Huulikorun laitto.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotta"

Vieras
Joo olen semmoinen 13v. tyttö ja haluaisin huulikorun tohon vasempaan reunaan. Isä ei oikein tykkää asiasta ja ei anna laitta sitä. Mutta mieleeni juolahti vain, että jos saisinkin nyt luvan ottaa sellaisen, niin saisiko sen laiton ajaksi ottaa nukutuksen? Kun olen katsos kipuherkkä ja jonkin sortin nipistys saa minut paniikkiin ja pyörtymään. Varsinkin, kun se tapahtuu silmien/kasvojen edessä. Huulihan on silmien näkyvyydellä ja naamassa, siksi kysyn teiltä, että saako siihen nukutuksen, niin, että se laitettaisiin nukutuksen aikana, eikä suoraan vaan venyttämällä huulta ja työntämällä sitä neulaa läpi?

Hyvä asiat siitä:
-Hieno
-Haluaisin sen kovasti
-sen voi vaihtaa samoin värin ja tollee
-olen ihan hygieninen ja putsaisin sitä kokoajan
-olen kokeillut jo feikki koruilla lävistyksen ulkonäköä, niin se sopi minulle kuulemma hyvin. Tai niin ainakin itse sanon ja kaverit oli samaa mieltä. Tekstiilitunnilla ainakin kaksi kaveria sanoi: '' Hei Lotta! Sulle sopis hyvin huulilävistys ja napakoru! '' No en napakoruu, mut huuleen olisi NAM!?

Huonot asiat siitä:
-isi ei tykkäisi
-olen hyvin kipuherkkä ja naaman edessä tehtävä neula työskentely omalle iholle olisi = *pyörtyminen*
-en ole varma nukutus asiasta, mutta jos se tulehtuu ja kipenee?!

No miten asian laita on? En haluaisi myöskään puudutusta, koska silloin olen kumminkin näkemässä veren ja se saa minut enemmän hätään, kun sitä tulee silloin enemmän, kuin jälkeen. Turpoaminen ei haittaisi yhtään, kun se kestää vain 1 viikon tai vähemmän, jos se menee hyvin. Mutten halua nähdä sitä laittoa ja sitä kipua ilmeelläni ja tollee. Onko siis nukuttaminen sen ajaksi sallittua tai no siis sillee, et saako sellasta ottaa? Niin ja kuinka paljon se maksaisi yhteensä NOIN?

Jos et kestä kipua ÄLÄ ota. Itse hulluna nuoruusvuonna lävistin itse itelleni huulilävärin ja voin sanoa että ei olisi kannattanut ENKÄ suosittele kellekkään. Minusta missään liikkeessä ei nukuteta eikä edes saa nukuttaa ja jos lävistyksen / tatuoinnin haluaa, on se kipu kestettävä. Toisekseen oletko edes kysynyt saako sinun ikäisesi tyttö edes ottaa lävistystä tai siis kun lävistysliikkeissä on ikärajat?!?
Eli kehoittaisin odottamaan vielä että kasvat ja isäsikin sen hyväksyisi. Lävistää kerkeät itseäsi myöhemminkin:)

Itselläni on ollut 7 vuotta huulikoru, se laitto ei sattunut ollenkaan. Kun käyt ammattilaisella laitattumassa, he tietävät mitä tekevät. Pistävät sen neulan niin nopeasti läpi ettei kerkee edes kipua tuntea.
Itsekkin piikkikammoisena kävin otattamassa. Silmät kiinni vaan, enkä halunnut edes nähdä sitä neulaa. En tuntenut sitä laittoa ja kysyinkin vaan että joko se on siinä. Ja siinähän se koru olikin.
Vuotta myöhemmin kävin lävistämässä kielenikin, ja vaikka vaikeaa on uskoa, sama homma oli kielessäkin. Sitäkään lävistämistä ei tuntenut.

oota vaikka pari vuotta ja laita sit? :D
itellä oli 4 vuotta huulikoru, mutta se repi tota ikenee niin, että mulla aina vähän väliä koski hampaaseen ja siihen ikeneen, että ei kestäny enää pitää sitä. Mutta siihenki jos oisin vaihtanu jonkun muovikorun, niin ei ois varmaa noin käyny, mutta samapa tuo. Nyt tuossa on tommonen reikä vaa ja näyttää typerältä :D

Ja tuohon kipuun. Mulla ei tuntunut ainakaan missään se ja se on tosi nopeeta.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä hyvä tyttö ota;23527346:
Jos et kestä kipua ÄLÄ ota. Itse hulluna nuoruusvuonna lävistin itse itelleni huulilävärin ja voin sanoa että ei olisi kannattanut ENKÄ suosittele kellekkään. Minusta missään liikkeessä ei nukuteta eikä edes saa nukuttaa ja jos lävistyksen / tatuoinnin haluaa, on se kipu kestettävä. Toisekseen oletko edes kysynyt saako sinun ikäisesi tyttö edes ottaa lävistystä tai siis kun lävistysliikkeissä on ikärajat?!?
Eli kehoittaisin odottamaan vielä että kasvat ja isäsikin sen hyväksyisi. Lävistää kerkeät itseäsi myöhemminkin:)

Juu kyllä ikäiseni saa. Meinaa kaverini on minua jopa nuorempi ja omistaa huulilävistyksen. Ja hän sanoi kyllä, että saa nukutuksenkin, kun tuon kaverinkaveri oli joutunut ottamaan nukutuksen, koska, jos hän olisi nähnyt sen laiton, niin olisi sterssaantunut ja jos hän olisi kuulemma liikasterssaantunut, niin olisi saattanut kuolla jopa sterssiinsä.

