huuliherpes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarmuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epävarmuus

Vieras
elikkä tyttöystäväni oli tyttöjenillassa baarissa kunnes pari päivää sen jälkeen hänelle ilmaantui huuliherpes huuleen? ikinä ennen ei ole ollut herpestähuulessa ja kysyin asiasta häneltä ja sanoi että ei ole ennen herpestä ollut ja ei ole muitten kanssa nuoleskellut. nyt sitten haluaisin varmuuden asiasta että onko jotain tapahtunut mitä minulle ei halua kertoa. eli mistä huuliherpes tartunnan voi saada muusta kuin herpeksen kantajan suutelemisesta? hän ja anoppini toki yrittivät väittää että kuumeesta se johtuu. mutta johtuukose kuumeesta silloin jos ei ole ennen ollut? apuja pliis :(

Alkuperäinen kirjoittaja faktaa täältä;29080105:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00217

tuolla oli paljon tietoa mutta kun ei kuulemma ole koskaan ennen ollut.tarvisin tiedon mistä herpeksen voi saada huuleen?

"Lähes jokainen on saanut HSV1-tartunnan ja kantaa virusta elimistössään, tavallisimmin kolmoishermon juuressa, tumakkeessa. Kun ihmisen immuunipuolustus heikentyy flunssan, auringon ultraviolettisäteilyn tai muun syyn seurauksena, virus aktivoituu ja siirtyy hermoa pitkin ihoon tai limakalvolle. Joka kolmannella on herpesoireita elämänsä aikana ainakin kerran." kopion tuon tuosta linkistäni,HSV1=huuliherpes.Mun pienellä tyttärellänikin on huuliherpes ja kellään muulla sitä perheessämme ei ole.

No sehän on voinut olla vuosikausia oireeton ja nyt vasta oireilee. Hänellä on vonut olla se lapsuudesta saakka. Ei se kaikilla oireile koskaan.

Onko sinulla itselläsi oireileva herpes? Ellei ole niin voit silti olla oireeton kantaja ja tartuttaja. Tuskin olet verikokeessa, herpeksen vasta-ainetutkimuksessa käynyt, vai oletko?? Ainakin silloin kun toimin julkisella sektorilla niin sitä ei kovinkaan herkästi testattu, yksityissektorilla asia on toinen, voit testauttaa itsesi jos et tiedä vielä kannatko virusta/viruksia vai et.

Miksi moinen haloo asiasta???

Alkuperäinen kirjoittaja faktaa täältä;29080119:
"Lähes jokainen on saanut HSV1-tartunnan ja kantaa virusta elimistössään, tavallisimmin kolmoishermon juuressa, tumakkeessa. Kun ihmisen immuunipuolustus heikentyy flunssan, auringon ultraviolettisäteilyn tai muun syyn seurauksena, virus aktivoituu ja siirtyy hermoa pitkin ihoon tai limakalvolle. Joka kolmannella on herpesoireita elämänsä aikana ainakin kerran." kopion tuon tuosta linkistäni,HSV1=huuliherpes.Mun pienellä tyttärellänikin on huuliherpes ja kellään muulla sitä perheessämme ei ole.

kiitos. helpotti kummasti tuo tieto :) en vain ilmeisesti hoksannut tuota lukea :)

Todennäköisesti kantanut sitä pitempään, juuri niinkuin tuossa linkissä sanotaan, ja nyt aktivoitunut.

Mulla on ollut huuliherpes pikkulapsesta asti ja samaten sisaruksillani, eli ei tod oo mikään sukupuolitauti.

[QUOTE="vieras";29080143]Joo ei se oikeasti ole mikään sukupuolitauti. Muistu vaan mieleen kun aikoinaan ex-anoppi ja -appi niin uutterasti väitti.[/QUOTE]

:laugh: :laugh:
Minun ex anoppini selitti pojalleen kuinka minulla on sukupuolitauti kun minulla oli virtsatietulehdus.
Oli siinä sitten selittäminen niin anoplle kuin silloiselle poikakaverille että virtsis ei todellakaan ole sukupuolitauti, mutta kun he nyt näin oli päättäneet.
Anopin tietämys virtsiksen sukupuolitautiin johtui hänen omista nuoruuden kokemuksistaan jolloin hän sai nuo molemmat ja näin oli siis päättänyt minullakin olla.

Luojan lykky huuliherpes aktivoitui vasta näkyvänä iholle 35v, mitähän tuo kyseinen ex anoppi olisi siitäkin keksinyt :laugh: