huutis-ihmettelyä (ei sisällä linkkiä, vaan yleistä asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huutaja

Vieras
Mikä "kaveripaikka" huutiksesta on tullu? Myyjät ja ostajat lähettelee toisilleen sydämiä palautteissa, ja mulla on fb:ssä kaveri, jolla suurin osa omista kavereista on huutistuttuja. Eihän kirpputorillakaan ruveta vaihtaa osoitteita myyjän ja ostajan välillä seurustelumielessä. "Kun mää ostan sulta ton ihanan sitterin niin sää voit textailla mulle sitte ja ollaan fb-kavereita kans jooko"

Siis minä nään huutiksen kirpputorina, jonka tavaroita iteljooni kuskaa, mutta se onkin näköjään enemmän sosiaalinen paikka, tai joillekin lähes ammatillista. Myydään itsetehtyjä tuotteita (ei yrittäjät siis, vaan yksityiset ihmiset) "kakkoslaatuisena" ja listataan "ale"-tekstiä, vaikka mikäs käytetyn tuotteen hinta on? Minkä tason mukaan on "ale"?

Jollain on kilometrin pituiset toimitusehdot, joku postittaa maksimissaan kerran viikkoon, jollain on jopa myytävässä kohteessa tietona "valitettavasti meille ei tule lisää lapsia, niin myyn tämän", siis ihan kuin jollekin kaverille tilittäis, vaikka kyse pikemminkin asiakkaista

Ärsyttää myös otsikossa olevat *I*H*A*N*A*-julistukset tai "katso tämä"-pyynnöt. Ihan varmasti jätän katsomatta.
Ja mitä se meinaa että jotain rättejä pyöritellään paikasta toiseen koko ajan? Joku julistaa, että myynnissä on huoneellinen kankaita mitä myy tilan puutteen vuoksi, ja samaan aikaan myyjän huutamissa kohteissa hän onkin ostajana monelle vastaavalle tuotteelle.

Onko tää jotain pimeää yrittäjyyttä, kun "kirppiksestä" ei mee veroa, vai mitä tämä on?

Kuka hullu ostaa huutiksesta, kun kirpputorilta saa ilman postikuluja?

a. lähimmälle kirpparille on 50km
b. lähikirppareiden tarjonta on huonoa - harvoin löytyy mitään kelvollista
c. siitä huonostakin tavarasta pyydetään korkeaa hintaa ja jos jotain hyvää löytyy, se maksaisi yleensä saman verran tai jopa enemmän kuin vastaava uusi tuote tarjouksessa kaupassa

Kuka hullu ostaa huutiksesta, kun kirpputorilta saa ilman postikuluja?

Mä en osta paljoa huutiksesta, mutta esim. talvivaatteita on vaikea löytää kirppikseltä sopivaa kokoa ja väriä enää isommille. En ehdi kirppareille kiertelemään joka päivä, joten löytöjä tulee tehtyä harvoin. Mitään perusvaatteita en kyllä osta huutiksesta, mutta joitain ulkovaatteita ja tarvikkeita kyllä. Tykkään ostaa käytettynä, niin maailma pelastuuuuu.

Siltähän tuo ap kuulostaa. Tosi monilla, etenkin jos on satoja kohteita kerrallaan myynnissä, on kyse jonkinlaisesta "oikeasta bisneksestä" kun eletään muka kotihoidontuella, mutta jos laskeskelee myytyjen tuotteiden yhteissummaa, puhutaan tonneista pienessä ajassa

Yhteistyössä