Huutonetin osta heti kaupoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voodoo doll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

voodoo doll

Jäsen
24.09.2008
493
0
16
Siis miksi mä en ymmärrä sitä systeemiä. Kattelin just jotain kestovaippapakettia missä oli osta heti hinta 90 euroa. Mutta huutokauppa hinnassa hv oli ylittynyt ja hinnaksi oli muodostunut 60 euroa :o Eihän siinä ole mitään järkeä!

No tuo nyt oli vaan yksi esimerkki. Vaikka tuossa esimerkissä myyjällä on pikkasen ilmaa hinnoissa!
Useimmiten näkee että lähtöhinta on vaikka 5 euroa eikä ole hvtä. Ja osta heti hinta on taas sitten 20 euroa :o Ei kai kukaan lähde maksamaan tuotteesta 20 euroa jos sen voi saada huomattavasti halvemmalla.

aivan, oli eräskin tuote 20 lähtöhinta, olisin voinut tarjota esim. 25 mutta koska halusin sen, ankä ottanut riskiä että häviän joten ostin sen heti hinnaala 35.... on siinä järki

aivan, oli eräskin tuote 20 lähtöhinta, olisin voinut tarjota esim. 25 mutta koska halusin sen, ankä ottanut riskiä että häviän joten ostin sen heti hinnaala 35.... on siinä järki

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
No tuo nyt oli vaan yksi esimerkki. Vaikka tuossa esimerkissä myyjällä on pikkasen ilmaa hinnoissa!
Useimmiten näkee että lähtöhinta on vaikka 5 euroa eikä ole hvtä. Ja osta heti hinta on taas sitten 20 euroa :o Ei kai kukaan lähde maksamaan tuotteesta 20 euroa jos sen voi saada huomattavasti halvemmalla.

Niin, se on juuri se, että VOI saada huomattavasti halvemmalla. Jos taas valitsee vaihdoehdon osta heti, huutokauppa sulkeutuu, eikä muut enää voi ostaa tuotetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:

Niin, se on juuri se, että VOI saada huomattavasti halvemmalla. Jos taas valitsee vaihdoehdon osta heti, huutokauppa sulkeutuu, eikä muut enää voi ostaa tuotetta.

Ymmärtäisin jos olis kyse jostain spessutuotteesta. Mutta kun nuo on jotain käytettyjä ihan tusinavaatteita yms missä noita osta heti / huutokauppa hintoja usein näkee.
No kaipa se sitten joidenkin mielestä on ihan toimiva systeemi.

Monissa tuotteissa hinta nousee helposti ton verran, jos haluut tuotteen heti ja varmasti sen saada niin silloin.
Esimerkkinä mulla oli reimatec haalari lähtö 10e, korotus 2e, ei hv, osta heti hinta 45e ja muutaman huudon jälkeen joku sen osti heti (noissa kun välillä hinta nousee 60-80e

Osta heti hinnat on vähän kinkkinen juttu. Tuotteen voi saada halvemmalla kun käy normaalia huutokauppaa mutta toisaalta voi olla että jää kokonaan ilman. Minua harmittaa vieläkin muutama kauppa jossa en pihiyksissäni ostanut heti ja sitten joku muu osti sen ja jäin nuolemaan näppejäni..Itse olen kuitenkin enemmän sen perinteisen huutokaupan kannalla :)

Yhteistyössä