juuri tuo Vectavir. Tätini, joka joskus myös kärsii kyseisestä vaivasta, suositteli mulle kerran jotain vitamiinipitoista salvaa, kehui sitä hyväksi, mutta itse en tuohon oikee usko.

15. Mä hain reseptilääkkeet herpekseen puolitoista vuotta sitten. Kyllästyin siihen, että herpes tuli aina huuleen just sillon kun sitä vähiten ois halunnut. Geavir 800mg on mulla. Söin kolme kuukautta joka päivä 400mg. Sen jälkeen ei ole herpestä tullut. Nykyään mulla on niitä lääkkeitä kaapissa siltä varalta, että jos tuntuu huulessa pistelyä yms. oireita, otan heti lääkkeen, ja syön muutamana päivänä taas sen 400mg. Pikkusiskolla on sama vaiva, ja nyt kun sillä oli taas muutama herpes huulessa, annoin sille niitä lääkkeitä ja lähtipä nopeasti pois! seuraavana päivänä ei ollu enää ku pienet ruvet jäljellä ja parin päivän päästä ei enää näkynyt mitään. Suosittelen todella!

16. mayd Vierailija

Hei
    Kuulin tableteista nimeltä L-Lysine ja ostin niitä (luontaistuotekaupasta, noin 14e iso purkki). Toimivat hyvin, herpestä ei tullut moneen kuukauteen. En tiedä sitten tottuiko elimistö tabuihin vai vaikuttiko niiden oton harventaminen, mutta loppuvuodesta herpes tuli taas pari kertaa. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti, olen kuullut, että ovat auttaneet muitakin. Kuulemma myös nopeuttavat jo puhjenneen herpeksen paranemista.

Voisiko joku kertoa lisää noista reseptilääkkeistä? Kuinka pitkään niitä otetaan kerrallaan ja kuinka monesti päivässä? Onko sivuvaikutuksia? Ja paljonko maksavat? Ja ennen kaikkea: tehoavatko?!!

17. Mielellään kerron. Tehon voit päätellä tästä: Marraskuussa 2004 aloitin sen lääkekuurin ja sen jälkeen ei oo herpestä ollut! Elikkä mulle lääkäri määräs niin että aloitetaan sillä että syöt kolme kuukautta kahdesti päivässä 400mg lääkkeen. Sen jälkeen vähennetään annostusta. Minähän vähän kapinoin lääkäriä vastaan ja söinkin vaan kaksi kuukautta niitä lääkkeitä päivittäin. :) sen jälkeen olen pitänyt yhden purkin siltä varalta että jos tuntuu oireita niin otan sitten heti tabun. Yli vuosi on mennyt ja se yks lääkepurkki (30kpl 800mg) on riittänyt, vielä n.puolet jäljellä, eikä herpestä ole tullut! Lääkkeet makso reilu 30e se kk annos, mutta ei mun mielestä kallista jos reilulla 60eurolla olen syönyt niitä lääkkeitä, eikä herpestä ole näkynyt yli vuoteen! En tiedä kuinka kauan vaikutus kestää, että pitääkö joskus hakea uusi resepti ja syödä uusi parin kuukauden kuuri, mutta olen ainakin tyytyväinen jo tähän, että näinkin kauan on pysynyt poissa!

Suosittelen kaikille joilla huuliherpes vaivaa. Lääkkeillä ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.

18. jojotiikeri Vierailija

Itsellä puhjennut vuodesta 2007 lähtien herpes kerran vuodessa, mutta nyt viimeisen vuoden aikana jo kolmasti. Johtuu satavarmasti korkeasta stressitasosta... Olen löytänyt todellisen pelastuksen teepuuöljystä ja valkosipulista. Heti kun rupeaa kihelmöimään niin paljon 100 % teepuuöljyä (itse ostin Lifestä, löytyy varmasti myös muualta) kihelmöivän kohdan päälle niin herpes tuskin puhkeaa. Jos rakkulat jostain syystä yllättävät (niinkuin mulla nyt edellisen kerran), niin teepuuöljyä ja valkosipulia vuorotellen rakkojen päälle. Kirvelee kovasti mutta tulos on sen arvoinen: herpes kahdessa päivässä kuivunut. Aineita pitää sivellä tiuhaan. Kun rupi on kuivannut ja kutistunut minimaaliseksi "kylvetän" kohdan sinisellä Bepanthenilla, ettei tule arpea. Hyvä keino ja voin suositella kaikille, luonnonmukaista ja edullista, toimii varmasti!

Sain keskustelupalstalla vinkin ottaa l-lysiiniä kun herpes on puhkeamassa/pahimmillaan. Olen nyt nappaillut 2 x 1000 mg l-lysiiniä per päivä ja ehkä tämä tänkertainen herpes onkin kestoltaan ja kiputasoltaan lievempi. Suosittelen kokeilemaan.

19. Ihminen Vierailija

20. Ihminen Vierailija

Itse puren heti kun tunnen jomotusta sitä kohtaa ja aika kovaakin, pitkin päivää. Ehkä vähän rajua mutta näin olen välttynyt rakkulan tulemiselta. Molkosanin olen kuullut auttavan joitakin kokonaan. Aion sitä yrittää seuraavaksi.

21. vierailija Vierailija

Tää on niin totta. Helpoin tapa.

22. kaisa3475 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Yleisimmät lääkkeet huuliherpekseen ovat sikloviiri ja valasikloviiri. Ne ovat viruslääkkeitä. Asikloviirivoiteita- ja valasikloviiritabletteja saa apteekista ilman reseptiä - qualitypillprovider.com

Last edited: 29.03.2020

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri