Huutonet - postikulujen karhuaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahapussi huutaa tyhjyyttään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahapussi huutaa tyhjyyttään

Vieras
Ostin tytölle kolmipyörän huutiksesta ja kaupan suljettua kysyin postimaksut ja maksoin ne huutoineen kaikkineen tilille, postikulut olivat jo silloin 13e joka oli paljon käytetyn kolmipyörän hintaan. Nyt myyjä karhuaa minulta 11euroa lisää postikuluja.

Onko tämä ihan ok teidän mielestä?

Tyhmä olin kun en sopinut postikuluja kiinteiksi ennen kaupan sulkeutumista joten eikai tässä enää auta kuin maksaa?

Vaikkei kuluja lukenut ilmoituksessa niin jos myyjä on sulle alunperin ilmoittanut 13e kuluiksi niin se on ok, lisää karhuaminen ei enää ole. Rahat takaisin ja kauppa perutuksi tai sitten maksatte sen 11e myyjän kans puoliksi tai sitten olet hyväsydäminen ja maksat ne 24e kuluja itse.

Kohteessa ei siis ollut mutta olin katsellut muiden vastaavia kohteita ja niissä oli 11-13e postarit joten oletin että tä luokkaa tulee olemaan, sitten kun myyjä ilmoitti postarit mulle niin maksoin mukisematta. Jos erotus ois ollut alle 5e ni oisin voinut vielä maksaa mutta se että postikulut lähes tuplaantuu ja ovat yli puolet kohteen hinnasta niin eihän siinä ole mitään järkeä!

Tyhmä oppii taas :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
30 kiloon asti postipaketti maksaa 18 euroa, joten kuinkahan painavasta kolmipyörästä on kysymys? Jaksaako lapsi edes sitä polkea??

vastaava kuin tämähttp://www.huuto.net/kohteet/lasten-vanha-kolmipyora-ketju_takaveto-----retro----/142396677

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Siis kohteessa ilmoitettiin, vai vastaavissa ?

Miten sä tiesit maksaa postareita ellei myyjä niitä sulle ilmoittanut?

Mä en nyt käsitä yhtään....

Kohteessa luki vain että postikulut lisätään hintaan ja sitten kun kauppa päättyi niin myyjä ilmoitti postikulut jotka maksoin hänen tililleen.
Nyt hän sitten oli vienyt paketin postiin ja vaatii melkein tupla postikuluja.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Siis kohteessa ilmoitettiin, vai vastaavissa ?

Miten sä tiesit maksaa postareita ellei myyjä niitä sulle ilmoittanut?

Mä en nyt käsitä yhtään....

Kohteessa luki vain että postikulut lisätään hintaan ja sitten kun kauppa päättyi niin myyjä ilmoitti postikulut jotka maksoin hänen tililleen.
Nyt hän sitten oli vienyt paketin postiin ja vaatii melkein tupla postikuluja.

Tuollainen on kusetusta, että ensin tehdään kaupat ja sitten muutellaan postareiden summaa.

Jos mulle kävis noin, että lupaisin 13 ?:lla lähettää, niin vaikkahan maksaisi 50 ?, ottaisin sen omaan takkiini. Myyjän vikahan se on, jos ei voinut oikeita kuluja selvittää ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Tuollainen on kusetusta, että ensin tehdään kaupat ja sitten muutellaan postareiden summaa.

Jos mulle kävis noin, että lupaisin 13 ?:lla lähettää, niin vaikkahan maksaisi 50 ?, ottaisin sen omaan takkiini. Myyjän vikahan se on, jos ei voinut oikeita kuluja selvittää ajoissa.

No niin munkin mielestä.. mä en ikinä osta kohteita missä ei lue postareita mut en ollut tajunnu tarkistaa tosta niitä kun kattelin niin montaa kohdetta... väsyneenä kannattaa tehdä kauppaa ja tulla huijatuksi :/

En viittis purkaa kauppaa kun saan siitä sitten negatiivisen palautteen :( ...ja joudun käymään kauhean sodan myyjän kanssa kun hän on paketin jo lähettänyt!

Myyjä on kyllä joku tollo, jos on saanut 24 e menemään tuohon postitukseen. Ei sun mun mielestä ole pakko maksaa, koska tuotteen olisi saanut lähetettyä halvemmallakin. Myyjän olisi siis pitänyt varmistaa, onko se ok, että 13 e ei riitäkään vaan menee vielä 11 e enemmän.

Kun paketti tulee sinulle niin sinähän näet siitä paljonko se paketin lähettäminen on todellisuudessa maksanut :) Koittaakohan nyt maksattaa jotakin omia pakkauskulujaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myyjä on kyllä joku tollo, jos on saanut 24 e menemään tuohon postitukseen. Ei sun mun mielestä ole pakko maksaa, koska tuotteen olisi saanut lähetettyä halvemmallakin. Myyjän olisi siis pitänyt varmistaa, onko se ok, että 13 e ei riitäkään vaan menee vielä 11 e enemmän.

No näimpä juuri!

Älä maksa vielä mitään. Sitten kun se paketti tulee, ja jos postikulut ovat tosiaan 24 euroa, niin neuvottelet myyjän kanssa. Minustakin olisi ollut kohtuullista tuo, että myyjä olisi kysynyt ETUKÄTEEN, että tämä maksaakin 24 euroa, kannattaako lähettää?

Oletko tehnyt ohikauppaa, kun huutiksen sulkeutuneista ei 43 euron kolmipyöräkauppoja löydy?

Myyjähän tässä saa myös sinulta negatiivisen, postikulujen lisäämisen vuoksi. Älä lunasta kohdetta, vaan jos saat negapalautteen, selität omalla sivullasi miksi sen sait (myyjän vika) ja annat myyjälle myös negaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Oletko tehnyt ohikauppaa, kun huutiksen sulkeutuneista ei 43 euron kolmipyöräkauppoja löydy?

Myyjähän tässä saa myös sinulta negatiivisen, postikulujen lisäämisen vuoksi. Älä lunasta kohdetta, vaan jos saat negapalautteen, selität omalla sivullasi miksi sen sait (myyjän vika) ja annat myyjälle myös negaa.

sulle on yv:tä!

Yhteistyössä