Huuto.netistä vielä kerran... outo myyjä

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Kertokaa nyt tietäväisemmät miten asia toimii. Kun voitin yhden huudon viime viikolla, eikä myyjästä kuulunut mitään. Odotin kiltisti että myyjä lähettäisi minulle tilinumeronsa - ilmoituksessa kun luki että maksu tilille, tavara postiin. Mitään ei kuulunut.

Sitten laitoin tänään mielestäni ihan ystävällisen meilin, että voisinko saada tilinumeron, että voin maksaa huutoni, kun olen kohta lähdössä juhannusta viettämään maalle ja mielelläni maksaisin huutoni ennen sitä, ja kun kaupan sulkeutumisesta tosiaan on jo useampi päivä. Takaisin sain epäkohteliaan meilin jossa myyjä epäsuorasti vihjaili että olen jotenkin tyhmä kun en ole aikaisemmin ottanut yhteyttä, ja on minun vikani että kauppa venyy, enkä ehdi saada paitaa ennen juhannusta (mitä en siis ollenkaan edes ollut pyytänyt!). Uhkaili vielä negatiivisella palautteella... :kieh:

Siis pitääkö minun ostajana alkaa jotenkin anella että kiltti myyjä, voisitko mitenkään antaa minulle tilinumerosi, että voin maksaa sinulle rahaa? Tuntuu oudolta. Kaikissa muissa kaupoissa myyjä on aina suoraan ilmoittanut minulle tilinumeronsa, yleensä parin tunnin sisällä kaupan sulkeutumisesta, ja kaikki on sujunut kivasti. Mutta tämän yhden mielestä ostajan pitäisi nähtävästi jotenkin oikein annella että armon rouva sallisi ostajan nähdä tilinumeron... Ihme tyyppi.

No on kyllä outoa. Minusta ei ole mitenkään laissa määrätty, että esim. ostajan pitää ottaa yhteyttä ensiksi...itse otan yhteyttä ensin jos ehdin, olin sitten myyjä tai ostaja. eli olisin varmaan laittanut sinun suuntaasi tilinumeron heti kun ehdin sähköpostille, jos sinusta ei olisi vielä ollut kuulinut mitään.

Sääntöjen mukaan ostaja ottaa yhteyttä... Ja tämä lukee jokaisessa Huuto.netissä tulleessa sähköpostissa, joka tulee postiisi kohteen sulkeuduttua. Käytännössä yleensä aina myyjä ehtii ensin ottaa yhteyttä, koska onhan se niin kätevämpääkin: eihän kaupanteosta nimittäin enää puutu kuin se tilinumero, jonka vain myyjä voi antaa - osoitteet sun muut ovat jo Huuto.netistä tulleessa sähköpostissa.
Mutta sitten löytyy näitä harvoja myyjiä, jotka todella pelaavat (joskus kai vittumaisuuttaankin) pilkuntarkasti sääntöjen mukaan, niin että ostajan on aina otettava yhteyttä ja jos ei ole nopeasti, tipahtaa negaa. Kannattaakin siis ottaa itse yhteyttä, jos ei esim. vuorokauden kuluessa kuulu myyjästä mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja naata:
mulle on aina laittanut ostajat ensin meiliä, että kerropas tilinumerosi, musta hyvä systeemi niinpäin.

Miksi sinusta on hyvä systeemi näinpäin? (kysyn ystävällisesti :o))
Kun eikö se ole ihan turhaa ostejan kysyä sitä tilinumeroa, kun se on kuitenkin annettava, jos kaupat haluaa tehdä? osoite on, sovittu hinta on jne...vain tilinumero puuttuu. Miksi sitä pitää kysyä? :o)

Kyllä se mun mielestä on niin, että ostaja ottaa yhteyttä. Tietty, voi ajatella, että se kumpi kerkeää mutta kyllä se taitaa ostajan velvollisuus olla. Itte laitan aina heti viestiä huudon sulkeuduttua, että "Annatko tilinumeron niin maksan" Enjä jää odottelemaan myyjän viestiä tilinumerosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Liliana79:
mulle on aina laittanut ostajat ensin meiliä, että kerropas tilinumerosi, musta hyvä systeemi niinpäin.

