Huuto.net - Ilmoitatteko erikseen ostajalle, kun postitatte myymänne tavaran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostaja

Vieras
Tein eilisiltana ensimmäiset kaupat huuto.netissä ja maksoin ostoksen saman tien, kun myyjä tekstarilla ilmoitti tilinumeronsa. Taidan olla hätähousu, mutta nyt pelkään että tulenkin huijatuksi, kun myyjästä ei ole vielä (alle vuorokausi maksamisesta aikaa siis) kuulunut mitään.
Kuinka kauan on kohtuullista odottaa huutamansa tavaran saapumista, ennen kuin alkaa kysellä perään?

Onko samassa pankissa tilit? Jos eri pankissa, sun rahalla saattaa mennä kolme päivää ennen kuin se tavoittaa myyjän tilin. Ilmotitko ite sille myyjälle maksaneesi? Monilla ostajilla menee sen tilisiirron tekemiseen viikko, ja ei ne myyjät koko ajan verkkopankkiaan kyttää. Mitä jos se myyjä vaikka käy töissä tai viettää elämää, ei se paketti välttämättä oo just nyt sen ykkösprioriteetti.
Toiset ilmottaa kun ovat postittaneet, toiset eivät. Jatkossa voit pyytää myyjää laittamaan viestiä kun on postittanut. :)
Jos sinua olisi huijattu, voisit tehdä rikosilmoituksen.
Huuto.net on ihana palvelu, kokemus tuo varmuutta sielläkin. :)

Ilmotan yleensä, kun olen postittanut.

Mutten välttämättä ota yhteyttä uudelleen ennen kuin maksu näkyy mulla asti ja homma jo postissa. Ja se maksun näkyminen voi eri pankkien välillä kestää pari päivää.

Ja jos eilen vasta oot maksanu, ootko varma, et myyjä on sitä vielä ees nähnyt (onko ees kotona, lomalla? käykö tiliään kattomassa joka päivä jne.)

Mä olen tehnyt muutaman kaupan ostajana ja useimmat on ilmoittaneet kun ovat laittaneet tuotteen postiin. Eräs kyllä vähän harmitti kun erikseen pyysin ilmoittamaan potituksesta koska tuotteella oli kiire, eikä ilmoittanut. Laitoin sitten samana päivänä myyjälle kyselyä kun tuote tulikin postissa. :D

Itse teen niin että laitan maksusta kuittikopion myyjälle s-postin liitteenä varsinkin jos on kiire. Näkee siitä minun maksaneen vaikka rahojen siirtymiseen kuluisikin muutama päivä. Mutta ainakin viikko kannattaa odottaa omasta mielestäni.

yleensä laitan viestin kun maksu näkyy tilillä ja postitan tuotteen. odotan kyllä ostajankin laittavan viestiä kun on maksanut, en muuten joka päivä kyttäile tiliä.

Itse teen niin että laitan maksusta kuittikopion myyjälle s-postin liitteenä varsinkin jos on kiire. Näkee siitä minun maksaneen vaikka rahojen siirtymiseen kuluisikin muutama päivä. Mutta ainakin viikko kannattaa odottaa omasta mielestäni.

Itse en ainakaan myyjänä lähetä tuotetta vaikka saisin millaisen kuittikopion, lähetän aina vasta kun maksu näkyy.

En ilmoita ikinä, ellei postitus jostain syystä viivästy yli viikon. Laitan palautteeseen kiitokseni ja ilmoitan siinä samalla postituspäivän joka ei myöskään ole täysin sitova, vaan suuntaa antava. Yleensä pääsen postittamaan luvattuna päivänä, joskus harvakseltaan venyy siitä vielä päivän tai pari.

Voi kuulostaa hieman leveäperäiseltä, mutta ainuttakaan valitusta en ole saanut, postituksia minulla ollut pari tuhatta. :)

Kiitos vastauksista!

Laitoin kyllä viestin, että tuote on maksettu.
Unohdin kokonaan tuon pankkihomman, tosiaan on eri pankeissa tilit.
Ostin vaan heti alkajaisiks vähän hintavamman tuotteen, sen takia oon nyt ihan hermona täällä:D

Noutamaankin olis saanut mennä, mutta välimatkan pituuden takia ei oikein onnistunut. Myyjällä oli kyllä palautteetkin pelkkää plussaa, kehuttiin nopeaksi ja luotettavaksi...

Kait tämä on tätä aloittelijan epävarmuutta sitten.

Ota rauhallisesti. :) Minua myyjänä ärsyttää valtavasti turha kiirehtiminen joihin aloittavat ostelijat sortuvat tosi usein. Viikon päästä voit kysellä sievästi jos mitään ei ole kuulunut. Mukavia huutoja sinulle. :)

Miksi? Jos mä laitan sulle virallisen kuitin (siis sen jonka saat myös printattua itsellesi) jossa näkyy summat, arkistointitunnukset ja maksupäivät niin etkö usko että olen maksanut.

mä lähetän tuotteen aina, jos ostaja laittaa kopion kuitista. vaikka en siis vielä näe rahoja tilillä.

Useimmiten lähetän tuotteen, vaikka raha ei näy tilillä, jos maksaja ilmoittaa maksaneensa eri pankista ja maksajalla on satoja positiivisia palautteita pelkästään.

Ne, joilla on yksikin nega, odotan, että raha näkyy, kunnes lähetän

Miksi? Jos mä laitan sulle virallisen kuitin (siis sen jonka saat myös printattua itsellesi) jossa näkyy summat, arkistointitunnukset ja maksupäivät niin etkö usko että olen maksanut.

Mä olen katsonut tota tapauskohtaisesti, joskus oon lähettänyt, jos siitä on nopeasta tarpeesta on ollu etukäteen puhetta.

Mutta muuten teen, kuten olen myynti-ilmossa aina sanonut: lähetän, kun rahat näkyvät minulla asti.

Useimmiten ilmoitan postittaneeni tuotteen joko sähköpostilla, tai sitten palautteen annan postituspäivänä tyyliin "kiitos kaupoista, postitettu tänään" Osa myyjistä postittaa heti samana päivänä kun maksu näkyy tilillä, joillakin venyy ja venyy ja saattaa kestää viikon tai kaksikin, ja mun mielestä viikon päästä maksusta voi alkaa jo kyselemään... Mut sinuna en olisi huolissani huijatuksi tulemisesta jos myyjällä vain positiivisia palautteita :) Ja huomioithan että taitaa moni kesälomiaan viettää niin tuskin silloin kukaan on tietokoneen ääressä päivystämässä ;)

Uusimmat

Yhteistyössä