Huutiksesta! Mitä jos en anna palautetta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huutaja

Vieras
Ostin huuto.netistä vauvan puvun, jonka kuvailussa mainittiin että puku on "kuin uusi". Maksoin puvun heti, odotin sitä kaksi viikkoa (mikä nyt ei sinänsä ole mikään katastrofi koska kyse on kevätpuvusta). Puvun hihansuut ovat likaiset ja jalkakuminauhat pitää vaihtaa. Ehdottomasti käyttökelpoinen puku, ei muuten kulumaa tmv. Mielestäni kuvaus puvusta oli kuitenkin harhaanjohtava, en olisi maksanut puvusta noin paljoa jos olisin tiennyt tarkemmin puvun kunnon.

En haluaisi olla ilkeä ja antaa negaa palautetta, mutta mielestäni puku ei ansaitse positiivistakaan palautetta! Ensin ajattelin, että annan kuitenkin sen positiivisen ja laitan myyjälle s-postia että olisi vastaisuudessa tarkempi kuvauksen suhteen... Nyt mietin, että mitä jos en anna palautetta ollenkaan? Kuinka kauan tuo "anna palautetta" viesti roikkuu huutiksessa mun etusivulla? Ikuisesti? :o

Oletko ollut myyjään missään yhteydessä? Reklamoi nyt ensin hänelle, ja koita sopia hinnan alennuksesta, jos kuitenkin puvun haluat pitää. Annat sitten palautteen sen mukaan, millaiseen lopputulokseen pääsette.

Joo, kyllä meinasin laittaa myyjälle viestiä ensin. Jotenkin mua hirvittää noi negat ja neutraalit... Pelkään kai saavani kostoneutraalin, vaikka minähän maksoin huutoni samana päivänä, eikä sen puoleen pitäisi olla mitään valittamista! :)

Mikäli ette pääse myyjän kanssa sopimukseen, niin laita neutraali palaute. Palautetta voi myös vaihtaa myöhemmin, jos tuntuu että tuli laitettua väärä palaute.

[QUOTE="alma";23102937]Oletko ollut myyjään missään yhteydessä? Reklamoi nyt ensin hänelle, ja koita sopia hinnan alennuksesta, jos kuitenkin puvun haluat pitää. Annat sitten palautteen sen mukaan, millaiseen lopputulokseen pääsette.[/QUOTE]

Näin mäkin neuvoisin. Aina ensin yhteys myyjään ja sitten sovitte keskenänne :)

[QUOTE="Lila";23103100]Uudenveroinen???[/QUOTE]

Ihmisillä on eri käsityksiä. Minun appikandidaatti pitää meidän saumoista tursuilevaa laminaattilattiaa upeana ja uudenveroisena, jota missään nimessä ei kannata vaihtaa. Se ei vaan osaa nähdä.

MUTTA. Kannattaa viestitellä ensin myyjän kanssa, ennenkuin lähtee spekuloimaan mitään.

Viimeksi muokattu:
Minulla on tapana yrittää ajatella ihmisistä hyvää ennenkuin toisin todistetaan. Tekee omankin elämän huomattavasti helpommaksi, kun ei tarvitse olla ilkeä ja turhautunut ämmä. ;)

Apeen kuvauksen ja puvun kunto ei missään nimessä ole kohdannut toisiaan vai meinaatko tosiaan että puvun myyjä on pimeässä vintissä kynttilän valossa tarkistanut puvun ja ei siksi huomannut näitä vikoja?
Kyllä uudenveroinen saa hiukan olla käytetty mutta kunnon likaa ja kuminauhatkin entiset niin ei, ei, ei.
Itse olen niin monta kertaa pettynyt että siksipä en enääntuolta osta mitään. Minullakin eri näkemys puhtaasta ja ehjästä vaatteesta kuin monella myyjällä,
siksi siirryin suoraan kirppiksiin jossa saan päättää ostanko sen risan tahraisen paidan 5e vai ostanko toisesta pöydästä 50dentillä puhtoisen ja ehjän paidan.

"Kuin uusi" ei voi olla, jos jalkalenksut ovat jo siinä kunnossa että vaatii vaihtoa... Mäkin ottaisin eka yhteyttä myyjään ja kertoisin, että ei ollut mielestäni "Kuin uusi" ja haluat sopia asian kahden kesken etkä mielellään haluaisi antaa neutraalia tai negaa... Niin ja annat mielelläsi positiivisen palautteen, koska kaupat kuitenkin sujui hyvin, tuotteen kuvaus ei vaan vastannut ihan sitä mitä tuote. Jos vastapuoli on "änkyrä", se saattaa laittaa sulle kostonegan ilman, että olet ehtinyt laittaa mitään palautetta... Sellainen on ikävää, mutta sellaista joskus sattuu.

Ota ensin yhteyttä myyjään, ja koita saada hyvitystä... Jos on tosi tyly asian suhteen, niin sitten nega, jos on vaan vähän nihkeä, niin sitten neutraali, jos on tosi kiva asian suhteen ja antaa hyvitystä, niin sitten positiivinen. :)

Yhteistyössä