Miksi sinusta on hyvä systeemi näinpäin? (kysyn ystävällisesti :o))
Kun eikö se ole ihan turhaa ostejan kysyä sitä tilinumeroa, kun se on kuitenkin annettava, jos kaupat haluaa tehdä? osoite on, sovittu hinta on jne...vain tilinumero puuttuu. Miksi sitä pitää kysyä? :o)

Äh - heitti itsestään noita hymiöitä tonne. Laitoin tavallista hymynaamaa näppiksellä, en mitään "suu auki naamaa". ;)

musta on kai noloo laittaa vieraalle viesti, jossa vaan tilinumero, on jotenkin kivempaa "vastata pyyntöön", ei tunnu siltä, niinkuin olisin "käsi ojossa" toisten lompakolle. (joo, olen sitä ikäpolvea, joka on tottunut small talkaamaan EIKÄ ole tottunut rahasta puhumaan...)

musta on kai noloo laittaa vieraalle viesti, jossa vaan tilinumero, on jotenkin kivempaa "vastata pyyntöön", ei tunnu siltä, niinkuin olisin "käsi ojossa" toisten lompakolle. (joo, olen sitä ikäpolvea, joka on tottunut small talkaamaan EIKÄ ole tottunut rahasta puhumaan...)

Joo, no onhan se kieltämättä noinkin... Itse en ole koskaan mitään myynyt, joten en ole ollut samassa tilanteessa. Ostajana olen kuitenkin kokenut ihan asiallisena tilinumeron ilmoittamisen. Yleensä viestit ovat olleet hyvin ystävällissävyisiä ja ollaan samalla toivoteltu hyvää kesää, kiitetty etukäteen kaupasta jne. Mutta onhan se tosiaan noinkin, että joillain voi tulla tunne, että ollaan käsi ojossa heti kun vaan napsahtaa kohde kiinni.

Voihan asia noinkin olla, mulla on sitten vaan aina ollut niin nopeat myyjät asialla, että en ole itse edes ennättänyt miettiä että otanko yhteyttä, kun tilinumero on jo odottanut meilissä. Yksi myyjä kerran jopa pahoitteli hitauttaan, kun kauppa meni kiinni kahden maissa yöllä, ja myyjä vasta keskipäivällä laittoi tilinumeronsa :P

Tuntuu vaan jotenkin tyhmältä että minun pitää numeroa anella, kun olisi jotenkin paljon loogisempaa että myyjä heittää numeron minulle ilman eri pyytämistä, jos kerran toimitus- ja maksutapa on valmiiksi päätetty. Eri asia on tietenkin, jos vaikka sovitaan hausta...

Sen voi siis noinkin ajatella :) Enpä ole tullut ajatelleeksi... kiitos selvennyksestä :)

jotenkin tuntuis että etiketin mukasesti huudon voittaja ottaa yhteyttä...
en sitten tiiä..??
kyllä mä ainakin otan myyjän parin päivän päästä yhteyttä jos ei kuulu mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
en sitten tiiä..??
Joo, niinhän mäkin tein kun ei mitään, ja sain kakkaa niskaan kun en heti ollut?! :kieh: Ja kun kyse ei ollut mitenkään kamalan pitkästä ajasta, parista päivästä, niin en oikein ymmärrä myyjän käytöstä. Enpä toista kertaa samalta osta.

Kai se ensimmäinen huono kokemus Huuto.netistä oli joskus koettava, tähän asti olinkin törmännyt vaan tosi mukaviin myyjiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
en sitten tiiä..??
Joo, niinhän mäkin tein kun ei mitään, ja sain kakkaa niskaan kun en heti ollut?! :kieh: Ja kun kyse ei ollut mitenkään kamalan pitkästä ajasta, parista päivästä, niin en oikein ymmärrä myyjän käytöstä. Enpä toista kertaa samalta osta.

Kai se ensimmäinen huono kokemus Huuto.netistä oli joskus koettava, tähän asti olinkin törmännyt vaan tosi mukaviin myyjiin...

mäki laitan postia menemään ihan vaan senkin takia ettei just käy ku sulle..helposti ihmiset antaa negaa ja ne luetaan epäluotettavuutena,vaikka siitä ei ois kyse.
ymmärrän hyvin ton sun veetutuksen
=)

voi olla ett tän kanssaihmisen henkinen tasapaino ei oo kohdallaan..
multa yksi mies huusi jonku mun miehen autohömppä jutun ja laitoin tavaran menemään kun raha oli tilillä,palautetta ei tullu (ei sinänsä haittaa,laitavat jos haluavat) mutta kyllä mulla on tapana ilmottaa että tuote on saapunu perille!! :o
ei oo mitään kuulunu,kai ne sitten ihan tyytyväisiä on olleet

Ostajan tosiaankin kuuluu ottaa ensin yhteyttä, jos sääntöihin katsotaan. Myyjähän on valmis siitä myyntikohteestaan pääsemään eroon ja ottamaan rahat, ostaja ottaessaan yhteyttä osoittaa halunsa ostaa huutamansa tuotteen. Tosin ei sekään mitään takaa, on noita ostajia, jotka pyytävät tilinumeroa, mutta eivät silti koskaan maksa eivätkä vastaa viesteihin ja palautteista päätellen vielä useastikin. Silloin harmittaa, etenkin jos on ollut muitakin todellisia ostajia samalla tuotteella.

Yhteistyössä