Huusin vauvalle yöllä.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti?

Vieras
Niin paha mieli on, kun huusin yöllä vauvalle että "ole hiljaa!" On nyt parina yönä nukkunut levottomasti ja meinasi hermo mennä totaalisesti.
nyt sitten kauhean paha mieli jäi :((

Joo oot huono äiti. Tuosta et selviä. Vauvallesi jäi traumat, ei taida kunnon ihmistä tulla hänestä.

(Mistä näitä aloituksia tulee? Mitä tällä halutaan pönkitettävän?)

Alkuperäinen kirjoittaja huono äiti?:
Niin paha mieli on, kun huusin yöllä vauvalle että "ole hiljaa!" On nyt parina yönä nukkunut levottomasti ja meinasi hermo mennä totaalisesti.
Voimia, ei ole vauva-arki aina helppoa! Itsekin olen huono äiti jos huutaminen riittää syyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Joo oot huono äiti. Tuosta et selviä. Vauvallesi jäi traumat, ei taida kunnon ihmistä tulla hänestä.

Jos ei ole mitään fiksua sanottavaa on parempi olla hiljaa.

Minä en varsinaisesti huutanu, mut kummallekin kironnu ja mutissu kun ekat 2kk yöt oli ei-niin-mukavia. Tissiätissiäjatissiä, koko ajan. Ja väliin 10min torkut. Ja just kun luulet et se nukkuu, saat ittes maate ja sammutat valot: BYYYÄÄÄÄ!!!!

"kiva" kuulla että muutkin ovat huutaneet. Olen miettinyt, että varmasti löytyy muitakin. En voi olla itse vaan niin pitkäpinnanen etteikö koskaan hermot menisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Ja mulle sanotaan täällä etten ole empaattinen. No, ainakaan mä en ole ihan noin tyhmä.

Go go Swing, kohti empaattisempaa elämää! Tökeröhän sä kyllä oot, mutta sehän on jo ihan eri asia. Sinä tökerö idiootti et sitten varmaankaan ymmärtänyt sarkasmia, joka paljastui tuossa pienten kaarevien viivojen sisäpuolella olevissa lauseissa. Eihän kukaan voi kysellä täällä tuollaisen takia onko huono äiti, eihän? Kyllä sä sitten oot lutunen tyyppi, onneksi mä tein susta nyt ihanan ja empaattisen tyypin.

Eihän tuo hätä eikä mikään. :hug:
Olen mäkin avautunut muutaman kerran, ja sen jälkeen moinen morkkis.
Tän uuden vauvan kanssa ei ole moista vielä eteen tullut, mutta edellisistä huusin kyllä kitarisat vilkkuen öisin. En montaa kertaa, mutta olen huutanut kyllä.
Ja poistunut huoneesta. :whistle:
Väsymys, univelka, stressi tuo kaikennäköistä.
Seuraavalla kerralla jos tekee mieli räjähtää, niin mene ulos potkimaan puita. Tai järsi ovenkahvoja. ;)
Tsemppiä. Ja nuku aina kun mahdollista.

Kaikille tuota sattuu väsyneenä. Ja mun mielestä se on oikeastaan ihan hyvä asia. Kyllähän se vauva vaistoaa kiukun äidin olemuksestakin ja joskus vihaisena otteet ovat paljon rajumpia kuin on tarkoitus. Nopealla karjaisulla saa purettua ilmaan turhautumisensa ja sen jälkeen rauhoittuu.

Eli mä sanoisin, että teit huutamalla vauvallesi palveluksen :xmas: :hug: .

Alkuperäinen kirjoittaja toinen äiti:
Voimia, ei ole vauva-arki aina helppoa! Itsekin olen huono äiti jos huutaminen riittää syyksi.

Ja minä olen huonoäiti tuolla perusteella. Aikoihin tosin en ole enää pojalle huutanut, mutta myönnetään että sillon vauva-aikana joskus tuli niin tehtyä. Tuleehan siitä pahamiel itelle ja yrittää skarpata.

Meillä poika nappas tänään ohimolta mun hiukset nyrkkiinsä. Sattui aivan tajuttomasti. Karjaisin oikein kunnolla kun niin sattu. Poika pelästyi ja alkoi itkemään. Ja mä siinä hetkessä suutuin kivusta niin että mun oli pakko laskea vauva hetkeksi sylistä ja hengittää hetki. Vaikka siis vauva itki.

Joskus sitä vaan menee hermot. Vaikka takuulla parhaansa tekee. Siis ainakin mulla ja näemmä myös joillain muilla.

Yks vinkki jos tuntuu että itku käy hermoille, korvatulpat. Vaimentavat sen metelin ja helpompi sietää. Voisko joku muu välillä hoitaa yöllä?

Yhteistyössä