Huutismyyjille kysymys lastevaatteiden myymisestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eka kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eka kerta

Vieras
Mulla on isot kasat vaatteita, jotka aattelin nyt panna myyntiin. Paketteja aattelin koota, mutta minkä kokoisia paketteja kannattaa laittaa (montako vaatetta suurinpiirtein)? Entä onko jotain tiettyjä merkkejä tai muita, joita kannattaa laittaa erikseen huudettavaksi? Kannattaako laittaa perusvaatteita pakettiin ja sitten täkyksi pari parempaa / suositumpaa vai kaikki paremmat yhteen? Vai perusvaatteet pakettiin ja paremmat yhteen?

Kiitos avusta!

Mä tykkään kun vaatteet ovat pienemmissä paketeissa - usein näkee jotakin, mitä tekisi mieli huutaa, mutta ei viitsi, kun tulisi vaununlastilinen "turhaakin" mukaan. Mieluummin huutaisin useamman pikkupaketin sitten

Mä tykkäisi et olisi samoja merkkejä/tuotteita esim muumia tms. samassa paketissa, mutta selaisia on harvoin. Kerran olen löytänyt paketin missä kaikki oli lindexin samalla kuvalla olevia vaateita. Ja ostan itse mielummin pienempiä pakettaja ja koko olisi samaa esim 68 cm.

mulla on ollu muutamia paketteja huutiksessa ja osan oon joutunu purkamaan ja laittamaan yksittäin myyntiin. paketteja ei multa jostain syystä huudeta...tosin yksittäisistä kappaleista oon sitte saanuki enemmän mitä olin laskenu paketille.

Mä laitan aina kaiken samaan, koon mukaan paketit. Yleensä on tullut sellainen iso vaippapahvilaatikollinen kerralla vaatetta pakettiin. Minusta ostajana isommat paketit on kivoja, kun ei postikulujen osuus nouse niin suureksi. Ja myyjänä pääsee vähemmällä vaivalla, kun laittaa kaikki kerralla myyntiin samassa paketissa.

Jos koko paketti on jotain perusvaatetta, ei mitään hellokittyjä tms kiinnostavaa, niin ei kyllä kauppa kovin hyvin käy. Eli laita vaan ne hyvät joukkoon. Ainoastaan hyvät haalarit olen myynyt erikseen (tai asusteiden kera).

tykkään itse mm. pienempiä vaatteita myydä yksinkin. jos suosittuja merkkejä koska näissä postikulut pysyvät viel kohtuullisina mutta esim. 92cm paita alkaa olla liian iso postin "kirjerajoihin" jotka on kork. 25, leveys 40cm ja paksuus 3cm.

huudan myös paketteja jos itseä mielekkäitä vaatteita. mutta esim. hunommat kannattaa ilmoittaa "kaupanpäälisiksi" jotka saa mukaan jos haluaa.
paketit olen jaotellut niin että muutamia uusia/suosittuja ja muutamia perusvaatteita niin että olisi paitoja,bodyjä ja housuja suurinpiirtein samoissa määrissä.

ehkäpä joku 15-20 vaatetta samaan pakettiin. ja jos tuntuu että hinta alkaa nousta itsestä korkeeksi niin voihan siihen sitte lisätä jotain.

En viittis alottaa uutta ketjua tälle, niin kyselisin vaan, että kun niitä kuvia laittaa sinne huutikseen, niin mihin ne kuvat siis kannattaa laittaa ekana? Että voisi sitten linkittää ne sinne sivulle! Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata!! :)

Juu, ehdottomasti yksitellen. Vähän "huonommat" tai siis ei niin merkkituotteet voi myydä paketissaan.. Sitten valokuvat on ihan ehdoton juttu. Ja niiden täytyy olla selkeitä ja hyviä. Valoisassa paikassa otettuja. Ei salamalla! Lisäksi ota kuvaa kaula-aukosta, hihasta, lähikuvaa kuosista. Voin taata et kaupan menee!

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys täälläkin:
En viittis alottaa uutta ketjua tälle, niin kyselisin vaan, että kun niitä kuvia laittaa sinne huutikseen, niin mihin ne kuvat siis kannattaa laittaa ekana? Että voisi sitten linkittää ne sinne sivulle! Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata!! :)

tinypic.com

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys lisää:
Kiitti! Kannattaako muuten vaatteet silittää kuvaa varten? Ja mitähän vasten olis hyvä ne kuvat ottaa..? Varmaan jotain yksiväristä lakanaa kenties...?

jos sulla on joku marimekon verho, lakan,tms. tai kiva uusretrovärin peitto, kunhan alusta on siisti eikä mikään petaamaton sänky ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
ja lisään viellä että yhtäkokoa pakettiin.

nyt olen koittanut bongailla 86 cm vaatetta ja ärsyttää kun kaikki järjestäin 80-86 cm paketeissa.

Joo, koot kannattaa laittaa mahd. pienellä haarukalla. Paljon näkee esim. 50-86cm paketteja, ei niille löydy niin paljon huutajia.

Kunnon kuvat myyvät parhaiten. Jos kohteessa on 30 vaatetta ja niistä yksi kuva kasassa, ei huutoja montaa tule.

Jos on paljon saman koon vaatteita, kasvava vaatepaketti on kiva tapa; eli pakettiin lisätään vaatteita sitä mukaa jos huutoja tulee. Kuvapalveluista ei kannata käyttää Aijaata, sen tökkimisen takia on monet huudot jäänyt tekemättä. Esim. Imageschak on helppo ja toimiva.

kuvaa otettaessa ainakin kannattaa huomioida, ettei kuvan koko saa olla mitenkään kauhean suuri. ettei kannata ainakaan parhaimmalla laadulla ottaa. Ja yksivärinen tausta hyvä, kunhan sieltä ei pongahda salama takaisin, eli aika matta saisi olla.
ja kirkas, ei mitenkään tumma kuva.

Ja itse tykkään ostaa paketeissa vaatteet, mutta eniten ärsyttää se, että niihin laitetaan tosi isolla kokovälillä. Siis myydään 80-92 cm tai 86-98 cm.
ja sitten toisaalta mua ärsyttää kun ei noihin kokomerkintöihin voi luottaa. parempi kun kerrottais mitat. Mutta toisaalta, nehän on helppo kysyä myyjältä jos askarruttaa.
Ja se on toinen asia mikä ärsyttää, jos myy tuotetta mutta ei käy välillä tsekkaas onko kysymyksiä tai pitää ihan älypitkän tuumaustauon vastauksen antamisessa...

Yhteistyössä