[QUOTE="Lotta";23527499]Juu kyllä ikäiseni saa. Meinaa kaverini on minua jopa nuorempi ja omistaa huulilävistyksen. Ja hän sanoi kyllä, että saa nukutuksenkin, kun tuon kaverinkaveri oli joutunut ottamaan nukutuksen, koska, jos hän olisi nähnyt sen laiton, niin olisi sterssaantunut ja jos hän olisi kuulemma liikasterssaantunut, niin olisi saattanut kuolla jopa sterssiinsä.[/QUOTE]

Ja faktat on niin että, 16-vuotias saa ottaa lävistyksen ILMAN huoltajan lupaa, mulloin vaaditaan huoltajien kirjoittama lupalappu.
JA toisekseen, nukutusta ei saa lävistykseen :D Nukutuksessakin on omat riskinsä aina, eikä niitä riskejä oteta pienen 3 sec lävistyksen vuoksi. On nyt kyllä kaveris satuillu sulle.

Tän on pakko olla vitsi! Eikö? Sanokaa pliis että tää on vitsi!! Ei kukaan voi olla niin idiootti että kuvittelee saavansa nukutuksen lävistystä varten?! Missä sairaalassa kuvittelit, että lävistyksiä tehdään?

Tottakai saat nukutuksen. Muista sitten, että nukutusta varten sinulle laitetaan kanyyli käden päällä olevaan suoneen mahdollisesti jopa molempiin käsiin. Toiseen sitten saat suolaliuosta tiputuksena ja toiseen sen nukutusaineen.

Lävistyksen laiton jälkeen nukut vielä jonkin aikaa lävistysliikkeessä, jonka jälkeen sinut siirretään sairaalaan tarkkailuun. Jos olet tarpeeksi sekaisin mennyt nukutusaineista, niin sinut voidaan katetroida, jottei sinun tarvitse nousta sängyltä käymään vessassa.

Eikö lävistys kuitenkin ole kaiken tämän vaivan arvoinen? :D

Tottakai saat nukutuksen. Muista sitten, että nukutusta varten sinulle laitetaan kanyyli käden päällä olevaan suoneen mahdollisesti jopa molempiin käsiin. Toiseen sitten saat suolaliuosta tiputuksena ja toiseen sen nukutusaineen.

Lävistyksen laiton jälkeen nukut vielä jonkin aikaa lävistysliikkeessä, jonka jälkeen sinut siirretään sairaalaan tarkkailuun. Jos olet tarpeeksi sekaisin mennyt nukutusaineista, niin sinut voidaan katetroida, jottei sinun tarvitse nousta sängyltä käymään vessassa.

Eikö lävistys kuitenkin ole kaiken tämän vaivan arvoinen? :D

Toi oli surkein vitsi, jonka oon ikinä kuullu. Jopa se mies meni kauppaan, lapio, on parempi, kuin tää. -.-'' Jos toist vain hermostutta veren näkeminen, niin ei tarvii heti alkaa väittää, et kuolen heti, kun hengitän sen jälkeen yms. Että mene muualle siitä laittamaan huonoja vitsejäs -.-'' Olisko joku, joka osaisi vastata KUNNOLLA kysymykseeni ILMAN mitään isoa palopuhetta yms?

[QUOTE="Lotta";23527870]Toi oli surkein vitsi, jonka oon ikinä kuullu. Jopa se mies meni kauppaan, lapio, on parempi, kuin tää. -.-'' Jos toist vain hermostutta veren näkeminen, niin ei tarvii heti alkaa väittää, et kuolen heti, kun hengitän sen jälkeen yms. Että mene muualle siitä laittamaan huonoja vitsejäs -.-'' Olisko joku, joka osaisi vastata KUNNOLLA kysymykseeni ILMAN mitään isoa palopuhetta yms?[/QUOTE]

Kuten ketjussa on jo vastattu: Lävistystä varten EI SAA nukutusta.

[QUOTE="Lotta";23528049]No miks jotkut sano, et ne on ollu? Toi yks sano, et sekin vaivutettiin koomaan siksi aikaa.[/QUOTE]

Varsinainen tulevaisuuden toivo olet :D

Sinäkö uskot, kun joku sanoo nielleensä henkilöauton? Tai kun joku väittää, että kuu on tehty juustosta? Voi hyvää päivää...

Sinä et tyttö rassukka nukutusta saa lävityksen ajaksi, eikä sitä ole saanut kukaan muukaan ;)

Itse otin lävistyksen 16-vuotiaana huuleen. En ole piikkikammoinen tai mitään, mutta minusta se lävistäminen oli silti kamalaa ja sattui kyllä. Pari vuotta laiton jälkeen otin pois sen, mutta jälki jäi silti. Kaduttaa kovasti. Nukutus on mahdotonta saada lävistyksen takia enkä puudutuksien käytöstäkään ole kuullut. Koska olet alle 16-vuotias et voi saada lävistystä ilman vanhempiesi lupaa.

Yhteistyössä