Huulijänneleikkaus aikuisella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huulijännetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huulijännetön

Vieras
Kävin viime ke hammaslääkärillä paikkaamassa hampaita,samaan syssyyn poistettiin huulijänne,oli aikanaan kasvanut etuhampaiden väliin "ienpalloksi".Koko elämäni hävennyt sitä enkä edes ollut ajatellut että se voidaan poistaa. Mutta ai perskele (kuvaile tähän kaikki tietämäsi kirosanat) että on KIPEÄ! Leikkaus tehtiin laserilla eli mitään tikkejä ei ole vaan ien muuttunut leikkauskohdasta harmaaksi,on ns rupea. Hirvittävä arkuus ja hymyillessä nyt huuli nousee reippaasti (aijemmin ei juuri noussut jänteen kireyden vuoksi) Paranee kaiketi ihan normaalisti mutta tämä on siis kaiketi kaikista kivuliain asia jota mulle ikinä tehty,mikään leikkaushaava ei ole ollut näin kipeä. Onko täällä muita aikuisia joille tehty tämä operaatio? Tai kokemukset kelpaa myös jos lapselle on tehty,miten parani,miltä "näytti" parantuessaan jne.

Minulle ei ole tehty tuota leikkausta, mutta risojen poisto kyllä. Kivut olivat aivan järjettömät viikon verran, kun oli avohaavat kurkun limakalvolla! Harmaa peite tuli myös niihin. Uskon että limakalvolla leikkauskipu on kovempi kuin iholla.

Minulle ei ole tehty tuota leikkausta, mutta risojen poisto kyllä. Kivut olivat aivan järjettömät viikon verran, kun oli avohaavat kurkun limakalvolla! Harmaa peite tuli myös niihin. Uskon että limakalvolla leikkauskipu on kovempi kuin iholla.

Juuri meinasin itse tulla ketomaan nielurisojen poistosta, jota ajattelin verrata jänneleikkaukseen.

Kurkku oli puolitoista viikkoa niin kipeä, ettei mitkään särkylääkkeet poistaneet kipua ja ainut mitä pystyi kurkusta alas saamaan lääkkeiden lisäksi, oli jäätelö :(

Mulle tehtiin toi huulijänteen leikkaus kun olin 12-vuotias (eli aika monta vuotta sitten ;) ). Leikkaus tehtiin ihan veitsellä ja tikeillä. Muistan elävästi, että olin tosi kipee ja söin soseutettua ruokaa pari päivää, kun en kivuilta pystynyt puremaan. Eli kyllä sitä aika kipee saa olla, jos sen muistaa elävästi vielä 30 vuodenkin jälkeen.

tätä mietinkin että limakalvoalueen haavat ovat kipeämpiä,varsinkin kun eivät "rupeudu" samoin kun ihon haavat.
Eli harmaa kate on normaalia,hyvä niin :D
katsoin poikani huulijännettä leikkauksen jälkeen ja huomasin että se näyttää ainakin vielä nyt paljon voimakkaammalta kun omani,toivotaan ettei siitä ole muuta kun ulkonäöllistä haittaa,päättäköön itse haluaako siitä eroon.
Tämän kokemuksen perusteella en ihan hepposin perustein tätä suosittele.
Otin sedaation (lääkerentoutus) operaatiota varten ja hyvä niin..muistan ainoastaan sen että hammaslääkäri lykkäsi kouraani panacodeja ja buranaa..panacodit "löysin" laukustani eilen,en muistanut edes niitä.Buranaa on mennyt ja menee edelleen..
Tsiisus,kaikkeen sitä itsensä laittaa!
Pahinta on nauraminen,tosin saampahan kunnolla huulen liikkumaan jatkossa ja uskon että hymyilenkin paljon avoimemmin.

Risaleikkaukset on tehty mulle pienenä,toivon etten ikinä joudu operaatioon uudestaan jso se on samantyylistä kun tämä.

Yhteistyössä